Lukkedage?

Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Lukkedage?

Indlægaf Sof » 25. jul 2018, 11:08

Buller skrev:Jeg ville komme til at udbede mig det studie der dokumenterede "at det jo er bedst at børn har 3 uger sammenhængende med deres forældre hen over sommerferien". Og ellers bede hende om at holde sine personlige meninger for sig selv, hun er der som en professionel person, ikke som sladdertante.

Selve sommerferien er jo bare et levn fra dengang hvor børn skulle hjem og hjælpe til på gården, det var ikke afslapning og hygge, de skulle knokle med høsten. Så hvordan den pludselig er blevet en hellig del af familiens udvikling fatter jeg ikke.

Jeg må indrømme at jeg har sydet lige siden, men fik desværre bare sagt noget i stil med at for vores barn, så falder det så bare i august i stedet for i juli og at han så har holdt 5 ugers ferie, inden sommeren er ovre. Og så var hun sådan lidt nå ja hmph agtig.

Men der er så mange pædagoger der deler holdning, endda også mange der synes at det grænser til vanrøgt, at man ikke tager på ferie med sit barn. Alle børn har ret til en uge på Mallorca, vidste du ikke det? Eller at man kan finde på at aflevere, selvom man er hjemme :tie: Fik forvildet mig ind på et omdelt opslag af Lola Jensen på FB, hvor det var en udbredt holdning. Forældre nu til dags gider jo ikke være sammen med deres børn :jule:


Stars skrev:Et nystartet barn i vuggestue, som holder 3 ugers ferie ... giver det ikke næsten, at man skal køre barnet ind igen?


Vi havde kun reel indkøring i 4 dage, så ved slet ikke noget om det, men der er da nogle af de andre, som startede samtidig/lidt senere, som først for nyligt er stoppet indkøring, for dem vil jeg næsten tro at de kan starte forfra når de er tilbage fra ferie.



Ift lederen, så har vi også snakket om man skulle sige noget, men med hendes type umiddelbart, så vil jeg foretrække at gøre det, når min dreng ikke er dernede længere. Tror nu egentlig hun er meget vellidt, men med nogle ting, har hun nogle meget skrappe meninger, fx os opdragelse. Hun fik sagt til hende fra min mødregruppe ala “nu skulle hun jo passe på at storesøster ikke blev forsømt, når de må tage sig af lillesøster, som er hjertebarn. For forsømte børn bliver ikke til gode voksne” :alien: :alien: Hun sagde at det blev sagt som om at det skulle være lidt sjovt(?), men det synes hun ikke lige er noget at joke med og hun er os sikker på at leder mente det 110%, så det er hun gået videre med, hendes børn har plads et andet sted efter ferien. I det mindste virker det til at hun ikke har været der længe nok til at pædagogerne er på hendes side.

Nå men det var en helt anden snak :blush:
1
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: Lukkedage?

Indlægaf JoyNips » 25. jul 2018, 11:11

Vi har været de dårlige forældre, der har meldt at vores barn kommer selvom vi har holdt fri. Det har desværre været nødvendigt pga flytning og istandsættelse af hus. Vi har dog givet kortere dage og så har vi taget en enkelt fridag hist og pist, selvom vi egentlig havde meldt ham ind. Det har vi ikke fået skældud for, heldigvis, men jeg ville faktisk have fuld forståelse for hvis vi fik det. For det ER da et enormt ressourcespild hvis de har 6 pædagoger på arbejde og halvdelen af de indmeldte børn bliver væk.

Til gengæld har vi fået et løftet øjenbryn en dag vi kom 30 minutter senere end planlagt for at hente. Sidste pædagog stod med taske og sko på og var klar til at gå, for hendes arbejdsdag var jo faktisk tilrettelagt efter hvad der var meldt ind. Kan sagtens forstå hun var træt af at vente på at jeg kom dryssende.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Lukkedage?

