Debattens mødregruppe

Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 15. nov 2018, 17:44

Aquadorable skrev:Hvordan fanden klarer nogen at være aleneforælder?! Jeg fatter det ikke.

Har været alene med baby K på fem måneder de sidste to døgn, og jeg er seriøst så meget på skideren. At det så også lige har været to døgn, hvor baby hverken har villet sove om dagen eller natten, gør jo heller ikke tingene nemmere. Nøjs, jeg magter ikke mere nu! Jeg er træt helt ind i knoglerne :træt2:


:kram: Det er så hårdt. Kan du få lidt aflastning?

Skal være alene i fem dage med T om to uger og gruer også for det.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 15. nov 2018, 17:47

billiebean skrev:
Aquadorable skrev:Hvordan fanden klarer nogen at være aleneforælder?! Jeg fatter det ikke.

Har været alene med baby K på fem måneder de sidste to døgn, og jeg er seriøst så meget på skideren. At det så også lige har været to døgn, hvor baby hverken har villet sove om dagen eller natten, gør jo heller ikke tingene nemmere. Nøjs, jeg magter ikke mere nu! Jeg er træt helt ind i knoglerne :træt2:


:kram: Det er så hårdt. Kan du få lidt aflastning?

Skal være alene i fem dage med T om to uger og gruer også for det.


Min mand kommer hjem sent i aften. Har været nødt til at putte baby allerede nu, da hun ikke har sovet siden 12.30. Så det bliver helt sikkert endnu en spændende nat ... men det må være min mands hovedpine ;) Jeg skal SOVE!

Kan virkelig godt forstå, du gruer for det, jeg ville slet ikke ane, hvordan jeg skulle klare tre dage mere. Men man kommer jo igennem det. Det skal man jo.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 15. nov 2018, 18:26

Aquadorable skrev:
billiebean skrev:
Aquadorable skrev:Hvordan fanden klarer nogen at være aleneforælder?! Jeg fatter det ikke.

Har været alene med baby K på fem måneder de sidste to døgn, og jeg er seriøst så meget på skideren. At det så også lige har været to døgn, hvor baby hverken har villet sove om dagen eller natten, gør jo heller ikke tingene nemmere. Nøjs, jeg magter ikke mere nu! Jeg er træt helt ind i knoglerne :træt2:


:kram: Det er så hårdt. Kan du få lidt aflastning?

Skal være alene i fem dage med T om to uger og gruer også for det.




Min mand kommer hjem sent i aften. Har været nødt til at putte baby allerede nu, da hun ikke har sovet siden 12.30. Så det bliver helt sikkert endnu en spændende nat ... men det må være min mands hovedpine ;) Jeg skal SOVE!

Kan virkelig godt forstå, du gruer for det, jeg ville slet ikke ane, hvordan jeg skulle klare tre dage mere. Men man kommer jo igennem det. Det skal man jo.


Ja, man skal jo, og man kan meget mere end man tror! Jeg har heldigvis et par forældre, der er meget på og gerne hjælper, så tænker at tage derned eller de kommer her et par af dagene.
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 15. nov 2018, 18:57

billiebean skrev:
Aquadorable skrev:
billiebean skrev:
Aquadorable skrev:Hvordan fanden klarer nogen at være aleneforælder?! Jeg fatter det ikke.

Har været alene med baby K på fem måneder de sidste to døgn, og jeg er seriøst så meget på skideren. At det så også lige har været to døgn, hvor baby hverken har villet sove om dagen eller natten, gør jo heller ikke tingene nemmere. Nøjs, jeg magter ikke mere nu! Jeg er træt helt ind i knoglerne :træt2:


:kram: Det er så hårdt. Kan du få lidt aflastning?

Skal være alene i fem dage med T om to uger og gruer også for det.




Min mand kommer hjem sent i aften. Har været nødt til at putte baby allerede nu, da hun ikke har sovet siden 12.30. Så det bliver helt sikkert endnu en spændende nat ... men det må være min mands hovedpine ;) Jeg skal SOVE!

Kan virkelig godt forstå, du gruer for det, jeg ville slet ikke ane, hvordan jeg skulle klare tre dage mere. Men man kommer jo igennem det. Det skal man jo.


Ja, man skal jo, og man kan meget mere end man tror! Jeg har heldigvis et par forældre, der er meget på og gerne hjælper, så tænker at tage derned eller de kommer her et par af dagene.


