Lærer I jeres børn at stå fast ved deres til- eller fravalg?

Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Lærer I jeres børn at stå fast ved deres til- eller fravalg?

Indlægaf dgd2007 » 17. jun 2018, 11:09

Jeg tror nok jeg engang har coachet min søn til at fastholde sin tilmelding til en lille afslutningsarrangement en lærer afholdt efter 9. klasse.

Han havde været ret glad for den pågældende, og havde fået vakt sin interesse for faget af ham, og læreren havde gjort lidt ekstra for at skaffe ham et eller andet ekstra.

Arrangementet var bare et par timer eftermiddag og ikke noget særligt, men i sidste øjeblik havde "pigebanden" i klassen fået et eller andet flip mod læreren og ville have at arrangementet skulle boycottes. Der vurderede jeg altså at han på længere sigt ville have en rarere smag i munden og bedre minder fra folkeskoletiden hvis han gik til det, end hvis han var hoppet med på "finkernes" luner.
3
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Lærer I jeres børn at stå fast ved deres til- eller fravalg?

Indlægaf Shmartiesh » 18. jun 2018, 06:12

I torsdag var der langt fra borgen på DR og de interviewede en der underviser i noget dans. Hun beskrev hvordan hun havde udfordringer med at få børnene til at gøre det hun havde planlagt for dem, og hvordan hun så en tendens til at de her børn ikke tænkte så meget på fællesskabet men mest på hvad de selv fik ud af div ting. Jeg kan have misforstået det, men tænker at det giver god mening i forhold til hvad du skriver. At de her børn vil kun komme til fødselsdag, hvis de selv får noget ud af det. (Og det ville jeg jo mene de ville gøre uanset hvad, da jeg ville tænke det er fedest at gå i en klasse hvor fællesskabet er godt, og det er det vel hvis man møder op til fødselsdage, uanset hvem der ellers kommer)
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Lærer I jeres børn at stå fast ved deres til- eller fravalg?

Indlægaf Juki » 18. jun 2018, 07:04

RavenClaw skrev:I trådens emne har jeg lige læst i en gruppe på Facebook, at der er en 10-årig pige, der holder fødselsdag i morgen. Hun har inviteret alle sine 26 klassekammerater, men de har alle meldt afbud. Det er virkelig trist og synd for hende :(

Der er heldigvis en sød og helt fremmed mor, der kommer forbi med hendes jævnaldrende søn og spørger, om andre også vil med.

Hvorfor har de alle meldt fra? Det lyder godt nok ekstremt :wacko:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Forældre"