Lukkedage?

Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Lukkedage?

Indlægaf Bergen » 24. jul 2018, 17:00

Mistermor skrev:
Bergen skrev:
1234 skrev:Det er nu ikke for genere forældrene, men for at lave en så præcis plan som muligt, så der ikke spildes en masse ressourcer på personale, der ikke har nogle børn at tage sig af, så mange praktiske opgaver er der heller ikke at løse, at det kan dække ret meget ressourcespild i planlægningen.

Jeg tror nu gerne pædagogerne vil have fri andre uger. Jeg kender i hvert fald en hel del pædagoger som enten ikke har børn eller har voksne børn der meget gerne ville slippe for industriferien.


Det såmænd fint nok og med blot en smule flexibilitet ville forældrene nok også samarbejde mere om det. Det er der bare nul og niks af hos os og så er den eneste løsning at melde løbende end låse sig fast i 8 uger.

Alle pædagoger i vores inst har skolebørn, så vi hører på samme sang om at holde fri med vores børn til påske, vinterferie, efterårsferie etc.

Det er trættende, når man ikke kan vælge ferie på alle hylder.


Men hvad er det for en fleksibilitet, pædagogerne skal udvise? De skal få institutionerne til at fungere uden at bruge vikar. Det sætter nogle begrænsninger.

Pædagogerne skal holde ferie på det tidspunkt, hvor der er færrest børn. Jo flere børn, der holder ferie uden for "ferieperioden" jo mere bliver antallet af børn jævnet ud, og jo større bliver presset i skoleferierne.

Alle pædagoger skal trods alt også afholde deres ferie. I gamle dage var der penge til at sætte vikar på ved ferie. Det tror jeg ikke, der er mange steder mere.

Det rammer de sårbare børn hårdt, at de skal opleve ukendt personale eller ukendte institutioner. Det er ikke optimalt. Men det er det, der er penge til.

Som forælder er man rigtig sårbar, hvis man er single, eller hvis begge ikke har indflydelse på, hvornår de får ferie. Ellers kender jeg flere, der har taget et par år med kun en eller to ugers fælles ferie, så de kan holde børnene hjemme i flere uger og undgå feriepasning.

Jeg har intet til overs for forældre, der nægter at give besked om, hvornår deres barn kommer i ferien, fordi de vil vise, hvor meget de er imod systemet. Det er de forkerte de rammer med den opførsel. Det er ikke pædagogerne, der har strikket det system sammen. Jo flere der ikke giver besked, jo mere rammer man forkert med bemandingen; det går ud over børn og voksen og driften af institutionen generelt.


Modtage ændringer fx med 24-48 timers varsel fx?

Vi valgte pasning efter åbningstid.

Min mand arbejder i rul hele døgnet. De får 6 ugers planer - altså pænt umuligt at planlægge en sommer på.

Er der sygdom på mit job skal jeg gå ind at møde kl. 7.15.

Normalt møder jeg kl. 8.30 - men det er en del af min ansættelse at kunne træde til med kort varsel. Ellers har jeg ikke noget job (!).

Altså melder vi barnet til pasning kl. 7 i ferieperioden uden at blinke. Reelt kommer hun kl. 8.15, men hvad skal jeg stille op?

Normalt har jeg fri kl. 15 og henter 15.15, men min chef kan bestemme, at jeg bliver til kl. 16.45. Altså må jeg skrive kl. 17 som afhentning. Så ender det med at der står 7-17 trods barnet typisk er der 8.15-15.15. Der er dage, hvor der ingen børn kommer kl 7. Det er jeg fint klar over. Det store ryk er kl. 8.

I sommerperioden kan jeg lægge fridage (afspadsering ), men det afhænger af mit arbejde hver uge.
Barnet har været hjemme 8 dage i juli, men jeg kan ikke varsle de dage 1. maj, hvor skemaet afleveres. Jeg kan gøre det med 1-2 dage, men det er ikke godt nok. Så må jeg jo melde til pasning konsekvent.

Vi kan ikke planlægge 2 måneder låst fast og det kan de færreste nok i dag.

Vi vil i øvrigt ikke nøjes med en uges fælles ferie for at undgå feriepasning. Dét simpelthen ikke ok at forvente.

Men det er helt tydeligt, at de 2 sidste uger af august og 1 uge af september ikke tæller som ferie i juli gør. Overhovedet. Hun havde i øvrigt 3 sammenhængende uger i april/maj.