Dejligt med hjælp tæt på! Mine forældre og svigerforældre bor begge i den anden ende af landet.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. nov 2018, 23:38

Zinde skrev:
Aquadorable skrev:
billiebean skrev:
Aquadorable skrev:Hvordan fanden klarer nogen at være aleneforælder?! Jeg fatter det ikke.

Har været alene med baby K på fem måneder de sidste to døgn, og jeg er seriøst så meget på skideren. At det så også lige har været to døgn, hvor baby hverken har villet sove om dagen eller natten, gør jo heller ikke tingene nemmere. Nøjs, jeg magter ikke mere nu! Jeg er træt helt ind i knoglerne :træt2:


:kram: Det er så hårdt. Kan du få lidt aflastning?

Skal være alene i fem dage med T om to uger og gruer også for det.


Min mand kommer hjem sent i aften. Har været nødt til at putte baby allerede nu, da hun ikke har sovet siden 12.30. Så det bliver helt sikkert endnu en spændende nat ... men det må være min mands hovedpine ;) Jeg skal SOVE!

Kan virkelig godt forstå, du gruer for det, jeg ville slet ikke ane, hvordan jeg skulle klare tre dage mere. Men man kommer jo igennem det. Det skal man jo.


Og sådan klarer man også tilværelsen som aleneforælder. Jeg syntes faktisk, det hårdeste var ensomheden. En ting er at være den eneste til alt det praktiske og natteroderiet - men at være alene om første smil, første tand, første ord osv, dét var det svære for mig.


I de perioder jeg var/er alene fordi man mand var i udlandet uden os, synes jeg også at det værste var hvor dødsygt og ensomt det føltes at være alene om alting- det gode og det dårlige. Og når det så blev aften og der var ro...så kunne man sidde der alene og glo.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 16. nov 2018, 09:15

FormerlyKnownAs skrev:
Zinde skrev:
Aquadorable skrev:
billiebean skrev:
Aquadorable skrev:Hvordan fanden klarer nogen at være aleneforælder?! Jeg fatter det ikke.

Har været alene med baby K på fem måneder de sidste to døgn, og jeg er seriøst så meget på skideren. At det så også lige har været to døgn, hvor baby hverken har villet sove om dagen eller natten, gør jo heller ikke tingene nemmere. Nøjs, jeg magter ikke mere nu! Jeg er træt helt ind i knoglerne :træt2:


:kram: Det er så hårdt. Kan du få lidt aflastning?

Skal være alene i fem dage med T om to uger og gruer også for det.


Min mand kommer hjem sent i aften. Har været nødt til at putte baby allerede nu, da hun ikke har sovet siden 12.30. Så det bliver helt sikkert endnu en spændende nat ... men det må være min mands hovedpine ;) Jeg skal SOVE!

Kan virkelig godt forstå, du gruer for det, jeg ville slet ikke ane, hvordan jeg skulle klare tre dage mere. Men man kommer jo igennem det. Det skal man jo.


Og sådan klarer man også tilværelsen som aleneforælder. Jeg syntes faktisk, det hårdeste var ensomheden. En ting er at være den eneste til alt det praktiske og natteroderiet - men at være alene om første smil, første tand, første ord osv, dét var det svære for mig.


I de perioder jeg var/er alene fordi man mand var i udlandet uden os, synes jeg også at det værste var hvor dødsygt og ensomt det føltes at være alene om alting- det gode og det dårlige. Og når det så blev aften og der var ro...så kunne man sidde der alene og glo.



Det synes jeg også var virkelig svært, da min mand arbejdede omkring 15 timer i døgnet. Hold op jeg synes det var trist.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 16. nov 2018, 09:45

Zinde skrev:
Og sådan klarer man også tilværelsen som aleneforælder. Jeg syntes faktisk, det hårdeste var ensomheden. En ting er at være den eneste til alt det praktiske og natteroderiet - men at være alene om første smil, første tand, første ord osv, dét var det svære for mig.


Dét kan jeg godt forstå! Mit yngel er knap 22 mdr og jeg siger mindst én gang dagligt "Prøv lige at se ham!" til min kæreste når han gør noget nuttet eller har udviklet sig. Jeg kan slet ikke forestille mig hvis jeg ikke havde haft ham at dele det med.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 16. nov 2018, 12:14

Nå, med en 9 dage gammel baby vil jeg gerne hoppe fra Terminstråden og her over :)

Brugernavn: girl_beat
Alder: 35
Barns fødselsdag, køn og evt. navn: 7/11-18, dreng, kalder ham “S” herinde
Andre børn: Nej
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 17. nov 2018, 06:42

Min lille musling er blevet forkølet :( øv, det er ikke sjovt.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 17. nov 2018, 06:53

Ja, også min Neenah.

