Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 17. dec 2018, 07:09

M har sovet mere eller mindre igennem fra 22.00. Hun sover stadig. :banan: Vi havde en sovepose i bomuld liggende som hun fik på fordi hun er begyndt at sparke dynen af - og hun sover fantastisk i den.
2
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 17. dec 2018, 07:20

Zoe har også sovet rigtig fint i nat og det meste af aftenen i går. Sidste gang jeg ammede kl 5, faldt jeg I søvn med hende i sofaen, og da vi så vågnede her for 3 kvarter siden skulle jeg skifte hende, and lo and behold: en massiv ble. Og det rendte bare af hende mens jeg skiftede, helt uden at hun pressede! Det var så dejligt at se (ja, det siger jeg åbenbart nu, om afføring) og hendes humør var bare så fint, det lugtede også helt anderledes end tidligere, sådan nærmest syrligt, så håber at det betyder at det er noget af det der har ligget og generet. Herefter spiste hun og nu ligger hun bare og hygger i mine arme, for hun er jo så dejligt udhvilet :lol: mor her kunne godt bruge et par timer mere, men fuck det! Hun er begyndt at presse lidt igen, men humøret er stadig i top.
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 17. dec 2018, 07:43

Max har været en del vågen i nat. Men aldrig sur, bare vågen. Vil gerne putte og snakke.
Han er ret dygtig til at følge ting med øjnene. Han kan sagtens holde blikket på noget du fører rundt over ham. Det synes jeg er sejt. Øjenkontakten er også rigtig god, og han smiler når man synger og snakker til ham.
Det er dejligt med den kontakt, som vi slet ikke havde med den store jo :)
I går var vi til juletræsfest på min mands arbejde. Her kom julemanden, og gav Thea en gave med en masse gummislanger. ♡
Hun er godt nok stadig svær i store forsamlinger. Hvordan er jeres 2årige der? Man kan absolutikke holde i hånd eller tage hende op. Hun løber rundt, og vil gerne lege og pille ved alt. Hun kan ikke sætte sig ned og se på tryllekunsteren, eller julemanden som laver noget for ungerne eller lignende.
I de her situationer er jeg SÅ glad for at vi stadig ammer. Halvvejs igennem det her show flipper hun lidt, og vi sætter os bagerst i lokalet og hun får lidt babs. Hun slapper bare helt af i kroppen, og vi får god øjenkontakt, og jeg kan snakke lidt med hende om hvad der sker.
Normalt forsøger jeg ellers at undgå amningen offentligt med hende, fordi folk finder det mærkeligt. Men hvis hun har behov for det, må det jo være sådan.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kolibrien » 17. dec 2018, 08:55

Sangius skrev:
Kolibrien skrev:Mand, hvor havde glemt hvor hårdt livet med et spædbarn er. Han vil absolut kun være på mig hele dagen og natten. Om dagen kan jeg klare det, men nætterne er så stride. Hvad gør man? Jeg kan simpelthen ikke sidde op at sove. Ikke engang at ligge helt tæt hjælper, han vil kun være på mig.

Jeg er bare ikke til de første 3-4 måneder med baby. Glæder mig så meget til det hele bliver lidt nemmere.


Du kan ikke ligge ned med ham oven på dig?
Max sover for det meste oven på mig, eller med hovedet på min arm.


Jeg er bare så bange for, at han bliver for varm eller at jeg taber ham.

I nat lykkes det mig rent faktisk at putte ham i egen seng, så det har været en skøn nat.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 17. dec 2018, 09:01

Kolibrien skrev:
Sangius skrev:
Kolibrien skrev:Mand, hvor havde glemt hvor hårdt livet med et spædbarn er. Han vil absolut kun være på mig hele dagen og natten. Om dagen kan jeg klare det, men nætterne er så stride. Hvad gør man? Jeg kan simpelthen ikke sidde op at sove. Ikke engang at ligge helt tæt hjælper, han vil kun være på mig.

Jeg er bare ikke til de første 3-4 måneder med baby. Glæder mig så meget til det hele bliver lidt nemmere.


Du kan ikke ligge ned med ham oven på dig?
Max sover for det meste oven på mig, eller med hovedet på min arm.


Jeg er bare så bange for, at han bliver for varm eller at jeg taber ham.

I nat lykkes det mig rent faktisk at putte ham i egen seng, så det har været en skøn nat.


Ja, det er jo mod anbefalingerne. Havde jeg lige glemt. :genert:

Hvid støj virker rigtig godt på Max - har I prøvet det? ♡
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 17. dec 2018, 09:13

Neenah skrev:M har sovet mere eller mindre igennem fra 22.00. Hun sover stadig. :banan: Vi havde en sovepose i bomuld liggende som hun fik på fordi hun er begyndt at sparke dynen af - og hun sover fantastisk i den.