Det sgu en kedelig holdning at møde fra pædagogerne. Hun tæller som et barn, er ikke holder sommerferie, når statistikken til medierne gøres op. Så jeg forstår godt hvorfor de tal man høre er då skæve/høje.
3
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Lukkedage?

Indlægaf Bergen » 24. jul 2018, 18:20

Mistermor skrev:
Bergen skrev:Modtage ændringer fx med 24-48 timers varsel fx? Hvordan tænker du, man skal passe det ind i mødeplaner. Pædagoger har også overenskomst og arbejdstidsregler. Skal de så også kaldes på arbejde fra deres ferie, fordi forældrene ændrer planer?

Vi valgte pasning efter åbningstid.

Min mand arbejder i rul hele døgnet. De får 6 ugers planer - altså pænt umuligt at planlægge en sommer på.

Er der sygdom på mit job skal jeg gå ind at møde kl. 7.15.

Normalt møder jeg kl. 8.30 - men det er en del af min ansættelse at kunne træde til med kort varsel. Ellers har jeg ikke noget job (!).

Altså melder vi barnet til pasning kl. 7 i ferieperioden uden at blinke. Reelt kommer hun kl. 8.15, men hvad skal jeg stille op?

Normalt har jeg fri kl. 15 og henter 15.15, men min chef kan bestemme, at jeg bliver til kl. 16.45. Altså må jeg skrive kl. 17 som afhentning. Så ender det med at der står 7-17 trods barnet typisk er der 8.15-15.15. Der er dage, hvor der ingen børn kommer kl 7. Det er jeg fint klar over. Det store ryk er kl. 8.

I sommerperioden kan jeg lægge fridage (afspadsering ), men det afhænger af mit arbejde hver uge.
Barnet har været hjemme 8 dage i juli, men jeg kan ikke varsle de dage 1. maj, hvor skemaet afleveres. Jeg kan gøre det med 1-2 dage, men det er ikke godt nok. Så må jeg jo melde til pasning konsekvent.

Vi kan ikke planlægge 2 måneder låst fast og det kan de færreste nok i dag.

Vi vil i øvrigt ikke nøjes med en uges fælles ferie for at undgå feriepasning. Dét simpelthen ikke ok at forvente.

Men det er helt tydeligt, at de 2 sidste uger af august og 1 uge af september ikke tæller som ferie i juli gør. Overhovedet. Hun havde i øvrigt 3 sammenhængende uger i april/maj.

Det sgu en kedelig holdning at møde fra pædagogerne. Hun tæller som et barn, er ikke holder sommerferie, når statistikken til medierne gøres op. Så jeg forstår godt hvorfor de tal man høre er då skæve/høje.


Det passer ikke, at pædagogerne ser hende som et barn, der ikke holder ferie. Det er da ikke pædagogerne, der laver statistik. Men de ser hende som et barn, man skal planlægge mødeplaner efter.

Det er helt fint, at forældre ikke vil nøjes med en uges fælles ferie, - så må deres barn enten i feriepasning, eller også må de købe sig til en anden slags pasning. Man foretager et valg. Fuldstændig på samme måde, som når man f.eks. vælger et job med lang transporttid, og ens barn derfor får meget lange dage. Det ER et valg. - Man kan også vælge at arbejde på delt tid eller gå hjemme. Så vælger man bare penge og det man kan købe for dem fra.

For øvrigt er man i de institutioner, jeg kender til, forpligtet til at få arbejdet sin afspadsering så langt ned som muligt i ferieperioderne, så skulle nogle børn holde mere fri end udmeldt, og kan mødeplanen bære det, afspadserer personalet også.


Jeg kan love dig for at de ser hende som et sommerferieløst barn. Det er klokkeklart formidlet til os.

Valg? Ja. Det så nemt at sige.
Især hvis man har sit på det tørre med job etc med masser af muligheder. Det har alle så ikke.

Jeg talte op forleden. Hun har haft 65 hverdagsfridage på hverdage fra 1.1 til 1.9 i år (-og 5 sygedage).
Når hun er i bh er det 7 timer og aldrig fremmøde en fuld uge a 5 dage.
Så mon det er så skidt et valg, som vi har taget jobmæssigt, selvom der er ikke er tag-selv-bord i ferierne?

