Hvad skal vores pige hedde?

Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad skal vores pige hedde?

Indlægaf dgd2007 » 6. mar 2018, 10:49

Elfenben skrev:Tak, det ved jeg - tror jeg har brugt den side over en million gange :lol:

Vi venter til efter fødslen og håber det nærmest giver sig selv, hvilket et af navnene der passer bedst. Vi har tænkt og talt så meget om det nu, at vi ikke kommer længere :lol:

Ha-ha. Med vores første ventede vi også til efter fødslen (bl.a. fordi vi ikke kendte kønnet - det var i 1980'erne, hvor scanningerne ikke var så avancerede, og sundhedspersonalet vist også havde noget politisk med ikke at udtale sig om det).

Men første gang vi snakkede om det bagefter, viste det sig at jeg havde en liste med 4 navne, og min kone havde en med 2 - og et af dem var minsandten det samme! Så det gav jo sig selv - men det er vist sjældent, det sker. :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Hvad skal vores pige hedde?

Indlægaf godtnavn » 6. mar 2018, 11:56

Luna var en måned om at få sit navn :genert: Vi afprøvede et par forskellige og først da et føltes helt rigtigt fik familien det at vide. Så den første måned af hendes liv hed hun Baby :P
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad skal vores pige hedde?

Indlægaf dgd2007 » 7. mar 2018, 22:32

Lathyrus skrev:Da vi ventede vores børn kendte vi heller ikke kønnet inden og under den første graviditet var jeg ret langt henne før min mand kunne/ville forholde sig til navne. Jeg havde derfor skrevet en liste med de navne jeg godt kunne lide og ventede på at han tog initiativ til at snakke navne.
En dag hvor vi går tur spørger han hvad jeg synes om XX-navn hvis baby er en dreng. Det var det navn som stod øverst på min drenge-liste :)
Så da jeg fødte en dreng fik han selvfølgelig det navn.

Anden gang nåede vi aldrig rigtig til enighed om hverken drenge eller pigenavne og vores datter har derfor et navn som er et stort kompromis. Og jeg er aldrig blevet helt glad for hendes navn, mens min søns navn bare føles perfekt.

Ved vores nr. 2 var vi på en eller anden måde kommet frem til en liste på 4 ca. lige gode, og vi lod os derfor lidt styre af, hvilket af dem storesøster på knap 2 år nemmest kunne udtale. Men da han selv blev 2, kunne han så udtale det? Næh! :lol:
0

Tilbage til "Forældre"