Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Lys
Indlæg: 5941
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10720

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Lys » 3. feb 2024, 17:33

Moxy-lady skrev:
Lys skrev:Når vi hver eneste aften skal debattere hvorvidt hun kan falde i søvn og hun påstår hun gør hvad hun kan samtidig med at hun roterer i sengen som et piskeris :rulle:


Sådan en har jeg også. Kors det er trættende.


Helt vildt. Især fordi jeg under ingen omstændigheder må forlade værelset :rulle:
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7506
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24604

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Moxy-lady » 3. feb 2024, 18:30

Lys skrev:
Moxy-lady skrev:
Lys skrev:Når vi hver eneste aften skal debattere hvorvidt hun kan falde i søvn og hun påstår hun gør hvad hun kan samtidig med at hun roterer i sengen som et piskeris :rulle:


Sådan en har jeg også. Kors det er trættende.


Helt vildt. Især fordi jeg under ingen omstændigheder må forlade værelset :rulle:


Min er ældre end din, mener jeg. I mit tilfælde er det stadig et issue. Håber det bliver bedre snart hos jer.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3429
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 926
Likede indlæg: 10780

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Little_Woman » 3. feb 2024, 18:52

Jeg ligger også troligt ved ham. Hver. Eneste. Aften. Altså, det gør mig ikke noget, faktisk er det ret hyggeligt - når ikke lige der er fuld gas på drengen :rulle:
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Lys
Indlæg: 5941
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10720

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Lys » 3. feb 2024, 19:14

Little_Woman skrev:Jeg ligger også troligt ved ham. Hver. Eneste. Aften. Altså, det gør mig ikke noget, faktisk er det ret hyggeligt - når ikke lige der er fuld gas på drengen :rulle:


Jeg havde heller ingen problemer med det, da hun bare lå stille og slappede af. Men for nogle måneder siden begyndte hun på at holde sig vågen ved at være i bevægelse. Det gør det ret ulideligt for mig at være i!
2
Lys
Indlæg: 5941
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10720

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Lys » 3. feb 2024, 19:15

Moxy-lady skrev:
Lys skrev:
Moxy-lady skrev:
Lys skrev:Når vi hver eneste aften skal debattere hvorvidt hun kan falde i søvn og hun påstår hun gør hvad hun kan samtidig med at hun roterer i sengen som et piskeris :rulle:


Sådan en har jeg også. Kors det er trættende.


Helt vildt. Især fordi jeg under ingen omstændigheder må forlade værelset :rulle:


Min er ældre end din, mener jeg. I mit tilfælde er det stadig et issue. Håber det bliver bedre snart hos jer.


Ja, der er et års tid mellem vores piger. Tror jeg indfører et nyt putteritual, hvis der ikke er sket ændringer om nogle måneder. Orker ikke det her show et år endnu!
1
godtnavn
Indlæg: 11199
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13054

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf godtnavn » 3. feb 2024, 20:23

Herhjemme har det hjulpet at sige "Det er ikke vigtigt at sove, men kroppen har brug for energi til at lege i morgen, så det er vigtigt at slappe af", når de så sagde "jeg kan ikke sove" svarede jeg bare "Det behøver du heller ikke, det vigtige er at slappe af" det er som om når fokus blev fjernet fra at skulle sove til bare at slappe af var det nemmere og de faldt i søvn på ingen tid. Jeg har måske bare været heldig, men om ikke andet er det forsøget værd.
2
Lys
Indlæg: 5941
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10720

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Lys » 3. feb 2024, 20:35

godtnavn skrev:Herhjemme har det hjulpet at sige "Det er ikke vigtigt at sove, men kroppen har brug for energi til at lege i morgen, så det er vigtigt at slappe af", når de så sagde "jeg kan ikke sove" svarede jeg bare "Det behøver du heller ikke, det vigtige er at slappe af" det er som om når fokus blev fjernet fra at skulle sove til bare at slappe af var det nemmere og de faldt i søvn på ingen tid. Jeg har måske bare været heldig, men om ikke andet er det forsøget værd.


Jeg taler faktisk altid ind i, at det eneste jeg beder om er, at hun ligger (nogenlunde) stille og lytter til at jeg synger for hende. Sangen beder hun selv om - især når jeg tier stille fordi hun begynder at lege med sine bamser med højlydt dialog etc., som jeg ikke gider synge i munden på.

Det er kun når jeg bliver allermest frustreret, at jeg siger (hvæser :genert: ), at hun skal lægge sig til at sove.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3429
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 926
Likede indlæg: 10780

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Little_Woman » 3. feb 2024, 20:44

Jeg nævner også en gang eller 1000 at vi skal tie stille og ligge stille; det er Ottos go-to at snakke, snakke, snakke. Og spørge. Og tælle. Og regne. Og knipse. Og fløjte.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
pinkmoon
Indlæg: 1726
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6882

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf pinkmoon » 16. mar 2024, 19:31

Min dreng på halvandet er snottet og blevet meget opmærksom på at man har en næse.

