Arveting til baby - hvor går grænsen?

Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Arveting til baby - hvor går grænsen?

Indlægaf Little_Woman » 15. aug 2018, 08:42

Jeg er nok bare en smule sart omkring ting til min baby - og mig selv, i det hele taget. Jeg ville heller ikke bryde mig om at overtage en brugt dyne til mig selv; måske hænger det sammen med at jeg har ret meget allergi/astma og kan reagere tydeligt på ting der har været udsat for fugt etc.

Sengetøj kan kogevaskes; der har jeg bare allerede været ude med dankortet på sommerens udsalg. Sengetøj er lidt en særlig ting for mig, også til mig selv - ultimativ luksus med noget lækkert!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Arveting til baby - hvor går grænsen?

Indlægaf Mette » 15. aug 2018, 08:49

Fra veninder og deres børn arver jeg gerne det hele.
Skal jeg købe brugt, så bliver det ved tøj og legetøj/bøger osv.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Arveting til baby - hvor går grænsen?

Indlægaf Minionine » 15. aug 2018, 10:08

Jeg køber meget gerne brugt, men jeg vil gerne selv købe det, og ikke arve tilfældige ting fra venner og familie. Hovedsageligt fordi jeg er enormt kræsen med hvad jeg vil have til mit barn :D
Så hvis det ikke passer ind i min "stil", så vil jeg ikke have det.
4
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Arveting til baby - hvor går grænsen?

Indlægaf Mi55y » 15. aug 2018, 11:24

Mht. autostol skal man være OBS på, at sikkerhedsgodkendelsen for plastikken kun gælder i et vist antal år. Maxi cosi gælder i 10 år, som vist det eneste mærke, der forhandles i DK. Alle andre ligger på omkring 5-6 år.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Arveting til baby - hvor går grænsen?

Indlægaf twinkle » 15. aug 2018, 12:02

Madrasser, autostole og gammelt legetøj vil jeg ikke så gerne have.

Madrasser vil jeg have fra ny - der er jeg nok lidt sippet. Men for at baby ligger bedst tænker jeg, at det mest optimale er en madras der i forvejen ikke er "aftryk" i.

Autostol fordi det ikke går mange år, før de er forældede ift. sikkerheden. Ligeledes fordi jeg vil være 100% sikker på, at al flamingo er intakt og der ingen skadelige stoffer er i betrækket.

Gammelt legetøj, fordi det nok ikke lever op til de sikkerhedsmærker der er i dag.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Arveting til baby - hvor går grænsen?

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2018, 10:09

Mi55y skrev:Mht. autostol skal man være OBS på, at sikkerhedsgodkendelsen for plastikken kun gælder i et vist antal år. Maxi cosi gælder i 10 år, som vist det eneste mærke, der forhandles i DK. Alle andre ligger på omkring 5-6 år.


Det havde jeg en lang diskussion med svigermor om, fordi hun havde fundet de gamle autostole (over 10 år) på loftet og mente det var smart at hun kunne bruge dem hvis hun skulle hente os ved toget (hvilket vi ikke har behov for, men hun synes det er så umenneskeligt at skulle gå 3½ km fra bussen hjem til hende, vi synes bare det er hyggeligt). Det endte med at min svigerinde glad tog i mod dem, så vi er vidst nu kendt som de tossede sarte forældre :lol:

Men okay, det var også den svigerinde der mente vi fint kunne sidde med vores 3 måneders baby på skødet når hun kørte os hjem fra en fest midt om natten, hun ville jo kører langsomt :stoned: Behøver jeg sige vi takkkede nej til liftet? :lol:
5
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Arveting til baby - hvor går grænsen?

Indlægaf heysamaysa » 3. sep 2018, 08:22

hvis det er fra veninder/familie vi arver tror jeg min grænse er ret lang.

hvis det er fra "fremmede" vil jeg ikke overtage dyner, puder, sutteflasker, puslepude. Min dreng skal ikke have ting jeg ikke selv havde lyst til at overtage.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Arveting til baby - hvor går grænsen?

Indlægaf Vixen » 3. sep 2018, 10:54

Vi har arvet rigtig meget fra venner og familie. Og flere ting har jeg været fint tilfreds med. F.eks. store stakke stofbleer, autostol, sengetøj og en masse tøj. Mange af tingene fik vi af min svigerinde, før vi overhovedet selv havde forholdt os til det, og det har været skønt. Vi arvede også barnevogn og lift af venner, igen skønt, for så slap vi for at forholde os til den jungle. Og tingene var rigtig fine.

