Navne, som man ikke hører hver dag

Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf dgd2007 » 26. maj 2018, 09:44

Dittemus skrev:Godswill.

Godswill be done :)
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf POCKETKITTEN » 27. maj 2018, 15:51

Vira skrev:Chr


Seriøst? :D
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. maj 2018, 15:57

Vira skrev:
POCKETKITTEN skrev:
Vira skrev:Chr


Seriøst? :D

Ja :lol:


Og slet-slet ikke som forkortelse for Christian? :gisp: :8: :ticks:
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf dgd2007 » 27. maj 2018, 16:10

Vira skrev:Nej som helt almindelig navn :lol: Det er virkelig sært

Men man må skulle være kroat eller araber for at udtale det :)
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf Anilara » 27. maj 2018, 21:45

Emmalie
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf dgd2007 » 27. maj 2018, 23:47

Anilara skrev:Emmalie

Hun er selvskreven til at blive tandlæge! :)
3
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf Juki » 28. maj 2018, 00:30

Dmitra skrev:
Sof skrev:Når vi er ved kælenavne-navne, så forstår jeg ikke forældrene til Lulle, Tulle, Lulu/Lullu, Rillo, Rille, Putte. I mit hovede er det kælenavne, ikke rigtige navne, som man kan hedde når man er et almindeligt, voksent menneske.

Kender en lille Tulle. De havde kaldt hende Tulle inden hun blev født, hvor de ikke havde et navn. Det navn de døbte hang aldrig helt ved og en navneforandring senere, er der nu en Tulle mere.


Det minder mig om de få gange jeg zappede forbi Singleliv, hvor en af de medvirkende hed Putte (mener jeg), fandt aldrig ud af om det var et kælenavn eller om hun vitterligt hed det, men ved bare jeg krummede tæer.

Det var et kælenavn fordi hun ikke brød sig om sit rigtige navn. Hvorfor valget i stedet faldt på Putte og hvorfor det skulle være kønnere end Anelise ved jeg ikke...

Måske Putte-navnet var et håb om at være bare lidt mindre kedelig. Det virkede ikke rigtig på andre måder for hende at gøre sig interessant :genert: (Undskyld :blush: Hun irriterede mig bare helt ekstremt med hendes opførsel, overdrevne fokus på det ydre og alle hendes krav til en partners udseende, når hun selv var så ordinær og kedelig som hun var. Typen der kun mener noget fordi det har stået i er dameblad) Det var jo ikke fordi hun var grim. Hun var bare heller ikke noget særligt og udover det sædvanlige eller virkede som en der havde noget at byde på andet end en, i nogles øjne, pæn krop/skal.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf Juki » 28. maj 2018, 00:46

Men nu vi er ved kælenavne så forstår jeg ikke hvorfor folk navngiver deres børn noget for så at kalde dem noget andet.

Camilla = Milla
Cecilie = Cille
Josefine/Josephine = Fine/Phine
Julie = Julle
Niko = Nikolaj
Christopher = Chris
Louise = Lou
Alexander = Alex, Xander/Sander
Osv.

Det er alle sammen godkendte navne alligevel :forvirret:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf Sof » 28. maj 2018, 05:20

Juki skrev:
Dmitra skrev:
Sof skrev:Når vi er ved kælenavne-navne, så forstår jeg ikke forældrene til Lulle, Tulle, Lulu/Lullu, Rillo, Rille, Putte. I mit hovede er det kælenavne, ikke rigtige navne, som man kan hedde når man er et almindeligt, voksent menneske.

Kender en lille Tulle. De havde kaldt hende Tulle inden hun blev født, hvor de ikke havde et navn. Det navn de døbte hang aldrig helt ved og en navneforandring senere, er der nu en Tulle mere.


Det minder mig om de få gange jeg zappede forbi Singleliv, hvor en af de medvirkende hed Putte (mener jeg), fandt aldrig ud af om det var et kælenavn eller om hun vitterligt hed det, men ved bare jeg krummede tæer.

