Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf TomKah » 18. apr 2019, 19:40

Misantropen skrev:
TomKah skrev:
Misantropen skrev:
JoyNips skrev:
Misantropen skrev:
JoyNips skrev:
Misantropen skrev:
Jeg synes det er fantastisk når folk tør udtrykke sig og se anderledes ud med deres udseende og påklædning end pøblen, det vil jeg hellere end gerne støtte mit barn i at turde!


Man kommer bare ikke udenom at piercinger, tatoveringer osv af mange associeres med netop pøblen...

Ah, det er ikke helt fair at du kun citerer dette og undlader resten af afsnittet når nu det er en ret vigtig del af det du citerer.


Jeg påpeger blot at du bruger ordet pøbel forkert når du bruger det til at beskrive det gennemsnitlige.

Ok, det var måske et dårligt ordvalg. Det gav mening i mit hoved nu jeg også skrev at jeg godt kan lide piercinger osv.

Med "pøblen" mente jeg ikke gennemsnitlig eller flertallet, men som lemmingeeffekten hvor folk ikke tør gå imod strømmen og normen.

Min hjerne er ristet af alt det sol så jeg kan ikke tænke klart, men jeg beklager fejlen og den medfølende misforståelse.


Men en smuttur i Lalandia eller snart sagt hvilken som helst svømmehal i Danmark vil vel vise at det er mere almindeligt at have tatoveringer end ikke at have det. Og det er I HELE verden.
Så skal man gå mod flertallet skal må helt sikkert lade være med at få en tatovering.

Jeg tror ikke jeg forstår hvorfor du skriver det til de citerede indlæg.


Så har jeg stadig ikke forstået hvad du mente. Jeg læste det som at du mente det var at gå imod strømmen at få en piercing eller tatovering. Og det kan jeg ikke forstå det er.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf TomKah » 18. apr 2019, 19:41

Ellin skrev:
TomKah skrev:
Misantropen skrev:
JoyNips skrev:
Misantropen skrev:
JoyNips skrev:
Misantropen skrev:
Jeg synes det er fantastisk når folk tør udtrykke sig og se anderledes ud med deres udseende og påklædning end pøblen, det vil jeg hellere end gerne støtte mit barn i at turde!


Man kommer bare ikke udenom at piercinger, tatoveringer osv af mange associeres med netop pøblen...

Ah, det er ikke helt fair at du kun citerer dette og undlader resten af afsnittet når nu det er en ret vigtig del af det du citerer.


Jeg påpeger blot at du bruger ordet pøbel forkert når du bruger det til at beskrive det gennemsnitlige.

Ok, det var måske et dårligt ordvalg. Det gav mening i mit hoved nu jeg også skrev at jeg godt kan lide piercinger osv.

Med "pøblen" mente jeg ikke gennemsnitlig eller flertallet, men som lemmingeeffekten hvor folk ikke tør gå imod strømmen og normen.

Min hjerne er ristet af alt det sol så jeg kan ikke tænke klart, men jeg beklager fejlen og den medfølende misforståelse.


Men en smuttur i Lalandia eller snart sagt hvilken som helst svømmehal i Danmark vil vel vise at det er mere almindeligt at have tatoveringer end ikke at have det. Og det er I HELE verden.
Så skal man gå mod flertallet skal må helt sikkert lade være med at få en tatovering.


En hurtig googling siger, at 15-17 % af den danske befolkning har tatoveringer. Så jeg ved ikke, hvordan det betyder, at flertallet har tatoveringer eller det er "mere almindeligt at have tatoveringer end ikke at have det".


Jamen 15-17 pct er da også vanvittigt mange!
1
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf JoyNips » 18. apr 2019, 19:47

Trim, folkens.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Lisva » 18. apr 2019, 20:00

Jeg står vist ret alene her, men jeg kan slet ikke forstå, hvad argumentationen skulle være for at nægte halvstore piger at få huller i ørerne?
5
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf FruKuk » 19. apr 2019, 08:24

Min datter skal være 10 år, før hun får huller i ørerne. Hun må heller ikke få en trekantsbikini, make up eller sko med hæl. Alt sammen fordi jeg synes, at det er for voksent. Jeg har kun taget stilling til alderen for huller, fordi hun indtil videre ikke har spurgt til de andre ting.

