Sagen fra Østerbro

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Sagen fra Østerbro

Indlægaf FruKuk » 11. okt 2018, 17:50

I min verden er der langt fra, at man tror, at ens 14 årige følger alle ens regler og påbud og så til, at man luller sig ind i "jamen, de gør det jo bare alligevel, så jeg kan lige så godt lade være" tankegang. Jeg tror fuldt og fast på, at hvis man har vist sine børn fra de var helt små, at man som voksen er god til at sætte fornuftige regler og rammer op, hvor ikke alt er tilladt, så vil børnene måske nok svømme i sprækkerne, men de falder ikke helt ud over kanten.
5
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Sagen fra Østerbro

Indlægaf hotlips » 11. okt 2018, 18:54

Hash var helt normalt i vores hus, mine onkler sad åbenlyst og røg i kælderen hvor de boede også selvom vi og vores venner var der og vi havde hamp i haven.

Idag fatter jeg overhovedet ikke hvad der foregik i knolden på mine forældre, de har aldrig selv røget det, jeg er meget sikker på min mor ikke engang har prøvet og de er slet ikke sådan nogen der kunne finde på det selv.
Og alligevel er vi blevet klart indoktrineret til at stoffer er helt uacceptabelt og jeg ved ikke hvor mange gange jeg har bedt folk fise af hvis de lige smed en bane op på et diskotek eller fortalte de havde taget noget uanset hvad.

På de punkter er jeg klart tilhænger af socialt pres og hvis min dreng kom og fortalte at der blev røget Hash i et hjem eller at en eller andens storebror tog mærkelige ting i weekenden, så ville jeg stille mig op og sige det til arrangementer i skolen og skrive det under deres kommentarer i grupper om alt muligt andet på Facebook. Det er ikke okay at folk selv mener det er noget der er op til dem selv og så skal jeg gerne leve med at de synes jeg er dåm fordi jeg hænger dem ud.
Der er tilsyneladende kommet så mange børn i den lejlighed at hvis bare en forælder havde taget det alvorligt at deres børn kom hjem fulde og skæve så var det måske ikke gået så forfærdeligt galt.
Politiet havde været forbi og jeg forstår ikke at de ikke har haft en mulighed for at finde ud af at den mor har haft alvorlige problemer, kan de ikke slå navnet op og se en straffeattest?
Der skal vel ikke nogen særlige tilladelser til at insistere på at umyndige børns forældre bliver kontaktet når man finder børnene i en lejlighed hvor der er mistanke om der er stoffer og alt muligt andet? Der er startet en klagesagoø mod dem, det bliver interessant at se hvad den ender med.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29898

Re: Sagen fra Østerbro

Indlægaf TinaW » 12. okt 2018, 07:52

ajnaM skrev:Og selvfølgelig kan man forbyde sin 14-årige ting! I den bedste af alle verdener vil barnet forstå, hvorfor man forbyder noget - men hvis ikke, så kan man stadig godt forbyde dem det. Man er ansvarlig for sit 14-årige barn, så det bør være fuldstændig selvskrevet, at man forbyder sit 14-årige barn at tage hårde stoffer.


Det er vi slet ikke uenige i, det var nok også mere at det jo kan være svært at håndhæve et sådan forbud.
Men vi taler allerede meget om ting som cigaretter osv, da min mor endte med KOL og også med at det tog livet af hende før tid.
Og han er heldigvis ret god til, at åbne op om hvad der foregår i skolen osv.
Så det der med at indpode gode værdier og så håbe det er nok, samt sikre at han ved, at uanset hvor meget han har dummet sig, så føler han, at han kan være åben om det, må være vejen frem.
0

Tilbage til "Forældre"