Pædagogiksprog søges - uafvendelige argumenter - til en idiotisk socialpædagog i mit privatliv...

Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Pædagogiksprog søges - uafvendelige argumenter - til en idiotisk socialpædagog i mit privatliv...

Indlægaf Sophies-mor » 20. apr 2019, 13:38

Ja, som overskriften viser.
Pædagogiksprog søges - uafvendelige argumenter - til en idiotisk socialpædagog i mit privatliv...
Vedkommende socialpædagog er et "familiemedlem", som glad og gerne "opdrager" på alle andre med vedkommendes "enormt store kundskab" og som vel at mærke ikke ser, at folk faktisk hellere så personens hæl end tå.

Det er her i ferien gået ud over min datter, der dels:
"Du SKAL spise op" (nej, man skal spise til man ikke længere er sulten)
og Dels... når der kommer et tweenie-"frustrationsudbrud"... så får skæld ud, istedet for en tilgang, der rent faktisk virker og ikke gør min datter endnu mere ked af det og frustreret.

Jeg har kort sagt brug for pædagogiske argumenter; nogle der ikke på nogen måde kan imødegåes ud fra den uddannelse, hun selv praler så meget af og nogle, hvor jeg får åbnet hendes øjne for at min datter, ikke skal tackles på dén måde.

:gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Pædagogiksprog søges - uafvendelige argumenter - til en idiotisk socialpædagog i mit privatliv...

Indlægaf Anlewi » 20. apr 2019, 13:45

Uha der er meget frustration i dit indlæg.

Som uddannet pædagog vil jeg kort sige til dig “skidt pyt med pædagogiske fraser, du er barnets mor og har patent på opdragelsen”

Bed familemedlemmet finde sig en hobby og blande sig udenom opdragelsen af dit barn.
23
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Pædagogiksprog søges - uafvendelige argumenter - til en idiotisk socialpædagog i mit privatliv...

Indlægaf Anlewi » 20. apr 2019, 13:45

Uha der er meget frustration i dit indlæg.

Som uddannet pædagog vil jeg kort sige til dig “skidt pyt med pædagogiske fraser, du er barnets mor og har patent på opdragelsen”

Bed familemedlemmet finde sig en hobby og blande sig udenom opdragelsen af dit barn.
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Pædagogiksprog søges - uafvendelige argumenter - til en idiotisk socialpædagog i mit privatliv...

Indlægaf Anlewi » 20. apr 2019, 13:46

Du kan også bruge denne

For at kunne behandle børn ens, skal de behandles forskelligt.
2
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Pædagogiksprog søges - uafvendelige argumenter - til en idiotisk socialpædagog i mit privatliv...

Indlægaf Sophies-mor » 20. apr 2019, 13:49

Anlewi skrev:Uha der er meget frustration i dit indlæg.

Som uddannet pædagog vil jeg kort sige til dig “skidt pyt med pædagogiske fraser, du er barnets mor og har patent på opdragelsen”

Bed familemedlemmet finde sig en hobby og blande sig udenom opdragelsen af dit barn.

Det har jeg nemlig prøvet.
Virker ikke.
Derfor er jeg nødt til at slå vedkommende med egne argumenter. Dvs. faglige argumenter, det er svært at argumentere mod, hvis h*n skal holde sig til den uddannelse, som vedkommende er så piv-stolt af.
"Jeg har hjulpet på Reden og set de sørgeligste skæbner i livet."

Fint, men selv min farfar, da han mistede sin kone (min stedfarmor) var piv-irriteret over vedkommendes "nu skal jeg hjælpe dig i din sorgproces"-halløj..attitude.
Intet virker.
Jo, måske en lejemorder, der ikke kan spores. :gruble:
(ironi anvendt)
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Pædagogiksprog søges - uafvendelige argumenter - til en idiotisk socialpædagog i mit privatliv...

Indlægaf Misantropen » 20. apr 2019, 13:51

Kan du ikke modargumentere på en måde der udfordrer hendes faglige stolthed, nu hun praler sådan? At bede hende flette næbet lyder ikke til at være konstruktivt.

Fx noget med at være opmærksom på eller kunne læse barnets sprog der ikke siges med ord osv.
2
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Pædagogiksprog søges - uafvendelige argumenter - til en idiotisk socialpædagog i mit privatliv...

Indlægaf Anlewi » 20. apr 2019, 13:52

Sophies-mor skrev:
Anlewi skrev:Uha der er meget frustration i dit indlæg.

Som uddannet pædagog vil jeg kort sige til dig “skidt pyt med pædagogiske fraser, du er barnets mor og har patent på opdragelsen”

Bed familemedlemmet finde sig en hobby og blande sig udenom opdragelsen af dit barn.

Det har jeg nemlig prøvet.
Virker ikke.
Derfor er jeg nødt til at slå vedkommende med egne argumenter. Dvs. faglige argumenter, det er svært at argumentere mod, hvis h*n skal holde sig til den uddannelse, som vedkommende er så piv-stolt af.
"Jeg har hjulpet på Reden og set de sørgeligste skæbner i livet."

