Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf Zonta » 20. sep 2018, 21:17

Vixen skrev:
Zonta skrev:Det med principperne; man vil gøre alt for at få dem til at sove/lade være med at vågne. "Baby skal kunne sove i larm" - tjek! Men når man står med en hysterisk baby, der har sovet 20 minutter i løbet af de sidste 8 timer, så vil man skide hul i de principper og så lister man rundt som en anden ninja, når den endelig sover :deer: Og død over den, der kommer til at vække baby! :naughty:



PRÆCIS. Min kæreste trampede rundt og larmede med service i køkkenet da vores baby var helt ny, og jeg fik et sammenbrud over det. “Jamen hun skal jo lære det!” “Måske, men jeg skal også overleve det her!!! Fucking vær stille eller jeg splitter dig ad!”

Haha, det lyder som noget jeg også kunne sige. Generelt er det ikke fordi jeg lister rundt når han sover, men når han er dødtræt og ENDELIG efter en sej kamp er faldet i søvn, så skal han bare have lov til at sove og han skal IKKE vækkes af noget, som kunne undgåes.
1
J, juli 2018.
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27062

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf ajnaM » 20. sep 2018, 21:18

Zonta skrev:Det med principperne; man vil gøre alt for at få dem til at sove/lade være med at vågne. "Baby skal kunne sove i larm" - tjek! Men når man står med en hysterisk baby, der har sovet 20 minutter i løbet af de sidste 8 timer, så vil man skide hul i de principper og så lister man rundt som en anden ninja, når den endelig sover :deer: Og død over den, der kommer til at vække baby! :naughty:


Haha, enig.

Jeg var meget forundret over, at jeg havde glædet mig SÅ meget, til han kom ud - og da han så endelig var der, brugte jeg stort set al min tid på at prøve at få ham til at sove. :D
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf Mette » 20. sep 2018, 21:35

Zonta skrev:
Bøtte skrev:Nå ja, glemt alt om rytme i starten. Babyers vigtigste mission de første 6-8 uger er at finde en rytme, lade mor og far tro de har regnet den og så finde en nyt rytme :lol: Den er stensikker hver gang. Alle vores venner og os selv har prøvet det flere gange og er hoppet i med begge ben hver gang :-D

Her er Johan 7 uger... Da han var 3 uger begyndte han at have lidt mønster i sin vågen/sove-tid med hensyn til hvor længe han sov og var vågen. Da han var 5 uger ændrede det sig fuldstændig... Nu her er der ved at tegne sig et nyt mønster.... Jeg var fuldt ud klar over, at det bare er forvirrende i starten, og at man ikke kan regne med nogen rutine de første 3-4 måneder, men det er stadig temmelig frustrerende!

Og når han så finder en rytme i 3-4 mdrs alderen, så ændrer han den igen, hver gang du lige har vænnet dig til en rytme :lol:
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf Aquadorable » 23. sep 2018, 09:15

Her er baby 3,5 måned, og jeg er vildt skuffet over, at rytmen totalt er udeblevet. Alle sagde, det ville være nemmere nu. Synes hun er totalt umulig og har været det den sidste uge. Hun sover ikke, og hun råber, når hun er vågen. Great.
0
K - 12.06.18 :love:
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf Lilleluftballon » 23. sep 2018, 10:41

Jeg er ret glad for at jeg ikke vidste hvor meget sværere det bliver, jo ældre de er :D
Babytiden er jo basalt set ret ukompliceret, synes jeg. Jovist, man er træt osv, men der er ingen opdragelse, ingen konflikter, og hvis man bare planter røven i sofaen, så kan det ikke gå helt galt.

Jeg ville ønske jeg havde vidst hvor godt jeg gjorde det, første gang. Jeg troede at det var vigtigt om jeg kom til gymnastik, vendte barnet på hovedet, ammede længe nok, gav grød på det rigtige tidspunkt, stimulerede, spillede musik, vænnede barn til at sove i støj, ikke opgav mit eget sociale liv, hurtigt genoptog sexlivet, osv. Ville ønske jeg vidste at det vigtigste var at jeg bare var der, og accepterede mit barn og vores liv lidt mere.
8
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf twinkle » 23. sep 2018, 15:58

Zinde skrev:
Aquadorable skrev:Her er baby 3,5 måned, og jeg er vildt skuffet over, at rytmen totalt er udeblevet. Alle sagde, det ville være nemmere nu. Synes hun er totalt umulig og har været det den sidste uge. Hun sover ikke, og hun råber, når hun er vågen. Great.