Meget af tøjet har jeg dog sidenhen sorteret fra, da der var uhyggelige mængder fløjl, og jeg hader virkelig fløjl. Vi har også fået meget legetøj, hvilket jeg har synes, var helt fint. Jeg vrængede dog lidt på næsen, da jeg fandt en brugt potte i en kasse med babyting til os hjemme ved svigerne. Ellers tak :D

Jeg købte en hel masse Lamaze billigt engang hos en “fremmed”, og der røg det hele i fryseren natten over. Da min kæreste skulle lave mad om eftermiddagen, fik han et kæmpe chok, fordi fryseren bare eksploderede i regnbuefarver :lol:

I det hele taget køber jeg meget brugt. Jeg er nok lidt nærig, når det kommer til børnetøj - det må meget gerne være pænt og passe nogenlunde sammen, men jeg gider sgu ikke betale det samme for bittesmå cardigans og bodyer, som jeg gør for mit eget tøj, hvis det kan undgås.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Arveting til baby - hvor går grænsen?

Indlægaf Mi55y » 3. sep 2018, 11:12

Vixen skrev:Jeg købte en hel masse Lamaze billigt engang hos en “fremmed”, og der røg det hele i fryseren natten over. Da min kæreste skulle lave mad om eftermiddagen, fik han et kæmpe chok, fordi fryseren bare eksploderede i regnbuefarver :lol:


Et lille tip: Jeg har uden problemer vasket lamaze-legetøj på 40 grader i vaskemaskinen - dog ikke noget med lyddåser eller lignende i. Det giver også et meget farvestrålende tørrestativ, skulle jeg hilse og sige :D
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Arveting til baby - hvor går grænsen?

Indlægaf Little_Woman » 3. sep 2018, 11:21

Mi55y skrev:
Vixen skrev:Jeg købte en hel masse Lamaze billigt engang hos en “fremmed”, og der røg det hele i fryseren natten over. Da min kæreste skulle lave mad om eftermiddagen, fik han et kæmpe chok, fordi fryseren bare eksploderede i regnbuefarver :lol:


Et lille tip: Jeg har uden problemer vasket lamaze-legetøj på 40 grader i vaskemaskinen - dog ikke noget med lyddåser eller lignende i. Det giver også et meget farvestrålende tørrestativ, skulle jeg hilse og sige :D


Ditto - intet af det har taget skaden
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Arveting til baby - hvor går grænsen?

Indlægaf godtnavn » 3. sep 2018, 12:15

Apropos at arve ting til baby, jeg var ret overrasket over at der var et brugt marked for bleer, der valgte jeg at købe nye fordi jeg fandt det lidt grænseoverskridende at købe brugt :genert: Dog regner jeg emd at smide vores billigt tilsalg når vi er færdige med dem, og jeg har rykket mig lidt, så når vi en gang får et barn mere kan jeg godt finde på at købe et par covers i str nyfødt brugt :)
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Arveting til baby - hvor går grænsen?

Indlægaf Zonta » 5. sep 2018, 19:04

godtnavn skrev:Apropos at arve ting til baby, jeg var ret overrasket over at der var et brugt marked for bleer, der valgte jeg at købe nye fordi jeg fandt det lidt grænseoverskridende at købe brugt :genert: Dog regner jeg emd at smide vores billigt tilsalg når vi er færdige med dem, og jeg har rykket mig lidt, så når vi en gang får et barn mere kan jeg godt finde på at købe et par covers i str nyfødt brugt :)

Jeg havde lige glemt, at I bruger stofbleer :lol: Tænkte, at det da var lidt klamt, men når folk køber brugte trusser og alt muligt, så kunne det da godt være der var nogen med en enormt klam fetish :tie:
0
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Arveting til baby - hvor går grænsen?

Indlægaf godtnavn » 5. sep 2018, 19:14

Zonta skrev:
godtnavn skrev:Apropos at arve ting til baby, jeg var ret overrasket over at der var et brugt marked for bleer, der valgte jeg at købe nye fordi jeg fandt det lidt grænseoverskridende at købe brugt :genert: Dog regner jeg emd at smide vores billigt tilsalg når vi er færdige med dem, og jeg har rykket mig lidt, så når vi en gang får et barn mere kan jeg godt finde på at købe et par covers i str nyfødt brugt :)

Jeg havde lige glemt, at I bruger stofbleer :lol: Tænkte, at det da var lidt klamt, men når folk køber brugte trusser og alt muligt, så kunne det da godt være der var nogen med en enormt klam fetish :tie:


:lol: Det havde været virkelig bizart! Og så ville jeg nok ikke sætte vores billigt tilsalg :puke:
0

Tilbage til "Forældre"