Fint, men selv min farfar, da han mistede sin kone (min stedfarmor) var piv-irriteret over vedkommendes "nu skal jeg hjælpe dig i din sorgproces"-halløj..attitude.
Intet virker.
Jo, måske en lejemorder, der ikke kan spores. :gruble:
(ironi anvendt)


Der er desværre ingen kur mod dumhed. Næste gang der er n pædagogisk frase så bed om en kildehenvisning...

Nej jeg ville virkelig bede ham/hende knytte sylten
2
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Pædagogiksprog søges - uafvendelige argumenter - til en idiotisk socialpædagog i mit privatliv...

Indlægaf Sophies-mor » 20. apr 2019, 13:57

Misantropen skrev:Kan du ikke modargumentere på en måde der udfordrer hendes faglige stolthed, nu hun praler sådan? At bede hende flette næbet lyder ikke til at være konstruktivt.

Fx noget med at være opmærksom på eller kunne læse barnets sprog der ikke siges med ord osv.

Så får jeg bare en lang smøre om Marte Meo, socialrealistiske forhold i real life og at vedkommendes børnebørn har det værre end min datter.

Altså det kommer fra et menneske, der truede med at melde mig og manden for omsorgssvigt af barnet, fordi hun ikke kom (og ikke kommer) i bad hver dag. Jf. overlægen på sygehuset, er min datters hud, trods cremer faktisk alt for tør til dagligt bad.
Men dét preller også af på vedkommende. "Den læge har vist så ikke lært noget om hud og pleje. G siger (broderen, der er pens. læge), at man bare skal bruge x,ys og z."

Vi har fået skæld ud for at bede hende spise, hvad der blev serveret (og okay, det kan man diskutere, men man smager tingene, før man "ikke kan lide dem") og være alt for fikserede på sund mad... :rulle:
Mens det naturligvis var HELT a-okay, at 3 egne blodsbeslægtede børnebørn mere eller mindre er vokset op på take away, som pizza og mcD 3-4 x ugentligt, fordi mor ikke gad lave mad.
:stoned:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Pædagogiksprog søges - uafvendelige argumenter - til en idiotisk socialpædagog i mit privatliv...

Indlægaf Anlewi » 20. apr 2019, 14:03

Sophies-mor skrev:
Misantropen skrev:Kan du ikke modargumentere på en måde der udfordrer hendes faglige stolthed, nu hun praler sådan? At bede hende flette næbet lyder ikke til at være konstruktivt.

Fx noget med at være opmærksom på eller kunne læse barnets sprog der ikke siges med ord osv.

Så får jeg bare en lang smøre om Marte Meo, socialrealistiske forhold i real life og at vedkommendes børnebørn har det værre end min datter.

Altså det kommer fra et menneske, der truede med at melde mig og manden for omsorgssvigt af barnet, fordi hun ikke kom (og ikke kommer) i bad hver dag. Jf. overlægen på sygehuset, er min datters hud, trods cremer faktisk alt for tør til dagligt bad.
Men dét preller også af på vedkommende. "Den læge har vist så ikke lært noget om hud og pleje. G siger (broderen, der er pens. læge), at man bare skal bruge x,ys og z."

Vi har fået skæld ud for at bede hende spise, hvad der blev serveret (og okay, det kan man diskutere, men man smager tingene, før man "ikke kan lide dem") og være alt for fikserede på sund mad... :rulle:
Mens det naturligvis var HELT a-okay, at 3 egne blodsbeslægtede børnebørn mere eller mindre er vokset op på take away, som pizza og mcD 3-4 x ugentligt, fordi mor ikke gad lave mad.
:stoned:


Der findes ikke en facitliste inden for pædagogik. Der findes god fornuft, metoder der kan bruges i specifikke kontekster, et individuelt børne/opdragelsessyn.

En pædagog der prøvet at begrunde alt i metoder er i mine øjne ikke en god pædagog.

Hvis du bliver skældt ud over dine forældrevalg, så bede hende læse denne bog https://www.arnoldbusck.dk/boeger/paeda ... -nodvendig
2
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Pædagogiksprog søges - uafvendelige argumenter - til en idiotisk socialpædagog i mit privatliv...

Indlægaf Sophies-mor » 20. apr 2019, 14:25

Tak for hjælpen.
Datteren og jeg har i fællesskab - med et blik på jeres input - bogstaveret et brev til morfar.
Han bor 115 km herfra, så vi er nødt til at gøre det på denne måde.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Pædagogiksprog søges - uafvendelige argumenter - til en idiotisk socialpædagog i mit privatliv...

Indlægaf mulledit » 20. apr 2019, 17:49

Hvorfor skal du argumentere, der er vel reelt ikke noget at diskutere. Sig nej, NEJ. Jeg har været det samme igennem og det eneste der nytter er at stå fast. Lad værre med at invitere den type op til dans.

Held og lykke med det.
6
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Pædagogiksprog søges - uafvendelige argumenter - til en idiotisk socialpædagog i mit privatliv...

