Forældre engagement

Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 742
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8884

Re: Forældre engagement

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. okt 2018, 04:27

Jeg kan sagtens forstå at man ikke vil bakke op om at løse reelt arbejde, der burde være aflønnet! D
Det ville jeg heller ikke selv!

Jeg tog med til det jeg kunne i børnehaven, julestue, sommerfest med fællesspisning, forældre-kaffe m.m. fordi det betød noget for mine børn.
Jeg går troligt til bagedag i nr. 2's klasse, fordi det er noget ekstra, hvor en eller begge klasselærer er tilstede, og vi samme 4-5 mødre troligt tropper op med dej, udstikkere osv. og så HYGGER vi med bagning i 3 lektioner. Det betyder noget for min søn, og for hans klassekammerater, ikke skolen.
Jeg har kørt min ældste afsted til bowling, teambuilding, overnatning - og bagt kager og lavet mad hertil. Fordi det betyder noget for ham at deltage, og at bidrage med noget. Det er frivillige arrangementer, som nogen har brugt tid og kræfter på at stable på benene.

Vi er med på skovture, bål-dage, legeplads...
Vi holder børnefødselsdage, da det betyder noget for mine børn - men også bidrager positivt til fællesskabet - at have noget andet end skole at være sammen om.

Mit barn nr. 2, i hans klasse gør man ikke alt det her, for forældrene vil ikke, ungerne vil vildt gerne.
Legegruppe 2 x årligt er der ikke energi, overskud og opbakning til, i de 4 år han har været i klassen tror jeg han har været inviteret til et fødselsdags arrangement 5-6 gange, ud over sine egne. Der har været 2 fælles skovture, hvor 1/3 ca. dukker op. Børn/forældre melder ikke til/fra fra de arrangementer der nu er, som f.x. skovtur, legegruppe, fødselsdage - men man må ha fat i dem, og bede om svar.
så har der været 2 større arrangementer stablet på benene af lærerne, hvor man som familie deltager, og enkelte involverer sig i "praktisk gris" rollen.

JEG synes det kan mærkes, tydeligt, at der ikke er et særligt stort forældre engagement i den klasse. Rigtig mange af børnene, vil det vildt gerne, men har manglet forældrenes hjælp og opbakning til at tingene kunne lade sig gøre. Nu er de heldigvis ved at være så store at de godt kan selv!
Jeg har gjort mit for at bidrage, ud fra min søns ønsker og behov - vi har inviteret til fødselsdage, vi har inviteret hjem til boller og kakao efter skoletid, inviteret med til svømme-disco + kørt tur/retur, holdt lan-party. OSV. Altsammen noget der krævede meget lidt af de øvrige forældre.
Men det bliver bare surt, når man er den eneste der kaster tid og energi efter det sociale, og samtidig skal rykke for svar, og jeg gider ikke mere.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 264
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4725

Indlægaf Mistermor » 2. okt 2018, 12:50

Bergen skrev:Tænk, jeg synes, at det er et superubehageligt samfund, når det skal køre rundt på, at man har sparet så meget, at man skal agere lærere på skolen, gå syg på arbejde og være hjemmehjælper for sine forældre og gør man det Ikke, så bliver truslen (- og virkeligheden) at alt fra gamle forældres lægebesøg bare annulleret til ens børns udflugt aflyse eller man skal løbe dobbelt så hurtigt på job igen ugen efter og ses skævt på tillige, at man ikke yder nok..

Jeg forstår godt, at stress er eksploderet og trivelse generelt fx på offentlige arbejdspladser (inkl. skoler) er af helved til.

Der er intet på den liste, som jeg eller min mand ikke kan udføre i praksis - men vi vil Ikke, når vi lever i et samfund med så høj en skattebetaling, som vi gør. Der er jeg enig med public libery i.

Skrev du ikke lige, at i havde gjort det? At i havde undervist og deltaget i en udflugt?
0
Brugeravatar
Mistermor

Indlægaf Mistermor » 2. okt 2018, 12:57

Madam Pomfrey skrev:Jeg kan sagtens forstå at man ikke vil bakke op om at løse reelt arbejde, der burde være aflønnet! D
Det ville jeg heller ikke selv!