Indlægaf Sof » 25. jul 2018, 11:17

JoyNips skrev:
Nu er det ikke lige et videnskabeligt studie, men fx Børns Vilkår opfordrer til at børn får noget ferie fra institution sammen med deres forældre: https://gribskov.inst.dk/DOK.vdir/__da1 ... ilk%C3%A5r).pdf

Faktisk kalder Bente Boserup fra Børns Vilkår det et direkte svigt: http://kompasset.kbhbarn.kk.dk/FrontEnd.aspx?id=8737484

Jeg er ikke fan af Helen Lyng Hansen, men: http://livsstil.tv2.dk/2013-06-18-bekym ... -b%C3%B8rn

At det lige skal være 3 sammenhængende uger er måske nok noget hun selv opfinder, men ud af de artikler og udtalelser der findes om emnet ved en simpel googling, så fremstår det klart, at børn bør have noget sammenhængende ferie fra institutionen og ikke bare et par dage hist og pist.


Jeg har ikke læst linksene endnu, måske det står der, men hvor mange børn taler vi om der aldrig, på noget tidspunkt af et typisk år, har sammenhængende ferie fra deres institution? Samlet set tror jeg umiddelbart ikke det er særlig mange. Hvis man kun kigger på skolernes sommerferie/industriferien, så er det nok en del flere.

Alle jeg kender som ikke rejser eller har ferie i den periode, de har det på andre tider af året.
Langt de fleste har så noget i løbet af sommeren, af dem jeg lige kan komme på.
I vores vuggestue er der 2 børn, inkl mit, som ikke har 2-3 ugers feriefri sammenhængende i juni-juli. Han har så kun været i vuggestue 4 dage i juli indtil videre, grundet sygdom, ture og ferielukket. Det andet barn startede i juni og har ferie fra første 30. juli i 2 uger.
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: Lukkedage?

Indlægaf JoyNips » 25. jul 2018, 11:21

Sof skrev:
JoyNips skrev:
Nu er det ikke lige et videnskabeligt studie, men fx Børns Vilkår opfordrer til at børn får noget ferie fra institution sammen med deres forældre: https://gribskov.inst.dk/DOK.vdir/__da1 ... ilk%C3%A5r).pdf

Faktisk kalder Bente Boserup fra Børns Vilkår det et direkte svigt: http://kompasset.kbhbarn.kk.dk/FrontEnd.aspx?id=8737484

Jeg er ikke fan af Helen Lyng Hansen, men: http://livsstil.tv2.dk/2013-06-18-bekym ... -b%C3%B8rn

At det lige skal være 3 sammenhængende uger er måske nok noget hun selv opfinder, men ud af de artikler og udtalelser der findes om emnet ved en simpel googling, så fremstår det klart, at børn bør have noget sammenhængende ferie fra institutionen og ikke bare et par dage hist og pist.


Jeg har ikke læst linksene endnu, måske det står der, men hvor mange børn taler vi om der aldrig, på noget tidspunkt af et typisk år, har sammenhængende ferie fra deres institution? Samlet set tror jeg umiddelbart ikke det er særlig mange. Hvis man kun kigger på skolernes sommerferie/industriferien, så er det nok en del flere.

Alle jeg kender som ikke rejser eller har ferie i den periode, de har det på andre tider af året.
Langt de fleste har så noget i løbet af sommeren, af dem jeg lige kan komme på.
I vores vuggestue er der 2 børn, inkl mit, som ikke har 2-3 ugers feriefri sammenhængende i juni-juli. Han har så kun været i vuggestue 4 dage i juli indtil videre, grundet sygdom, ture og ferielukket. Det andet barn startede i juni og har ferie fra første 30. juli i 2 uger.


Det står der ikke noget om. Men jeg tror, der er en del børn, der ikke får den der lange sammenhængende ferie, men istedet får drysset et par fridage ud hist og pist. Og det ser ud til at der blandt eksperterne er enighed om, at det er vigtigt med noget længere sammenhængende.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Lukkedage?

Indlægaf Sof » 25. jul 2018, 11:41

Mistermor skrev:
Jeg har gået hjemme med mine børn, da de var små. Jeg er førtidspensioneret pædagog. Jeg fatter seriøst ikke, at man vælger at sende sine børn i nødpasning, hvis man kan undgå det.

