Har du nogensinde glemt dit barn?

Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Har du nogensinde glemt dit barn?

Indlægaf HappyPaww » 30. sep 2018, 08:04

Nej men har glemt min hund foran en butik (dog ikke mere end at jeg opdagede det på vejen hjem) :D

Som baby glemte min kærestes far ham i barnevognen ude foran en butik...

Og der burde virkelig kunne installeres en form for alarm i biler, der giver lyd hvis man låser bilen med et barn i autostolen bagi. Forstår ikke hvorfor det ikke bare indføres i alle biler (eller medfølger autostole ved køb eller noget).

Nu råder de jo endda folk til at lægge en sko eller mobilen på bagsædet - for så husker de da at kigge :rulle:
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Har du nogensinde glemt dit barn?

Indlægaf 1234 » 30. sep 2018, 09:15

Zinde skrev:
1234 skrev:
Zinde skrev:
Sangius skrev:
Zinde skrev:
Sangius skrev:Nej. Men det kan ske for alle.

I hvert fald alle, der er stressede i en eller anden grad. Jeg tror ikke, det kan ske for fx en hjemmegående forælder, der altid er sammen med sit barn. Ikke i mere end et par minutter, i hvert fald.

Jeg har aldrig glemt mit barn, men jeg kan ikke udelukke, at det kunne være sket, da de store var små.


Det tror jeg sagtens det kan. :)

Når hele ens tilværelse handler om at tage sig af et barn, så har jeg svært ved at forestille mig at glemme det. Det virker lige så usandsynligt, at jeg skulle tage på arbejde, og så glemme at passe patienterne.

Min mor har været hjemmegående til jeg var 10 år og hun har glemt at hente mig i skole op til flere gange ;)

Tråden handler om at glemme sit barn i bilen, så det dør af overophedning.


Jo men nu der nævnt en masse andre eksempler på at glemme børn i tråden ;)
2
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Har du nogensinde glemt dit barn?

Indlægaf DenBlødeJyde » 30. sep 2018, 10:40

Jeg har ikke børn, men jeg er selv blevet "glemt". Min far glemte i hvert fald at hente mig fra SFO engang.

Jeg kunne sidde og se det ene barn efter det andet blive hentet, hvor jeg så til sidst var den eneste tilbage. Til sidst gik den voksne ud og ringede, kom tilbage og sagde, at "min far kom om lidt - han havde bare glemt det".......
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Har du nogensinde glemt dit barn?

Indlægaf Sangius » 30. sep 2018, 11:02

Jeg læste engang en artikel om det, som havde undersøgt hvem der glemte deres børn, og hvornår.
Resultatet var, at det var alle slags mennesker - mødre, fædre, rige, fattige, veluddannede, hjemmegående osv.
Hvornår det skete var allermest afhængig af, om rutinen var blevet brudt. Hvis man pludselig skulle køre en anden vej pga noget vejarbejde, eller hvis man blev ringet op i bilen af nogen, osv. Det kræver ikke så meget.

Det farligste er at tro, at det aldrig ville ske for en, synes jeg. Herhjemme smider jeg altid min taske ind ved siden af min datter når jeg sætter hende i autostolen. Tasken opdager jeg nemlig at jeg mangler, når jeg møder ind på job. Så tænker det er en god vane. :)
Senest rettet af Sangius 30. sep 2018, 16:32, rettet i alt 1 gang.
23
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Har du nogensinde glemt dit barn?

Indlægaf avdotja » 30. sep 2018, 14:16

Jeg formoder at fænomenet med at glemme sine børn i bilen, var ikke-eksisterende dengang barnestolen blev placeret på forsædet. Så det kunne egentlig være interessant at undersøge hvor mange børn der rent faktisk blev reddet af at sidde på bagsædet kontra forsædet (antager det kun er et problem at være på forsædet i det øjeblik der sker en ulykke som udløser airbaggen) og om det overhovedet overstiger antallet af børn som dør pga glemsomhed og varme.

