Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 695
Likede indlæg: 9534

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 16. maj 2019, 10:19

JoyNips skrev:3 aftener i træk er barnet vågnet kl. 22.36 præcis. Det er dælme mærkeligt. I aften sætter jeg mig i værelset ved siden af når klokken nærmer sig så jeg kan se/høre, om der er er etellerandet, der vækker ham.

Ej hvor sært!? Kan godt forstå at du undrer dig.

En gammel kammerat har lige været forbi med en triptrap stol som jeg købte af dem da jeg lå på sygehuset med veer - 7måneder er også et stykke tid at vente på at jeg fik den hentet :lol: ej, der var no hard feelings, han vidste godt at dagene bare går når man har sådan en lille en. Men det er en gammel model uden bøjle, er der nogen af jer der ved hvor man kan købe bøjlen henne?

Jeg har meldt afbud til svømning i dag. Jeg snotter helt vildt og er begyndt at hoste. Zoe hoster også lidt, så tænkte at det nok var bedst at blive hjemme, så vi ikke får smittet nogen. Ville ellers gerne have været afsted, men sådan er det. Kan ikke helt overskue at skulle aktivere og underholde hele dagen i dag, og min kæreste kommer først hjem i aften. Nå, hun må sidde en del i sin højstol med legetøjet. Der elsker hun at sidde og smide legetøj på gulvet :D
0
:dåne: baby Z 12.10.18 :dåne:
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 499
Likede indlæg: 7317

Indlægaf Joe » 16. maj 2019, 11:01

Vi var lige henne og besøge en kommunal flerbørnsdagpleje, hvor vi har fået tilbudt plads gennem pasningsgarantien. De virker søde, den ligger i overkommelig distance fra os, og det hele virker fornuftigt, så vi har takket ja. Så han skal starte i dagpleje om to måneder :8:
Det er en lettelse, at der nu er styr på det.
7
... og simpelthen det bedste, der ku’ ske.
Brugeravatar
Depeche_Mama
Kort karma: 80
Likede indlæg: 712

Indlægaf Depeche_Mama » 16. maj 2019, 17:21

Ih, jeg er kommet bagud med at læse...

Vi havde besøg af SP i dag, et fælles besøg i mødregruppen. Det var nu meget hyggeligt, hun er en selskabspapegøje og en garvet dame, som faktisk anbefalede BLW, hvis børnene ikke rigtigt gider grød (det er der to styk i mødregruppen, der ikke rigtigt vil).

Alfred blev vejet til 8,6 kg. i dag, så tror da pokker zhan ikke rigtigt orker at forsøge med det kravleri dér :lol: Han blev målt to cm kortere end sidst ved lægen, men vi blev nu alligevel enige om, at han er helt fin :D

Udover vi står op kl. 4:30-5:00, så trives alle herhjemme, og jeg elsker at have baby i huset. Det er en fantastisk følelse :love:
5
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 340
Likede indlæg: 3243

Indlægaf Zonta » 16. maj 2019, 18:34

Vi har været i Tivoli i dag og det var simpelthen bare så hyggeligt - omend det er en anelse svært at få J til at sove i al larmen :tie: Men det gik og han er lige blevet puttet for 20 minutter siden - så vi krydser bare fingre for, at han ikke er blevet totalt overstimuleret og sover vildt dårligt i nat :kryds:

Han var oppe at prøve karrusellen og syntes det var sjooovt :lun: Kæft, han er sød!
5
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 695
Likede indlæg: 9534

Indlægaf Moxy-lady » 16. maj 2019, 19:41

Zoe faldt i søvn i mine arme her til aften :dåne: jeg kan ikke huske hvornår det er sket sidst. Jeg har en helt fast, rutine med 5 sange, der tager omkring 12 minutter, og jeg nåede ikke engang at blive færdig før hun sov. Det gør altså noget ved mig når hun ligger der, helt færdig og tillidsfuld i mine arme. Kæft hvor er det her mor-noget vildt :lun:
6
:dåne: baby Z 12.10.18 :dåne:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 776
Likede indlæg: 6616

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. maj 2019, 02:11

Er der nogle af jer som har flexibath og kan anbefale det? Eller fraråde hvis det er. Tænker også om det fungerer med den der indsats?
0
/Dullen
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 17. maj 2019, 06:33

FormerlyKnownAs skrev:Er der nogle af jer som har flexibath og kan anbefale det? Eller fraråde hvis det er. Tænker også om det fungerer med den der indsats?

Når Nellie er så gammel som hun er, ville jeg gå udenom babyindsats. Vi lånte af vores naboer og er så glade for, at vi ikke selv brugte penge på en. Tror vi har brugt den max 5 gange. Hun kan jo sidde selv inden for de næste par måneder og så er den bare overflødig.

Kender ikke Flexi Bath - vi har et foldebadekar fra Karibu, som vi er fint tilfredse med.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. maj 2019, 06:56

Zonta skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Er der nogle af jer som har flexibath og kan anbefale det? Eller fraråde hvis det er. Tænker også om det fungerer med den der indsats?

