Lukkedage?

Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 265
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4769

Re: Lukkedage?

Indlægaf Mistermor » 24. jul 2018, 19:08

Bergen skrev:Laver? Det samme som mange andre forældre. Passer mit job.

Hvorfor er det så vanskeligt at indse, at mange ansatte i Danmark ikke kan diktere deres arbejdstid og ferier efter børnehavens ønske?

Du ved udmærket, hvad jeg spørger om. Hvilken branche arbejder du i, når du har de vilkår, du beskriver?

Jeg har intet sted overhovedet antydet, det du skriver.
0
Bergen
Kort karma: 13
Likede indlæg: 713

Indlægaf Bergen » 24. jul 2018, 19:12

Mistermor skrev:
Bergen skrev:
Mistermor skrev:
Zinde skrev:
Alle sengeafdelinger på sygehusene fx.

Men lukker man ikke også nogle afdelinger ned i ferieperioden?

Uanset om man lukker et par afdelinger eller ej, så er personalet ikke sådan stillet, at de kan vælge og vrage vagter og ferie på offentlige sygehuse.

Det har jeg da heller ikke påstået.

Vi taler om arbejdsvilkår - pædagoger kontra andre faggrupper. - Hvor jeg prøver at fortælle, at pædagogers situation er speciel, fordi de skal udføre samme arbejde uden vikar (derfor er man nødt til at samle børnene et sted, - alternativet ville være at lukke helt)

Så ovenstående handler om, at man på sygehuse heller ikke klarer samme arbejde uden vikar eller nedlukning. Jeg tænker deres situation er det, der ligner pædagogers mest.

Det gør man nu rigtig mange steder i det offentlige sygehusvæsen/plejevæsen. Udfører samme opgaver med færre hænder og uden vikarer hele sommeren.

Man kan ikke (mener jeg) sammenligne pædagoger, der arbejder mandag-fredag kl. 7-17 med sundhedspersonale, der arbejder 24/7 hele ugen året rundt. Og ofte ryger ud i dobbeltvagter, når der ingen vikar at få. Det sker konstant. Også i sommermånederne
1
Bergen

Indlægaf Bergen » 24. jul 2018, 19:14

Mistermor skrev:
Bergen skrev:Laver? Det samme som mange andre forældre. Passer mit job.

Hvorfor er det så vanskeligt at indse, at mange ansatte i Danmark ikke kan diktere deres arbejdstid og ferier efter børnehavens ønske?

Du ved udmærket, hvad jeg spørger om. Hvilken branche arbejder du i, når du har de vilkår, du beskriver?

Jeg har intet sted overhovedet antydet, det du skriver.

Det kan jeg overhovedet ikke se at jeg skylder dig et svar på. Der er mange fag repræsenteret i mit barns børnehave og jeg er sandelig ikke den eneste forældre, der ikke kan indrette mit arbejdsliv efter børnehaven ønske om ferie på bestemte tidspunkter.
1
Brugeravatar
Mistermor

Indlægaf Mistermor » 24. jul 2018, 19:16

Bergen skrev:
Det gør man nu rigtig mange steder i det offentlige sygehusvæsen/plejevæsen. Udfører samme opgaver med færre hænder og uden vikarer hele sommeren.

Man kan ikke (mener jeg) sammenligne pædagoger, der arbejder mandag-fredag kl. 7-17 med sundhedspersonale, der arbejder 24/7 hele ugen året rundt. Og ofte ryger ud i dobbeltvagter, når der ingen vikar at få. Det sker konstant. Også i sommermånederne

Det skal jeg lige forstå rigtigt; du siger, at man på plejehjem/i hjemmepleje/på sygehuse kører uden vikar i ferien og uden at lukke ned? Planlagt?
0
Brugeravatar
Mistermor

Indlægaf Mistermor » 24. jul 2018, 19:18

Bergen skrev:Det kan jeg overhovedet ikke se at jeg skylder dig et svar på. Der er mange fag repræsenteret i mit barns børnehave og jeg er sandelig ikke den eneste forældre, der ikke kan indrette mit arbejdsliv efter børnehaven ønske om ferie på bestemte tidspunkter.

Nej, det skylder du mig da ikke svar på. Men din beskrivelse af dine arbejdsvilkår ville være mere troværdige, hvis du hæftede dem op på en branche. Ikke mindst fordi du i en anden debat, hvor jeg tvivlede på dig, skrev til mig, at du var skolepsykolog. Så forstår du måske, at jeg har lidt svært ved finde hoved og hale i dine påstande.
2
Bergen

Indlægaf Bergen » 24. jul 2018, 19:21

Mistermor skrev:
Bergen skrev:

Det skal jeg lige forstå rigtigt; du siger, at man på plejehjem/i hjemmepleje/på sygehuse kører uden vikar i ferien og uden at lukke ned? Planlagt?

