Dele børnefamilieydelsen?

Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 1038
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 11295

Re: Dele børnefamilieydelsen?

Indlægaf Dikus » 30. dec 2017, 16:04

Maanii skrev:
Dikus skrev:
Maanii skrev:Jeg synes det er en god idé.

Økonomi er helt klart én af de ting der er med til at køre mænd ud på et sidespor i forhold til børn i skilsmisser. Jeg ser dem blive dovne fordi de kan det. Min mand har feks. aldrig købt en flyverdragt i sit liv, og jeg tror faktisk ikke han aner hvad størrelse de bruger i sko, eller hvad deres fritidsaktiviter koster.

Det passer hans ekskone fint, og egentlig nok også ham (for det er sgu da lettest bare at læne sig tilbage og bare være den sjove). Men jeg tror hans forældrerolle havde været mere meningsfuld hvis der var flere forventninger til ham.

En ligelig fordeling af midler og ansvar ville tvinge mænd til at komme mere på banen.

Men her følger jo ikke ansvar med? Han vil stadig kun skulle bidrage med det, han gør. Nu vil han bare få lidt penge ind på kontoen hver tredje måned. Penge, han så kan bruge til børnebidraget.

Det ansvar der ligger i at have pligt til at for sørge for indkøb af diverse nødvendigheder osv.

... Jeg forstår ikke hvorfor du bringer børnebidrag ind i samtalen når deling af ydelsen kun er relevant ved deleordninger

Men han får ikke pligten til noget. Han får bare nogle penge. Pligten påhviler stadig bopælsforældren.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 1038
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 11295

Re: Dele børnefamilieydelsen?

Indlægaf Dikus » 30. dec 2017, 16:19

Maanii skrev:
Dikus skrev:Men han får ikke pligten til noget. Han får bare nogle penge. Pligten påhviler stadig bopælsforældren.

Selvfølgelig skal ydelsen bruges til forsørgelse af barnet. Det giver sig selv.

Der er ikke lagt op til en ændring. Så nej. Han vil have de samme pligter
0

Tilbage til "Forældre"