Vi havde også god erfaring med sovepose til den store. Han sov så godt med den.
Den lille derimod kunne slet ikke sove med den og skreg fra den var på til den kom af.

@sangius
Min 2 årige er som du beskriver T. Den store havde de samme tendenser, men vi kunne dog styre ham lidt, den lille er bare komplet umulig og faktisk pisse hamrende træls til sådanne ting.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 17. dec 2018, 09:19

Sangius skrev:Hun er godt nok stadig svær i store forsamlinger. Hvordan er jeres 2årige der? Man kan absolutikke holde i hånd eller tage hende op. Hun løber rundt, og vil gerne lege og pille ved alt. Hun kan ikke sætte sig ned og se på tryllekunsteren, eller julemanden som laver noget for ungerne eller lignende.


Min er også en kæmpe-pilfinger. Han kan slet ikke tøjle sin nysgerrighed. I store forsamlinger kan han heldigvis godt blive lidt intimideret og så laver han heldigvis koalaen på sin mor. :D
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 17. dec 2018, 09:25

Urtekussen skrev:Dobbeltpostet:
Lillebror er 14 dage gammel i dag.

Jeg huskede tydeligt fra nr 2, hvordan folk (sikker i misforstået hensyn) holdt sig væk det første lange stykke tid.
Derfor har jeg også denne gang meldt ud, at jeg meget gerne ville have besøg med det samme.

Min kærestes venner og familie har alle været her allerede. Min familie har også været her, men kun en af mine veninder.
(en anden havde en aftale, som blev aflyst pga sygdom, så det er kun de to, der har vist interesse).
Jeg har skrevet til tre andre og direkte opfordret dem til at komme og se lillebror.
Den eneste som har sagt ja tak, skrev jeg tilbage til, at vi glædede os til at se dem og vise ham frem. Det eneste jeg fik retur var en "tommel op" .

Jeg er godt nok skuffet. Damerne på mit træningshold går mere op i ham - her har en skrevet til mig, at hun har en lille ting til ham, og glæder sig vildt til jeg viser ham frem.

Og det er ikke fordi jeg vil have gaver, for vi mangler faktisk ingenting. Jeg vil bare så gerne vise ham frem, jeg er jo vildt stolt af det lille menneske vi har lavet.

Jeg er vist lidt post-fødsel-hormonella


Jeg forstår godt det gør dig trist! Jeg havde også nogle barndomsveninder der aldrig kom på barselsbesøg, så da vi holdt dåb var jeg flabet nok til kun at inviterer dem der havde valgt at se baby (eneste undtagelse var madnens søster der bor i Belgien og af gode grunde ikke havde været forbi). Det blev to af pigerne sure over, men dem om det. Det ene venskab er flydt helt ud, ser hende kun til ting hvor hele gruppen af barndomsveninder er samlet, hun har set min datter én gang i under 10 minutter til en fødselsdag hvor datteren var med men hvor veninde først kom lige inden mand og datter tog hjem og jeg blev og festede videre, der var min datter næsten et år.

Men alle andre var gode til at komme forbi, jeg har en fornemmelse af at kærestens bror lidt blev tvunget af svigermor, han virkede ret ligeglad, det hele var ret akavet og han ville ikke holde baby... Men han kom da forbi :) Alt med ham er ofte ret akavet, det er okay når hele familien er samlet, men tror bare ikke han og min mand har særlig meget tilfælles, så når det kun er ham og os er det altid lidt mærkeligt.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 17. dec 2018, 10:25

Mi55y skrev:Jeg har lige bestilt bukser med fødder i str 62 til Sofie - hun passer stadig en 50 i body. Troede, måske naivt, at sådan noget fulgtes ad.


SP har lige målt hende til 60 cm, så det giver jo fint mening. +9 cm på 9 uger :8: Til gengæld ligget hun kun 900 g over fødselsvægten, men følger fint sin kurve.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 17. dec 2018, 10:37

Mi55y skrev:
Mi55y skrev:Jeg har lige bestilt bukser med fødder i str 62 til Sofie - hun passer stadig en 50 i body. Troede, måske naivt, at sådan noget fulgtes ad.


SP har lige målt hende til 60 cm, så det giver jo fint mening. +9 cm på 9 uger :8: Til gengæld ligget hun kun 900 g over fødselsvægten, men følger fint sin kurve.

Johan er også vokset ca. 1 cm om ugen siden fødslen... Det er for sindssygt. Det stopper nok på et tidspunkt :lol:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf alfe » 17. dec 2018, 10:49

Jeg er simpelthen vil med den alder, A har nu, han er noget så herlig :love: Der er krudt på sproget, alt skal undersøges og han er bare en glad, nysgerrig lille unge. Overordnet set har han altid sovet helt ok om natten, det gør han fortsat. Nu kan vi dog også prale med at sove længe(-re), tidligere vågnede han mellem 7-9. Forrige weekend sov han til hhv 10.30 og 9.30, dog kom han sent i seng dagene op til. I går sov han til klokken 10 :love:
1
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 17. dec 2018, 12:00

Så i dag har jeg fået sat hormonspiral op. Jeg er ret pjevset omkring gynækologiske undersøgelser, så meget at der i min fødeplan stod at de skulle forberede mig inden hver gang de rørte mig dernede.
Men det gik fint nok. Jeg tog dybe vejrtrækninger, og så var det ret hurtigt overstået.

