Hvornår har dit barn sidst været en nar?

MissB
Indlæg: 2400
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 260
Likede indlæg: 2274

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf MissB » 17. mar 2024, 21:03

Little_Woman skrev:Jeg nævner også en gang eller 1000 at vi skal tie stille og ligge stille; det er Ottos go-to at snakke, snakke, snakke. Og spørge. Og tælle. Og regne. Og knipse. Og fløjte.


Det er fuldstændigt det samme her.

Moar, hvad er 7 + 21?

Hvorfor kan drenge godt lide ting det er seje?

Jeg har et sværd der er lavet af VIBRANIUM!

*hviske hviske hviske*

One two three four five (op til 20)

Moar, det er det sidste spørgsmål i dag
0
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 629
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1244

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf LittleLemon » 18. mar 2024, 05:07

Mi55y skrev:
LittleLemon skrev:
Vores unger var lidt ældre, skal siges. Men de kan altså godt lære at det ikke betaler sig at stå så tidligt op.


Definer tidligt :lol:
Nu er mine børn jo stået op længe før Ramasjang starter i mange år, og det hjalp ikke en skid, at de bare skulle ligge i deres seng i mørke. Kl. 05:30 er acceptabel stå-op tid herhjemme, fordi de stadig kan finde på at vågne længe før det. Efter at have kæmpet med det i 5 år, så har jeg affundet mig med, at de bare er a-mennesker.


Mine børn gik fra at sove til ca 6.00 til at vågne ca kl 04.00 og efterspørge fjernsyn.
Da vi droppede fjernsyn gik de tilbage til ca kl 6.00 og efterhånden længere og længere som de blev ældre.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8988
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18381

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Mi55y » 18. mar 2024, 05:32

LittleLemon skrev:
Mi55y skrev:
LittleLemon skrev:
Vores unger var lidt ældre, skal siges. Men de kan altså godt lære at det ikke betaler sig at stå så tidligt op.


Definer tidligt :lol:
Nu er mine børn jo stået op længe før Ramasjang starter i mange år, og det hjalp ikke en skid, at de bare skulle ligge i deres seng i mørke. Kl. 05:30 er acceptabel stå-op tid herhjemme, fordi de stadig kan finde på at vågne længe før det. Efter at have kæmpet med det i 5 år, så har jeg affundet mig med, at de bare er a-mennesker.


Mine børn gik fra at sove til ca 6.00 til at vågne ca kl 04.00 og efterspørge fjernsyn.
Da vi droppede fjernsyn gik de tilbage til ca kl 6.00 og efterhånden længere og længere som de blev ældre.


Mine børn har som små stået op ved 04-tiden sådan helt generelt. Den yngste var værst og kunne nogle gange vågne kl. 03 og være klar til dagen.
Det er først her indenfor det seneste år, at vi har "givet op", og står op og tænder for Ramasjang ved 05:30-tiden. Tidligere hvis de er vågnet meget tidligt - vi holder dem som regel i sengen en 20-40 min. tid, men mere gider jeg simpelthen ikke sidde der og tysse. Nu sover de som regel til kl. 05:30-06 og har gjort det et halvt års tid. Så her har det så åbenbart hjulpet, at der er skærm :lol:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42433

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf LaMariposa » 18. mar 2024, 07:10

Jeg brugte det meste af min barsel på at få mit barn til at sove, og jeg bliver stadig fysisk dårlig af at bruge uanede mængder af tid på en opgave, der dybest set er umulig. Hun er bare ikke et sove-barn. Men jeg nægter at give efter, når hun som det første plager om skærm.
0
:lun: Be brave
Bergen
Indlæg: 7338
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11971

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Bergen » 18. mar 2024, 17:45

Kartoffelsalat med i skole til påskefrokost.
Smidt skål med rest - uden låg - ned i skoletasken.

Jeg opgir.
14
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2876
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5612

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Luffegås » 19. mar 2024, 15:56

Hun var såååå træls i morges. Nægtede at rede hår, og da hun gjorde var det demonstrativt og ynkeligt hurtigt, i ved, sådan, "se!! Jeg redder hår!!" Og så græd hun fordi det gjorde ondt hun jagede børsten igennem håret. Jeg blev lidt sur.

Jeg har haft dårlig samvittighed hele dagen og vi henter hende derfor tidligere.. kun for at hun kommer hjem og igen starter 1000 problemer.. det er bare en af de dage..
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3427
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 926
Likede indlæg: 10775

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Little_Woman » 24. mar 2024, 15:40

Jeg har leget med, hygget med, snakket med og været kreativ med barnet ca. hele dagen. Hele dagen. Det har været mega hyggeligt - men debatten læser jo ikke sig selv!

30 sekunder efter at jeg smider mig i sofaen og informerer om at barnet må underholde sig selv mens jeg lige læser noget er der kæmpe drama - “mor, du gider ALDRIG lege med mig!”, imens han kravler på mig.

Løgner.

