Hvornår har dit barn sidst været en nar?

godtnavn
Indlæg: 11174
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13001

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf godtnavn » 15. jan 2024, 15:24

Panton skrev:
godtnavn skrev:Hun begyndte at græde ved afhentning i dag, fordi lillesøster havde fået en ny bamse, og hun ikke havde, og det var jo snyd. Frustrationen blev ekstra stor da jeg nok ikke rigtig synes det var synd for hende. Lillesøster havde fået en bamse i gave fra hospitalet hvor hun har været hele dagen. Har virkelig svært ved at føle det er synd for min store at hun er sund og rask.


Er det den der hvide isbjørnebamse der enten hedder Theo eller Thea :D Dem har vi flere af, og de er gemt.

Håber din datter snart bliver ok igen :kram:


Nej dem har de allerede en hver af fra den gang vi blev forgiftet hele familien. Det er en alm bamse der ligner en surikat hun fik i gave af Legeheltene på hospitalet.

Tror egentlig det hele bunder i at hun også har lyst til en mor-dag og synes det var snyd hun skulle i skole når lillesøster havde fri med mig, men hospitalet tog hele dagen så vi har ikke en gang nået noget hyggeligt. Og nå så lillesøster oveni fik nyt legetøj var det ekstra snyd.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17263
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42125

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf LaMariposa » 15. jan 2024, 15:24

Panton skrev:
LaMariposa skrev:Aftenputning tog også en time. Til gengæld vågnede hun så klokken 04.15 og holdt fest en time, før hendes far endelig fik hende ned igen :træt:

Jeg tør dårligt trække vejret af skræk for, at hun vågner.



Jeg ved ikke om det har været nævnt før, men har I prøvet samsovning? så kan man rigtigt hurtigt reagere med nus eller amning, og så vågner hun bare måske mindre. Det kunne også være en idé at en af Jer evt. lagde med hende når hun skulle sove lur, så hun får det tryghed og at sengen er et rart sted.

Jeg brugte det selv, men først efter han var 2, men det ændrede rigtig meget i en positiv retning. for os ihvertfald. For han var godt nok også en elendig sovetype, så føler med dig


Ja, det har vi gjort længe, og det hjælper også lidt.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4729

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Panton » 15. jan 2024, 15:27

LaMariposa skrev:
Panton skrev:
LaMariposa skrev:Aftenputning tog også en time. Til gengæld vågnede hun så klokken 04.15 og holdt fest en time, før hendes far endelig fik hende ned igen :træt:

Jeg tør dårligt trække vejret af skræk for, at hun vågner.



Jeg ved ikke om det har været nævnt før, men har I prøvet samsovning? så kan man rigtigt hurtigt reagere med nus eller amning, og så vågner hun bare måske mindre. Det kunne også være en idé at en af Jer evt. lagde med hende når hun skulle sove lur, så hun får det tryghed og at sengen er et rart sted.

Jeg brugte det selv, men først efter han var 2, men det ændrede rigtig meget i en positiv retning. for os ihvertfald. For han var godt nok også en elendig sovetype, så føler med dig


Ja, det har vi gjort længe, og det hjælper også lidt.


Ja det kan jeg godt se, øv :(
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19664
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46344

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf LadyFox » 17. jan 2024, 16:51

F har været til tandplejen i dag, og jeg fortæller jo ærligt om at tandbørstning er en daglig kamp og forgår med fastholden og skrig og skrål og at jeg derfor er usikker på om hendes tænder bliver børstet grundigt nok da det dels går lidt hurtigt og dels at jeg mister overblikket i kampens hede.

Da tandplejeren vil børste lidt på tænderne sidder F helt roligt, og åbner munden og siger "arrrrh" uden at blive opfordret til det....
18
...
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5578

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Luffegås » 28. jan 2024, 17:33

Hun forsøger at "skippe" aftenssmaden som ikke er hendes kop the. Hun har været syg nogle dage og fået dårlige vaner med at så får man pludselig carte blanche til ikke engang at KIGGE på maden, ALT svier ligepludselig i munden eller smager dårligt, men pomfritter med tonsvis af salt var fint nok i dag, og burger med ketchup. Nu får vi svensk pølseret, og hun klager over det er for salt..
"ååh jeg er træt, jeg må hellere gå ind og ligge ned, jeg kan ikke mere i dag".
"Fint, så tag nattøj på, og så put dig under dynen så kommer vi og putter dig"
*Barn græder*" Jeg vil jo SÅ meget mere efter maden!!"