Pudsigt nok er mange andre faggrupper vældig flexibel. Sorry, men det er bare ikke holdningen i vores bh at gøre noget som helst nemt - og så må man leve med forældre, der vælger til og ikke fra.
Senest rettet af Bergen 24. jul 2018, 18:30, rettet i alt 1 gang.
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Lukkedage?

Indlægaf Bergen » 24. jul 2018, 18:33

Mistermor skrev:
Bergen skrev:Jeg kan love dig for at de ser hende som et sommerferieløst barn. Det er klokkeklart formidlet til os.

Valg? Ja. Det så nemt at sige. Især hvis man har sit på det tørre med job etc .ed masser af muligheder. Det har alle så ikke.

Jeg talte op forleden. Hun har haft 65 hverdagsfridage på hverdage fra 1.1 til 1.9 i år (og 5 sygedage) - så mon det er så skidt et valg, som vi har taget jobmæssigt selvom der er ikke er tag-selv-bord i ferierne?

Pudsigt nok er mange andre faggrupper vældig flexibel. Sorry, men det er bare ikke holdningen i vores bh at gøre noget som helst nemt og så må man leve med forældre, der vælger til og ikke fra.


Hvilke faggrupper tænker du på, der er fleksible? Jeg kan ikke komme i tanke om nogen andre jobs, hvor man skal dække sig ind på den måde, som pædagoger skal.

Min kæreste arbejder på en fabrik; han har en kollega, som han skal blive enig med ferie om, fordi de begge kan køre en bestemt maskine. På andre områder har de bare længere produktionstid.

I hjemmeplejen ansætter de ferieafløsere. Det gør de vel også på plejehjem?

Privatpraktiserende læger lukker deres klinikker, det samme gør psykologer.

Selv mange håndværkere lukker ned i nogle uger. Det gør skoler selvsagt også.

Butikkerne har også ferieafløsere.

Så fortæl mig om et job, hvor man skal passe et arbejdsområde uden at bruge vikarer, og hvor de udviser fleksibilitet - for jeg kan ikke regne ud, hvor det er?



Afløsere af alle mulige slags kan sjældent tage ret meget ansvar.

Derfor er vi mange, hvis arbejdstid er flexibel og må træde til ved behov - for nej, der kommer ikke en anden og redder cirkusset, hvor jeg arbejder. Vi skal selv dække ved sygdom/ferie.

Mange arbejdspladser lukker hellere ikke.

Alle (inklusiv min mand og mig) ville da elske at kunne planlægge ferie, når de passede os 100% - dét er bare ikke virkeligheden.

Tro det eller lad være. Det er altså ikke kun pædagoger, der må gå på job i sommermånederne, men det forklare da vores børnehaves indstilling, hvis de tror det.
Senest rettet af Bergen 24. jul 2018, 18:38, rettet i alt 1 gang.
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Lukkedage?

Indlægaf Bergen » 24. jul 2018, 19:02

Mistermor skrev:
Zinde skrev:
Alle sengeafdelinger på sygehusene fx.


Men lukker man ikke også nogle afdelinger ned i ferieperioden?



Uanset om man lukker et par afdelinger eller ej, så er personalet ikke sådan stillet, at de kan vælge og vrage vagter og ferie på offentlige sygehuse.
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Lukkedage?

Indlægaf Bergen » 24. jul 2018, 19:04

Mistermor skrev:
Bergen skrev:
Afløsere af alle mulige slags kan sjældent tage ret meget ansvar.

Derfor er vi mange, hvis arbejdstid er flexibel og må træde til ved behov - for nej, der kommer ikke en anden og redder cirkusset, hvor jeg arbejder. Vi skal selv dække ved sygdom/ferie.

Mange arbejdspladser lukker hellere ikke.

Alle (inklusiv min mand og mig) ville da elske at kunne planlægge ferie, når de passede os 100% - dét er bare ikke virkeligheden.

Tro det eller lad være. Det er altså ikke kun pædagoger, der må gå på job i sommermånederne, men det forklare da vores børnehaves indstilling, hvis de tror det.


Hvad er det lige du laver?

Jeg har intet sted antydet, at det kun er pædagoger, der arbejder i sommermånederne. Jeg siger, at jeg ikke kan komme i tanke om noget sted, hvor man ikke enten nedsætter produktionen, ansætter vikarer eller lukker.