Mener i øvrigt at have læst at Tesla enten har eller overvejer at inkludere en funktion, som sikrer at temperaturen i bilen aldrig overstiger x grader; netop for at imødekomme de her ulykker med døde børn og dyr.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Har du nogensinde glemt dit barn?

Indlægaf Akehurst2 » 30. sep 2018, 14:34

Wizzze skrev:I to forskellige episoder i Florida i dag, døde 2 små børn, fordi forældrene glemte dem i deres biler, tallet for døde børn glemt i bilet er dermed nået op på 48 i år, OTTEOGFYRRE!!!

Jeg ved godt at USA er et stort land med 300millioner mennesker, men det er utroligt mange synes vi :8:

Nyhedsværten fortæller så at der nærmest efterlades / glemmes børn i det lokale supermarked, indkøbscenter eller endda i fitness centeret, fordi folk glemmer de har barnet med, og bliver distraheret af mobiltelefonen, generelt stress eller bare hvad vi ville k@lfe ammehjerne.

Har du prøvet at glemme din baby?


Ja, alle kan glemme en baby. Ligegyldig, hvor god og kærlig en forælder, også hvor i øvrigt et velfungerende menneske du er. Helt ligesom sidst du oprettede den her tråd: viewtopic.php?f=13&t=9017&hilit=Kærlige
4
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har du nogensinde glemt dit barn?

Indlægaf dgd2007 » 30. sep 2018, 14:51

Akehurst2 skrev:[...]
Helt ligesom sidst du oprettede den her tråd: viewtopic.php?f=13&t=9017&hilit=Kærlige

:lol: Men bortset fra det har jeg nu svært ved at forstå hvordan det kan lade sig gøre. Men taler vel løbende med barnet når det er med(?) :gruble:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Har du nogensinde glemt dit barn?

Indlægaf Wizzze » 30. sep 2018, 15:05

Akehurst2 skrev:
Wizzze skrev:I to forskellige episoder i Florida i dag, døde 2 små børn, fordi forældrene glemte dem i deres biler, tallet for døde børn glemt i bilet er dermed nået op på 48 i år, OTTEOGFYRRE!!!

Jeg ved godt at USA er et stort land med 300millioner mennesker, men det er utroligt mange synes vi :8:

Nyhedsværten fortæller så at der nærmest efterlades / glemmes børn i det lokale supermarked, indkøbscenter eller endda i fitness centeret, fordi folk glemmer de har barnet med, og bliver distraheret af mobiltelefonen, generelt stress eller bare hvad vi ville k@lfe ammehjerne.

Har du prøvet at glemme din baby?


Ja, alle kan glemme en baby. Ligegyldig, hvor god og kærlig en forælder, også hvor i øvrigt et velfungerende menneske du er. Helt ligesom sidst du oprettede den her tråd: http://debatten.net/forum/viewtopic.php ... it=Kærlige


Og fordi der var den gamle tråd, prøvede jeg at brede den ud, ligesom medierne herovre, for det er nemt at affeje en fjern tragedie i Florida, med det sker ikke for mig/os, men som mediehistorien gik på så sker det nærmest dagligt at børn glemmes i hverdagen, heldigvis sjældent med livstruende udfald. Men hvad kan gøres? statistikken her i USA er stigende, hvor man ville tro at al fokus og medieomtale ville være medvirkende til at bringe problematikken ned :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Har du nogensinde glemt dit barn?

Indlægaf Animi » 30. sep 2018, 15:06

dgd2007 skrev:
Akehurst2 skrev:[...]
Helt ligesom sidst du oprettede den her tråd: viewtopic.php?f=13&t=9017&hilit=Kærlige

:lol: Men bortset fra det har jeg nu svært ved at forstå hvordan det kan lade sig gøre. Men taler vel løbende med barnet når det er med(?) :gruble:


Hvis barnet fx falder i søvn og dermed ikke giver lyd fra sig :-) Eller hvis det bare er et meget lille barn, der heller ikke rigtig giver lyd fra sig.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Har du nogensinde glemt dit barn?