3 måneder gamle babyer er bøvlede. Det bliver bedre omkring 4,5 måneder (og så bliver det træls igen omkring 6-7 måneder :sarkasme:).


Jeg kan huske, at jeg på et tidspunkt vendte kraftigt øjne af en som sagde, at der som regel først kommer rytme på baby, når han/hun starter i vs eller dp. Og jeg må konstatere her i bagklogskabens klare lys, at jeg tror det er rigtigt. Lige så snart jeg tænker "yes, nu er den her! Rytmen!", så bliver det hele vendt helt på hovedet..
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf Bøtte » 23. sep 2018, 17:43

Zinde skrev:
Aquadorable skrev:Her er baby 3,5 måned, og jeg er vildt skuffet over, at rytmen totalt er udeblevet. Alle sagde, det ville være nemmere nu. Synes hun er totalt umulig og har været det den sidste uge. Hun sover ikke, og hun råber, når hun er vågen. Great.

3 måneder gamle babyer er bøvlede. Det bliver bedre omkring 4,5 måneder (og så bliver det træls igen omkring 6-7 måneder :sarkasme:).


Mine babyer har sovet lure af 25 minutters varighed x 2 dagligt fra de var 4,5 måned til de startede i pasning som 10 mdr :genert:
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf AgentPixie » 23. sep 2018, 20:40

Bøtte skrev:
Zinde skrev:
Aquadorable skrev:Her er baby 3,5 måned, og jeg er vildt skuffet over, at rytmen totalt er udeblevet. Alle sagde, det ville være nemmere nu. Synes hun er totalt umulig og har været det den sidste uge. Hun sover ikke, og hun råber, når hun er vågen. Great.

3 måneder gamle babyer er bøvlede. Det bliver bedre omkring 4,5 måneder (og så bliver det træls igen omkring 6-7 måneder :sarkasme:).


Mine babyer har sovet lure af 25 minutters varighed x 2 dagligt fra de var 4,5 måned til de startede i pasning som 10 mdr :genert:

:nerve:

Min søn begyndte først at sove godt om dagen, da han startede i DP. Inden da var det 20-45 minutters lure ca 100 gange om dagen.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf godtnavn » 23. sep 2018, 20:58

Lilleluftballon skrev:Jeg er ret glad for at jeg ikke vidste hvor meget sværere det bliver, jo ældre de er :D
Babytiden er jo basalt set ret ukompliceret, synes jeg. Jovist, man er træt osv, men der er ingen opdragelse, ingen konflikter, og hvis man bare planter røven i sofaen, så kan det ikke gå helt galt.

Jeg ville ønske jeg havde vidst hvor godt jeg gjorde det, første gang. Jeg troede at det var vigtigt om jeg kom til gymnastik, vendte barnet på hovedet, ammede længe nok, gav grød på det rigtige tidspunkt, stimulerede, spillede musik, vænnede barn til at sove i støj, ikke opgav mit eget sociale liv, hurtigt genoptog sexlivet, osv. Ville ønske jeg vidste at det vigtigste var at jeg bare var der, og accepterede mit barn og vores liv lidt mere.


Jeg synes klart at min datter er en million gange nemmere nu hvor hun er 1½ end da hun var 3 måneder, men jeg er sikker på det bliver sværere når hun bliver ældre, men lige nu synes jeg det hele er nemt og let.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf Bøtte » 24. sep 2018, 04:18

AgentPixie skrev:
Bøtte skrev:
Zinde skrev:
Aquadorable skrev:Her er baby 3,5 måned, og jeg er vildt skuffet over, at rytmen totalt er udeblevet. Alle sagde, det ville være nemmere nu. Synes hun er totalt umulig og har været det den sidste uge. Hun sover ikke, og hun råber, når hun er vågen. Great.

3 måneder gamle babyer er bøvlede. Det bliver bedre omkring 4,5 måneder (og så bliver det træls igen omkring 6-7 måneder :sarkasme:).


Mine babyer har sovet lure af 25 minutters varighed x 2 dagligt fra de var 4,5 måned til de startede i pasning som 10 mdr :genert:

:nerve:

Min søn begyndte først at sove godt om dagen, da han startede i DP. Inden da var det 20-45 minutters lure ca 100 gange om dagen.


Hos os var det åbenbart prisen for nemme babyer de første 3 mdr. Der sov de gerne 3-4-5 timer ad gangen.
0

Tilbage til "Forældre"