Så nu kan lille B få lov at være enebarn i hvert fald et par år endnu.
2
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Urtekussen » 17. dec 2018, 12:11

godtnavn skrev:
Urtekussen skrev:Dobbeltpostet:
Lillebror er 14 dage gammel i dag.

Jeg huskede tydeligt fra nr 2, hvordan folk (sikker i misforstået hensyn) holdt sig væk det første lange stykke tid.
Derfor har jeg også denne gang meldt ud, at jeg meget gerne ville have besøg med det samme.

Min kærestes venner og familie har alle været her allerede. Min familie har også været her, men kun en af mine veninder.
(en anden havde en aftale, som blev aflyst pga sygdom, så det er kun de to, der har vist interesse).
Jeg har skrevet til tre andre og direkte opfordret dem til at komme og se lillebror.
Den eneste som har sagt ja tak, skrev jeg tilbage til, at vi glædede os til at se dem og vise ham frem. Det eneste jeg fik retur var en "tommel op" .

Jeg er godt nok skuffet. Damerne på mit træningshold går mere op i ham - her har en skrevet til mig, at hun har en lille ting til ham, og glæder sig vildt til jeg viser ham frem.

Og det er ikke fordi jeg vil have gaver, for vi mangler faktisk ingenting. Jeg vil bare så gerne vise ham frem, jeg er jo vildt stolt af det lille menneske vi har lavet.

Jeg er vist lidt post-fødsel-hormonella


Jeg forstår godt det gør dig trist! Jeg havde også nogle barndomsveninder der aldrig kom på barselsbesøg, så da vi holdt dåb var jeg flabet nok til kun at inviterer dem der havde valgt at se baby (eneste undtagelse var madnens søster der bor i Belgien og af gode grunde ikke havde været forbi). Det blev to af pigerne sure over, men dem om det. Det ene venskab er flydt helt ud, ser hende kun til ting hvor hele gruppen af barndomsveninder er samlet, hun har set min datter én gang i under 10 minutter til en fødselsdag hvor datteren var med men hvor veninde først kom lige inden mand og datter tog hjem og jeg blev og festede videre, der var min datter næsten et år.

Men alle andre var gode til at komme forbi, jeg har en fornemmelse af at kærestens bror lidt blev tvunget af svigermor, han virkede ret ligeglad, det hele var ret akavet og han ville ikke holde baby... Men han kom da forbi :) Alt med ham er ofte ret akavet, det er okay når hele familien er samlet, men tror bare ikke han og min mand har særlig meget tilfælles, så når det kun er ham og os er det altid lidt mærkeligt.

Nu har vi "desværre" allerede inviteret til navngivning, men ja, ellers skulle de næsten ikke inviteres, når de ikke gider vise interesse for ham.
Så barnlig er jeg.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 17. dec 2018, 12:44

Urtekussen skrev:I går lykkedes det at putte lillebror i sin egen seng, og så fik vi også afprøvet det der med sex igen efter fødslen.
Det betød rigtig meget for mig at komme forholdsvis hurtigt i gang med, for med de to store gik der alt for lang tid, så jeg har været ret obs på det denne gang.


Vi har ikke haft sex siden marts :tie: Min mand kunne slet ikke med tanken om baby i maven og sex - nu er vi for trætte og jeg har stadig on/off en smule blødning her 3 uger efter fødslen. Vi griner lidt af det, og siger, at det skal i gang igen i 2019 :cool:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 17. dec 2018, 13:20

Depeche_Mama skrev:
Urtekussen skrev:I går lykkedes det at putte lillebror i sin egen seng, og så fik vi også afprøvet det der med sex igen efter fødslen.
Det betød rigtig meget for mig at komme forholdsvis hurtigt i gang med, for med de to store gik der alt for lang tid, så jeg har været ret obs på det denne gang.


Vi har ikke haft sex siden marts :tie: Min mand kunne slet ikke med tanken om baby i maven og sex - nu er vi for trætte og jeg har stadig on/off en smule blødning her 3 uger efter fødslen. Vi griner lidt af det, og siger, at det skal i gang igen i 2019 :cool:


Samme situation her - bortset fra at det snart er 10 uger siden fødslen. :tie: Vi havde ellers rigtig planlagt det i lørdags og lagt gæstemadrassen frem i stuen - og så fik vi lige trukket tiden lidt for længe, og så sov ungen selvfølgelig kortere end normalt. :rulle:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Forældre"