Jeg siger heller ikke, at nogen kan planlægge ferie, som det passer dem. Det er der vel ingen overhovedet, der kan, medmindre de selv leder foretagendet. Jeg har i alt fald ikke oplevet det som pædagog.

Så nævn et konkret job, hvor det gør sig gældende.

Almindelig logik siger jo, at enten skal man fjerne nogle arbejdsopgaver eller også skal man have vikarer. Hvis halvdelen af arbejdsstyrken kan holde fri, og det ikke påvirker produktion/ udførelsen af opgaverne, ville det jo være idioti at have dobbelt så mange ansat. :stoned:


Laver? Det samme som mange andre forældre. Passer mit job.

Hvorfor er det så vanskeligt at indse, at mange ansatte i Danmark ikke kan diktere deres arbejdstid og ferier efter børnehavens ønske?
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Lukkedage?

Indlægaf Bergen » 24. jul 2018, 19:12

Mistermor skrev:
Bergen skrev:
Mistermor skrev:
Zinde skrev:
Alle sengeafdelinger på sygehusene fx.


Men lukker man ikke også nogle afdelinger ned i ferieperioden?



Uanset om man lukker et par afdelinger eller ej, så er personalet ikke sådan stillet, at de kan vælge og vrage vagter og ferie på offentlige sygehuse.


Det har jeg da heller ikke påstået.

Vi taler om arbejdsvilkår - pædagoger kontra andre faggrupper. - Hvor jeg prøver at fortælle, at pædagogers situation er speciel, fordi de skal udføre samme arbejde uden vikar (derfor er man nødt til at samle børnene et sted, - alternativet ville være at lukke helt)

Så ovenstående handler om, at man på sygehuse heller ikke klarer samme arbejde uden vikar eller nedlukning. Jeg tænker deres situation er det, der ligner pædagogers mest.


Det gør man nu rigtig mange steder i det offentlige sygehusvæsen/plejevæsen. Udfører samme opgaver med færre hænder og uden vikarer hele sommeren.

Man kan ikke (mener jeg) sammenligne pædagoger, der arbejder mandag-fredag kl. 7-17 med sundhedspersonale, der arbejder 24/7 hele ugen året rundt. Og ofte ryger ud i dobbeltvagter, når der ingen vikar at få. Det sker konstant. Også i sommermånederne
1
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Lukkedage?

Indlægaf Bergen » 24. jul 2018, 19:14

Mistermor skrev:
Bergen skrev:Laver? Det samme som mange andre forældre. Passer mit job.

Hvorfor er det så vanskeligt at indse, at mange ansatte i Danmark ikke kan diktere deres arbejdstid og ferier efter børnehavens ønske?


Du ved udmærket, hvad jeg spørger om. Hvilken branche arbejder du i, når du har de vilkår, du beskriver?

Jeg har intet sted overhovedet antydet, det du skriver.


Det kan jeg overhovedet ikke se at jeg skylder dig et svar på. Der er mange fag repræsenteret i mit barns børnehave og jeg er sandelig ikke den eneste forældre, der ikke kan indrette mit arbejdsliv efter børnehaven ønske om ferie på bestemte tidspunkter.
1
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Lukkedage?

Indlægaf Bergen » 24. jul 2018, 19:21

Mistermor skrev:
Bergen skrev:
Det gør man nu rigtig mange steder i det offentlige sygehusvæsen/plejevæsen. Udfører samme opgaver med færre hænder og uden vikarer hele sommeren.

Man kan ikke (mener jeg) sammenligne pædagoger, der arbejder mandag-fredag kl. 7-17 med sundhedspersonale, der arbejder 24/7 hele ugen året rundt. Og ofte ryger ud i dobbeltvagter, når der ingen vikar at få. Det sker konstant. Også i sommermånederne


Det skal jeg lige forstå rigtigt; du siger, at man på plejehjem/i hjemmepleje/på sygehuse kører uden vikar i ferien og uden at lukke ned? Planlagt?


Det kan du være helt sikker på, at man er nødt til masser af steder indenfor pleje og omsorg.
1
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Lukkedage?

