Debattens mødregruppe

Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2773

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 26. apr 2018, 08:51

Minionine skrev:Her er vi fan af buksebleer til ormetumling. Min datter er 20 mdr, så der er lang vej endnu for nogle af jer :lol:

Dem prøvede vi i marts, der var han 8 mdr, det var lige tidligt/upraktisk nok endnu. Krydser fingre for at han snart ser lyset i at ligge stille :ninja:
0
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 67
Likede indlæg: 824

Indlægaf Minionine » 26. apr 2018, 08:56

Ficus skrev:
Minionine skrev:Her er vi fan af buksebleer til ormetumling. Min datter er 20 mdr, så der er lang vej endnu for nogle af jer :lol:

Dem prøvede vi i marts, der var han 8 mdr, det var lige tidligt/upraktisk nok endnu. Krydser fingre for at han snart ser lyset i at ligge stille :ninja:

Ja vi begyndte først at bruge dem da hun kunne stå og gå selv. De er nemmest at få på oprejst :) (jeg tvivler på han kommer til at se lyset I lige præcis det :lol: )
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 343
Likede indlæg: 7730

Indlægaf Sangius » 26. apr 2018, 09:03

Vi synes buksebleerne sidder dårligt, fortrækker de normale bleer. Hun er 20 måneder :)

Men hun vil også gerne ligge ned og blive skiftet, så længe hun får et stykke legetøj og man lige gider kilde tæerne lidt ♡
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 371
Likede indlæg: 3123

Indlægaf Danseprinsesse » 26. apr 2018, 09:05

Løsningen på ormeriet ved bleskift har vi løst på den meget pædagoiske måde, at vi stikker ham en telefon.

Det betyder så, at han mange gange dagligt siger “lort i bleen”, selvom der ikke er noget - især efter sengetid - fordi han så regner med at få lov til at se “Kasper og Sofie” på telefonen. :cool:
3
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 67
Likede indlæg: 824

Indlægaf Minionine » 26. apr 2018, 09:51

Sangius skrev:Vi synes buksebleerne sidder dårligt, fortrækker de normale bleer. Hun er 20 måneder :)

Men hun vil også gerne ligge ned og blive skiftet, så længe hun får et stykke legetøj og man lige gider kilde tæerne lidt ♡

Jeg synes også de normale bleer sidder bedre, men når den er helt gal tyr vi til buksebleen :lol: Især hvis vi er ude, eller skifteriet foregår andesteds end puslebordet.
0
Kolibrien
Kort karma: 30
Likede indlæg: 131

Indlægaf Kolibrien » 26. apr 2018, 10:27

Haha åhh gud, jeg har også en mega orm på puslebordet. Hun er 1½ år, så der er lang vej igen, kan jeg høre. Generelt så er hun virkelig bare en gigantisk drama queen for tiden. Hun skriger så højt, hvis noget ikke lige går hendes vej. Mand et sprængfarligt temperament hun har :D

Oplever I, at jeres nulrer jeres hænder/fingrer om natten? Vores pige vil meget gerne holde i hånd hele natten :nerve: mens hun nulrer og kradser mine fingre. Det gør rent ud sagt mega ondt og er dødirriterende. Jeg ved simpelthen ikke, hvordan vi skal vænne hende af med det. Jeg har prøvet at erstatte min hånd med noget andet eller lægge en hånd på hende og sige shhh, men det hjælper ikke. Hun bliver helt ulykkelig, hvis ikke hun har min hånd.

Jeg ville egentlig gerne snart have hende på eget værelse om natten, men jeg orker simpelthen ikke at skulle derind flere gange på en nat. Hvornår sov jeres igennem - altså sov en hel nat uden at vågne? Det gør hun egentlig nu, men ikke, hvis ikke min hånd er inden for rækkevidde. Så det er bare mig, der ikke sover.
0
godtnavn
Kort karma: 369
Likede indlæg: 2896