Det kan du være helt sikker på, at man er nødt til masser af steder indenfor pleje og omsorg.
1
Bergen

Indlægaf Bergen » 24. jul 2018, 19:22

Mistermor skrev:
Bergen skrev:Det kan jeg overhovedet ikke se at jeg skylder dig et svar på. Der er mange fag repræsenteret i mit barns børnehave og jeg er sandelig ikke den eneste forældre, der ikke kan indrette mit arbejdsliv efter børnehaven ønske om ferie på bestemte tidspunkter.

Nej, det skylder du mig da ikke svar på. Men din beskrivelse af dine arbejdsvilkår ville være mere troværdige, hvis du hæftede dem op på en branche. Ikke mindst fordi du i en anden debat, hvor jeg tvivlede på dig, skrev til mig, at du var skolepsykolog. Så forstår du måske, at jeg har lidt svært ved finde hoved og hale i dine påstande.

Og jeg arbejder også i sommerperioden med ledelse, udvikling, forskning og uddannelse. Det kan vi nemlig godt.

Jeg har deltidsjob (det jo nok indlysende når mit barn har haft det antal fridsge, som jeg nævner) i en kommune (og ja der er stille pt) + konsulenttimer i det private (og ja, der er ikke stille - overhovedet). Lønnen skal så hjem, hvis jeg skal leve af et deltidsjob resten af året.

I øvrigt vil jeg gerne over i det private på længere (eller kortete) sigt, så det bruges også til at opbygge et netværk udenfor kommunerne. Stiller jeg rigide krav til arbejdstid, så ansætter man en anden konsulent. Velkommen til virkeligheden.

Vil du have hele mit cv? Andet? Bare for hyggens skyld?
Senest rettet af Bergen 24. jul 2018, 20:18, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5239

Indlægaf Zinde » 24. jul 2018, 19:59

Mistermor skrev:
Zinde skrev:
Alle sengeafdelinger på sygehusene fx.

Men lukker man ikke også nogle afdelinger ned i ferieperioden?

Nej. Folk er jo stadig syge.
1
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
Mistermor

Indlægaf Mistermor » 24. jul 2018, 21:19

Bergen skrev:Det kan du være helt sikker på, at man er nødt til masser af steder indenfor pleje og omsorg.

Jeg spørger, om det er planlagt sådan? Ikke om man kan være nødt til det en gang imellem, hvis der er sygdom blandt personalet. Hvert forår ser man jo masser af ledige stillinger indenfor ferieafløsning i den branche.

Og hvordan overlever vikarbureauerne ellers - eksempelvis dette; https://www.powercare.dk/da/om-os/her-daekker-vi/ ?
0
Bergen

Indlægaf Bergen » 24. jul 2018, 23:01

Mistermor skrev:
Bergen skrev:Det kan du være helt sikker på, at man er nødt til masser af steder indenfor pleje og omsorg.

Jeg spørger, om det er planlagt sådan? Ikke om man kan være nødt til det en gang imellem, hvis der er sygdom blandt personalet. Hvert forår ser man jo masser af ledige stillinger indenfor ferieafløsning i den branche.

Og hvordan overlever vikarbureauerne ellers - eksempelvis dette; https://www.powercare.dk/da/om-os/her-daekker-vi/ ?

Det er sådan mange steder. Vikarbureauer eller ej.
1
Brugeravatar
Mistermor

Indlægaf Mistermor » 25. jul 2018, 01:16

Bergen skrev:
Mistermor skrev:

Jeg spørger igen; Er det planlagt sådan? Planlægger plejehjem eller hjemmepleje at afvikle plejepersonalets sommerferie uden brug af vikar?
0
Bergen

Indlægaf Bergen » 25. jul 2018, 04:12

Mistermor skrev:
Bergen skrev:
Mistermor skrev:

Jeg spørger igen; Er det planlagt sådan? Planlægger plejehjem eller hjemmepleje at afvikle plejepersonalets sommerferie uden brug af vikar?

Ja der er steder man gør det. Er det helt umuligt at forstå?
1
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 126
Likede indlæg: 2377

Indlægaf Tux » 25. jul 2018, 05:17

Bergen skrev:
Mistermor skrev:
Bergen skrev:
Afløsere af alle mulige slags kan sjældent tage ret meget ansvar.

Derfor er vi mange, hvis arbejdstid er flexibel og må træde til ved behov - for nej, der kommer ikke en anden og redder cirkusset, hvor jeg arbejder. Vi skal selv dække ved sygdom/ferie.

Mange arbejdspladser lukker hellere ikke.

Alle (inklusiv min mand og mig) ville da elske at kunne planlægge ferie, når de passede os 100% - dét er bare ikke virkeligheden.

Tro det eller lad være. Det er altså ikke kun pædagoger, der må gå på job i sommermånederne, men det forklare da vores børnehaves indstilling, hvis de tror det.