Indlægaf Bergen » 24. jul 2018, 19:22

Mistermor skrev:
Bergen skrev:Det kan jeg overhovedet ikke se at jeg skylder dig et svar på. Der er mange fag repræsenteret i mit barns børnehave og jeg er sandelig ikke den eneste forældre, der ikke kan indrette mit arbejdsliv efter børnehaven ønske om ferie på bestemte tidspunkter.


Nej, det skylder du mig da ikke svar på. Men din beskrivelse af dine arbejdsvilkår ville være mere troværdige, hvis du hæftede dem op på en branche. Ikke mindst fordi du i en anden debat, hvor jeg tvivlede på dig, skrev til mig, at du var skolepsykolog. Så forstår du måske, at jeg har lidt svært ved finde hoved og hale i dine påstande.


Og jeg arbejder også i sommerperioden med ledelse, udvikling, forskning og uddannelse. Det kan vi nemlig godt.

Jeg har deltidsjob (det jo nok indlysende når mit barn har haft det antal fridsge, som jeg nævner) i en kommune (og ja der er stille pt) + konsulenttimer i det private (og ja, der er ikke stille - overhovedet). Lønnen skal så hjem, hvis jeg skal leve af et deltidsjob resten af året.

I øvrigt vil jeg gerne over i det private på længere (eller kortete) sigt, så det bruges også til at opbygge et netværk udenfor kommunerne. Stiller jeg rigide krav til arbejdstid, så ansætter man en anden konsulent. Velkommen til virkeligheden.

Vil du have hele mit cv? Andet? Bare for hyggens skyld?
Senest rettet af Bergen 24. jul 2018, 20:18, rettet i alt 2 gange.
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Lukkedage?

Indlægaf Bergen » 24. jul 2018, 23:01

Mistermor skrev:
Bergen skrev:Det kan du være helt sikker på, at man er nødt til masser af steder indenfor pleje og omsorg.


Jeg spørger, om det er planlagt sådan? Ikke om man kan være nødt til det en gang imellem, hvis der er sygdom blandt personalet. Hvert forår ser man jo masser af ledige stillinger indenfor ferieafløsning i den branche.

Og hvordan overlever vikarbureauerne ellers - eksempelvis dette; https://www.powercare.dk/da/om-os/her-daekker-vi/ ?


Det er sådan mange steder. Vikarbureauer eller ej.
1
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Lukkedage?

Indlægaf Bergen » 25. jul 2018, 04:12

Mistermor skrev:
Bergen skrev:
Mistermor skrev:
Bergen skrev:Det kan du være helt sikker på, at man er nødt til masser af steder indenfor pleje og omsorg.


Jeg spørger, om det er planlagt sådan? Ikke om man kan være nødt til det en gang imellem, hvis der er sygdom blandt personalet. Hvert forår ser man jo masser af ledige stillinger indenfor ferieafløsning i den branche.

Og hvordan overlever vikarbureauerne ellers - eksempelvis dette; https://www.powercare.dk/da/om-os/her-daekker-vi/ ?


Det er sådan mange steder. Vikarbureauer eller ej.


Jeg spørger igen; Er det planlagt sådan? Planlægger plejehjem eller hjemmepleje at afvikle plejepersonalets sommerferie uden brug af vikar?


Ja der er steder man gør det. Er det helt umuligt at forstå?
1
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Lukkedage?

Indlægaf Tux » 25. jul 2018, 05:17

Bergen skrev:
Mistermor skrev:
Bergen skrev:
Afløsere af alle mulige slags kan sjældent tage ret meget ansvar.

Derfor er vi mange, hvis arbejdstid er flexibel og må træde til ved behov - for nej, der kommer ikke en anden og redder cirkusset, hvor jeg arbejder. Vi skal selv dække ved sygdom/ferie.

Mange arbejdspladser lukker hellere ikke.

Alle (inklusiv min mand og mig) ville da elske at kunne planlægge ferie, når de passede os 100% - dét er bare ikke virkeligheden.

Tro det eller lad være. Det er altså ikke kun pædagoger, der må gå på job i sommermånederne, men det forklare da vores børnehaves indstilling, hvis de tror det.


Hvad er det lige du laver?

Jeg har intet sted antydet, at det kun er pædagoger, der arbejder i sommermånederne. Jeg siger, at jeg ikke kan komme i tanke om noget sted, hvor man ikke enten nedsætter produktionen, ansætter vikarer eller lukker.