Så 10-15 gange i nat vågnede jeg ved at jeg fik en lille meget insisterende finger stukket langt op i næsen. Det endte med jeg måtte sove med hovedet i fodenden.
10
Oak123
Indlæg: 2158
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4045

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Oak123 » 16. mar 2024, 19:42

Hun har stoppet wc’et, fordi hun brugte for meget papir da hun skulle tørre sig. (Og det er ikke lige sådan at få hul igennem). Det er nu anden gang på kort tid, så nu må vi lige være derude og hjælpe med mængden af papir.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17419
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3600
Likede indlæg: 42515

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf LaMariposa » 17. mar 2024, 05:15

Hun stod op klokken 05.15, og har på den time vi har været oppe brokket sig over morgenmaden, stukket sine fingre i min mad, dyppet sit legetøj i mit vandglas og plaget uafbrudt om at se skærm.

Giv mig styrke...!
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1057
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18395

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Mi55y » 17. mar 2024, 13:23

LaMariposa skrev:Hun stod op klokken 05.15, og har på den time vi har været oppe brokket sig over morgenmaden, stukket sine fingre i min mad, dyppet sit legetøj i mit vandglas og plaget uafbrudt om at se skærm.

Giv mig styrke...!


Jeg synes, det er ret sejt gået, at du på den tid af døgnet ikke bare kyler en skærm i nakken af barnet og har serveret morgenmad og alting :gogo:
Herhjemme står den på Ramasjang på tv'et og kiks i lænestolen, så længe det er før kl. 06 :genert:
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17419
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3600
Likede indlæg: 42515

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf LaMariposa » 17. mar 2024, 13:57

Mi55y skrev:
LaMariposa skrev:Hun stod op klokken 05.15, og har på den time vi har været oppe brokket sig over morgenmaden, stukket sine fingre i min mad, dyppet sit legetøj i mit vandglas og plaget uafbrudt om at se skærm.

Giv mig styrke...!


Jeg synes, det er ret sejt gået, at du på den tid af døgnet ikke bare kyler en skærm i nakken af barnet og har serveret morgenmad og alting :gogo:
Herhjemme står den på Ramasjang på tv'et og kiks i lænestolen, så længe det er før kl. 06 :genert:


Det er heller ikke fordi, at det aldrig sker, men jeg synes ikke, at hun skal belønnes for at stå for tidligt op. Jeg håber (nok lidt naivt), at hun en dag indser, at det ikke kan betale sig.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 634
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1269

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf LittleLemon » 17. mar 2024, 19:17

LaMariposa skrev:
Mi55y skrev:
LaMariposa skrev:Hun stod op klokken 05.15, og har på den time vi har været oppe brokket sig over morgenmaden, stukket sine fingre i min mad, dyppet sit legetøj i mit vandglas og plaget uafbrudt om at se skærm.

Giv mig styrke...!


Jeg synes, det er ret sejt gået, at du på den tid af døgnet ikke bare kyler en skærm i nakken af barnet og har serveret morgenmad og alting :gogo:
Herhjemme står den på Ramasjang på tv'et og kiks i lænestolen, så længe det er før kl. 06 :genert:


Det er heller ikke fordi, at det aldrig sker, men jeg synes ikke, at hun skal belønnes for at stå for tidligt op. Jeg håber (nok lidt naivt), at hun en dag indser, at det ikke kan betale sig.


Da vores børn var små stod de tidligere og tidligere op for at se fjernsyn. På et tidspunkt blev vi så trætte af at blive vækket kl lort hver morgen at vi droppede alt skærm om morgenen. Det hjalp efter få dage og de begyndte at sove længere.

Vores unger var lidt ældre, skal siges. Men de kan altså godt lære at det ikke betaler sig at stå så tidligt op.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1057
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18395

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Mi55y » 17. mar 2024, 20:54

LittleLemon skrev:
Vores unger var lidt ældre, skal siges. Men de kan altså godt lære at det ikke betaler sig at stå så tidligt op.


Definer tidligt :lol:
Nu er mine børn jo stået op længe før Ramasjang starter i mange år, og det hjalp ikke en skid, at de bare skulle ligge i deres seng i mørke. Kl. 05:30 er acceptabel stå-op tid herhjemme, fordi de stadig kan finde på at vågne længe før det. Efter at have kæmpet med det i 5 år, så har jeg affundet mig med, at de bare er a-mennesker.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Forældre"