Squishy-alarm....?

Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Squishy-alarm....?

Indlægaf Allmost_Famous » 20. jun 2018, 15:55

Nåh, de der skumsatanner er åbenbart fyldt med kemi. Surprise! ;)

Ej, jeg havde lidt tænkt, at når nu sønnike/jeg har købt i danske butikker, så var der mere styr på det. Naivt, i bagklogskabens lys.

Men det her med at returnere dem, hvad så når man efterhånden ikke kan huske hvor de hver især er købt. Nogle af dem kan jeg huske, andre kan jeg ikke. Dukker man så bare op i en legetøjsbutik med hele herligheden og så ved de hvad de har haft solgt? Man kunne jo lige så godt få lidt af pengene retur.

Hvad tænker I i øvrigt om det hele?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16139

Re: Squishy-alarm....?

Indlægaf Urtekussen » 20. jun 2018, 15:59

Jeg har købt en del på wish.
Men ladet dem lufte af, inden børnene fik dem.

Det kommer dog lidt bag på mig, at det potentielt kan være farligt for fostre. Det havde jeg ikke lige tænkt over, må jeg indrømme.

Nu har jeg taget dem væk fra børnene, men venter lige med at smide dem ud, til der kommer lidt mere frem.

Ifølge DR lyder det kun til at være en risiko, hvis børnene sover med dem eller har mange på værelset. Eller måske ligefrem slikker på dem.
Jeg læste en anden artikel (husker ikke hvor), hvor det var så godt som en dødsdom.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Squishy-alarm....?

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. jun 2018, 16:07

Som jeg skrev i en anden tråd, kan jeg ikke se noget galt i at have købt hos etablerede danske forhandlere, mens blød plast er en af de ting, jeg aldrig selv ville bestille på fx. Wish eller Ebay. Slet ikke til børn. Jeg køber heller ikke køkkenredskaber der.

Der er en hel del forarbejdede madvarer i supermarkederne, som jeg ikke køber, men det betyder ikke, at jeg forventer at blive forgiftet, hvis jeg en dag spiser dem. Sådan har jeg det også med legetøj. Måske synes jeg ikke personligt, at mine børn skal lege med blød plast, men jeg har generelt en forventning om, at de ting, der findes i butikkerne herhjemme, ikke er sundhedsskadelige på den giftige måde.
Det finder jeg ikke naivt.
Senest rettet af DetSorteCirkus 20. jun 2018, 16:10, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Squishy-alarm....?

Indlægaf Studsgaard » 20. jun 2018, 16:09

De fleste vi har er fra ebay og wish, men også lidt fra danske butikker (og de alle lugtede lige grimt) så dem har datteren selv smidt ud i dag. Så har vi lovet hende et eller andet nyt legetøj her i ferien.
Jeg vil ikke løbe nogen risiko.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Squishy-alarm....?

Indlægaf Allmost_Famous » 20. jun 2018, 16:36

Jeg tænker lidt, at dem fra Wish (der er nogle af dem jo fra), i hvert fald skal ud. Men dem fra danske butikker må vi kunne bytte?
Vi har da købt både fra BR, Føtex, ToysRUs, og så danske webshops.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Squishy-alarm....?

Indlægaf Studsgaard » 20. jun 2018, 16:59

Allmost_Famous skrev:Jeg tænker lidt, at dem fra Wish (der er nogle af dem jo fra), i hvert fald skal ud. Men dem fra danske butikker må vi kunne bytte?
Vi har da købt både fra BR, Føtex, ToysRUs, og så danske webshops.

Men skal man ikke have kvitering for at få pengene retur? Vi har ikke gemt dem :/
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Squishy-alarm....?

Indlægaf Allmost_Famous » 20. jun 2018, 17:03

Studsgaard skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg tænker lidt, at dem fra Wish (der er nogle af dem jo fra), i hvert fald skal ud. Men dem fra danske butikker må vi kunne bytte?
Vi har da købt både fra BR, Føtex, ToysRUs, og så danske webshops.

Men skal man ikke have kvitering for at få pengene retur? Vi har ikke gemt dem :/

Jeg læste et eller andet sted, at man ikke behøver kvittering. Men jeg tænker mere på, at jeg jo ikke kan huske hvor de hver især er købt.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Squishy-alarm....?

Indlægaf Olaf » 20. jun 2018, 17:11

Allmost_Famous skrev:
Studsgaard skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg tænker lidt, at dem fra Wish (der er nogle af dem jo fra), i hvert fald skal ud. Men dem fra danske butikker må vi kunne bytte?
Vi har da købt både fra BR, Føtex, ToysRUs, og så danske webshops.

Men skal man ikke have kvitering for at få pengene retur? Vi har ikke gemt dem :/

Jeg læste et eller andet sted, at man ikke behøver kvittering. Men jeg tænker mere på, at jeg jo ikke kan huske hvor de hver især er købt.


Jeg tænker man vel kun har krav på at få penge retur hvis man har købt en af de 12 testede som er erklæret ulovlige? At BR/ToysRUs så vist giver mulighed for at returnere alle købt i deres butikker er vel en anden sag og op til den enkelte butik.