Hvad er det lige du laver?

Jeg har intet sted antydet, at det kun er pædagoger, der arbejder i sommermånederne. Jeg siger, at jeg ikke kan komme i tanke om noget sted, hvor man ikke enten nedsætter produktionen, ansætter vikarer eller lukker.

Jeg siger heller ikke, at nogen kan planlægge ferie, som det passer dem. Det er der vel ingen overhovedet, der kan, medmindre de selv leder foretagendet. Jeg har i alt fald ikke oplevet det som pædagog.

Så nævn et konkret job, hvor det gør sig gældende.

Almindelig logik siger jo, at enten skal man fjerne nogle arbejdsopgaver eller også skal man have vikarer. Hvis halvdelen af arbejdsstyrken kan holde fri, og det ikke påvirker produktion/ udførelsen af opgaverne, ville det jo være idioti at have dobbelt så mange ansat. :stoned:

Laver? Det samme som mange andre forældre. Passer mit job.

Er der virkelig så svært at indse, at der er et ressourcemæssigt puslespil der skal gå op?

Der er er antal pædagoger, og jo bedre forældrene kan specificere deres behov, jo bedre kan man sørge for at have folk på arbejde, når der er brug for det.
Lad mig i øvrigt indskyde, at hvis man som arbejdsgiver, vil have mere fleksibilitet ud af sine medarbejdere ( Pædagogerne ) koster det som regel nogle flere lønkroner.
Vil du gerne ofre den daglige normering for det? For du skal nok ikke regne med større kommunale budgetter..

Selvfølgelig skal der være en form for forståelse for usikre arbejdstider, men jeg synes godt nok der er meget lidt forståelse fra din side også, og en høj forventning til hvad det kommunale tilbud skal kunne understøtte.
6
1234
Kort karma: 76
Likede indlæg: 2044

Indlægaf 1234 » 25. jul 2018, 05:41

Tux skrev:
Bergen skrev:
Mistermor skrev:
Bergen skrev:

Derfor er vi mange, hvis arbejdstid er flexibel og må træde til ved behov - for nej, der kommer ikke en anden og redder cirkusset, hvor jeg arbejder. Vi skal selv dække ved sygdom/ferie.

Alle (inklusiv min mand og mig) ville da elske at kunne planlægge ferie, når de passede os 100% - dét er bare ikke virkeligheden.

Tro det eller lad være. Det er altså ikke kun pædagoger, der må gå på job i sommermånederne, men det forklare da vores børnehaves indstilling, hvis de tror det.

Jeg har intet sted antydet, at det kun er pædagoger, der arbejder i sommermånederne. Jeg siger, at jeg ikke kan komme i tanke om noget sted, hvor man ikke enten nedsætter produktionen, ansætter vikarer eller lukker.

Jeg siger heller ikke, at nogen kan planlægge ferie, som det passer dem. Det er der vel ingen overhovedet, der kan, medmindre de selv leder foretagendet. Jeg har i alt fald ikke oplevet det som pædagog.

Almindelig logik siger jo, at enten skal man fjerne nogle arbejdsopgaver eller også skal man have vikarer. Hvis halvdelen af arbejdsstyrken kan holde fri, og det ikke påvirker produktion/ udførelsen af opgaverne, ville det jo være idioti at have dobbelt så mange ansat. :stoned:

Er der virkelig så svært at indse, at der er et ressourcemæssigt puslespil der skal gå op?

Der er er antal pædagoger, og jo bedre forældrene kan specificere deres behov, jo bedre kan man sørge for at have folk på arbejde, når der er brug for det.
Lad mig i øvrigt indskyde, at hvis man som arbejdsgiver, vil have mere fleksibilitet ud af sine medarbejdere ( Pædagogerne ) koster det som regel nogle flere lønkroner.
Vil du gerne ofre den daglige normering for det? For du skal nok ikke regne med større kommunale budgetter..

Selvfølgelig skal der være en form for forståelse for usikre arbejdstider, men jeg synes godt nok der er meget lidt forståelse fra din side også, og en høj forventning til hvad det kommunale tilbud skal kunne understøtte.

Det koster rigtig meget! Mange steder skal pædagogerne have deres skemaer minimum 4 uger frem i følge overenskomst og brud på vagtplanen koster selvfølgelig. Hvilket jeg intet galt kan se i. Pædagoger har et privatliv ligsom alle andre og er ikke en særlig højtlønnet gruppe, så fleksibilitet koster.
1
Bergen

Indlægaf Bergen » 25. jul 2018, 06:33

Tux skrev:
Bergen skrev:
Mistermor skrev:
Bergen skrev:

Ofre den daglige normering eller droppe mit job?

Gæt selv. Og dét uden at blinke.
0

Tilbage til "Forældre"