Kloge mødre (og fædre) kom hid

abcd
Kort karma: 140
Likede indlæg: 4635

Re: Kloge mødre (og fædre) kom hid

Indlægaf abcd » 16. jul 2018, 11:20

vibbsen skrev:
abcd skrev:
vibbsen skrev:
abcd skrev:
Wizzze skrev:Nej, det er meget godt opsummeret, dog ville hun ikke have de andre til at bære hjelm, faktisk kom der ikke noget cykelhjelm frem, for mor mente jo at de andre børn ikke burde gynge, når nu hendes ikke måtte uden hjelm, og brugte tid på at henvende sig til de andre forældre, i stedet for bare at hente omtalte hjelm, så hendes barn også kunne gynge.
Hun ville have at børnene skulle lege/lave noget andet end at gynge, da hendes barn var ulykkelig over ikke at kunne gynge med de andre, og det søgte hun de andre forældres opbakning til.

Jeg synes det lyder som om det barn bliver vanrøgtet. Det giver da ar på sjælen at man skal beskyttes så meget at man ikke engang får lov at gynge med de andre. Jeg synes nogen bør sige til moderen at det ikke holder det der.

Ahhh...skulle vi nu ikke liiiiiige spise brød til.....overbeskyttelse går næppe ind under vanrøgt....Og mon ikke arrene på sjælen i den forbindelse er forholdsvis begrænsede....

Det er ihvertfald, at negligerer det som børn som oplever reel vanrøgt udsættes for, og de ar som dette giver på sjælen, gevaldigt.....

Hvis jeg ikke vidste bedre, så ville jeg tro at du var en troll. For dit indlæg stinker da langt væk af, at du lige smider trawlet ud for at se om der er nogen der bider på.....

En enkeltstående episode med cykelhjelm skader selvfølgelig ikke noget. Ligesom en enkelt lussing ikke skader noget. Men det virker usandsynligt at moderen lige har en særlig ting med gynger og cykelhjelme, ligesom det ikke er sandsynligt at barnet kun har fået én lussing i sit liv hvis man ser en forælder uddele en. Det virker mere sandsynligt at hun har nogle mentale udfordringer af en art som går ud over barnet. Det er jo helt forrykt at nægte et barn at gå rundt ved gyngerne uden cykelhjelm og oven i købet prøve at få andre forældre til at nægte deres børn at gynge, og hvis det er del af et større billede, mener jeg helt alvorligt at det tangerer vanrøgt.

Du sammenligner simpelthen et krav om at bære cykelhjelm når man gynger, med at slå sit barn.

Du er jo helt væk fra vinduet....Og jeg er nu helt sikker på at du bare troller for at få en reaktion.....Held og lykke med det...

Det gør jeg nu ikke. Kvinden afskærer sit barn fra at have en normal social interaktion med andre børn. Hvis det er noget hun gør jævnligt, er jeg ret sikker på at det er skadeligt.

Held og lykke med den fortsatte troll-jagt.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 789
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 17167

Indlægaf icelady » 16. jul 2018, 11:21

Når mor pålægger en restriktion for sit barn, må mor også forklare sit ked-af-det-barn, at det er pga hendes bekymring, barnet bare kan stå og kigge på de andre lege.

Og hun skulle slet ikke komme til mig med en forventning om, at mine børn skulle lege noget andet, fordi hendes barn ikke må.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14765

Indlægaf Juki » 16. jul 2018, 12:23

vibbsen skrev:
abcd skrev:En enkeltstående episode med cykelhjelm skader selvfølgelig ikke noget. Ligesom en enkelt lussing ikke skader noget. Men det virker usandsynligt at moderen lige har en særlig ting med gynger og cykelhjelme, ligesom det ikke er sandsynligt at barnet kun har fået én lussing i sit liv hvis man ser en forælder uddele en. Det virker mere sandsynligt at hun har nogle mentale udfordringer af en art som går ud over barnet. Det er jo helt forrykt at nægte et barn at gå rundt ved gyngerne uden cykelhjelm og oven i købet prøve at få andre forældre til at nægte deres børn at gynge, og hvis det er del af et større billede, mener jeg helt alvorligt at det tangerer vanrøgt.

Du sammenligner simpelthen et krav om at bære cykelhjelm når man gynger, med at slå sit barn.

Du er jo helt væk fra vinduet....Og jeg er nu helt sikker på at du bare troller for at få en reaktion.....Held og lykke med det...