Jeg ville simpelthen ikke byde mit vuggestuebarn pasning i andre omgivelser og delvist af fremmed personale, hvis jeg selv gik hjemme. Uanset om jeg skulle holde ferie med min mand senere.

Det er klart, at brækkede jeg benet, kunne jeg blive nødt til det.

Jeg vil gerne se dokumentation for, at nogen professionelle mener, at alle børn har ret til en uge på Mallorca. Mange siger, at alle børn har ret til ferie. Og børns vilkår har også mange arrangementer for udsatte børn, fordi de mener, at børn har ret til at opleve noget i deres ferie. Men Mallorca - det er vist skudt lidt over målet.

Hvis man går hjemme/holder ferie og alligevel sender sit barn i pasning, må man enten lide af den vrangforestilling, at det er bedre for barnet eller også "gider man ikke være sammen med barnet" groft sagt. Hvordan kan man ellers tolke det? At man vil have noget ud af de penge, man betaler for pasning?


Enten læser jeg det du skriver helt forkert, eller os, så ved jeg ikke lige....

Er hans alm. vuggestue “andre omgivelser”? Eller er det kun ved institutionssammenlægninger du mener det?

Mallorca var et eksempel på en feriedestination jeg selv fandt på, men der var folk der kommenterede at børn havde ret til at komme på ferie. Ikke holde ferie, men at komme på ferie. Hvis det ikke er det de mener, så ved jeg da ikke.

Hvis jeg ikke sendte mit barn i institution, så havde jeg 2 alternativer, køre ham halvanden-2 timer væk med offentlig transport, hvor han kunne blive passet af familie han ser mindre end sine pædagoger eller jeg kunne selv have ham hjemme og fx ikke tage kørekort og ikke komme til genoptræning. Ja, han ville da være sammen med mig hele dagen og vi ville hygge os, men de 4-5 timer han er i institution her henover sommeren(som vi selvfølgelig har meldt ind), når han er der, der hygger han sig da også. Og der er pædagoger han kender hver dag, de har prioriteret sådan på hans stue, at de hele ferien er 2 af deres sædvanlige 3 og så har de så en medhjælper/vikar(hun er normalt medhjælper i børnehaven, så han har nok mødt hende på legepladsen, men hun tæller sikkert som fremmed), der dækker den 3. mand. De har ikke været mere end 5 børn nogle af de dage vi har afleveret, så der er endnu mere tid til at lave sjove ting. Jeg kan ikke forstå hvorfor man skal stemples som en dårlig forælder, når man afleverer sine børn til noget de synes er rart.

Men jeg kan da sagtens undgå at sende ham derned, så du må være helt enig med den forargede medhjælper fra i går, da hun fandt ud af at jeg “bare” skulle gøre et hus rent til fødselsdag i weekenden....
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lukkedage?

Indlægaf Slettet bruger » 25. jul 2018, 11:58

Stars skrev:
Mistermor skrev:
Buller skrev:Jeg ville komme til at udbede mig det studie der dokumenterede "at det jo er bedst at børn har 3 uger sammenhængende med deres forældre hen over sommerferien". Og ellers bede hende om at holde sine personlige meninger for sig selv, hun er der som en professionel person, ikke som sladdertante.

Selve sommerferien er jo bare et levn fra dengang hvor børn skulle hjem og hjælpe til på gården, det var ikke afslapning og hygge, de skulle knokle med høsten. Så hvordan den pludselig er blevet en hellig del af familiens udvikling fatter jeg ikke.


Jeg kan ikke forstå, hvordan man kan tænke, at børn har mindre brug for ferie end voksne.

Men hvorfor er 3 uger det eneste rigtige?

Hvorfor er det ikke godt nok med 2½ uge og så lidt mere fordelt på resten af året, så der både er feriedage nok til efterårsferie og vinterferie?


Voksne har et lovsikret krav på 3 ugers sammenhængende ferie fra deres arbejde. Er der nogen særlig grund til at børn ikke skulle have samme krav? Eller synes du at loven for voksne burde afskaffes?
1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Lukkedage?