Han har tydeligt en del snot og slim i svælg og næse. Det gør at han hoster og hakker, og får sådan opkastsfornemmelser ser det ud til.

Men han er godt nok en godmodig baby endnu, for det får ham ikke til at græde, kun pive lidt i ny og næ.

Storesøster har ondt i halsen tror jeg, vågner om natten og siger "av av av", og tager sig til halsen. Gav panodil i tilfælde af at det var ørerne, og det havde ingen effekt, så tror det er halsen. Der hjælper panodil vel ikke meget.

Så hun fik kamillete med honning og så tegnefilm i nat. Igen. Pædagogisk, I know :lol:

Lillebror er heldigvis en glad lille dreng, og kræver ikke det vilde om natten :)
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 17. nov 2018, 07:10

Her skriger vi et par timer hver aften. Jeg har den dybeste respekt for den, der døjer med det i længere tid! Det er godt nok frygteligt ikke at kunne trøste, og når hun så endelig falder to ro, går der kun 2-5 min, så fortsætter det.

Jeg tror, det er fordi hun bliver mæt af indtryk. Når vi er ude blandt andre, så hænger hun altid nærmest konstant i brysterne, så tænker også, at hun søger tryghed eller måske prøver at skærme sig selv. Det er i hvert fald kun brysterne der duer, når vi er i mødregruppe.

Men hun sover fantastisk om natten, så det er en stor trøst. Udmattethed oveni ville jeg ikke have klaret. I nat sov hun fra 21:30 til 03:00 og 04:00 til 07:00. Glæder mig til at få hende vejet til 5-ugers på mandag (hvor hun egentlig er 6 uger), så jeg kan se, om det er ok med de lange nattestræk.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 17. nov 2018, 07:10

Hun tager det heldigvis også med oprejst pande, men sover til gengæld en del.

Jeg skulle til lægen i går, så jeg lod hende være hjemme sammen med far. Det tog bare rigtig lang tid, og far kunne ikke få hende til at spise af flaske, så hun endte med at skrige af sult i en lille time :( da jeg kom hjem hoppede hun heldigvis direkte på brystet, og sov så i tre timer.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 17. nov 2018, 07:21

Neenah skrev:Hun tager det heldigvis også med oprejst pande, men sover til gengæld en del.

Jeg skulle til lægen i går, så jeg lod hende være hjemme sammen med far. Det tog bare rigtig lang tid, og far kunne ikke få hende til at spise af flaske, så hun endte med at skrige af sult i en lille time :( da jeg kom hjem hoppede hun heldigvis direkte på brystet, og sov så i tre timer.


En anden gang kunne han prøve med teske, kop eller engangsprøjte (kan købes på apoteket), hvis I ikke lige havde tænkt på de ting :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 17. nov 2018, 07:21

Jeg skal ud i aften. Min bror er kommet hjem fra en halvanden måned arbejdsmæssig rejse, og det skal vi fejre med bøf og drinks.
B holder Boys Night med far herhjemme. Jeg er virkelig spændt på, hvad jeg siger til at være ude så længe. For jeg tror B kommer til at klare det helt fint, her er far lige så god, og han får altid flaske aften og nat. Men mor derimod, hun har svært ved at være uden B.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24475

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 17. nov 2018, 07:36

Årh, det lyder hyggeligt joe! Men ja, kan godt forstå at du gruer lidt for det.

Her har Zoe for første gang sovet hele natten! Det kunne jeg godt vænne mig til, omend jeg ikke rigtig kan finde ud af hvad jeg skal bruge al den tid på :D hun sov fra 23-2, fik mad og en ren numse, 2-4 hvorefter hun havde lidt uro og ondt i maven, men ikke noktil at hun vågnede helt. Herefter fra 4.30 til 6.45 og igen var hun lige til at lægge efter maden. Det er jo fantastisk! Jeg har så ikke sovet siden kl 6,selvom jeg først gik I seng kl 2. Burde lige få et par timer mere når hun sover så fint.
0
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Forældre"