Indlægaf Sophies-mor » 20. apr 2019, 17:59

mulledit skrev:Hvorfor skal du argumentere, der er vel reelt ikke noget at diskutere. Sig nej, NEJ. Jeg har været det samme igennem og det eneste der nytter er at stå fast. Lad værre med at invitere den type op til dans.

Held og lykke med det.

Fordi jeg siger nej den ene gang efter den anden og det simpelthen ikke fiser ind hos vedkommende.
Det er kun personens egen agenda der virker.
Hvis min mand siger A, så accepteres det af vedkommende. Men hvis jeg fx har sagt A (altså det samme som min mand) så affejes det.
Hver gang.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Pædagogiksprog søges - uafvendelige argumenter - til en idiotisk socialpædagog i mit privatliv...

Indlægaf Sophies-mor » 20. apr 2019, 18:54

SurSødSovs skrev:
Sophies-mor skrev:
mulledit skrev:Hvorfor skal du argumentere, der er vel reelt ikke noget at diskutere. Sig nej, NEJ. Jeg har været det samme igennem og det eneste der nytter er at stå fast. Lad værre med at invitere den type op til dans.

Held og lykke med det.

Fordi jeg siger nej den ene gang efter den anden og det simpelthen ikke fiser ind hos vedkommende.
Det er kun personens egen agenda der virker.
Hvis min mand siger A, så accepteres det af vedkommende. Men hvis jeg fx har sagt A (altså det samme som min mand) så affejes det.
Hver gang.


Skal du være sammen med hende? Alene med hende?

Jeg slipper ikke for hende uden at miste en nærtstående person.
Men alene, det sker heldigvis yderst yderst sjældent.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Pædagogiksprog søges - uafvendelige argumenter - til en idiotisk socialpædagog i mit privatliv...

Indlægaf Sophies-mor » 20. apr 2019, 19:31

SurSødSovs skrev:
Sophies-mor skrev:
SurSødSovs skrev:
Sophies-mor skrev:
mulledit skrev:Hvorfor skal du argumentere, der er vel reelt ikke noget at diskutere. Sig nej, NEJ. Jeg har været det samme igennem og det eneste der nytter er at stå fast. Lad værre med at invitere den type op til dans.

Held og lykke med det.

Fordi jeg siger nej den ene gang efter den anden og det simpelthen ikke fiser ind hos vedkommende.
Det er kun personens egen agenda der virker.
Hvis min mand siger A, så accepteres det af vedkommende. Men hvis jeg fx har sagt A (altså det samme som min mand) så affejes det.
Hver gang.


Skal du være sammen med hende? Alene med hende?

Jeg slipper ikke for hende uden at miste en nærtstående person.
Men alene, det sker heldigvis yderst yderst sjældent.


Hvis hun lytter til din mand, kan han så ikke sige klart fra hver gang?

HA!
(Undskyld, det nedladende ha, er ikke møntet på dig SurSødSovs....)
Han er om muligt den mest konfliktsky person, jeg kender. Vi har ... nogle uafsluttede issues herhjemme, som jeg forsøger at tage hul på, og well... hans måde at løse problemet på, er at tie det ihjel, lade det gå ind ad det ene øre og ud ad det andet, eller gå ud og lave noget fysisk.
Han er mildt sagt ikke særligt opbakkende.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Pædagogiksprog søges - uafvendelige argumenter - til en idiotisk socialpædagog i mit privatliv...

Indlægaf Sophies-mor » 20. apr 2019, 20:13

SurSødSovs skrev:
Sophies-mor skrev:
SurSødSovs skrev:
Sophies-mor skrev:
SurSødSovs skrev:
Sophies-mor skrev:
mulledit skrev:Hvorfor skal du argumentere, der er vel reelt ikke noget at diskutere. Sig nej, NEJ. Jeg har været det samme igennem og det eneste der nytter er at stå fast. Lad værre med at invitere den type op til dans.

Held og lykke med det.

Fordi jeg siger nej den ene gang efter den anden og det simpelthen ikke fiser ind hos vedkommende.
Det er kun personens egen agenda der virker.
Hvis min mand siger A, så accepteres det af vedkommende. Men hvis jeg fx har sagt A (altså det samme som min mand) så affejes det.
Hver gang.


Skal du være sammen med hende? Alene med hende?

Jeg slipper ikke for hende uden at miste en nærtstående person.
Men alene, det sker heldigvis yderst yderst sjældent.


Hvis hun lytter til din mand, kan han så ikke sige klart fra hver gang?

HA!
(Undskyld, det nedladende ha, er ikke møntet på dig SurSødSovs....)
Han er om muligt den mest konfliktsky person, jeg kender. Vi har ... nogle uafsluttede issues herhjemme, som jeg forsøger at tage hul på, og well... hans måde at løse problemet på, er at tie det ihjel, lade det gå ind ad det ene øre og ud ad det andet, eller gå ud og lave noget fysisk.
Han er mildt sagt ikke særligt opbakkende.


Så er det jo klart, du har problemer. Så er du nok nødt til at acceptere, at det spreder problemer videre ud
Selvom det er træls

Præcis :tie:
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Forældre"