Debattens mødregruppe

Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 19. aug 2018, 19:05

godtnavn skrev:Her fortsætter Luna stilen med at lærer ting når hun ikke vil sove, i dag rejste hun sig pludselig op midt i sengen! Hun har aldrig rejst sig op uden at ahve noget at holde i før, og så gør hun det i sengen som jeg tænker må være sværere end på et hårdt gulv. Hun gjorde det mange gange i træk, så er spørgsmålt bare om det ligesom at gå er en engangs ting, det er jo en uge siden hun løb rundt i vores lejlighed, siden har hun kun gået 2 gange hvor den ene gang var min mor der pressede hende lidt, og den anden gang var ét skridt mellem to møbler. Virkelig en sær unge der lærer at gå men hellere vil kravle :lol:

Børn er simpelthen så mærkelige. For en måned siden rendte A rundt og sagde hej og bøh i et par dage. Og det var det. Nu siger han det ikke længere.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 19. aug 2018, 19:13

AgentPixie skrev:
godtnavn skrev:Her fortsætter Luna stilen med at lærer ting når hun ikke vil sove, i dag rejste hun sig pludselig op midt i sengen! Hun har aldrig rejst sig op uden at ahve noget at holde i før, og så gør hun det i sengen som jeg tænker må være sværere end på et hårdt gulv. Hun gjorde det mange gange i træk, så er spørgsmålt bare om det ligesom at gå er en engangs ting, det er jo en uge siden hun løb rundt i vores lejlighed, siden har hun kun gået 2 gange hvor den ene gang var min mor der pressede hende lidt, og den anden gang var ét skridt mellem to møbler. Virkelig en sær unge der lærer at gå men hellere vil kravle :lol:

Børn er simpelthen så mærkelige. For en måned siden rendte A rundt og sagde hej og bøh i et par dage. Og det var det. Nu siger han det ikke længere.


Luna sagde også hej, nan (banan). mam (mad) og da det (hvad er det) men da hun blev 15 måneder gik hun helt tilbage til at snakke babysk, men det er kommet tilbage gange 10 nu! Jeg undrede mig også over at hun pludselig holdt pause med sproget.

Tilgengæld er hun blevet lidt for god til at klatre, jeg får dårlige nerver når hun pludselig hænger og dingler i armene oppe i toppen af et klatrestativ, så ville jeg ønske hun var lidt langsommere :lol:
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 19. aug 2018, 21:14

Jeg tror vi har ramt er nyt udviklingsspring, Benjamins søvn er godt nok af helvede til. Og når der så samtidigt er tandfrembrud er det fandme ikke nemt. Inden for den sidste uge er han to aftener (ikke i træk) været helt lysvågen omkring kl 22, selv om han først er blevet puttet omkring kl 20.
Her til morgen vågnede han kl 4, og det var jeg bare slet ikke klar til, da vi holdte navngivning i går, og var på benene der meste af dagen. Tog ham over i vores seng for at putte og trække tiden lidt, så faldt han i søvn og vågnede først 6.30 :banan:

Han er mega tryghedsnarkoman for tiden, og jeg må indrømme at jeg elsker det lidt. Han er normalt helt vild selvstændig, men nu her vil han gerne hænge, putte og sågar falde i søvn hos mig. At han så også er ekstra pylret og svær at få til at sove er så ikke så fedt. Men skidt pyt.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. aug 2018, 22:08

Min dreng sover uden en af os for første gang i nat.

Vi har været på messe denne uge. Min far og hans kone har passet ham i et sommerhus i nærheden, så vi er kommet hjem til ham hver aften, har sovet med ham og været der om morgenen.
I dag har de taget ham med hjem til dem, da vi først ville være hjemme meget sent (har lige lagt mig i sengen nu), og de afleverer ham i vuggestue i morgen.
Det er en god løsning i forhold til at skulle på messe og have et lille barn. Han får nogle dejlige dage med morfar og bedste, men ser os hver dag. Og han klarer sikkert fint at sove hos dem, især efter de her dage, hvor de har været så meget sammen. Men vi saaaavner ham. Det er så mærkeligt at lægge sig i sin egen seng, og så er han der slet ikke.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 20. aug 2018, 07:46

twinkle skrev:Jeg tror vi har ramt er nyt udviklingsspring, Benjamins søvn er godt nok af helvede til. Og når der så samtidigt er tandfrembrud er det fandme ikke nemt. Inden for den sidste uge er han to aftener (ikke i træk) været helt lysvågen omkring kl 22, selv om han først er blevet puttet omkring kl 20.
Her til morgen vågnede han kl 4, og det var jeg bare slet ikke klar til, da vi holdte navngivning i går, og var på benene der meste af dagen. Tog ham over i vores seng for at putte og trække tiden lidt, så faldt han i søvn og vågnede først 6.30 :banan:

Han er mega tryghedsnarkoman for tiden, og jeg må indrømme at jeg elsker det lidt. Han er normalt helt vild selvstændig, men nu her vil han gerne hænge, putte og sågar falde i søvn hos mig. At han så også er ekstra pylret og svær at få til at sove er så ikke så fedt. Men skidt pyt.