Jeg siger heller ikke, at nogen kan planlægge ferie, som det passer dem. Det er der vel ingen overhovedet, der kan, medmindre de selv leder foretagendet. Jeg har i alt fald ikke oplevet det som pædagog.

Så nævn et konkret job, hvor det gør sig gældende.

Almindelig logik siger jo, at enten skal man fjerne nogle arbejdsopgaver eller også skal man have vikarer. Hvis halvdelen af arbejdsstyrken kan holde fri, og det ikke påvirker produktion/ udførelsen af opgaverne, ville det jo være idioti at have dobbelt så mange ansat. :stoned:


Laver? Det samme som mange andre forældre. Passer mit job.

Hvorfor er det så vanskeligt at indse, at mange ansatte i Danmark ikke kan diktere deres arbejdstid og ferier efter børnehavens ønske?

Er der virkelig så svært at indse, at der er et ressourcemæssigt puslespil der skal gå op?

Der er er antal pædagoger, og jo bedre forældrene kan specificere deres behov, jo bedre kan man sørge for at have folk på arbejde, når der er brug for det.
Lad mig i øvrigt indskyde, at hvis man som arbejdsgiver, vil have mere fleksibilitet ud af sine medarbejdere ( Pædagogerne ) koster det som regel nogle flere lønkroner.
Vil du gerne ofre den daglige normering for det? For du skal nok ikke regne med større kommunale budgetter..

Selvfølgelig skal der være en form for forståelse for usikre arbejdstider, men jeg synes godt nok der er meget lidt forståelse fra din side også, og en høj forventning til hvad det kommunale tilbud skal kunne understøtte.
6
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Lukkedage?

Indlægaf 1234 » 25. jul 2018, 05:41

Tux skrev:
Bergen skrev:
Mistermor skrev:
Bergen skrev:
Afløsere af alle mulige slags kan sjældent tage ret meget ansvar.

Derfor er vi mange, hvis arbejdstid er flexibel og må træde til ved behov - for nej, der kommer ikke en anden og redder cirkusset, hvor jeg arbejder. Vi skal selv dække ved sygdom/ferie.

Mange arbejdspladser lukker hellere ikke.

Alle (inklusiv min mand og mig) ville da elske at kunne planlægge ferie, når de passede os 100% - dét er bare ikke virkeligheden.

Tro det eller lad være. Det er altså ikke kun pædagoger, der må gå på job i sommermånederne, men det forklare da vores børnehaves indstilling, hvis de tror det.


Hvad er det lige du laver?

Jeg har intet sted antydet, at det kun er pædagoger, der arbejder i sommermånederne. Jeg siger, at jeg ikke kan komme i tanke om noget sted, hvor man ikke enten nedsætter produktionen, ansætter vikarer eller lukker.

Jeg siger heller ikke, at nogen kan planlægge ferie, som det passer dem. Det er der vel ingen overhovedet, der kan, medmindre de selv leder foretagendet. Jeg har i alt fald ikke oplevet det som pædagog.

Så nævn et konkret job, hvor det gør sig gældende.

Almindelig logik siger jo, at enten skal man fjerne nogle arbejdsopgaver eller også skal man have vikarer. Hvis halvdelen af arbejdsstyrken kan holde fri, og det ikke påvirker produktion/ udførelsen af opgaverne, ville det jo være idioti at have dobbelt så mange ansat. :stoned:


Laver? Det samme som mange andre forældre. Passer mit job.

Hvorfor er det så vanskeligt at indse, at mange ansatte i Danmark ikke kan diktere deres arbejdstid og ferier efter børnehavens ønske?

Er der virkelig så svært at indse, at der er et ressourcemæssigt puslespil der skal gå op?

Der er er antal pædagoger, og jo bedre forældrene kan specificere deres behov, jo bedre kan man sørge for at have folk på arbejde, når der er brug for det.
Lad mig i øvrigt indskyde, at hvis man som arbejdsgiver, vil have mere fleksibilitet ud af sine medarbejdere ( Pædagogerne ) koster det som regel nogle flere lønkroner.
Vil du gerne ofre den daglige normering for det? For du skal nok ikke regne med større kommunale budgetter..

Selvfølgelig skal der være en form for forståelse for usikre arbejdstider, men jeg synes godt nok der er meget lidt forståelse fra din side også, og en høj forventning til hvad det kommunale tilbud skal kunne understøtte.