Jeg tog med til det jeg kunne i børnehaven, julestue, sommerfest med fællesspisning, forældre-kaffe m.m. fordi det betød noget for mine børn.
Jeg går troligt til bagedag i nr. 2's klasse, fordi det er noget ekstra, hvor en eller begge klasselærer er tilstede, og vi samme 4-5 mødre troligt tropper op med dej, udstikkere osv. og så HYGGER vi med bagning i 3 lektioner. Det betyder noget for min søn, og for hans klassekammerater, ikke skolen.
Jeg har kørt min ældste afsted til bowling, teambuilding, overnatning - og bagt kager og lavet mad hertil. Fordi det betyder noget for ham at deltage, og at bidrage med noget. Det er frivillige arrangementer, som nogen har brugt tid og kræfter på at stable på benene.

Vi er med på skovture, bål-dage, legeplads...
Vi holder børnefødselsdage, da det betyder noget for mine børn - men også bidrager positivt til fællesskabet - at have noget andet end skole at være sammen om.

Mit barn nr. 2, i hans klasse gør man ikke alt det her, for forældrene vil ikke, ungerne vil vildt gerne.
Legegruppe 2 x årligt er der ikke energi, overskud og opbakning til, i de 4 år han har været i klassen tror jeg han har været inviteret til et fødselsdags arrangement 5-6 gange, ud over sine egne. Der har været 2 fælles skovture, hvor 1/3 ca. dukker op. Børn/forældre melder ikke til/fra fra de arrangementer der nu er, som f.x. skovtur, legegruppe, fødselsdage - men man må ha fat i dem, og bede om svar.
så har der været 2 større arrangementer stablet på benene af lærerne, hvor man som familie deltager, og enkelte involverer sig i "praktisk gris" rollen.

JEG synes det kan mærkes, tydeligt, at der ikke er et særligt stort forældre engagement i den klasse. Rigtig mange af børnene, vil det vildt gerne, men har manglet forældrenes hjælp og opbakning til at tingene kunne lade sig gøre. Nu er de heldigvis ved at være så store at de godt kan selv!
Jeg har gjort mit for at bidrage, ud fra min søns ønsker og behov - vi har inviteret til fødselsdage, vi har inviteret hjem til boller og kakao efter skoletid, inviteret med til svømme-disco + kørt tur/retur, holdt lan-party. OSV. Altsammen noget der krævede meget lidt af de øvrige forældre.
Men det bliver bare surt, når man er den eneste der kaster tid og energi efter det sociale, og samtidig skal rykke for svar, og jeg gider ikke mere.

Jeg er helt enig i, at det smitter af.

Jeg har tænkt meget over, om det direkte har smittet af på børnene, fordi ungerne i min datters klasse behandlede hinanden meget bedre og der var en bedre stemning - modsat i min søns klasse, hvor man førte sig mere frem og var mere egoistisk. Spørgsmålet er jo, om det handler om fællesskabet på skolen, eller det er noget børnene har med hjemmefra ( deraf forældre der ikke vil deltage)
0
Bergen
Kort karma: 13
Likede indlæg: 694

Indlægaf Bergen » 2. okt 2018, 13:16

Mistermor skrev:
Bergen skrev:Tænk, jeg synes, at det er et superubehageligt samfund, når det skal køre rundt på, at man har sparet så meget, at man skal agere lærere på skolen, gå syg på arbejde og være hjemmehjælper for sine forældre og gør man det Ikke, så bliver truslen (- og virkeligheden) at alt fra gamle forældres lægebesøg bare annulleret til ens børns udflugt aflyse eller man skal løbe dobbelt så hurtigt på job igen ugen efter og ses skævt på tillige, at man ikke yder nok..

Jeg forstår godt, at stress er eksploderet og trivelse generelt fx på offentlige arbejdspladser (inkl. skoler) er af helved til.

Der er intet på den liste, som jeg eller min mand ikke kan udføre i praksis - men vi vil Ikke, når vi lever i et samfund med så høj en skattebetaling, som vi gør. Der er jeg enig med public libery i.

Skrev du ikke lige, at i havde gjort det? At i havde undervist og deltaget i en udflugt?

Jo. Og som jeg skrev det var undervisning/lærings relevent for eleverne - derfor gjorde vi det og så har vi bidraget med både fritid og evner (og jeg mener stadig at det ikke er en forældreopgave at byde ind med i skoletiden).