Min 10 uger gamle datter har allerede så meget krudt i røven, at hun de sidste uger overhovedet ikke har villet ligge hos hverken mig eller far. Ikke tale om, at hun skulle falde i søvn hos os eller bare ligge og hygge lidt. Hun vil gerne sidde halvt op hos os eller være hos os, mens vi går rundt. Jeg tænkte først, at det var da fedt, at hun ikke var sådan et hængetræ, men efter kort tid savnede jeg helt vildt nærheden med hende og blev næsten ked af det. Nu har hun så lige haft nogle dage - sikkert pga. tigerspring, hvor hun gerne vil sove hos mig, og jeg synes bare, det er SÅ hyggeligt! :love: Så jeg forstår dig til fulde :genert:
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3416
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 20. aug 2018, 08:07

Kigger på en køredragt til bebs her til efteråret, som kan holde hende varm, når hun skal sove ude, vi skal ud på tur med bil (så det er smart hvis den kan åbnes lidt op og er åndbar) og når vi går tur i bæresele/barnevogn.

Hvad er jeres erfaringer med den slags?
0
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 20. aug 2018, 08:08

billiebean skrev:Kigger på en køredragt til bebs her til efteråret, som kan holde hende varm, når hun skal sove ude, vi skal ud på tur med bil (så det er smart hvis den kan åbnes lidt op og er åndbar) og når vi går tur i bæresele/barnevogn.

Hvad er jeres erfaringer med den slags?


Uld. Uld er lækkert. Til bilen ville jeg dog nok putte et tæppe på i stedet.
0
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 20. aug 2018, 08:37

billiebean skrev:Kigger på en køredragt til bebs her til efteråret, som kan holde hende varm, når hun skal sove ude, vi skal ud på tur med bil (så det er smart hvis den kan åbnes lidt op og er åndbar) og når vi går tur i bæresele/barnevogn.

Hvad er jeres erfaringer med den slags?


Vi havde en fra Engel, den var superlækker. I bilen ville jeg dog ikke bruge den.

I bæresele skal du være opmærksom på at du måske får brug for noget til at tage vinden selvom baby har ulddragt på. Måske en bærejakke?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 20. aug 2018, 10:01

Som de andre skriver, så uld! Har dog ingne erfaring med bilen da vi kun cykler :) Vi var rigtig glade for johas tykke ulddragter (de grå med to lynlåse foran) både da hun var helt nyfødt men også sidste vinter. I år har vi dog købt en disana som skulle være mere vindtæt og relativ vandafvisende, den kan så bruges i stedet for flyverdragt før det er helt koldt, her bliver det dog først til foråret da vi har fået købt den lige rigeligt stor :lol:

Derudover er jeg rigtig glad for min bærejakke fra lennylamb, det er ikke den allervarmeste jakke, men det synes jeg kun er et plus fordi det betyder at hun ikke dør af varme når hun har sit eget overtøj på under, så skal ikke gå med hendes overtøj i en taske ved siden af (hun skal jo altid have overtøj med så hun kan komme ned). Selv har jeg bare en sweater under jakken når det er koldt og så var den rigelig varm hele sidste vinter :)
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 20. aug 2018, 10:42

billiebean skrev:Kigger på en køredragt til bebs her til efteråret, som kan holde hende varm, når hun skal sove ude, vi skal ud på tur med bil (så det er smart hvis den kan åbnes lidt op og er åndbar) og når vi går tur i bæresele/barnevogn.

Hvad er jeres erfaringer med den slags?


Joha køredragt i uld (Kan bukkes om hændet og fødder), til autostol ville jeg vælge voksi wrap
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 20. aug 2018, 12:00

JoyNips skrev:
billiebean skrev:Kigger på en køredragt til bebs her til efteråret, som kan holde hende varm, når hun skal sove ude, vi skal ud på tur med bil (så det er smart hvis den kan åbnes lidt op og er åndbar) og når vi går tur i bæresele/barnevogn.

Hvad er jeres erfaringer med den slags?


Vi havde en fra Engel, den var superlækker. I bilen ville jeg dog ikke bruge den.