Indlægaf Sof » 25. jul 2018, 12:02

abcd skrev:
Stars skrev:
Mistermor skrev:
Buller skrev:Jeg ville komme til at udbede mig det studie der dokumenterede "at det jo er bedst at børn har 3 uger sammenhængende med deres forældre hen over sommerferien". Og ellers bede hende om at holde sine personlige meninger for sig selv, hun er der som en professionel person, ikke som sladdertante.

Selve sommerferien er jo bare et levn fra dengang hvor børn skulle hjem og hjælpe til på gården, det var ikke afslapning og hygge, de skulle knokle med høsten. Så hvordan den pludselig er blevet en hellig del af familiens udvikling fatter jeg ikke.


Jeg kan ikke forstå, hvordan man kan tænke, at børn har mindre brug for ferie end voksne.

Men hvorfor er 3 uger det eneste rigtige?

Hvorfor er det ikke godt nok med 2½ uge og så lidt mere fordelt på resten af året, så der både er feriedage nok til efterårsferie og vinterferie?


Voksne har et lovsikret krav på 3 ugers sammenhængende ferie fra deres arbejde. Er der nogen særlig grund til at børn ikke skulle have samme krav? Eller synes du at loven for voksne burde afskaffes?

Er det ikke kun 15 dage sammenhængende fra 1. Maj-30 september(hovedferien)? Det har jeg altid troet/fået at vide.

- men det er måske fordi den tæller 5*hverdage = 3 ferieuger så :gruble:
Senest rettet af Sof 25. jul 2018, 12:05, rettet i alt 1 gang.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lukkedage?

Indlægaf Slettet bruger » 25. jul 2018, 12:04

Sof skrev:
abcd skrev:
Stars skrev:
Mistermor skrev:
Buller skrev:Jeg ville komme til at udbede mig det studie der dokumenterede "at det jo er bedst at børn har 3 uger sammenhængende med deres forældre hen over sommerferien". Og ellers bede hende om at holde sine personlige meninger for sig selv, hun er der som en professionel person, ikke som sladdertante.

Selve sommerferien er jo bare et levn fra dengang hvor børn skulle hjem og hjælpe til på gården, det var ikke afslapning og hygge, de skulle knokle med høsten. Så hvordan den pludselig er blevet en hellig del af familiens udvikling fatter jeg ikke.


Jeg kan ikke forstå, hvordan man kan tænke, at børn har mindre brug for ferie end voksne.

Men hvorfor er 3 uger det eneste rigtige?

Hvorfor er det ikke godt nok med 2½ uge og så lidt mere fordelt på resten af året, så der både er feriedage nok til efterårsferie og vinterferie?


Voksne har et lovsikret krav på 3 ugers sammenhængende ferie fra deres arbejde. Er der nogen særlig grund til at børn ikke skulle have samme krav? Eller synes du at loven for voksne burde afskaffes?

Er det ikke kun 15 dage sammenhængende fra 1. Maj-30 september(hovedferien)? Det har jeg altid troet/fået at vide.


Er det ikke også det samme? 3 * 5 = 15. Man bruger ikke feriedage i weekenden.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Lukkedage?

Indlægaf Sof » 25. jul 2018, 12:12

Men nu vi er ved ferieloven, så er det et lovkrav at kunne holde de 3 ugers ferie, men du har ikke pligt til det.

Så jeg har vel heller ikke pligt til at hive knægten ud af VS 3 uger, selvom at jeg gør det. Og det er mere der jeg stejler, lederen behøver sådan set ikke gå og slå en masse forældre oven i hovedet med hendes tolkning af tingene og fremsige det som om at man er en lorteforældre, fordi ens barn ikke har 3 ugers sammenhængende ferie i juni-juli. Og da slet ikke når hovedferien er maj-september. Kan også læse at det ikke kun er vores leder, der er af den opfattelse, så hun kan ikke være helt unik (lige på dette område i hvert fald...)


Vil gerne understrege at jeg selv synes at børn har behov for at være sammen med deres forældre, holde fri og ferie og jeg synes det er pisse synd for børn der kun har enekelte fridage hist og her, men jeg gider ærlig talt ikke høre for at hans ferie bliver 14 dage (4+5+5) i stedet for 15, hvis vi tæller på den måde. Det er simpelthen for dumt. Der er sgu nok af andre ting man kan gå og bekymre sig om og tænke over som institutionsleder, er jeg sikker på.
2
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16219
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1405
Likede indlæg: 30153

Re: Lukkedage?