Indlægaf godtnavn » 26. apr 2018, 11:01

Kæresten og jeg er alene hjemme, begge to! Og vi skal intet. Det er ikke sket siden julen 2016 :lol: Hvis vi så bare kunne nyde det i stedet for at føle det er sært og være bekymrede for om Luna har det godt :genert: Kærestens barsel slutter tirsdag, så der starter virkeligheden, jeg regner dog med at holde hende hjemme der og tage en tur i fælledparken og ellers bare hygge med hende hele dagen :) Onsdag har jeg timer og Luna skal afsted for alvor hvor hverken kæresten eller jeg kan være der på 30 sekunder.
0
xxx---xxx
Kort karma: 72
Likede indlæg: 278

Indlægaf xxx---xxx » 28. apr 2018, 18:23

Kolibrien skrev:Haha åhh gud, jeg har også en mega orm på puslebordet. Hun er 1½ år, så der er lang vej igen, kan jeg høre. Generelt så er hun virkelig bare en gigantisk drama queen for tiden. Hun skriger så højt, hvis noget ikke lige går hendes vej. Mand et sprængfarligt temperament hun har :D

Oplever I, at jeres nulrer jeres hænder/fingrer om natten? Vores pige vil meget gerne holde i hånd hele natten :nerve: mens hun nulrer og kradser mine fingre. Det gør rent ud sagt mega ondt og er dødirriterende. Jeg ved simpelthen ikke, hvordan vi skal vænne hende af med det. Jeg har prøvet at erstatte min hånd med noget andet eller lægge en hånd på hende og sige shhh, men det hjælper ikke. Hun bliver helt ulykkelig, hvis ikke hun har min hånd.

Jeg ville egentlig gerne snart have hende på eget værelse om natten, men jeg orker simpelthen ikke at skulle derind flere gange på en nat. Hvornår sov jeres igennem - altså sov en hel nat uden at vågne? Det gør hun egentlig nu, men ikke, hvis ikke min hånd er inden for rækkevidde. Så det er bare mig, der ikke sover.

Vores store dreng gjord det i stor grad. Først så tog han hver enkelt finger som han trykkede, en efter en. Han havde helt styr på hvilke finger han var kommet til. Hvis man prøvede at snyde ham så opdagede han det med det samme.
Derefter nulrede han på en bestemt måde med fingrene/negle og drt gjord mega ondt i længden.
Han sov også fint hvis han lå med min hånd. Hvis den var væk så vågnede han.
Da lillebror kom til verden, røg storebror i midte af os, og det gjord at han gravist stoppede med at klemme vores hænder.
Han gjord og gør det stadig hvis han er usikker.
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 88
Likede indlæg: 1480

Indlægaf twinkle » 30. apr 2018, 09:09

Vi overlevede vaccinationen, det blev til en smule feber og ud over lidt ekstra gråd og pyller om aftenen var Benjamin ellers glad og tilfreds.

Vi var af sted til konfirmation i lørdags hos min svigerinde. Der er lige knapt 15 år mellem hende og min mand. Benjamin klarede det så flot, vi havde på forhånd aftalt af han ikke skulle gå på arm. Han er egentlig et meget socialt barn med let til smil og elsker at pludre med andre, men det der med at være hos andre hvis min mand eller jeg ikke er ved siden af bryder han sig ikke om. Vi havde lånt min mors bil så vi kunne have barnevogn med, og det var guld værd. Det gav os mulighed for at give Benjamin nogle afbræk i løbet af dagen.

Jeg tror jeg bliver nødt til at have en snak med min anden svigerinde. Der er et år mellem hende og min mand. Hun er udviklingshæmmet, og er simpelthen så glad for Benjamin. Men det bliver for meget, nogle gange. Al den tid han er vågen vil hun dikke-dikke og være helt oppe i ansigtet på ham. Hun gav sig også til at kysse på ham til konfirmationen. Det havde jeg det ret stramt med, synes egentlig det er forbeholdt min mand og jeg :genert: - kan ikke finde ud af, om det bare er mig der er sippet...
0
Ava
Kort karma: 7
Likede indlæg: 97

Indlægaf Ava » 30. apr 2018, 09:52

Hej. Jeg håber, det er okay, at jeg lige kommer dumpende ind med et spørgsmål :)

Hvilke D-dråber er mindst slemme til at give ondt i maven?
Mit lille 4 uger gamle barnebarn får så ondt af de dråber han får. Min datter har prøvet med Semper (tror jeg de hedder) og de ganske almindelige Livol. Og den stakkels dreng vræler og vræler når han har fået dem.
Vænner hans mave sig til dem?