En piercing i øverste del af øret kunne komme på tale omkring de 16 år. Tror jeg. I hvert fald ikke som 12 årig.
3
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25616

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Madam Pomfrey » 19. apr 2019, 10:31

Trappestige skrev:Det er nok en egns-ting. Jeg tror heller ikke den var gået i Nordsjælland i dag, hvor vi boede indtil for tre år siden, selvom det var helt normalt da jeg var på hendes alder i Nordsjælland. Her har pigerne i min yngstes tredjeklasse fået farvet hår jævntligt i et par år. Dvs. siden 1. klasse! Lyserødt, blåt, gråt, afblegning, lyse striber osv. Det synes jeg er helt hul i hovedet, men jeg er også noget mere sippet med unødvendig kemi til børn, end mange andre ting. Min ældste holder stadig kontakt med pigerne i sin gamle klasse på IG osv. og jeg synes de ser helt normale og naturlige ud allesammen. :D



Nu har jeg kun drenge, men jeg ville meget konsekvent sige nej til alle Piercinger, også ører, indtil ihvertfald 15 års alderen.
For piercing er for mig noget der har en varig konsekvens, der vil altid være et hul eller ar efter hul.
Jeg kommer heller ikke til at give lov til en tatovering.

Men hårfarve, det må de gerne..
Min ældste var 13 da han fik håret afbleget og efterfølgende farvet blåt. Men så var det også prøvet, og han har haft sin egen mørke farve siden da.
Og nr. 3, på 8 år fik pink farve i sit hår i efteråret, og det ses stadig, da han er rimelig langhåret.
Jeg har forholdt mig til at jeg har udsat dem for kemi, men det er jo ikke noget vi gør hver og hveranden måned. Og for mig vigtigst, det har ikke en varig konsekvens, det kan ret hurtigt ændres på ved at farve det over, eller lade det vokse ud og klippe det af.
Så de får lov til at "flippe ud" med den slags, hvor jeg helt klart ville sige nej til andre.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf oOxXxOo » 19. apr 2019, 14:35

Jeg fik lov til at få lavet hul i ørene til min konfirmation, så det fik jeg lavet ca 1 mdr inden så jeg kunne have et par fine øreringe i på den store dag. Det samme kommer til at gælde for mit barn frem til det er 18. Derfra må vedkommende selv bestemme hvor mange huller i ørene h*n vil have. Piercinger og tattoo må vente til barnet flytter hjemmefra. Det var det jeg fik at vide fra mine forældre og for det er jeg dem evigt taknemmelig for i dag til trods for jeg synes de var noget så uretfærdige den gang.
Havde jeg fået lov til alle de ting jeg ville, var jeg sat til med tattoo og Piercinger alle steder. Og det viser også bare at børn ikke nødvendigvis bliver klogere eller voksne af at blive 18
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf HappyPaww » 21. apr 2019, 08:17

Trappestige skrev:Nå ja, sko med hæl er også en ting her i byen. Helt fra nulte klasse og til alle fester. I femte klasse går de og vralter rundt til fester. Jeg beder dem pænt om at hoppe af stylterne når de er hos os- gider ikke forstuvede ankler eller ødelagt gulv. Mini-hotpants med et godt kig til baller (de går til over balle-rundingen) er også en ting. Det sidste synes jeg især er helt vildt chokerende at være vidne til, de kan simpelthen ikke blive små nok, de hotpants. De kunne ligeså godt rende rundt i små trusser. Og lange kunstige negle, falske vipper osv. Det er alle sådan nogle ting mine aldrig får lov til, og så er jeg bedøvende ligeglad med at det nærmest er normen på deres skole. Det er heldigvis heller ikke ting, mine børn kunne finde på at iføre sig eller på nogen måde har udtrykt ønske om at prøve.

Hvilken by bor du dog i? :8: (Man har sine fordomme)....