Jeg ved så udemærket, at der tales om, hvor vidt man bidrager eller ej på skolen mellem lærere og mellem forældre.
Det har vi så gjort for det her skoleår med det, som gav mest mening for os.

Det bliver ikke os, der trækker juletamtam, kagebagning eller discodans og andre ting uden læring igennem. Så må det blive aflyst.

Og så tænker jeg, at vi næste år på lærerkursusdag (jeps det er en årlig ting) tager en familiedag sammen og laver noget, der passer os. Går på et museum eller lign. af de ting, som vi nyder og som vores barn lærer en masse af.
Jeg formoder ikke, at man vil lave bål og brand ud af, at et barn holder fri, når samfundet ikke kan besvære sig med at sørge for lærere til undervisningen. Ellers må de registeret det som sygedag.

Den reelle læring den dag var alligevel 0 (det er jo opbevaring, når lærerne ikke er tilstede).
Bevares jeg gjorde mit bedste som lærer-stand-in-voksen og kan begrund mit input i timerne/afleverede en undervisningsplan for forløbet til lærerne (der mente at jeg kunne få et tilkaldejob derover), men det er jo ikke andet end opsyn med børnene - og det er ikke mange fridage, man kan tage sammen, når børn går i skole.

Så kan det være at vi bruger ressourcer på læringsrevante opgaver, der lægges ud igen året efter, hvis det er nødvendigt for at opretholde ryet som ansvarlige forældre. Det er jo desværre en overvejelse, som man også er nødt til at gøre sig.

Jeg plejer at være ligeglad med, hvad andre tænker om mig - men mit barn skal ikke drages ind i det og dét gør skolen på den her facon.
0
Brugeravatar
Mistermor

Indlægaf Mistermor » 2. okt 2018, 13:33

Bergen skrev:Jo. Og som jeg skrev det var undervisning/lærings relevent for eleverne - derfor gjorde vi det og så har vi bidraget med både fritid og evner (og jeg mener stadig at det ikke er en forældreopgave at byde ind med i skoletiden).

Jeg ved så udemærket, at der tales om, hvor vidt man bidrager eller ej på skolen mellem lærere og mellem forældre.

Det bliver ikke os, der trækker juletamtam, kagebagning eller discodans og andre ting uden læring igennem. Så må det blive aflyst.

Og så tænker jeg, at vi næste år på lærerkursusdag (jeps det er en årlig ting) tager en familiedag sammen og laver noget, der passer os. Går på et museum eller lign. af de ting, som vi nyder og som vores barn lærer en masse af.
Jeg formoder ikke, at man vil lave bål og brand ud af, at et barn holder fri, når samfundet ikke kan besvære sig med at sørge for lærere til undervisningen. Ellers må de registeret det som sygedag.

Den reelle læring den dag var alligevel 0 (det er jo opbevaring, når lærerne ikke er tilstede).
Bevares jeg gjorde mit bedste som lærer-stand-in-voksen og kan begrund mit input i timerne/afleverede en undervisningsplan for forløbet til lærerne (der mente at jeg kunne få et tilkaldejob derover), men det er jo ikke andet end opsyn med børnene - og det er ikke mange fridage, man kan tage sammen, når børn går i skole.

Så kan det være at vi bruger ressourcer på læringsrevante opgaver, der lægges ud igen året efter, hvis det er nødvendigt for at opretholde ryet som ansvarlige forældre. Det er jo desværre en overvejelse, som man også er nødt til at gøre sig.

Jeg plejer at være ligeglad med, hvad andre tænker om mig - men mit barn skal ikke drages ind i det og dét gør skolen på den her facon.

Heldigvis er lærere og pædagoger også mennesker med børn og forældre og job, der skal passe sammen. Jeg har ikke oplevet, at der blev talt dårligt om forældre, der ikke deltog i pasning, når vi holdt personaledag på min arbejdsplads.

Lige netop det med forældrepasning/undervisning er jeg faktisk meget imod, og jeg ville holde mit barn hjemme, hvis jeg havde mulighed for det (og det ville jeg nok sørge for at have) fordi der simpelthen er forældre, der ikke skal passe mit barn.

Jeg synes slet ikke, du behøver at tænke på at gøre noget næste år - der er jo mange andre forældre i klassen.