I bæresele skal du være opmærksom på at du måske får brug for noget til at tage vinden selvom baby har ulddragt på. Måske en bærejakke?


Ellers er et bærecover et billigere alternativ - vi brugte et fra MAM :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 20. aug 2018, 17:22

Hvis man vil have bærejakke så hold øje med tilbud, jeg fik min til 600 kr, og den er så lækker! Det er også den jeg bruger når jeg ikke har min datter med. Derudover giver en jakke også mulighed for rygbæring, kræver et cover ikke at der er en åbning i jakken? Det gør mit regnvikle-cover i hvert fald :)

Jeg har dog også gjort det at jeg bare har lavet hul i en gammel uld poncho (den der lidt firkantede fra samsø) på brystet så kan min datter stikker hovedet ud af hullet :) Det lukkes så med knapper når hun ikke sidder der :)
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15143

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 21. aug 2018, 11:46

Min mand tog vores hund og søn (som vi i øvrigt endelig har fundet navn til - han skal hedde Johan :lun: ) med på gåtur i morges. Jeg fik været i langt bad og både brugt hårkur OG barberet ben, så jeg føler mig som et helt nyt menneske!

Og nu er han endelig så meget over sin fødselsvægt (han er 3 uger og 4 dage i dag og i går vejede vi ham til 4.410 gram mod 4.130, da han blev født), at sundhedsplejersken har givet grønt lys for at vi ikke behøver vække ham hver 3. time, men kan lade ham melde sig selv og se hvordan det går. Så det er stadig hårdt, men det giver noget mere luft. I forhold til amning ammer jeg 2-4 gange om dagen og så får han flaske for resten. Det er sådan lidt ambivalent, for jeg ville gerne fuldamme, men alt det fokus der har været på vægt og mad har bare været for hårdt. Måske kommer jeg til at amme mere, måske ikke, men uanset hvad, så var det en god løsning at gå på delvis erstatning.

Og så har jeg bestilt tid hos en kiropraktor til ham, for han har klart en favoritside og ser også lidt mere flad ud på den ene side af hovedet.
9
J, juli 2018.
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 21. aug 2018, 12:22

Zonta skrev:Min mand tog vores hund og søn (som vi i øvrigt endelig har fundet navn til - han skal hedde Johan :lun: ) med på gåtur i morges. Jeg fik været i langt bad og både brugt hårkur OG barberet ben, så jeg føler mig som et helt nyt menneske!

Og nu er han endelig så meget over sin fødselsvægt (han er 3 uger og 4 dage i dag og i går vejede vi ham til 4.410 gram mod 4.130, da han blev født), at sundhedsplejersken har givet grønt lys for at vi ikke behøver vække ham hver 3. time, men kan lade ham melde sig selv og se hvordan det går. Så det er stadig hårdt, men det giver noget mere luft. I forhold til amning ammer jeg 2-4 gange om dagen og så får han flaske for resten. Det er sådan lidt ambivalent, for jeg ville gerne fuldamme, men alt det fokus der har været på vægt og mad har bare været for hårdt. Måske kommer jeg til at amme mere, måske ikke, men uanset hvad, så var det en god løsning at gå på delvis erstatning.

Og så har jeg bestilt tid hos en kiropraktor til ham, for han har klart en favoritside og ser også lidt mere flad ud på den ene side af hovedet.

Johan er SÅ fint, det overvejede vi også :love:

Kan du mærke nogen forskel på ham, nu han får flaske?
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Vixen » 21. aug 2018, 18:38

Jeg har et nok lidt dumt, lavpraktisk spørgsmål. Jeg har lige læst på Helens (hende online-sundhedsplejersken) side, at det er fint nok at begynde at bruge lidt mild sæbe i badevandet til et barn på 8 mdr, fordi de netop begynder at blive rigtig snavsede af madrester og udforsken af omgivelserne. Yes! Men jeg tænker så; sæbe i badevandet skal jo skylles grundigt af igen, ellers klør det jo. Hvordan gør man lige det på den mest praktiske måde? Min Nora kan ikke helt stå selv endnu, ellers kunne jeg jo nemt bruse hende imens hun stod op i badekaret. Og når hun sidder i karet, skal jeg jo helst have en hånd på hende, så hun ikke pludselig glider. Ergo virker det lidt bøvlet (eller måske overtænker jeg det lidt).
Hvordan gør/gjorde I andre da jeres børn havde Noras alder (8-9 mdr) sådan helt lavpraktisk med bad?

Edit pga stavefejl
Senest rettet af Vixen 21. aug 2018, 20:45, rettet i alt 1 gang.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?

Tilbage til "Forældre"