I så fald virkede det da :santa2:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 778
Likede indlæg: 10390

Indlægaf vibbsen » 16. jul 2018, 13:01

Juki skrev:
vibbsen skrev:
abcd skrev:En enkeltstående episode med cykelhjelm skader selvfølgelig ikke noget. Ligesom en enkelt lussing ikke skader noget. Men det virker usandsynligt at moderen lige har en særlig ting med gynger og cykelhjelme, ligesom det ikke er sandsynligt at barnet kun har fået én lussing i sit liv hvis man ser en forælder uddele en. Det virker mere sandsynligt at hun har nogle mentale udfordringer af en art som går ud over barnet. Det er jo helt forrykt at nægte et barn at gå rundt ved gyngerne uden cykelhjelm og oven i købet prøve at få andre forældre til at nægte deres børn at gynge, og hvis det er del af et større billede, mener jeg helt alvorligt at det tangerer vanrøgt.

I så fald virkede det da :santa2:

Jeps....But you have to feed the troll sometimes....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 4196

Indlægaf Tanten » 16. jul 2018, 22:12

Det er pyller at kræve, at barnet bærer cykelhjelm på gyngen - og langt farligere pga risikoen for kvælning. Moren kan ikke på nogen måde forvente, at andre forældre giver deres barn cykelhjelm på - men de kan på den anden side ikke bestemme, om hun gør det og bør ikke diskutere det foran børnene.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 824
Likede indlæg: 11753

Indlægaf dgd2007 » 16. jul 2018, 22:30

Det lyder helt surrealistisk :-D

Det brugte vi i hvert fald ikke i 1959 :-p
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14765

Indlægaf Juki » 16. jul 2018, 22:40

dgd2007 skrev:Det lyder helt surrealistisk :-D

Og se bare hvordan det er gået :gammel:

:-D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 16. jul 2018, 22:58

Juki skrev:Og se bare hvordan det er gået :gammel:

:-D

Nå det! Det var først 10 år senere :lol:

Billede
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 778
Likede indlæg: 10390

Indlægaf vibbsen » 19. jul 2018, 10:43

Var der overhovedet noget der hed Cykelhjelme i 1959 ??? :-D :-D :-D

Jeg mener, jeg er født i 1973. Og jeg kan ihvertfald ikke huske at der var et eneste barn i mit kvarter som var iført cykelhjelm når vi med dødsforagt kastede os med af den lange bakke som gik omme på det grønne område. Eller med samme dødsforagt, dog i total hemmelighed, tog en tur på løbehjul ned af den dejligt stejle bakke som fungerede som "hovedvej" i vores del af byen :-D :-D :-D :-D :-D

Men OK, det var også ude i provinsen :lol: :lol: :lol:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 19. jul 2018, 10:55

vibbsen skrev:Var der overhovedet noget der hed Cykelhjelme i 1959 ??? :-D :-D :-D
[...]

Nej, det tror jeg ikke. :)
0
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 88
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1554

Indlægaf thomassneum » 19. jul 2018, 13:30

Mors regler må man jo overholde. Thats it! Og sur røv.

Personligt finder jeg det en smule hysterisk, men okay.. det er ud af kærlighed. Men kære mor, verden er et hårdt sted, og der findes bare ikke cykelhjelme til alt.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1414
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12581

Indlægaf Fru Sunshine » 21. jul 2018, 04:54

Det er i hvert fald temmelig hysterisk at ville diktere andre, hvad deres børn må lege med, så hendes barn ikke bliver ked af det. :stoned:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
fisken80
Kort karma: 280
Likede indlæg: 9687

Indlægaf fisken80 » 21. jul 2018, 09:02

vibbsen skrev:

Var der overhovedet noget der hed Cykelhjelme i 1959 ??? :-D :-D :-D

Jeg mener, jeg er født i 1973. Og jeg kan ihvertfald ikke huske at der var et eneste barn i mit kvarter som var iført cykelhjelm når vi med dødsforagt kastede os med af den lange bakke som gik omme på det grønne område. Eller med samme dødsforagt, dog i total hemmelighed, tog en tur på løbehjul ned af den dejligt stejle bakke som fungerede som "hovedvej" i vores del af byen :-D :-D :-D :-D :-D

Men OK, det var også ude i provinsen :lol: :lol: :lol:

Niksen. Cykelhjelmen kom for alvor frem i slutningen af 80’erne. Jeg kan tydeligt huske, at vi blev introduceret for fænomenet omkring 2. Klasse, og jeg synes det var noget fjollet noget. Det synes min mor så ikke...
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Tilbage til "Forældre"