Hun er så nem at gennemskue. Det er nemlig pudsigt at hun altid får det bedre når vi går fra bordet..
4
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 600
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 30
Likede indlæg: 1173

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf LittleLemon » 28. jan 2024, 18:43

Storebror på 13 er dagligt en nar overfor lillesøster på 9.
Han taler surt til hende, ignorer hende, nedgør hendes interesser, vender øjne. Alt, simpelthen alt hvad hun siger eller gør bliver mødt negativt.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5578

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Luffegås » 31. jan 2024, 09:48

Hun er en røv med øre når hun bevidst tager legetøj frem lillesøster på 2 synes er spændende. Når lillesøster så siger "mig!" Og vil lege med det vrænger den 5 årige, gør nar af hende og siger "mig mig mig, du vil have alt!!".. så snart lillesøster sover til middag vil storsøs sjovt nok aldrig leget med nogen af de ting lillesøs synes er spændende. Aldrig. Så bliver jeg sgu indebrændt over hun vrænger af sin søster.
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf MyGirl » 31. jan 2024, 12:27

I morges da han nægtede at tage sit overtøj af i børnehaven - og mor nægtede at gøre det for ham, og derfor gav ham valget mellem at han kunne blive afleveret i vuggestuen igen, eller komme ind i børnehaven med alt sit overtøj på.

Det er et halvt år siden, han startede i børnehave, og han er 120 % i stand til at tage sit overtøj af selv, men hvorfor gøre det, hvis man kan tørre det af på en voksen.
0
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34051

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf JoyNips » 2. feb 2024, 17:19

7-årig sælges! :cuss:

Vi har haft en switch i et halvt års tid. Og det har været et gennemgående tema at han skælder og smælder når spillene er lidt svære og indimellem banker controlleren ned i sofaen i frustration. Og jeg gider det simpelthen ikke. Så han har flere gange fået en “så er der ikke switch før næste weekend/der er ikke switch resten af måneden” og lignende.
Nu gik det lige godt i en periode og vi har spillet meget Lego Harry Potter sammen, har gennemført spillet og han startede så forfra på det. Og så skældte og skældte han over den i dag.

Så lorte-mor her hev stikket ud og samlede switch og spil i en kasse og meddelte, at nu tog jeg switchen.

Cue komplet nedsmeltning og råb og skrig :rulle:

Så nu er der i hvert fald ikke noget switch i februar.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5578

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Luffegås » 2. feb 2024, 17:27

Hun har lige grædt en time fordi hun skulle fjerne 4 stykker tøj fra sit gulv, før hun må få tablet. Det gør ondt i mit hjerte, men hun er altså snart 6 år. Jeg synes ikke vi forventer eller forlanger for meget. Og det er med hep og positivitet, men efter en time kan vi næsten ikke mere, nerverne er flossede..
Far prøvede med stor tålmodighed, og det lykkedes at få 2 stykker tøj til vask, men lige med 3 skreg hun helt sindsygt at hun ikke kunne gå, hun gliiiider og falder hvis hun går et skridt til, åh nej, (hun har et stort solidt tæppe på gulvet).
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Shmartiesh » 2. feb 2024, 20:33

Luffegås skrev:Hun er en røv med øre når hun bevidst tager legetøj frem lillesøster på 2 synes er spændende. Når lillesøster så siger "mig!" Og vil lege med det vrænger den 5 årige, gør nar af hende og siger "mig mig mig, du vil have alt!!".. så snart lillesøster sover til middag vil storsøs sjovt nok aldrig leget med nogen af de ting lillesøs synes er spændende. Aldrig. Så bliver jeg sgu indebrændt over hun vrænger af sin søster.

De konflikter har vi også tit. Meget legetøj er den store på 6 ligeglad med, lige indtil hun ser lillesøster lege med det :stoned:
Og hun gør meget nar af hende når hun er ked af det.
0
Lys
Indlæg: 5887
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 503
Likede indlæg: 10590

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Lys » 2. feb 2024, 22:46

Når vi hver eneste aften skal debattere hvorvidt hun kan falde i søvn og hun påstår hun gør hvad hun kan samtidig med at hun roterer i sengen som et piskeris :rulle:
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7488
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24483

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Moxy-lady » 3. feb 2024, 16:42

Lys skrev:Når vi hver eneste aften skal debattere hvorvidt hun kan falde i søvn og hun påstår hun gør hvad hun kan samtidig med at hun roterer i sengen som et piskeris :rulle:


Sådan en har jeg også. Kors det er trættende.
2
My world 12-10-18 :lun:
Bergen
Indlæg: 7318
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11949

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Bergen » 3. feb 2024, 16:49

Omgangssyge. I guder.
Ser dog ud til, at de voksne går fri.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3413
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 925
Likede indlæg: 10722

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Little_Woman » 3. feb 2024, 17:13

Lys skrev:Når vi hver eneste aften skal debattere hvorvidt hun kan falde i søvn og hun påstår hun gør hvad hun kan samtidig med at hun roterer i sengen som et piskeris :rulle:


Der er vi også.

“Men mor, jeg sover ALDRIG! jeg hviler mig bare - jeg KAN slet ikke sove!”

Hold mund og læg dig, din abekat.
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Forældre"