Flaskebarn for dummies...?

Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Flaskebarn for dummies...?

Indlægaf twinkle » 19. aug 2018, 15:21

Zonta skrev:
Aquadorable skrev:
Zonta skrev:
Aquadorable skrev:Vores datter får kun syrnet allomin. Og så får hun d-dråber fra BioGaia og ekstra mælkesyrebakterier fra BioGaia. Det har stort set fjernet mavekneb herhjemme :)

Havde I SP indover inden I gav d-dråber? :)


Altså inden vi gav BioGaia, eller inden vi gav d-dråber generelt?

Inden BioGaia (altså mælkesyrebakterier, ikke?). Der står jo på alt, at man skal forhøre sig med SP eller lægen inden. Jeg er meget autoritetstro :genert:


Mælkesyrebakterier kan du sagtens give, uden at spørge sp først. Vi gav også der første lange stykke tid mælkesyrebakterier, det er super godt til de små maver :)
Jeg vil i hvert fald hellere forsøge at løse hård mave mere naturligt, end at skulle bruge afføringsmidler som fx movicol (hvilket vi måtte ty til, til sidst...)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Flaskebarn for dummies...?

Indlægaf Zonta » 19. aug 2018, 15:25

twinkle skrev:
Zonta skrev:
Aquadorable skrev:
Zonta skrev:
Aquadorable skrev:Vores datter får kun syrnet allomin. Og så får hun d-dråber fra BioGaia og ekstra mælkesyrebakterier fra BioGaia. Det har stort set fjernet mavekneb herhjemme :)

Havde I SP indover inden I gav d-dråber? :)


Altså inden vi gav BioGaia, eller inden vi gav d-dråber generelt?

Inden BioGaia (altså mælkesyrebakterier, ikke?). Der står jo på alt, at man skal forhøre sig med SP eller lægen inden. Jeg er meget autoritetstro :genert:


Mælkesyrebakterier kan du sagtens give, uden at spørge sp først. Vi gav også der første lange stykke tid mælkesyrebakterier, det er super godt til de små maver :)
Jeg vil i hvert fald hellere forsøge at løse hård mave mere naturligt, end at skulle bruge afføringsmidler som fx movicol (hvilket vi måtte ty til, til sidst...)

Det vil jeg helt klart også. Vi har prøvet at give en flaske med syrnet Allomin nu her for at se om det kan hjælpe det hele lidt på vej :)
0
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Flaskebarn for dummies...?

Indlægaf Aquadorable » 19. aug 2018, 18:19

Zonta skrev:
Aquadorable skrev:
Zonta skrev:
Aquadorable skrev:Vores datter får kun syrnet allomin. Og så får hun d-dråber fra BioGaia og ekstra mælkesyrebakterier fra BioGaia. Det har stort set fjernet mavekneb herhjemme :)

Havde I SP indover inden I gav d-dråber? :)


Altså inden vi gav BioGaia, eller inden vi gav d-dråber generelt?

Inden BioGaia (altså mælkesyrebakterier, ikke?). Der står jo på alt, at man skal forhøre sig med SP eller lægen inden. Jeg er meget autoritetstro :genert:


Nej, vi forhørte os ikke hos SP :) Men da hun var her i fredags, roste hun, at vi havde forsøgt os med det, og hun var glad for at høre, at det havde god effekt.

Vi giver i øvrigt d-dråberne om morgenen og mælkesyrebakterierne om aftenen.
1
K - 12.06.18 :love:
Florida88
Indlæg: 18
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:41
Kort karma: 0
Likede indlæg: 5

Re: Flaskebarn for dummies...?

Indlægaf Florida88 » 19. aug 2018, 19:52

Jeg vil lige slå et slag for Medela's flasker, som gjorde at baby skulle "arbejde" lidt for føden, så det ikke blev for nemt at foretrække flasken. Ellers er det nogle gode råd de andre kommer med :gogo:
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Flaskebarn for dummies...?

Indlægaf Vixen » 19. aug 2018, 20:41

Vi vidste ikke, at man skulle skifte suttehoveder til dem med større huller, og vi opdagede det alt for sent. Puha, jeg får stadig ondt i maven af at tænke på, hvordan min lille baby måtte kæmpe for at suge mælken ud :( Så køb dem i god tid, så du har dem klar.

