Need to have og nice to have

Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Need to have og nice to have

Indlægaf hotlips » 13. mar 2018, 03:16

Jeg tænkte mig grundigt om hvordan det ville blive på hverdagsbasis og det er ikke mange ører vi har brugt på ting vi ikke har brugt.

Jeg vidste godt at det ikke kom på tale at smøre ham ind i alt muligt, underligt eller at bruge vådservietter hvor man alligevel ikke kan bruge indholdslisten til noget, for man må gerne hælde parfume i bare man angiver at det er for at konservere.
Masser af vand og en sjælden gang lidt mild sæbe var rigeligt,vi købte hvert eneste mærke af engangsvaskeklude i bilka og prøvede os frem, der var også et par af dem hvor vi kunne lugte der var sære ting i så dem smed vi ud, resten var der ikke den store forskel på,og så købte vi et hoved hale fad.

Vi fik en lift med gratis, den har aldrig været brugt så jeg gav den væk, han lå i voksien i klapvognen og det har aldrig været på tale at sove når vi har været ude.

Vi har kun haft omkring ti stofbleer ad gangen, men jeg har heller ikke haft et barn der gylper, hvis man har det så er det nok smart med nogle flere.

Vi havde en tremmeseng, men han har aldrig været i den, vi købte en flettet vugge på hjul og den lå han i til han var et års tid for så kunne jeg bare lægge ham i stuen og så tage ham med ind når jeg gik i seng og han kunne ligge i den og kigge med og sludre i køkkenet og så videre. Så blev han opereret og kom over i min seng,, det har aldrig været et problem, men jeg er kun mig, det er måske mere besværligt hvis man skal være flere eller ikke har plads til en stor seng.

Babyslyngen fik jeg også gratis og vi har brugt den nogle få gange, min dreng har aldrig villet sove i sin vogn, når man er i den så har han altid ment at det var tid til at se på ting, så det gav ikke rigtig mening at bruge en slynge hvor han ikke kunne se ordentligt og jeg ikke kunne have lidt mad og drikke med.

Bodyer har vi ikke haft, han har sjældent haft undertøj på og når han havde var det to delt til den store side, der er ikke nogen voksne der synes det er særligt behageligt med en tætsiddende body så det har ikke givet mening for mig at give et lille følsomt barn sådan en på, han har som hovedregel fået en T-shirt til den store side på under de dragter jeg har gjort mig umage med at finde i løse uden elastikløbegange.

Vi har brugt tæpper, jeg tror vi havde 5 små fleece tæpper og de var ustandseligt i brug eller til vask, og så havde vi en madras på gulvet med puder i alle former og tykkelser, der brugte vi en stor del af tiden, enten med at lege eller med at sove, vi har sovet alle lure sammen og det kan jeg kun anbefale.

Jeg ved ikke om det hjælper, der vil sikkert være lige så mange forskellige ting man lægger vægt på som der er nye mødre men det der er tricket er jo så at tage hver ting og så overveje hvad man tror vil passe bedst til den hverdag man nu har.

Tæpper, vuggen på hjul og en flaskerenser de koster 10 kr i ikea, de kan være svære at opdrive og fuldstændig uundværlige..det er de ting der ikke vil skulle overvejes et sekund hvis der skulle komme flere børn her.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Need to have og nice to have

Indlægaf Neenah » 7. jan 2019, 11:23

4 måneder ude - her er mine erfaringer:

Tøj: Slå-om-body, alm. body, strømpebukser og natdragter med/uden fødder er det, vi har brugt mest. Bukser bruger vi rigtig sjældent, og kjole har hun aldrig haft på. Vi har købt 95% brugt, og har sparet en formue ved det - det meste er købt i genbrugsbutikker til 5-10-15 kr. per stk. tøj. Overtøj har vi brugt joha ulddragt, men har ikke haft brug for noget mere vand- og vindtæt endnu.

Barnevogn: Mega glad for at have købt en brugt. Den fungerer upåklageligt. For en måneds tid siden ville jeg have svoret at vi kunne have undværet den, fordi hun altid sov i strækvikle, men hun er begyndt at sove meget bedre udenfor, så nu er vi glade for den. Vi har en sleebee i den, som er prima.

Babynest: Guld værd de første 3 måneder! Der kunne hun lægges på spisebordet imens vi spiste, og jeg kunne slæbe den med rundt i huset. Superfint køb, men jeg ville aldrig bruge mange penge på sådan en - den holder ikke ret længe.

Bleskift: Vi købte 30 vaskeklude fra IKEA, som vi bruger når hun bliver skiftet. Hver gang vi har brugt skumklude eller vådservietter i længere tid (ved udflugter) har hun fået rød numse. Men vaskekludene virker bare. Vi vasker dem 1-2 gange om ugen.

Stofbleer: Vi har en 15-20 stk. Det er rigeligt, selvom vi har et gylpebarn af dimensioner.

Bedsidecrib: Kæmpe ja tak. Jeg er så glad for den, og gruer for den dag hun vokser ud af den. Vi har en Chicco Next2Me, som er nem at pakke sammen og tage med, når vi skal sove andre steder.

Sovetid: I starten brugte vi babydyne, men nu hvor hun sparker i søvne, så sover hun med en bomuldssovepose uden ærmer. Den er mega genial, og hun sover meget bedre i den.

Strækvikle: Et af de bedste køb. Hun sov nærmest alle sine lure deri fra 2-3 måneder. Den er mega praktisk - især hvis man skal med offentlig transport.