Har i ikke et system med kontaktforældre i klassen, som står for arrangementer og også giver en hånd med til skolefester. På mine ungers skole var det kontaktforældre, der stod i pølsebod, og skolebestyrelsesmedlemmer, der sad ved døren til skoleforestilling og sang og korarrangement. Kontaktforældrene blev valgt til første forældremøde i starten af skoleåret.
0
HappyHippo
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1079

Indlægaf HappyHippo » 2. okt 2018, 13:38

Min datter har gået i skole i en måned og ser har allerede været 6 arrangementer. Eller flere, er lidt i tvivl. Men det er virkelig stressende og vi kan ikke finde tiden til så meget. En af gangene måtte hendes farmor tage med.
2
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 58
Likede indlæg: 1444

Indlægaf Lathyrus » 2. okt 2018, 13:46

HappyHippo skrev:Min datter har gået i skole i en måned og ser har allerede været 6 arrangementer. Eller flere, er lidt i tvivl. Men det er virkelig stressende og vi kan ikke finde tiden til så meget. En af gangene måtte hendes farmor tage med.

Da min søn startede i 0 klasse og vi nåede jul, talte jeg hvor mange gange vi havde været til et eller andet på skolen og i SFOen. 16 gange! Det var tæt på en gang om ugen. Så kom børnehavearrangementer med lillesøster og fritidsaktiviteterne og legeaftalerne oveni.

Vi har været nød til at prioritere mere for at få tingene til at hænge sammen.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 742
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8884

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. okt 2018, 13:48

Mistermor skrev:
Jeg er helt enig i, at det smitter af.

Jeg har tænkt meget over, om det direkte har smittet af på børnene, fordi ungerne i min datters klasse behandlede hinanden meget bedre og der var en bedre stemning - modsat i min søns klasse, hvor man førte sig mere frem og var mere egoistisk. Spørgsmålet er jo, om det handler om fællesskabet på skolen, eller det er noget børnene har med hjemmefra ( deraf forældre der ikke vil deltage)

Jeg oplever det ihvertfald tydeligt i retorikken i de respektive forældregrupper...
Sådan groft sat op så er det:
i den ene klasser, er det" mig, mit barn" "det er for dårligt at..." "jeg vil ha"," jeg/vi vil, kan, gider ikke..."
I den anden er det "hvad kan vi gøre for at bidrage" "hvordan kan vi hjælpe fællesskabet" "hvad kan vi lave af fede ting for ungerne"

Der er så stor forskel på stemningen ved f.x. forældremøder i de 2 klasser, hvor det ene er en sand fornøjelse og man går glad og opløftet hjem, det andet er man bare fladmast.

Men altså, det er jo så vilkåret, jeg har forsøgt at kæmpe, løfte, bidrage, gøre noget - og jeg gider ikke mere, knægten gider ikke mere.
Nu bliver det enkeltpersoner vi inviterer til noget, manglende svar vil blive taget som et nej tak og bliver ikke fulgt op på.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Bergen

Indlægaf Bergen » 2. okt 2018, 13:57

Mistermor skrev:
Bergen skrev:Jo. Og som jeg skrev det var undervisning/lærings relevent for eleverne - derfor gjorde vi det og så har vi bidraget med både fritid og evner (og jeg mener stadig at det ikke er en forældreopgave at byde ind med i skoletiden).

Heldigvis er lærere og pædagoger også mennesker med børn og forældre og job, der skal passe sammen. Jeg har ikke oplevet, at der blev talt dårligt om forældre, der ikke deltog i pasning, når vi holdt personaledag på min arbejdsplads.

Lige netop det med forældrepasning/undervisning er jeg faktisk meget imod, og jeg ville holde mit barn hjemme, hvis jeg havde mulighed for det (og det ville jeg nok sørge for at have) fordi der simpelthen er forældre, der ikke skal passe mit barn.

Jeg synes slet ikke, du behøver at tænke på at gøre noget næste år - der er jo mange andre forældre i klassen.

Har i ikke et system med kontaktforældre i klassen, som står for arrangementer og også giver en hånd med til skolefester. På mine ungers skole var det kontaktforældre, der stod i pølsebod, og skolebestyrelsesmedlemmer, der sad ved døren til skoleforestilling og sang og korarrangement. Kontaktforældrene blev valgt til første forældremøde i starten af skoleåret.

