Frustrationer over en ex

Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf Jedi » 19. jun 2019, 07:16

abcd skrev:
Jedi skrev:
abcd skrev:Fra hans synspunkt er det dig der får pengene, så dig der skal betale det hele. Ville det ikke være lettere hvis du gav ham halvdelen af børnepengene? Så havde du et bedre udgangspunkt for at kræve halvdelen af udgifterne betalt.


Tænker du, det er årsagen til, at han ikke sender tingene med tilbage? :forvirret:


Nej, men det giver ham en undskyldning for at mene at tøj-indkøb er mors ansvar, for hun får pengene til det. Hvis man har 7/7-ordning, må udgangspunktet være at man er 50/50 om barnet, og så giver det renere linjer at man deler både indtægter og udgifter lige over.

Så jeg ville foreslå at han fik halvdelen af børnepengene imod at tøj ikke længere blev sendt med og at man kunne enes om at dele udgifterne til f.eks. fritidsinteresser. Salgsargumentet med tøjet er selvfølgelig at det vil være rart for sønnen ikke at skulle slæbe tøj frem og tilbage, og salgsargumentet for deling af børnepengene at det gør det lettere at dele den samlede økonomi og at det gør delingen mere rimelig for far. Altså så det ikke bliver noget med at hun synes far er træls på forskellige måder, det overbeviser man sjældent folk med.


Problemet består at han ikke har styr på tingene. Hvordan får han mere styr på det, hvis han selv skal stå for tingene? Angiveligt tager han sig ikke så meget af egen personlige hygiejne inklusiv tøjvask, så det er måske lidt ambitiøst at lade ham stå for den del - det kommer ihvertfald til at gå ud over barnet endnu mere.
Aktuelt betaler mor det hele. De fleste forældre bruger også flere penge end dem, de får fra det offentlige. Tænker du, han vil oppe sig rigtigt meget inklusiv at betale mere ud af egen lomme?
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf Slettet bruger » 19. jun 2019, 07:31

Jedi skrev:Problemet består at han ikke har styr på tingene. Hvordan får han mere styr på det, hvis han selv skal stå for tingene? Angiveligt tager han sig ikke så meget af egen personlige hygiejne inklusiv tøjvask, så det er måske lidt ambitiøst at lade ham stå for den del - det kommer ihvertfald til at gå ud over barnet endnu mere.
Aktuelt betaler mor det hele. De fleste forældre bruger også flere penge end dem, de får fra det offentlige. Tænker du, han vil oppe sig rigtigt meget inklusiv at betale mere ud af egen lomme?


Præmissen bliver nødt til at være at han kan tage forsvarligt vare på sit barn, herunder give det mad og tøj. Hvis den præmis ikke gælder, skal strategien være en helt anden, så skal målet være at ændre deleordningen fra 7/7 til f.eks. 12/2.

Tøj vil han jo være nødt til at betale ud af egen lomme når mor ikke længere sender det med. Og når han giver barnet mad og får det sendt i skole, tænker jeg han også finder ud af tøjet. Mht. andre ting, synes jeg mor skal inddrage ham i beslutningerne, og hvis han ikke vil betale, må det jo være fordi det er ting som han ikke mener er nødvendige, og så må de enten blive hjemme når barnet er hos far, eller også må moderen tage ansvaret for dem. F.eks. kunne mobiltelefonen blive liggende hjemme hvis faderen ikke mener den er nødvendig, og derfor ikke kan forventes at tage ansvar for den.

En forudsætning for sådan en ordning er at børnepengene deles.
3
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf Jedi » 19. jun 2019, 07:56

abcd skrev:
Jedi skrev:Problemet består at han ikke har styr på tingene. Hvordan får han mere styr på det, hvis han selv skal stå for tingene? Angiveligt tager han sig ikke så meget af egen personlige hygiejne inklusiv tøjvask, så det er måske lidt ambitiøst at lade ham stå for den del - det kommer ihvertfald til at gå ud over barnet endnu mere.
Aktuelt betaler mor det hele. De fleste forældre bruger også flere penge end dem, de får fra det offentlige. Tænker du, han vil oppe sig rigtigt meget inklusiv at betale mere ud af egen lomme?


Præmissen bliver nødt til at være at han kan tage forsvarligt vare på sit barn, herunder give det mad og tøj. Hvis den præmis ikke gælder, skal strategien være en helt anden, så skal målet være at ændre deleordningen fra 7/7 til f.eks. 12/2.

Tøj vil han jo være nødt til at betale ud af egen lomme når mor ikke længere sender det med. Og når han giver barnet mad og får det sendt i skole, tænker jeg han også finder ud af tøjet. Mht. andre ting, synes jeg mor skal inddrage ham i beslutningerne, og hvis han ikke vil betale, må det jo være fordi det er ting som han ikke mener er nødvendige, og så må de enten blive hjemme når barnet er hos far, eller også må moderen tage ansvaret for dem. F.eks. kunne mobiltelefonen blive liggende hjemme hvis faderen ikke mener den er nødvendig, og derfor ikke kan forventes at tage ansvar for den.