Det var et kælenavn fordi hun ikke brød sig om sit rigtige navn. Hvorfor valget i stedet faldt på Putte og hvorfor det skulle være kønnere end Anelise ved jeg ikke...

Måske Putte-navnet var et håb om at være bare lidt mindre kedelig. Det virkede ikke rigtig på andre måder for hende at gøre sig interessant :genert: (Undskyld :blush: Hun irriterede mig bare helt ekstremt med hendes opførsel, overdrevne fokus på det ydre og alle hendes krav til en partners udseende, når hun selv var så ordinær og kedelig som hun var. Typen der kun mener noget fordi det har stået i er dameblad) Det var jo ikke fordi hun var grim. Hun var bare heller ikke noget særligt og udover det sædvanlige eller virkede som en der havde noget at byde på andet end en, i nogles øjne, pæn krop/skal.


https://realityportalen.dk/rcarticle/pu ... -mit-navn/
Hun ændrede det umiddelbart ikke til Putte, men til Lærke Carolina. Om hun har ændret igen, til Putte, ved jeg selvfølgelig ikke.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf Juki » 28. maj 2018, 08:08

Sof skrev:
Juki skrev:
Dmitra skrev:
Sof skrev:Når vi er ved kælenavne-navne, så forstår jeg ikke forældrene til Lulle, Tulle, Lulu/Lullu, Rillo, Rille, Putte. I mit hovede er det kælenavne, ikke rigtige navne, som man kan hedde når man er et almindeligt, voksent menneske.

Kender en lille Tulle. De havde kaldt hende Tulle inden hun blev født, hvor de ikke havde et navn. Det navn de døbte hang aldrig helt ved og en navneforandring senere, er der nu en Tulle mere.


Det minder mig om de få gange jeg zappede forbi Singleliv, hvor en af de medvirkende hed Putte (mener jeg), fandt aldrig ud af om det var et kælenavn eller om hun vitterligt hed det, men ved bare jeg krummede tæer.

Det var et kælenavn fordi hun ikke brød sig om sit rigtige navn. Hvorfor valget i stedet faldt på Putte og hvorfor det skulle være kønnere end Anelise ved jeg ikke...

Måske Putte-navnet var et håb om at være bare lidt mindre kedelig. Det virkede ikke rigtig på andre måder for hende at gøre sig interessant :genert: (Undskyld :blush: Hun irriterede mig bare helt ekstremt med hendes opførsel, overdrevne fokus på det ydre og alle hendes krav til en partners udseende, når hun selv var så ordinær og kedelig som hun var. Typen der kun mener noget fordi det har stået i er dameblad) Det var jo ikke fordi hun var grim. Hun var bare heller ikke noget særligt og udover det sædvanlige eller virkede som en der havde noget at byde på andet end en, i nogles øjne, pæn krop/skal.


https://realityportalen.dk/rcarticle/pu ... -mit-navn/
Hun ændrede det umiddelbart ikke til Putte, men til Lærke Carolina. Om hun har ændret igen, til Putte, ved jeg selvfølgelig ikke.

Det ved jeg godt. Det er jo derfor Putte er/var et kælenavn :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf Sof » 28. maj 2018, 08:18

Ah, jeg fik læst dit som at du mente hun havde lavet navneforandring til Putte, kan godt se du skriver kælenavn os :)
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf Danseprinsesse » 28. maj 2018, 11:41

Orsa.

Det er klart værst, når man siger det højt.
1
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7637
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21317

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf Nesnay » 28. maj 2018, 19:14

Melessa. Det ligner lidt en stavefejl.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf Danseprinsesse » 28. maj 2018, 20:22

Lathyrus skrev:
Danseprinsesse skrev:Orsa.

Det er klart værst, når man siger det højt.


Hvor er det dog grimt!!! Skal det udtales med tydelig O lyd eller mere Å agtigt? Uanset er det voldsomt grimt


Jeg hørte det udtalt som i “Orla”.

Ja, det er hæsligt. Og jeg var først i tvivl, om der var tale om en mand eller dame (det var en dame, viste det sig).
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf landsbytossen » 28. maj 2018, 20:26

Lindholm
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Forældre"