Flaskebarn for dummies...?

Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3725

Re: Flaskebarn for dummies...?

Indlægaf Danseprinsesse » 20. aug 2018, 12:00

Vi har heller ikke skiftet suttehoved, han har brugt nr. 1, indtil han stoppede med flasken som 2-årig.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3725

Indlægaf Danseprinsesse » 20. aug 2018, 12:29

Zonta skrev:Vi har en enkelt MAM-flaske, som vi fik i sådan en babypakke. Synes dog ikke jeg kan finde ud af at sterilisere den i mikroen. Synes bare det der vand pladrer ud over det hele på trods af, at jeg gør som der står i instruktionerne?

Jeg er kommet til at tænke på en ting.
Når du har sat den hvide gummiring i bundstykket, så prøv at trykke den ned med den ring, som sutten sættes i (den passer ligesom ned i kanten på gummiringen). Flasken kan nemlig godt lække, hvis den gummiringen ikke slutter helt tæt. Ellers har jeg ikke lige andre bud på årsagen.
1
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 194
Likede indlæg: 1849

Indlægaf Zonta » 20. aug 2018, 12:55

Måske dumt spørgsmål, men tørrer I flasker osv. af, når de er blevet steriliseret? Synes ellers de står med fugt i meget længe...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
JoyNips
Kort karma: 596
Likede indlæg: 9444

Indlægaf JoyNips » 20. aug 2018, 13:05

Zinde skrev:Jeg har haft tre flaskebørn og har ikke skiftet suttehoved. De bliver jo større og suger kraftigere, og så er det gået fint med at få mælk ud af nr 1 sutten.
Havde jeg ammet, ville jeg heller ikke have skiftet brystvorterne ud undervejs :deer:

Præcis. De SKAL arbejde for det. Nu giver jeg ikke flaske, men mit ammebarn falder dagligt i søvn ved brystet og er svedig og varm af arbejdet med at få mælk ud. Det er helt normalt.

Hvis man skifter til en for stor sut, så de ikke skal arbejde for det, sker der nemt det at de bliver dovne og hvis man så både ammer og giver flaske, fucker man nemt amningen op. Derudover får de meget nemt mere mad end de har behov for, når det er for nemt at få ud. Og flaske er jo netop ifølge flere studier forbundet med overvægt senere i livet, hvilket giver god mening hvis barnet allerede som spæd får påvirket sin mæthedsfornemmelse og appetit.
1
Undtagelsen
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1018

Indlægaf Undtagelsen » 20. aug 2018, 13:09

Zonta skrev:Måske dumt spørgsmål, men tørrer I flasker osv. af, når de er blevet steriliseret? Synes ellers de står med fugt i meget længe...

Jeg vendte det bare med åbningen opad. Så forsvinder dampen hurtigt.
2
AgentPixie
Kort karma: 108
Likede indlæg: 1822

Indlægaf AgentPixie » 20. aug 2018, 14:32

Vi skiftede til str 2 suttehoved da han var 5-6 måneder. Når det begynder at tage virkelig lang tid at spise og han sutter så hårdt suttehovedet bliver helt fladt, kan man gå en størrelse op.
Hvis han kløjs i det eller der løber mælk ud af munden, så er hullet for stort.
0
That awkward moment between birth and death.
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 433
Likede indlæg: 5194

Indlægaf Zinde » 20. aug 2018, 15:55

AgentPixie skrev:Vi skiftede til str 2 suttehoved da han var 5-6 måneder. Når det begynder at tage virkelig lang tid at spise og han sutter så hårdt suttehovedet bliver helt fladt, kan man gå en størrelse op.
Hvis han kløjs i det eller der løber mælk ud af munden, så er hullet for stort.

Jeg skiftede suttehovederne ud, hvis de begyndte at sutte dem flade. Til nye i str 1 vel og mærke. Så forsvandt problemet :)
Suttehovederne skal alligevel skiftes hver 3. måned.
0
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
Vixen
Kort karma: 303
Likede indlæg: 2376

Indlægaf Vixen » 20. aug 2018, 16:18

Mht suttehoveder, så er min datter en lille slank én, som spiste et godt stykke under gennemsnittet fra starten og indtil vi skiftede. Da vi skiftede, nærmede mængden sig det normale, og hun virkede mere mæt efter et måltid. Så for os gav det rigtig god mening. Men det er selvfølgelig individuelt. Jeg synes også, de er lidt spøjst at man kan skifte suttehoved, nu når man ligesom ikke kan skifte sine nipples ud. Jeg kan bare konstatere, at VI fik en gladere og mere mæt baby ud af det, som sov længere lure.
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?

Tilbage til "Forældre"