En forudsætning for sådan en ordning er at børnepengene deles.


TS stiller også spørgsmålstegn ved, om det er den rette deleordning. Manden har svært ved hygiejne, kan ikke finde barnets tøj på sin egen matrikel, osv. Altså, det handler knap så meget om penge og mere om en voksen, som ikke opfører sig så voksent ift sit eget barn. Måske fordi der er kommet en ny kæreste ind i billedet hos eksen og det går ud over ungen.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf Slettet bruger » 19. jun 2019, 08:09

Jedi skrev:TS stiller også spørgsmålstegn ved, om det er den rette deleordning. Manden har svært ved hygiejne, kan ikke finde barnets tøj på sin egen matrikel, osv. Altså, det handler knap så meget om penge og mere om en voksen, som ikke opfører sig så voksent ift sit eget barn. Måske fordi der er kommet en ny kæreste ind i billedet hos eksen og det går ud over ungen.


Der står ingen steder at manden har svært ved hygiejne, det er en fordrejning. Der står at han nogle gange virker beskidt, men det kan være relateret til hans arbejde.
TS har på et tidspunkt valgt den her mand, hun har haft et forhold til ham, og hun er gået så langt som til at få et barn med ham. Det betyder vel at han grundlæggende er et rimelig fornuftigt menneske, og at der er nogle positive egenskaber at bygge på, og det mener jeg bedst man forsøger på ved at behandle ham som ligeværdig forælder ved at dele børnepengene og forvente at han selvfølgelig tager sig af barnet når det er hos ham og indgår ligeligt i håndteringen af udgifter.

Hvis barnet så ender med at gå i det samme møgbeskidte tøj i en uge, må man jo tage den derfra med hårdere metoder, så er han ikke egnet til at være 7/7-forælder.
4
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf Jedi » 19. jun 2019, 08:15

abcd skrev:
Jedi skrev:TS stiller også spørgsmålstegn ved, om det er den rette deleordning. Manden har svært ved hygiejne, kan ikke finde barnets tøj på sin egen matrikel, osv. Altså, det handler knap så meget om penge og mere om en voksen, som ikke opfører sig så voksent ift sit eget barn. Måske fordi der er kommet en ny kæreste ind i billedet hos eksen og det går ud over ungen.


Der står ingen steder at manden har svært ved hygiejne, det er en fordrejning. Der står at han nogle gange virker beskidt, men det kan være relateret til hans arbejde.
TS har på et tidspunkt valgt den her mand, hun har haft et forhold til ham, og hun er gået så langt som til at få et barn med ham. Det betyder vel at han grundlæggende er et rimelig fornuftigt menneske, og at der er nogle positive egenskaber at bygge på, og det mener jeg bedst man forsøger på ved at behandle ham som ligeværdig forælder ved at dele børnepengene og forvente at han selvfølgelig tager sig af barnet når det er hos ham og indgår ligeligt i håndteringen af udgifter.

Hvis barnet så ender med at gå i det samme møgbeskidte tøj i en uge, må man jo tage den derfra med hårdere metoder, så er han ikke egnet til at være 7/7-forælder.


Der står, at han ikke kan finde ud af basale ting ala klippe drengens negle eller pakke vådt svømmetøj ud, så drenge får det fugtige med. Det hører da ind under almindelig hygiejne :forvirret:
Manden kan ikke i egen bolig finde det tøj, som drengen fik med til ham for en uge siden?
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf Slettet bruger » 19. jun 2019, 08:26

Jedi skrev:Der står, at han ikke kan finde ud af basale ting ala klippe drengens negle eller pakke vådt svømmetøj ud, så drenge får det fugtige med. Det hører da ind under almindelig hygiejne :forvirret:


De ting hører efter min mening under småtingsafdelingen. Men jeg ser det også igennem far-briller for jeg har sgu også fået kommentarer om at jeg ikke har klippet børnenes negle, eller at jeg ikke har givet dem solcreme på, eller at jeg ikke har givet dem et eller andet med eller pakket et eller andet ud. Jeg er væsentligt mindre organiseret end min hustru, hun er klassisk kvinde med 100% styr på al praktik i verden. Det er vist et mand/kvinde-setup man kan finde i mange forhold.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf Sangius » 19. jun 2019, 10:22

At få pakket svømmetøj ud, det kunne jeg godt glemme. Hver uge. Og vi klipper heller ikke negle hver uge.

Man skal huske ikke at se spøgelser alle vegne. Fokusér på det, som er det reelle problem, og ikke småtingene ved siden af.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"