Jeg har faktisk nægtet at købe dem til datteren grundet risikoen for kemi. Jeg gav mig dog i lørdags og lod hende få en fra ToysRUs da jeg tænkte risikoen der var mindst (og den type er ikke blandt de testede så den kan jo stadig være ok). Typisk!
Nå, men jeg har stadig kvittering så den ryger retur.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Squishy-alarm....?

Indlægaf FruKuk » 20. jun 2018, 19:56

Jeg tænker, at det er en storm i et glas vand.

Men sådan har jeg det med meget, så jeg ender nok med selvlysende børn :cool:
4
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Squishy-alarm....?

Indlægaf Sangius » 21. jun 2018, 02:23

De har fundet formamid i dem. Jeg arbejder med formamid, og er fuldstændig fritaget alle arbejdsopgaver i nærheden og omhandlende formamid, da det (på rotter anyway) er meget fosterskadende, og jeg er gravid.

Jeg har en undersøgelse fra arbejdsmiljømedicinsk afdeling fra min første graviditet, hvor de har undersøgt hvilke mænger der er skadelige. Kunne jeg lige kigge på senere.

Men ikke på vilkår om jeg skulle udsættes for formamiddampe i nogen som helst størrelse, ej heller mine børn.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Squishy-alarm....?

Indlægaf Tux » 21. jun 2018, 04:57

DetSorteCirkus skrev:Som jeg skrev i en anden tråd, kan jeg ikke se noget galt i at have købt hos etablerede danske forhandlere, mens blød plast er en af de ting, jeg aldrig selv ville bestille på fx. Wish eller Ebay. Slet ikke til børn. Jeg køber heller ikke køkkenredskaber der.

Enig, jeg fatter simpelthen ikke hvis man kan blive overrasket over, st den slags fra wish og lign indeholder skadelige stoffer. Fra danske forhandlere burde den slags dog ikke ske..
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8936
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25598

Re: Squishy-alarm....?

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. jun 2018, 07:03

ARGH.... og jeg gav mig på den konto for 14 dage siden.
Havde nemlig tænkt at det nok var noget skidt og møg, og derfor sagt nej.
Men når der endnu ikke var kommet noget frem, - så var forventningen egentligt at det måske ikke var så skidt, når ingen havde råbt op.
Og valgte netop en dansk forhandler - med den tanke at forarbejdet var gjort.

Dumt... :/
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Squishy-alarm....?

Indlægaf kidkomb » 21. jun 2018, 08:26

Jeg har ikke den store forstand på blødt plast, men med hensyn til lugten vil jeg fortælle at Ikea for nogle år siden skiftede de brandhæmmende stoffer i blandt andet madrasser ud med nogle der ikke er sundhedsskadelige.
De "nye" stoffer der er i (altså de harmløse) stinker helt sindssygt kemisk og grimt. Det gjorde de gamle ikke. (Det var muligvis en af grundene til at de blev brugt tænker jeg) Så kunder kommer og spørger hvad for noget gift vi er begyndt at putte i.
Det er også bare for at sige at ikke alt der stinker er giftigt og ikke alt giftigt stinker. Det kan man ingenlunde være sikker på.
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Squishy-alarm....?

Indlægaf Olaf » 21. jun 2018, 08:45

Madam Pomfrey skrev:ARGH.... og jeg gav mig på den konto for 14 dage siden.
Havde nemlig tænkt at det nok var noget skidt og møg, og derfor sagt nej.
Men når der endnu ikke var kommet noget frem, - så var forventningen egentligt at det måske ikke var så skidt, når ingen havde råbt op.
Og valgte netop en dansk forhandler - med den tanke at forarbejdet var gjort.

Dumt... :/


Lige præcis som mig. Min faglige baggrund gør at jeg optræder (ifølge andre) lettere hysterisk vedr hvad ting er testet til men tænkte at nu var der gået Sp lang tid at de vel ville have fundet hvis der var problemer med tingene i BR. Havde jeg bare ventet fem dage med at give mig.

Til gengæld tog hun det meget pænt da hun blev bedt om at aflevere den. Hun fandt så noget andet blødt legetøj frem og spurgte om de også skulle afleveres og det må jeg lige have undersøgt.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8936
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25598

Re: Squishy-alarm....?

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. jun 2018, 09:11

Lathyrus skrev:
Madam Pomfrey skrev:ARGH.... og jeg gav mig på den konto for 14 dage siden.
Havde nemlig tænkt at det nok var noget skidt og møg, og derfor sagt nej.
Men når der endnu ikke var kommet noget frem, - så var forventningen egentligt at det måske ikke var så skidt, når ingen havde råbt op.
Og valgte netop en dansk forhandler - med den tanke at forarbejdet var gjort.

Dumt... :/



Hvor ærgerligt, når du ellers har holdt på at det ikke var noget de skulle ha :(

Jeg har stået stejlt på at mine unger ikke skulle have det. Klar forventning om at de var fyldt med kemi (i hvertfald dem fra Wish mm.) og at det desuden var spild af penge at købe sådan en dille som de kun gider lege med i kort tid.

Nu er jeg lykkelig for at jeg var “dumme mor” som sagde NEJ.


Har heldigvis kun købt en enkelt ...
En "flidspræmie" til den 8 årige, der for bonus-gaver for god opførsel. Og en Squishee var bare et KÆMPE ønske - den har heldigvis ikke den store interesse efter han har fået den... så det bliver nok ikke den helt store krise.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Forældre"