Når Nellie er så gammel som hun er, ville jeg gå udenom babyindsats. Vi lånte af vores naboer og er så glade for, at vi ikke selv brugte penge på en. Tror vi har brugt den max 5 gange. Hun kan jo sidde selv inden for de næste par måneder og så er den bare overflødig.

Kender ikke Flexi Bath - vi har et foldebadekar fra Karibu, som vi er fint tilfredse med.

Ja det tænkte jeg også på efter at jeg skrev det :lol:

Vi har er stort badekar fra Ikea med en høj kant, jeg gider ikke læne mig halvvejs ned i det når hun skal i bad og det fylder en del. Så tænkte at noget der folder ville være fint. Anede ikke at der var andre end flexi
0
/Dullen
Brugeravatar
Depeche_Mama
Kort karma: 80
Likede indlæg: 712

Indlægaf Depeche_Mama » 17. maj 2019, 07:35

FormerlyKnownAs skrev:
Zonta skrev:

Ja det tænkte jeg også på efter at jeg skrev det :lol:

Vi har er stort badekar fra Ikea med en høj kant, jeg gider ikke læne mig halvvejs ned i det når hun skal i bad og det fylder en del. Så tænkte at noget der folder ville være fint. Anede ikke at der var andre end flexi

Vi havde Flexi til den første, vi synes, det blev ulækkert i folderne, der kom hurtigt fugt og dermed 'mug'. Nu har vi bare overtaget et stort, fast kar, som min søster ville smide ud.
Jeg har set, at Bilka har et fint foldbart et også :)
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Kakro05
Kort karma: 68
Likede indlæg: 422

Indlægaf Kakro05 » 17. maj 2019, 08:07

Vi er glade for vores. Dutten til at folde det sammen gik dog i stykker, så det er aldrig foldet sammen. Vi har købt et nyt fra ikea.
1
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 567
Likede indlæg: 4968

Indlægaf Urtekussen » 17. maj 2019, 08:25

Vi har ham primært med i brusebad. Han har vist kun været i badekar 3 gange, og da har jeg bare holdt ham i armen.
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 496
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 7598

Indlægaf Mi55y » 17. maj 2019, 08:50

Sikke nogle dejlige positive indlæg! :love2:

Jeg sidder med lidt tømmermænd, da jeg var ude at drikke cocktails med en fra min mødregruppe i går. Det var bare så hyggeligt! Men alligevel sidder man lidt med den der: var det det værd, når man er lidt flad dagen efter. Prioriteterne har godt nok ændret sig!
0
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 132
Likede indlæg: 2137

Indlægaf billiebean » 17. maj 2019, 08:51

Ok det er vare kokset helt med Ts søvn. Det tager timer med gråd at få hende til at sove. Hun rejser sig op konstant, skriger hvis vi går ud af rummet osv. Vi plejer at lægge hende efter nattøj og flaske, synge en sang og så starter showet. Op, ned, op, ned indtil jeg er så slidt jeg ikke kan mere, går ud, hun skriger, far tager over, mere skrål, osv osv. Hun er 10,5 måned.

Vil I ikke lige dele jeres rutiner omkring putning?
0
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 17. maj 2019, 09:00

billiebean skrev:Ok det er vare kokset helt med Ts søvn. Det tager timer med gråd at få hende til at sove. Hun rejser sig op konstant, skriger hvis vi går ud af rummet osv. Vi plejer at lægge hende efter nattøj og flaske, synge en sang og så starter showet. Op, ned, op, ned indtil jeg er så slidt jeg ikke kan mere, går ud, hun skriger, far tager over, mere skrål, osv osv. Hun er 10,5 måned.

Vil I ikke lige dele jeres rutiner omkring putning?

Vi gør alt praktisk klar til natten (han får stadig en flaske eller to mellem putteflaske og morgen) - trækker gardiner for osv. Så tager vi ham op, giver nattøj på, børster tænder, lægger ham i sengen hvor han får en flaske og når han er færdig med den, får han sutten og så synger vi en sang. Lige pt. sidder vi der ofte lidt længere, fordi det er lidt svingende med hvor træt han er. Nogle gange sover han, når vi går ud, andre gange er han stadig vågen, når vi går ud. Nogle gange går det fint, andre gange bliver han lidt ked af det. Så går vi ind igen, nusser ham lidt, synger lidt mere.

Er hun træt eller kan hun trækkes lidt? Vi har et par enkelte gange endt med at tage ham op igen og så lægge ham en halv times tid senere. Og enkelte gange er vi også endt med at smide ham i barnevognen og gå ud med ham. Vi tror meget på whatever works og "det er en fase", selvom det er en hård fase.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. maj 2019, 09:24

Urtekussen skrev:Vi har ham primært med i brusebad. Han har vist kun været i badekar 3 gange, og da har jeg bare holdt ham i armen.

Nellie eeeeeelsker at være i badekar så det skal han hun have lov til st have en fest med :lol:
0
/Dullen

Tilbage til "Forældre"