Indlægaf TinaW » 25. jul 2018, 12:39

Jeg troede faktisk ikke, at man havde krav på tre ugers sammenhængende ferie, men der kan jeg se, at jeg tager fejl:
https://www.hk.dk/aktuelt/nyheder/2014/05/08/3-ugers-ferie
Jeg har oftest kun haft to ugers sammenhængende derie, og det har jeg også i år. Det er så helt efter eget valg.
Men jeg vil da have det i mente til næste år, hvor jeg ved der kan blive et problem, da min kollegas (med ikke skolesøgende børn) mand vist nok har ferie (det går på skift hvilke ferieuger de har) når min mand har sin hjemmeturnus.
Med "på ferie" behøver der jo ikke at menes udlandsophold.
0
Bergen
Indlæg: 7305
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11927

Re: Lukkedage?

Indlægaf Bergen » 25. jul 2018, 12:52

Tux skrev:
Bergen skrev:
1234 skrev:
Bergen skrev:
Tux skrev:
Bergen skrev:
Tux skrev:
Bergen skrev:
Mistermor skrev:
Bergen skrev:
Afløsere af alle mulige slags kan sjældent tage ret meget ansvar.

Derfor er vi mange, hvis arbejdstid er flexibel og må træde til ved behov - for nej, der kommer ikke en anden og redder cirkusset, hvor jeg arbejder. Vi skal selv dække ved sygdom/ferie.

Mange arbejdspladser lukker hellere ikke.

Alle (inklusiv min mand og mig) ville da elske at kunne planlægge ferie, når de passede os 100% - dét er bare ikke virkeligheden.

Tro det eller lad være. Det er altså ikke kun pædagoger, der må gå på job i sommermånederne, men det forklare da vores børnehaves indstilling, hvis de tror det.


Hvad er det lige du laver?

Jeg har intet sted antydet, at det kun er pædagoger, der arbejder i sommermånederne. Jeg siger, at jeg ikke kan komme i tanke om noget sted, hvor man ikke enten nedsætter produktionen, ansætter vikarer eller lukker.

Jeg siger heller ikke, at nogen kan planlægge ferie, som det passer dem. Det er der vel ingen overhovedet, der kan, medmindre de selv leder foretagendet. Jeg har i alt fald ikke oplevet det som pædagog.

Så nævn et konkret job, hvor det gør sig gældende.

Almindelig logik siger jo, at enten skal man fjerne nogle arbejdsopgaver eller også skal man have vikarer. Hvis halvdelen af arbejdsstyrken kan holde fri, og det ikke påvirker produktion/ udførelsen af opgaverne, ville det jo være idioti at have dobbelt så mange ansat. :stoned:


Laver? Det samme som mange andre forældre. Passer mit job.

Hvorfor er det så vanskeligt at indse, at mange ansatte i Danmark ikke kan diktere deres arbejdstid og ferier efter børnehavens ønske?

Er der virkelig så svært at indse, at der er et ressourcemæssigt puslespil der skal gå op?

Der er er antal pædagoger, og jo bedre forældrene kan specificere deres behov, jo bedre kan man sørge for at have folk på arbejde, når der er brug for det.
Lad mig i øvrigt indskyde, at hvis man som arbejdsgiver, vil have mere fleksibilitet ud af sine medarbejdere ( Pædagogerne ) koster det som regel nogle flere lønkroner.
Vil du gerne ofre den daglige normering for det? For du skal nok ikke regne med større kommunale budgetter..

Selvfølgelig skal der være en form for forståelse for usikre arbejdstider, men jeg synes godt nok der er meget lidt forståelse fra din side også, og en høj forventning til hvad det kommunale tilbud skal kunne understøtte.


Ofre den daglige normering eller droppe mit job?

Gæt selv. Og dét uden at blinke.

Det er heldigt at det ikke er dig som bestemmer, om det kommunale tilbud skal bruge pengene på at opfylde dine specifikke ønsker.

