Restbarsel

Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Restbarsel

Indlægaf Kanga » 6. nov 2018, 12:55

Jeg er i tvivl om min restbarsel. På borger.dk står der, at jeg har 0,9 dage tilbage. Ringede til dem, for at høre, hvordan det skal beregnes. Om det er efter en fuldtidsstilling, som jeg havde da jeg gik på barsel, eller efter en deltidsstilling, som jeg har nu. Rådgiveren mente bestemt, at ´det skulle beregnes efter fuldtidsstillingen.

MEN, så snakker vi videre.
Jeg var på barsel, gik fra det til selvbetalt efteruddannelse; 4 uger uden løn, SU, dagpenge eller andet. Derefter var jeg på dagpenge et par uger, for derefter at starte på elevplads.
Rådgiveren siger så, at fordi jeg gik direkte til ledighed, så mister jeg min barsel?!? Teknisk set er jeg vel ikke gået til ledighed, men til uddannelse og SÅ til ledighed, eller?

Hun virkede ikke ret kompetent og meget usikker. Når jeg spurgte, hvorfor jeg så kunne logge ind og se restbarsel, mens hun sagde, at jeg intet har, hvordan det hang sammen. Så var det bare det 'systemet sagde' og 'det er ikke altid, det lige bliver opdateret'. Så kan man jo ikke regne med en skid.

Kanga
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Restbarsel

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. nov 2018, 14:35

Barselsdagpenge beregnes som fuld tid.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Forældre"