Indlægaf vibbsen » 30. sep 2018, 15:14

Nix...Når man uanset hvor lille en tur vi snakker om konstant bliver bombarderet med hv-spørgsmål fra bagsædet, så er der meget lidt chance for at glemme at man har sit barn med......Og før hun kunne tale og stille Hv-spørgsmål skreg hun typisk 80-90 % af tiden bilen var i bevægelse....

Men sådan generelt må jeg indrømme, at jeg simpelthen ikke forstår hvordan man kan overse at man har sit barn med i bilen.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Har du nogensinde glemt dit barn?

Indlægaf Urtekussen » 30. sep 2018, 15:21

Den her tråd fik mig til at tænke på:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
19
2011
2015
2018
2020
2023
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Har du nogensinde glemt dit barn?

Indlægaf MOGA » 2. okt 2018, 21:55

Jeg var ved at glemme at hente ham fra skole i dag. Min undskyldning er, at han plejer at cykle, og at jeg kom i tanke om det før jeg nåede at parkere herhjemme.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har du nogensinde glemt dit barn?

Indlægaf dgd2007 » 3. okt 2018, 10:51

Jeg synes alligevel der stor forskel på at man er lige ved at glemme at hente barnet et eller andet sted - og så man rent faktisk har det med på indkøb og så glemmer det i bilen på P-pladsen. :gruble:
2
hyben
Indlæg: 380
Tilmeldt: 23. feb 2016, 12:53
Kort karma: 55
Likede indlæg: 911

Re: Har du nogensinde glemt dit barn?

Indlægaf hyben » 3. okt 2018, 12:44

Da min dreng var et par måneder skulle jeg i banken og bagefter ud at handle. Barnevognen med sovende dreng i stillede jeg udenfor banken. Efter mit bankbesøg gik jeg videre til Kvickly, der lå ca 200 m derfra. Pludselig i grøntafdelingen kom jeg i tanke om, at jeg ikke havde taget barnevognen med. Jeg smed kurv og løb tilbage til banken. Heldigvis stod barnevogn der endnu og min dreng sov stadigvæk.

Jeg kan stadig blive svedt ved tanken og flov over at have glemt ham. Jeg kan slet ikke forstå, hvordan det kunne ske. Jeg gik hjemme og min eneste forklaring er nok at jeg simpelthen var så træt så træt.
3
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Har du nogensinde glemt dit barn?

Indlægaf Sangius » 3. okt 2018, 13:49

hyben skrev:Da min dreng var et par måneder skulle jeg i banken og bagefter ud at handle. Barnevognen med sovende dreng i stillede jeg udenfor banken. Efter mit bankbesøg gik jeg videre til Kvickly, der lå ca 200 m derfra. Pludselig i grøntafdelingen kom jeg i tanke om, at jeg ikke havde taget barnevognen med. Jeg smed kurv og løb tilbage til banken. Heldigvis stod barnevogn der endnu og min dreng sov stadigvæk.

Jeg kan stadig blive svedt ved tanken og flov over at have glemt ham. Jeg kan slet ikke forstå, hvordan det kunne ske. Jeg gik hjemme og min eneste forklaring er nok at jeg simpelthen var så træt så træt.


Jeg cyklede min datter i dagpleje forleden. Undrede mig godt over at hun kunne nå remmen i min jakke, det mente jeg ikke hun plejede at kunne.
Da jeg så er fremme ser jeg, at jeg ikke har spændt hendes seler. Har bare sat dem rundt om armene på hende, uden at sætte dem ned i selen mellem benene :8:

Hun havde dog cykelhjelm på...

Nogle gange er man altså bare træt. Og når man først har gjort det, så gør man det ikke igen foreløbigt:D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"