Der sladres og føres usynlige regnskaber. Det er jeg ikke et sekund i tvivl om.

Nej. Det har vi ikke, og ingen forældre i mit barns klasse ville have overskud til at skulle klare alle de opgaver, der listes op Jeg ville også kikke ned i bordet ved det valg.

Det har taget overhånd med arrangementer på få år i skoleregi en del steder.

Bare læs i denne tråd, hvad folk oplever af antal "tilbud" i løbet af året - og mit bud er, at skolerne kommer til at skære ned på det og da især, hvis forældre har mod til at sige fra. Til alles bedste.
0
Brugeravatar
Mistermor

Indlægaf Mistermor » 2. okt 2018, 19:07

Bergen skrev:

Nej. Det har vi ikke, og ingen forældre i mit barns klasse ville have overskud til at skulle klare alle de opgaver, der listes op Jeg ville også kikke ned i bordet ved det valg.

Bare læs i denne tråd, hvad folk oplever af antal "tilbud" i løbet af året - og mit bud er, at skolerne kommer til at skære ned på det og da især, hvis forældre har mod til at sige fra. Til alles bedste.

Jeg tror nu, du er lidt paranoid, hvad angår det at føre regnskab. Det er måske også derfor, du er så meget imod det frivillige arbejde.

Jeg har arbejdet i flere daginstitutioner, og der har det jo i al den tid, jeg har arbejdet, været en tradition, at man indbød til arbejdsdage, så legepladsen kunne blive ordnet, gardiner blive syet, bænke blive malet osv. Jeg har aldrig været med til at sladre eller før regnskaber over, hvem der deltog. Vi har også haft kursusdage, hvor forældre passede børn sammen med de faste vikarer og en leder eller souschef fra en anden institution. Heller ikke der, har der været dom over, hvem der bidrog eller ej.

Dømmer du selv de forældre, du møder på dit arbejde? Og sladrer i om dem, der henvender sig til ppr for at få støtte? Det gør du vel ikke. Hvorfor skulle andre faggrupper så gøre det?
1
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 58
Likede indlæg: 1444

Indlægaf Lathyrus » 3. okt 2018, 06:43

Mht til sladder omkring manglende deltagelse, så ved jeg ikke hvad personalet gør, men jeg oplever at der sladres i forældregruppen “Ja, XXs forældre deltager jo aldrig i noget” eller “YYs familie kommer nok ikke, det plejer de ikk”

Nu jeg tænker over det har jeg da faktisk også selv fået en kommentar fra en lærer om manglende deltagelse i et møde. Pga arbejde havde vi ikke mulighed for at deltage og det blev bemærket, til trods for at vi har deltaget i alle andre møder.

Så en eller anden form for sladder eller regnskab er der altså, i hvertfald hvor jeg bor.

Mht at engagement i børnenes skole og fritidsliv er en del af pakken når man får børn, så er jeg helt enig. Og jeg/vi deltager i alle de møder/samtaler som vi på nogen mulig måde kan. Og vi kommer også til teater, skolekoncert og juletamtam, men hvis vi skulle deltage/bidrage til alt, så kunne vi ikke lave andet.
Så vi har måttet prioritere og vælge hvilke arrangementer der er vigtigst og hvilke vi så ikke når. Det er også ofte et spørsmål om, at der skal tages fri fra job for at deltage, da meget ligger om formiddagen og først på eftermiddagen.

Så min anke går ikke på at jeg ikke vil deltage i noget, men på omfanget og på forventningen om at forældrene er den bærende kraft for at ting i skoleregi kan gennemføres.
Og så bryder jeg mig heller ikke om trivselsgrupper hvor man pålægges at være social med andre i klassen i privat regi. Jeg synes det er et underligt koncept at skolen tvinger familierne til at invitere hinanden hjem i privaten minimum 4 gange årligt. Men jeg deltager i det og lægger også hus til, fordi det forventes og min søn ikke skal stemples. Men jeg ville hellere bruge 4 dage på at ses med de venner vi ser alt for lidt i en travl hverdag.
0
Sof
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1047

Indlægaf Sof » 3. okt 2018, 06:57

Vores har gået i vuggestue i 5 måneder, vil skyde på der i snit har været et arrangement hver 2.-3. uge. Synes det er lidt vildt allerede i vuggestuen. Oveni det har der jo så været en del lukkedage i den tidlige sommer og sommerferie.
Vi har haft en sommerfest, 2 forældremøder m spisning, bedsteforældredag, plante-blomster-på-legeplads-dag, byfest hvor institution optrådte, Sankt Hans arrangement, 2 x eftermiddagskaffe (er der 1 gang i kvartalet), høstfest i denne uge og sikkert noget jeg har glemt.