Er det en generel konsensus at det er okay blandt forældrene? Ellers burde de ør da tages op på et forældremøde - det lyder helt vildt :tie:
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Fru Sunshine » 21. apr 2019, 08:46

HappyPaww skrev:
Trappestige skrev:Nå ja, sko med hæl er også en ting her i byen. Helt fra nulte klasse og til alle fester. I femte klasse går de og vralter rundt til fester. Jeg beder dem pænt om at hoppe af stylterne når de er hos os- gider ikke forstuvede ankler eller ødelagt gulv. Mini-hotpants med et godt kig til baller (de går til over balle-rundingen) er også en ting. Det sidste synes jeg især er helt vildt chokerende at være vidne til, de kan simpelthen ikke blive små nok, de hotpants. De kunne ligeså godt rende rundt i små trusser. Og lange kunstige negle, falske vipper osv. Det er alle sådan nogle ting mine aldrig får lov til, og så er jeg bedøvende ligeglad med at det nærmest er normen på deres skole. Det er heldigvis heller ikke ting, mine børn kunne finde på at iføre sig eller på nogen måde har udtrykt ønske om at prøve.

Hvilken by bor du dog i? :8: (Man har sine fordomme)....

Er det en generel konsensus at det er okay blandt forældrene? Ellers burde de ør da tages op på et forældremøde - det lyder helt vildt :tie:

Det skulle da i så fald være et privat forældremøde uden om skolen. Der er altså nogle ting skolen ikke skal blandes ind i.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Anlewi » 21. apr 2019, 09:09

Madam Pomfrey skrev:
Trappestige skrev:Det er nok en egns-ting. Jeg tror heller ikke den var gået i Nordsjælland i dag, hvor vi boede indtil for tre år siden, selvom det var helt normalt da jeg var på hendes alder i Nordsjælland. Her har pigerne i min yngstes tredjeklasse fået farvet hår jævntligt i et par år. Dvs. siden 1. klasse! Lyserødt, blåt, gråt, afblegning, lyse striber osv. Det synes jeg er helt hul i hovedet, men jeg er også noget mere sippet med unødvendig kemi til børn, end mange andre ting. Min ældste holder stadig kontakt med pigerne i sin gamle klasse på IG osv. og jeg synes de ser helt normale og naturlige ud allesammen. :D



Nu har jeg kun drenge, men jeg ville meget konsekvent sige nej til alle Piercinger, også ører, indtil ihvertfald 15 års alderen.
For piercing er for mig noget der har en varig konsekvens, der vil altid være et hul eller ar efter hul.
Jeg kommer heller ikke til at give lov til en tatovering.

Men hårfarve, det må de gerne..
Min ældste var 13 da han fik håret afbleget og efterfølgende farvet blåt. Men så var det også prøvet, og han har haft sin egen mørke farve siden da.
Og nr. 3, på 8 år fik pink farve i sit hår i efteråret, og det ses stadig, da han er rimelig langhåret.
Jeg har forholdt mig til at jeg har udsat dem for kemi, men det er jo ikke noget vi gør hver og hveranden måned. Og for mig vigtigst, det har ikke en varig konsekvens, det kan ret hurtigt ændres på ved at farve det over, eller lade det vokse ud og klippe det af.
Så de får lov til at "flippe ud" med den slags, hvor jeg helt klart ville sige nej til andre.


Jeg er det megstramt med hårfarve. Oplevede min fætter få en allergisk reaktion på hårfarve, hvilket betød han var indlagt i flere dage. Han lignede Michelinmanden!!!

Men interesant tråd i forhold til hvor forskellige vi er ;)
2
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf HappyPaww » 21. apr 2019, 20:12

Fru Sunshine skrev:
HappyPaww skrev:
Trappestige skrev:Nå ja, sko med hæl er også en ting her i byen. Helt fra nulte klasse og til alle fester. I femte klasse går de og vralter rundt til fester. Jeg beder dem pænt om at hoppe af stylterne når de er hos os- gider ikke forstuvede ankler eller ødelagt gulv. Mini-hotpants med et godt kig til baller (de går til over balle-rundingen) er også en ting. Det sidste synes jeg især er helt vildt chokerende at være vidne til, de kan simpelthen ikke blive små nok, de hotpants. De kunne ligeså godt rende rundt i små trusser. Og lange kunstige negle, falske vipper osv. Det er alle sådan nogle ting mine aldrig får lov til, og så er jeg bedøvende ligeglad med at det nærmest er normen på deres skole. Det er heldigvis heller ikke ting, mine børn kunne finde på at iføre sig eller på nogen måde har udtrykt ønske om at prøve.