Vi skolder vores flasker med vand fra el-kedlen. Det er nu meget nemt. Jeg ved godt, at de siger, de skal koges i x antal minutter, men ja, vi var grundige med skoldningen og med at skille delene ad, så det hele blev dækket, og vi har haft minimalt med maveonder.

Vær i øvrigt opmærksom på, at baby godt kan smage forskel på de forskellige mærker. Vi bruger Allomin1 og har lært, at vores baby ikke kan lide BabyMælk fra Arla.


Og det skal nok gå! Man får lynhurtigt en god rutine med flaskerne, og så kører det bare.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Flaskebarn for dummies...?

Indlægaf twinkle » 19. aug 2018, 21:02

Vixen skrev:Vi vidste ikke, at man skulle skifte suttehoveder til dem med større huller, og vi opdagede det alt for sent. Puha, jeg får stadig ondt i maven af at tænke på, hvordan min lille baby måtte kæmpe for at suge mælken ud :( Så køb dem i god tid, så du har dem klar.

Vi skolder vores flasker med vand fra el-kedlen. Det er nu meget nemt. Jeg ved godt, at de siger, de skal koges i x antal minutter, men ja, vi var grundige med skoldningen og med at skille delene ad, så det hele blev dækket, og vi har haft minimalt med maveonder.

Vær i øvrigt opmærksom på, at baby godt kan smage forskel på de forskellige mærker. Vi bruger Allomin1 og har lært, at vores baby ikke kan lide BabyMælk fra Arla.


Og det skal nok gå! Man får lynhurtigt en god rutine med flaskerne, og så kører det bare.


Jeg synes det var lidt svært at finde ud af, hvornår man skulle skifte suttehoved - vi er i str. 3 nu ved 7 mdr., en pige på,sq,,e alder i min mødregruppe bruger stadig str. 1 og trives fint med det. Jeg tror vi skiftede for tidligt fra 1-2, så Benjamin endte med at sluge for meget luft og deraf få mavekneb :s
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Flaskebarn for dummies...?

Indlægaf Lulu » 20. aug 2018, 04:18

^ det er også meget individuelt. Min dreng på 21mdr får stadig en godnatflaske og vi har aldrig skiftet suttehoved så det er på str 1.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Flaskebarn for dummies...?

Indlægaf Aquadorable » 20. aug 2018, 07:40

twinkle skrev:
Vixen skrev:Vi vidste ikke, at man skulle skifte suttehoveder til dem med større huller, og vi opdagede det alt for sent. Puha, jeg får stadig ondt i maven af at tænke på, hvordan min lille baby måtte kæmpe for at suge mælken ud :( Så køb dem i god tid, så du har dem klar.

Vi skolder vores flasker med vand fra el-kedlen. Det er nu meget nemt. Jeg ved godt, at de siger, de skal koges i x antal minutter, men ja, vi var grundige med skoldningen og med at skille delene ad, så det hele blev dækket, og vi har haft minimalt med maveonder.

Vær i øvrigt opmærksom på, at baby godt kan smage forskel på de forskellige mærker. Vi bruger Allomin1 og har lært, at vores baby ikke kan lide BabyMælk fra Arla.


Og det skal nok gå! Man får lynhurtigt en god rutine med flaskerne, og så kører det bare.


Jeg synes det var lidt svært at finde ud af, hvornår man skulle skifte suttehoved - vi er i str. 3 nu ved 7 mdr., en pige på,sq,,e alder i min mødregruppe bruger stadig str. 1 og trives fint med det. Jeg tror vi skiftede for tidligt fra 1-2, så Benjamin endte med at sluge for meget luft og deraf få mavekneb :s


Hvornår gik I over til suttehoved 3? Min datter er 10 uger i morgen, og jeg synes efterhånden, at hun suger meget voldsomt på 2’er hovederne. Kan se, at de anbefaler 3’erne fra tre måneder.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Flaskebarn for dummies...?

Indlægaf Vixen » 20. aug 2018, 07:43

twinkle skrev:
Vixen skrev:Vi vidste ikke, at man skulle skifte suttehoveder til dem med større huller, og vi opdagede det alt for sent. Puha, jeg får stadig ondt i maven af at tænke på, hvordan min lille baby måtte kæmpe for at suge mælken ud :( Så køb dem i god tid, så du har dem klar.

Vi skolder vores flasker med vand fra el-kedlen. Det er nu meget nemt. Jeg ved godt, at de siger, de skal koges i x antal minutter, men ja, vi var grundige med skoldningen og med at skille delene ad, så det hele blev dækket, og vi har haft minimalt med maveonder.