Jeg synes nemlig ikke, at jeg kan huske mine egne børn fik så ondt af dem.
0
Kolibrien
Kort karma: 30
Likede indlæg: 131

Indlægaf Kolibrien » 30. apr 2018, 10:58

Jeg brugte Lactocare til min datter i de første mange uger, de var rigtig gode. Jeg skiftede dog til nogle andre og billigere, da hendes mave fungerede.
0
AgentPixie
Kort karma: 82
Likede indlæg: 1316

Indlægaf AgentPixie » 30. apr 2018, 11:13

Vi gav først A d-dråber da han var omkring 3-4 måneder. Han fik ondt i maven af samtlige dråber vi forsøgte, det syntes jeg simpelthen var for synd.

Lactocare er dem jeg hører flest anbefale.
0
Shmartiesh
Kort karma: 73
Likede indlæg: 983

Indlægaf Shmartiesh » 30. apr 2018, 11:37

Vi er først begyndt at give d-dråber her for nogle uger siden og J er snart 8 mdr. Vi brugte lactocare da hun var de 2 uger men hun fik ondt i maven så vi har ventet til vi var sikre på det ikke ville have betydning.
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 88
Likede indlæg: 1480

Indlægaf twinkle » 30. apr 2018, 11:38

Man kan få nogle på spray, som skulle være gode hvis de alm giver maveproblemer. Der er to varianter, en med 7,5 mcg og 10 mcg - når de er helt små skal det være den med 10 mcg. Fordi den er på spray optages den gennem slimhinderne, og kommer derfor slet ikke i kontakt med fordøjelsessystemet.

https://www.naturoghelse.dk/shop/dlux-i ... 0023p.html
0
Shmartiesh
Kort karma: 73
Likede indlæg: 983

Indlægaf Shmartiesh » 30. apr 2018, 11:44

twinkle skrev:Vi overlevede vaccinationen, det blev til en smule feber og ud over lidt ekstra gråd og pyller om aftenen var Benjamin ellers glad og tilfreds.

Vi var af sted til konfirmation i lørdags hos min svigerinde. Der er lige knapt 15 år mellem hende og min mand. Benjamin klarede det så flot, vi havde på forhånd aftalt af han ikke skulle gå på arm. Han er egentlig et meget socialt barn med let til smil og elsker at pludre med andre, men det der med at være hos andre hvis min mand eller jeg ikke er ved siden af bryder han sig ikke om. Vi havde lånt min mors bil så vi kunne have barnevogn med, og det var guld værd. Det gav os mulighed for at give Benjamin nogle afbræk i løbet af dagen.

Jeg tror jeg bliver nødt til at have en snak med min anden svigerinde. Der er et år mellem hende og min mand. Hun er udviklingshæmmet, og er simpelthen så glad for Benjamin. Men det bliver for meget, nogle gange. Al den tid han er vågen vil hun dikke-dikke og være helt oppe i ansigtet på ham. Hun gav sig også til at kysse på ham til konfirmationen. Det havde jeg det ret stramt med, synes egentlig det er forbeholdt min mand og jeg :genert: - kan ikke finde ud af, om det bare er mig der er sippet...

Vil hun forstå det, nu når hun er udviklingshæmmet? Og vil hun forstå det selvom i ikke er i situationen? Altså om det var bedre at sige det til hende når i er i situationen?

Jeg tror der er mange der har kysset på J, men det er som regel bare rundt i hovedet eller på panden. Det har ikke været så meget at jeg har tænkt det var for meget. Hvis hun er den eneste der gør det så ville jeg nok bare lade hende gøre det. Og hvis hun gør det på munden så sige det er bedre med panden osv.

Jeg synes ikke du er sippet.
0

Tilbage til "Forældre"