Det koster rigtig meget! Mange steder skal pædagogerne have deres skemaer minimum 4 uger frem i følge overenskomst og brud på vagtplanen koster selvfølgelig. Hvilket jeg intet galt kan se i. Pædagoger har et privatliv ligsom alle andre og er ikke en særlig højtlønnet gruppe, så fleksibilitet koster.
1
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Lukkedage?

Indlægaf Bergen » 25. jul 2018, 06:33

Tux skrev:
Bergen skrev:
Mistermor skrev:
Bergen skrev:
Afløsere af alle mulige slags kan sjældent tage ret meget ansvar.

Derfor er vi mange, hvis arbejdstid er flexibel og må træde til ved behov - for nej, der kommer ikke en anden og redder cirkusset, hvor jeg arbejder. Vi skal selv dække ved sygdom/ferie.

Mange arbejdspladser lukker hellere ikke.

Alle (inklusiv min mand og mig) ville da elske at kunne planlægge ferie, når de passede os 100% - dét er bare ikke virkeligheden.

Tro det eller lad være. Det er altså ikke kun pædagoger, der må gå på job i sommermånederne, men det forklare da vores børnehaves indstilling, hvis de tror det.


Hvad er det lige du laver?

Jeg har intet sted antydet, at det kun er pædagoger, der arbejder i sommermånederne. Jeg siger, at jeg ikke kan komme i tanke om noget sted, hvor man ikke enten nedsætter produktionen, ansætter vikarer eller lukker.

Jeg siger heller ikke, at nogen kan planlægge ferie, som det passer dem. Det er der vel ingen overhovedet, der kan, medmindre de selv leder foretagendet. Jeg har i alt fald ikke oplevet det som pædagog.

Så nævn et konkret job, hvor det gør sig gældende.

Almindelig logik siger jo, at enten skal man fjerne nogle arbejdsopgaver eller også skal man have vikarer. Hvis halvdelen af arbejdsstyrken kan holde fri, og det ikke påvirker produktion/ udførelsen af opgaverne, ville det jo være idioti at have dobbelt så mange ansat. :stoned:


Laver? Det samme som mange andre forældre. Passer mit job.

Hvorfor er det så vanskeligt at indse, at mange ansatte i Danmark ikke kan diktere deres arbejdstid og ferier efter børnehavens ønske?

Er der virkelig så svært at indse, at der er et ressourcemæssigt puslespil der skal gå op?

Der er er antal pædagoger, og jo bedre forældrene kan specificere deres behov, jo bedre kan man sørge for at have folk på arbejde, når der er brug for det.
Lad mig i øvrigt indskyde, at hvis man som arbejdsgiver, vil have mere fleksibilitet ud af sine medarbejdere ( Pædagogerne ) koster det som regel nogle flere lønkroner.
Vil du gerne ofre den daglige normering for det? For du skal nok ikke regne med større kommunale budgetter..

Selvfølgelig skal der være en form for forståelse for usikre arbejdstider, men jeg synes godt nok der er meget lidt forståelse fra din side også, og en høj forventning til hvad det kommunale tilbud skal kunne understøtte.


Ofre den daglige normering eller droppe mit job?

Gæt selv. Og dét uden at blinke.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Lukkedage?

Indlægaf Buller » 25. jul 2018, 06:35

Mistermor skrev:
Bergen skrev:
Mistermor skrev:
Bergen skrev:Det kan du være helt sikker på, at man er nødt til masser af steder indenfor pleje og omsorg.


Jeg spørger, om det er planlagt sådan? Ikke om man kan være nødt til det en gang imellem, hvis der er sygdom blandt personalet. Hvert forår ser man jo masser af ledige stillinger indenfor ferieafløsning i den branche.

Og hvordan overlever vikarbureauerne ellers - eksempelvis dette; https://www.powercare.dk/da/om-os/her-daekker-vi/ ?


Det er sådan mange steder. Vikarbureauer eller ej.


Jeg spørger igen; Er det planlagt sådan? Planlægger plejehjem eller hjemmepleje at afvikle plejepersonalets sommerferie uden brug af vikar?


Vi er en højt specialiseret afdeling. Vi KAN slet ikke bruge vikarer. Og vi har intet udsving i mængden af patienter der kommer. Så vi skal afholde ferie ved at lukke hullerne selv. Altid.
2

Tilbage til "Forældre"