Hvilken by bor du dog i? :8: (Man har sine fordomme)....

Er det en generel konsensus at det er okay blandt forældrene? Ellers burde de ør da tages op på et forældremøde - det lyder helt vildt :tie:

Det skulle da i så fald være et privat forældremøde uden om skolen. Der er altså nogle ting skolen ikke skal blandes ind i.

Men der er da også snak om gavepolitikker, alkohol, og andet der ikke decideret har med skolen at gøre..? Men ja, det er måske ikke noget man skal blande sig i, jeg er bare gammeldags på det punkt og ville være bekymret for gruppepres, mobning, osv osv...
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Fru Sunshine » 21. apr 2019, 20:41

HappyPaww skrev:
Fru Sunshine skrev:
HappyPaww skrev:
Trappestige skrev:Nå ja, sko med hæl er også en ting her i byen. Helt fra nulte klasse og til alle fester. I femte klasse går de og vralter rundt til fester. Jeg beder dem pænt om at hoppe af stylterne når de er hos os- gider ikke forstuvede ankler eller ødelagt gulv. Mini-hotpants med et godt kig til baller (de går til over balle-rundingen) er også en ting. Det sidste synes jeg især er helt vildt chokerende at være vidne til, de kan simpelthen ikke blive små nok, de hotpants. De kunne ligeså godt rende rundt i små trusser. Og lange kunstige negle, falske vipper osv. Det er alle sådan nogle ting mine aldrig får lov til, og så er jeg bedøvende ligeglad med at det nærmest er normen på deres skole. Det er heldigvis heller ikke ting, mine børn kunne finde på at iføre sig eller på nogen måde har udtrykt ønske om at prøve.

Hvilken by bor du dog i? :8: (Man har sine fordomme)....

Er det en generel konsensus at det er okay blandt forældrene? Ellers burde de ør da tages op på et forældremøde - det lyder helt vildt :tie:

Det skulle da i så fald være et privat forældremøde uden om skolen. Der er altså nogle ting skolen ikke skal blandes ind i.

Men der er da også snak om gavepolitikker, alkohol, og andet der ikke decideret har med skolen at gøre..? Men ja, det er måske ikke noget man skal blande sig i, jeg er bare gammeldags på det punkt og ville være bekymret for gruppepres, mobning, osv osv...

Vi kan ikke blande os i nogen af delene og slet ikke i, hvad forældrene vælger. Vi kan kun blande os i sådan noget som at dele invitationer ud i skoletiden.

Hvis der er mobning inde over, skal vi selvfølgelig gribe ind, men ikke ved at diktere noget.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Zombie » 25. apr 2019, 15:45

18. Det var jeg selv og har haft mange ... rigtig mange. :D
0
aka Forbies

:gammel:
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf xxx---xxx » 26. apr 2019, 05:20

Jeg tror jeg ville tænke at det bare er et hul og kan gro sammen igen, og så måske give lov til hendes fødselsdag.

Ej jeg er nok bare farver af at det var meget normalt i den alder da jeg var barn. Og jeg fik lov.

Jeg har kun drenge så det er nemt at sige, men jeg ville give lov. for mig er det bare et harmløst hul i øret.
1
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Nuttegris » 26. apr 2019, 06:33

Min datter fik huller i ørene som 10 årig. Og nu er hun 14 og har lige i sidste måned fået hul nummer 2 i begge ører. Hun siger selv at nu vil hun ikke have flere. Kan ellers se i hendes årgang at det er blevet vældig in med hul øverst i øret også.
0

Tilbage til "Forældre"