Vær i øvrigt opmærksom på, at baby godt kan smage forskel på de forskellige mærker. Vi bruger Allomin1 og har lært, at vores baby ikke kan lide BabyMælk fra Arla.


Og det skal nok gå! Man får lynhurtigt en god rutine med flaskerne, og så kører det bare.


Jeg synes det var lidt svært at finde ud af, hvornår man skulle skifte suttehoved - vi er i str. 3 nu ved 7 mdr., en pige på,sq,,e alder i min mødregruppe bruger stadig str. 1 og trives fint med det. Jeg tror vi skiftede for tidligt fra 1-2, så Benjamin endte med at sluge for meget luft og deraf få mavekneb :s


Wow, det lyder ret vildt med hende i mødregruppen. :gruble: Min datter bøvlede lidt med det nye suttehoved til at begynde med (og slugte også en del luft) men da hun lige fangede, hvordan man gør, begyndte hun at spise meget mere. Førhen faldt hun altid i søvn halvvejs igennem, så jeg tænker at det var for hårdt at suge mælken ud. :nej:
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Flaskebarn for dummies...?

Indlægaf Danseprinsesse » 20. aug 2018, 12:00

Vi har heller ikke skiftet suttehoved, han har brugt nr. 1, indtil han stoppede med flasken som 2-årig.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Flaskebarn for dummies...?

Indlægaf Danseprinsesse » 20. aug 2018, 12:29

Zonta skrev:Vi har en enkelt MAM-flaske, som vi fik i sådan en babypakke. Synes dog ikke jeg kan finde ud af at sterilisere den i mikroen. Synes bare det der vand pladrer ud over det hele på trods af, at jeg gør som der står i instruktionerne?


Jeg er kommet til at tænke på en ting.
Når du har sat den hvide gummiring i bundstykket, så prøv at trykke den ned med den ring, som sutten sættes i (den passer ligesom ned i kanten på gummiringen). Flasken kan nemlig godt lække, hvis den gummiringen ikke slutter helt tæt. Ellers har jeg ikke lige andre bud på årsagen.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Flaskebarn for dummies...?

Indlægaf Zonta » 20. aug 2018, 12:55

Måske dumt spørgsmål, men tørrer I flasker osv. af, når de er blevet steriliseret? Synes ellers de står med fugt i meget længe...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
J, juli 2018.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Flaskebarn for dummies...?

Indlægaf JoyNips » 20. aug 2018, 13:05

Zinde skrev:Jeg har haft tre flaskebørn og har ikke skiftet suttehoved. De bliver jo større og suger kraftigere, og så er det gået fint med at få mælk ud af nr 1 sutten.
Havde jeg ammet, ville jeg heller ikke have skiftet brystvorterne ud undervejs :deer:


Præcis. De SKAL arbejde for det. Nu giver jeg ikke flaske, men mit ammebarn falder dagligt i søvn ved brystet og er svedig og varm af arbejdet med at få mælk ud. Det er helt normalt.

Hvis man skifter til en for stor sut, så de ikke skal arbejde for det, sker der nemt det at de bliver dovne og hvis man så både ammer og giver flaske, fucker man nemt amningen op. Derudover får de meget nemt mere mad end de har behov for, når det er for nemt at få ud. Og flaske er jo netop ifølge flere studier forbundet med overvægt senere i livet, hvilket giver god mening hvis barnet allerede som spæd får påvirket sin mæthedsfornemmelse og appetit.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4583

Re: Flaskebarn for dummies...?

Indlægaf Undtagelsen » 20. aug 2018, 13:09

Zonta skrev:Måske dumt spørgsmål, men tørrer I flasker osv. af, når de er blevet steriliseret? Synes ellers de står med fugt i meget længe...


Jeg vendte det bare med åbningen opad. Så forsvinder dampen hurtigt.
2
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Flaskebarn for dummies...?

Indlægaf AgentPixie » 20. aug 2018, 14:32

Vi skiftede til str 2 suttehoved da han var 5-6 måneder. Når det begynder at tage virkelig lang tid at spise og han sutter så hårdt suttehovedet bliver helt fladt, kan man gå en størrelse op.
Hvis han kløjs i det eller der løber mælk ud af munden, så er hullet for stort.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Forældre"