Ammepude: BBhugme var så nice at sove med i graviditeten, men jeg har ikke brugt den mere end et par gange til amning.
1
Tiktaktoe
Indlæg: 127
Tilmeldt: 26. aug 2015, 15:26
Kort karma: 12
Likede indlæg: 193

Re: Need to have og nice to have

Indlægaf Tiktaktoe » 8. jan 2019, 06:38

Neenah skrev:4 måneder ude - her er mine erfaringer:

Tøj: Slå-om-body, alm. body, strømpebukser og natdragter med/uden fødder er det, vi har brugt mest. Bukser bruger vi rigtig sjældent, og kjole har hun aldrig haft på. Vi har købt 95% brugt, og har sparet en formue ved det - det meste er købt i genbrugsbutikker til 5-10-15 kr. per stk. tøj. Overtøj har vi brugt joha ulddragt, men har ikke haft brug for noget mere vand- og vindtæt endnu.

Barnevogn: Mega glad for at have købt en brugt. Den fungerer upåklageligt. For en måneds tid siden ville jeg have svoret at vi kunne have undværet den, fordi hun altid sov i strækvikle, men hun er begyndt at sove meget bedre udenfor, så nu er vi glade for den. Vi har en sleebee i den, som er prima.

Babynest: Guld værd de første 3 måneder! Der kunne hun lægges på spisebordet imens vi spiste, og jeg kunne slæbe den med rundt i huset. Superfint køb, men jeg ville aldrig bruge mange penge på sådan en - den holder ikke ret længe.

Bleskift: Vi købte 30 vaskeklude fra IKEA, som vi bruger når hun bliver skiftet. Hver gang vi har brugt skumklude eller vådservietter i længere tid (ved udflugter) har hun fået rød numse. Men vaskekludene virker bare. Vi vasker dem 1-2 gange om ugen.

Stofbleer: Vi har en 15-20 stk. Det er rigeligt, selvom vi har et gylpebarn af dimensioner.

Bedsidecrib: Kæmpe ja tak. Jeg er så glad for den, og gruer for den dag hun vokser ud af den. Vi har en Chicco Next2Me, som er nem at pakke sammen og tage med, når vi skal sove andre steder.

Sovetid: I starten brugte vi babydyne, men nu hvor hun sparker i søvne, så sover hun med en bomuldssovepose uden ærmer. Den er mega genial, og hun sover meget bedre i den.

Strækvikle: Et af de bedste køb. Hun sov nærmest alle sine lure deri fra 2-3 måneder. Den er mega praktisk - især hvis man skal med offentlig transport.


Ammepude: BBhugme var så nice at sove med i graviditeten, men jeg har ikke brugt den mere end et par gange til amning.


Bruger du så en anden ammepude? Eller er det BBhugme, der er dårlig som ammepude?
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Need to have og nice to have

Indlægaf Neenah » 8. jan 2019, 06:47

Tiktaktoe skrev:
Bruger du så en anden ammepude? Eller er det BBhugme, der er dårlig som ammepude?


Den er sikkert udmærket, den er bare uhandy at slæbe rundt. Jeg har bare brugt sofapuder - det har fungeret fint.
1
Tiktaktoe
Indlæg: 127
Tilmeldt: 26. aug 2015, 15:26
Kort karma: 12
Likede indlæg: 193

Re: Need to have og nice to have

Indlægaf Tiktaktoe » 8. jan 2019, 07:44

Neenah skrev:
Tiktaktoe skrev:
Bruger du så en anden ammepude? Eller er det BBhugme, der er dårlig som ammepude?


Den er sikkert udmærket, den er bare uhandy at slæbe rundt. Jeg har bare brugt sofapuder - det har fungeret fint.


Ahh. Tak for svar. Jeg har lige bestilt den og synes det ville være ærgeligt, hvis man ikke kunne bruge den som ammepude.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Need to have og nice to have

Indlægaf Mi55y » 8. jan 2019, 15:30

Jeg bruger bbhugme'en som ammepude i sofaen og er super glad for den - især i den lange periode, hvor hun kun sov på mig om dagen, da hun kunne ligge på den, så jeg havde begge hænder fri.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Tiktaktoe
Indlæg: 127
Tilmeldt: 26. aug 2015, 15:26
Kort karma: 12
Likede indlæg: 193

Re: Need to have og nice to have

Indlægaf Tiktaktoe » 8. jan 2019, 18:19

Mi55y skrev:Jeg bruger bbhugme'en som ammepude i sofaen og er super glad for den - især i den lange periode, hvor hun kun sov på mig om dagen, da hun kunne ligge på den, så jeg havde begge hænder fri.


Super med anden oplevelse også. Puden er lidt dyr så træls, hvis den ikke kunne bruges også som ammepude.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Need to have og nice to have

Indlægaf godtnavn » 8. jan 2019, 18:30

Ang kjoler som bliver nævnt, jeg forstår ikke der laves andet end bodykjoler i de små størrelser, vi fik et par normale kjoler i gave og jeg tror vi har brugt dem 2 gange, begge gange hvor vi skulle til fest med giveren :lol: Men bodykjoler var derimod så hyggelige og ikke upraktiske :) Eller, jeg tror først vi begyndte at bruge dem ofte ved 3-4 måneder, men der blev jeg stor fan :)
0

Tilbage til "Forældre"