Der er ikke særlig stor opbakning til det, til sidste eftermiddagskaffe var vi 3 børns forældre ud af 14, fra den store gruppe i vuggestuen var der 1 der kom, hun kom så ind til os andre, de er omkring 20 børn. Selvom jeg synes det er lige lovlig mange arrangementer, så møder jeg op til alle dem jeg kan/har tid til. For mig er det vigtigt, men jeg gad godt at de fra institutionens (og senere skolens) side blev prioriteret lidt i arrangementer. Jeg har bagt kage eller taget frugt med til alle ting hvor de har opfordret til at *nogen* tager noget med.

Derudover har jeg meldt mig til bestyrelse, det er jo selvvalgt, så det tæller jeg ikke rigtig med.
0
Sof

Indlægaf Sof » 3. okt 2018, 07:00

Oplever i øvrigt også en slags stikpiller eller små bemærkninger om forældre der ikke lige gør som pædagoger forventer. Det gælder både i hverdagen, senest i dag, hvor jeg hørte en bemærkning fra en pædagog til en anden, omkring en forælder der havde haft lige lovlig travlt til deres smag og “det havde hun altså lidt for tit” eller om fremmødet ved ting, at der jo er nogen der aldrig møder op.
0
Bergen

Indlægaf Bergen » 3. okt 2018, 07:05

Mistermor skrev:
Bergen skrev:

Jeg tror nu, du er lidt paranoid, hvad angår det at føre regnskab. Det er måske også derfor, du er så meget imod det frivillige arbejde.

Jeg har arbejdet i flere daginstitutioner, og der har det jo i al den tid, jeg har arbejdet, været en tradition, at man indbød til arbejdsdage, så legepladsen kunne blive ordnet, gardiner blive syet, bænke blive malet osv. Jeg har aldrig været med til at sladre eller før regnskaber over, hvem der deltog. Vi har også haft kursusdage, hvor forældre passede børn sammen med de faste vikarer og en leder eller souschef fra en anden institution. Heller ikke der, har der været dom over, hvem der bidrog eller ej.

Dømmer du selv de forældre, du møder på dit arbejde? Og sladrer i om dem, der henvender sig til ppr for at få støtte? Det gør du vel ikke. Hvorfor skulle andre faggrupper så gøre det?

Det ville klæde dig at droppe at drage mit arbejde ind i indlæg, hvor det ikke hører til. Naturligvis dømmer og sladrer jeg ikke om forældre, som jeg møder gennem mit arbejde. Mit job har intet at gøre i en relation til mit barns skole.
1
Sof

Indlægaf Sof » 3. okt 2018, 07:07

Lathyrus skrev:Og så bryder jeg mig heller ikke om trivselsgrupper hvor man pålægges at være social med andre i klassen i privat regi. Jeg synes det er et underligt koncept at skolen tvinger familierne til at invitere hinanden hjem i privaten minimum 4 gange årligt. Men jeg deltager i det og lægger også hus til, fordi det forventes og min søn ikke skal stemples. Men jeg ville hellere bruge 4 dage på at ses med de venner vi ser alt for lidt i en travl hverdag.

Sidste år til en firma-familiejulefrokost på min kærestes arbejde, snakkede jeg med hans kollega, som har en dreng på 11. I hans klasse havde de “lege”grupper, som var grupper på 4-5 børn og deres familier, som 1 gang om måneden, skulle invitere de andre 3-4 familier hjem til middag. Det er hurtigt 10-15 personer du skal have hjem en hverdagsaften. De skiftede grupper hvert halve år, så til den nye gruppe de skulle i efter jul, der havde de fået en ny liste med allergier og andet man skulle tage højde for når man lavede mad. Man blev i øvrigt opfordret til at have et tema :nerve: Udover det, så så skolen jo gerne at børnene også legede hjemme hos hinanden i de her legegrupper.

Synes det var så vildt.
3

Tilbage til "Forældre"