Dele børnefamilieydelsen?

Brugeravatar
Tux
Kort karma: 126
Likede indlæg: 2422

Re: Dele børnefamilieydelsen?

Indlægaf Tux » 25. dec 2017, 21:21

Dikus skrev:
Marioneta skrev:
Dikus skrev:Men æhhh... Er det ikke lidt underligt, man deler bfy... Og der så stadig er en forælder, der betaler børnepenge til den anden?

Et eller andet sted burde der jo så heller ikke gå børnepenge fra den ene forælder til den anden?

Det er kun ved 7/7 og 6/8 ordninger og i de tilfælde udbetaler den anden forældre vist heller ikke børnebidrag som udgangspunkt. Det er ikke vildt tydeligt i artiklerne på nettet, men hvis du læser abcds link, så står der mere om hvornår det skulle gælde.

Det gør de hos alle, jeg kender. Det er også fjollet at lade være, når man nu kan få et skattefradrag...

Det er godt nok fjollet at det kan lade sig gøre, det skattehul bør lukkes omgående..
2
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 126
Likede indlæg: 2422

Indlægaf Tux » 25. dec 2017, 22:51

Dikus skrev:
Tux skrev:
Dikus skrev:
Marioneta skrev:
Dikus skrev:Men æhhh... Er det ikke lidt underligt, man deler bfy... Og der så stadig er en forælder, der betaler børnepenge til den anden?

Et eller andet sted burde der jo så heller ikke gå børnepenge fra den ene forælder til den anden?

Det er kun ved 7/7 og 6/8 ordninger og i de tilfælde udbetaler den anden forældre vist heller ikke børnebidrag som udgangspunkt. Det er ikke vildt tydeligt i artiklerne på nettet, men hvis du læser abcds link, så står der mere om hvornår det skulle gælde.

Det gør de hos alle, jeg kender. Det er også fjollet at lade være, når man nu kan få et skattefradrag...

Det er godt nok fjollet at det kan lade sig gøre, det skattehul bør lukkes omgående..

De burde i den grad se mere samlet på hele området, efter min mening

Meget enig.
0
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 88
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1586

Indlægaf thomassneum » 28. dec 2017, 10:47

Det giver mening nogle steder, andre ikke. Her bør den måske følge bopælspligten.
Men i ligestillingens navn, så vil jeg tillade mig at være for.

I min egen situation ville det ikke have givet meget mening, da min datter bor hos mig og alene står/stod for udgifterne til min datter. Men jeg mener nu alligevel at det bør være sådan.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Vinaia
Kort karma: 31
Likede indlæg: 751

Indlægaf Vinaia » 28. dec 2017, 15:43

Hvordan skal man informere dem om, at BFY ikke skal deles? Jeg har min datter på fuld tid men med delt forældremyndighed. Hendes far besøger hende i 3-4 timer sådan gennemsnitligt 1-2 gange i måneden og betaler børnepenge til mig. Vi har ikke været i statsamtet mht samvær men fandt ud af det selv, så der er ingen dokumentation for det.

Får man mon en mail i sin e-boks eller skal man selv finde ud af at få styr på det?
0
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1605

Indlægaf Bimmerdyret » 28. dec 2017, 16:06

Rikke skrev:
I de situationer, hvor formalia bare kører, børnepenge ind/ud, BFY ind/ud, vil det så ikke skabe flere konflikter, at dele BFY ud?

Næ---for hvis man kan samarbejde, så er det vel ligemeget hvordan pengene fordeles fra det officielle system, hvis man som voksne mennesker så fordeler dem i enighed udfra hvad man mener er det bedste.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1605

Indlægaf Bimmerdyret » 28. dec 2017, 16:10

Marioneta skrev:Ideen er fin nok i fremadrettede situationer, men jeg synes godt nok, at det er belastende at politikere skal ind og rode i allerede etablerede aftaler, som fungerer. Min eks har min søn 4 dage ud af 14 dage, så det burde vel ikke påvirke os, men jeg skal åbenbart stadig dokumentere, at det er sådan, hvis jeg vil have det hele udbetalt. Hvordan gør jeg så lige det, når det ikke er stadfæstet i statsforvaltningen? Vi har for nogle år siden lavet et dokument, hvor det stod og begge underskrevet det, men tror jeg har smidt det ud. Aftalen er også ændret fra 11/3 til 10/4 siden uden vi lavede en ny aftale.

Well...så er det velintet problem at lave en ny aftale?
At du har smidt, for dit barn vigtige dokumenter er jo dit problem.
0
Giraffie
Kort karma: 12
Likede indlæg: 155

Indlægaf Giraffie » 28. dec 2017, 17:21

Min ex og jeg har 7/7 ordning. Og jeg får bfy og et mindre tilskud til institution. (Ikke boligsikring eller andre ting).
Jeg afholder ALLE udgifter til vores barn, tøj, sko, institution, fritidsaktivitet, børneopsparing osv.. Jeg sender tøj med hver gang og får det snavset retur.
Far har købt 5 par boksershorts og 7 par strømper til sønnen i de over 2 år vi har været fra hinanden og intet andet.

Jeg håber og tror at han vil fortsætte med at jeg får bfy og afholder alle udgifter. Han er alt for stort et rodehoved.
0

Tilbage til "Forældre"