Hvis man har meget specielle behov, kan man ikke regne med at der offentlige løser det hele, så må man finde alternative løsninger..


Seriøst, jeg kan virkeligt ikke se, at vi har et særligt specielt behov i vores pasning, der primært ligger 3 dage om ugen 8.15-15.15....

Ja, vi afleverer af og til kl. 7.15 eller henter ved lukketid kl. 17 efter behov. Men dét må man faktisk godt. Det sker vel 2 gange om måneden.

Det specielle set herinde er åbenbart, at vi ikke kan forudse, hvordan behovet fordeler sig nøjagtigt på minuttal for 2 sommermåneder om sommeren den 1. maj.

Hvilket dog er helt normalt i vores institution for forældre i arbejde. Det er helt normalt dernede, at der er udsving i folks arbejdstid - indenfor institutionens åbningstid - og folk ikke har tag-selv-bord med ferie. Vi må bo i en uheldig bydel.

Nu skal jeg ikke kunne svare for hele Danmark, men har set statistikkerne for min arbejdskommune og de fleste forældre er faktisk i stand til at gøre det relativt præcist. Det faktisk først i SFO'en der er et stort mismatch mellem tilmeldte og fremmødte.


Altså bor vi i en uheldig bydel. Men urimelig kan jeg så ikke se, at vores behov er.

Hvis behovet er at man med dags varsel kan regne med, at andre passet ens børn så mener jeg ikke det er det offentliges opgave at yde den service.

Den får I så alligevel, ved at melde ingen ferie. Godt alle ikke gør det, det ville blive mega dyrt, da der så skulle være fuld bemanding altid.

De fleste kan heldigvis godt melde ferie ind i rimelig tid, da der som oftest er en ferieplan på de fleste arbejdspladser.



Vi meldte 3 uger ind i april/maj og tre uger i august/september, men dét jo ikke ferie......
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Lukkedage?

Indlægaf MOGA » 25. jul 2018, 13:05

TinaW skrev:Jeg troede faktisk ikke, at man havde krav på tre ugers sammenhængende ferie, men der kan jeg se, at jeg tager fejl:
https://www.hk.dk/aktuelt/nyheder/2014/05/08/3-ugers-ferie
Jeg har oftest kun haft to ugers sammenhængende derie, og det har jeg også i år. Det er så helt efter eget valg.
Men jeg vil da have det i mente til næste år, hvor jeg ved der kan blive et problem, da min kollegas (med ikke skolesøgende børn) mand vist nok har ferie (det går på skift hvilke ferieuger de har) når min mand har sin hjemmeturnus.
Med "på ferie" behøver der jo ikke at menes udlandsophold.


Du har krav på tre ugers sammenhængende ferie, ja, men ikke til selv at bestemme tidspunktet. Arbejdsgiver kan lægge det mellem 1/5 og 30/9.
2
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Lukkedage?

Indlægaf Tux » 25. jul 2018, 13:35

Bergen skrev:Vi meldte 3 uger ind i april/maj og tre uger i august/september, men dét jo ikke ferie......

Selvfølgelig er det det.
0
Bergen
Indlæg: 7305
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11927

Re: Lukkedage?

Indlægaf Bergen » 25. jul 2018, 15:17

Tux skrev:
Bergen skrev:Vi meldte 3 uger ind i april/maj og tre uger i august/september, men dét jo ikke ferie......

Selvfølgelig er det det.


Ikke ifg vores institution. Så let er det. 70 dage fri fra 1.1-1.9 i år er ikke ferie. For de falder ikke der, hvor man udfylder mødeplaner.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Lukkedage?

Indlægaf Tux » 25. jul 2018, 15:27

Bergen skrev:
Tux skrev:
Bergen skrev:Vi meldte 3 uger ind i april/maj og tre uger i august/september, men dét jo ikke ferie......

Selvfølgelig er det det.


Ikke ifg vores institution. Så let er det. 70 dage fri fra 1.1-1.9 i år er ikke ferie. For de falder ikke der, hvor man udfylder mødeplaner.

Selvfølgelig er det ferie, længere er den ikke. Så kan de sige hvad de vil..
0

Tilbage til "Forældre"