Nu er han i haven, fornærmet over at jeg ikke gider ud. Vi har arbejdet/leget i haven 5 timer i dag.
9
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42433

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf LaMariposa » 29. mar 2024, 17:15

Siden klokken 15 har jeg sagt til hende cirka 500.000 gange, at hun ikke må løbe i sofaen, kaste sig ned på maven på chaiselongen, stå på sædet på triptrapstolen osv. (fordi hun kan falde ned). Den fiser IKKE ind, og jeg har efterhånden mest lyst til at råbe af hende. Der er ikke mere "jeg vil gerne have, at du..." i mig :træt:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42433

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf LaMariposa » 1. apr 2024, 11:29

Hun er i øvrigt kropumulig at putte til lur i dag, så vi kan glemme alt om de 45 minutters kærestid, som vi naivt havde planlagt. Jeg er dybt dybt misundelig på dem, der har sovebørn.
0
:lun: Be brave
Sorenspige
Indlæg: 7136
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9521

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Sorenspige » 1. apr 2024, 12:49

LaMariposa skrev:Hun er i øvrigt kropumulig at putte til lur i dag, så vi kan glemme alt om de 45 minutters kærestid, som vi naivt havde planlagt. Jeg er dybt dybt misundelig på dem, der har sovebørn.


Her hvor min yngste nærmer sig 8 år, kan jeg stadig mærke et stik af misundelse, når folk fortæller om, hvor godt deres babyer sover. Det ville jeg gerne have oplevet. Jeg tror, at min barsel og tiden derefter havde været helt anderledes, hvis søvnen (eller manglen på samme) ikke havde fyldt så meget.
2
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5688
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1492
Likede indlæg: 23052

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf POCKETKITTEN » 4. apr 2024, 17:14

De har skreget og grædt mig ind i hovedet på skift siden kl. 16.

Den lille, fordi hun er sulten, men ikke gider ammes. Og træt, men ikke kan sove i mere end 30 minutter ad gangen.

Den store, fordi hun er overtræt og ikke måtte putte mere sukker på den pandekage, hun fik lov at spise til aftensmad. Efterfølgende fordi hun ikke måtte få en sut i stedet for aftensmad.

Nu putter far den store - nu med sut og stadig grædende - som har vækket lillesøster med gråd og skrigeri. Ruster mig på en runde mere.


Det er fristende at gå ned efter cigaretter.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42433

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf LaMariposa » 4. apr 2024, 17:18

Sorenspige skrev:
LaMariposa skrev:Hun er i øvrigt kropumulig at putte til lur i dag, så vi kan glemme alt om de 45 minutters kærestid, som vi naivt havde planlagt. Jeg er dybt dybt misundelig på dem, der har sovebørn.


Her hvor min yngste nærmer sig 8 år, kan jeg stadig mærke et stik af misundelse, når folk fortæller om, hvor godt deres babyer sover. Det ville jeg gerne have oplevet. Jeg tror, at min barsel og tiden derefter havde været helt anderledes, hvis søvnen (eller manglen på samme) ikke havde fyldt så meget.


Fik aldrig svaret dig, men jeg kan så godt følge dig.

Min veninde har haft den barsel, jeg drømte om, og selvom jeg jo synes, at det er skønt for hende, så er jeg også helt vildt misundelig.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5688
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1492
Likede indlæg: 23052

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. apr 2024, 09:02

Vi skulle lige ned og prøve brunchen på det sted, vi overvejer at holde barnedåb. Hele morgenen er gået med at få begge pigerne klar til at komme ud af døren og prøve at time lur og amning med en køretur.

Baby begyndte at SKRIGE i det øjeblik, vi satte os. Hun blev vred på brysterne, ville ikke sidde i bæresele. Vi prøvede alting. Det var tilmed et ret træls og indiskret sted at prøve at amme, fordi der var spejle på alle væggene. :rulle:

Efter ca. 20 minutter, hvor hun bare brølede og græd, gik vi igen for ikke også at ødelægge besøget for alle de andre gæster. Det blev lige 400 kr. for det stykke knækbrød, et par bananchips og et glas juice, som min mand og den store nåede at kyle i hovedet. Helt spild af penge og tid.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42433

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf LaMariposa » 6. apr 2024, 09:54

POCKETKITTEN skrev:Vi skulle lige ned og prøve brunchen på det sted, vi overvejer at holde barnedåb. Hele morgenen er gået med at få begge pigerne klar til at komme ud af døren og prøve at time lur og amning med en køretur.

Baby begyndte at SKRIGE i det øjeblik, vi satte os. Hun blev vred på brysterne, ville ikke sidde i bæresele. Vi prøvede alting. Det var tilmed et ret træls og indiskret sted at prøve at amme, fordi der var spejle på alle væggene. :rulle:

Efter ca. 20 minutter, hvor hun bare brølede og græd, gik vi igen for ikke også at ødelægge besøget for alle de andre gæster. Det blev lige 400 kr. for det stykke knækbrød, et par bananchips og et glas juice, som min mand og den store nåede at kyle i hovedet. Helt spild af penge og tid.


Øv. Det er så irriterende sådan noget..

Lyder som hendes næsten navnesøster, da hun var i den alder. Husker en usandsynligt stressende tur i Torvehallerne, hvor jeg først måtte sidde og flashe ammebryster foran blandt andre min papfar, mens barnet nægtede at tage ved, og derefter måtte flygte med min skrigende unge. Den latte, som jeg trods alt havde nået at købe, faldt ud af kopholderen i elevatoren, da jeg kampsvedende prøvede at få barnevognen ud.

Håber ikke, at det navn kommer med et automatisk abonnement på skrig og skrål.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15159

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Ata » 6. apr 2024, 11:52

POCKETKITTEN skrev:Vi skulle lige ned og prøve brunchen på det sted, vi overvejer at holde barnedåb. Hele morgenen er gået med at få begge pigerne klar til at komme ud af døren og prøve at time lur og amning med en køretur.

Baby begyndte at SKRIGE i det øjeblik, vi satte os. Hun blev vred på brysterne, ville ikke sidde i bæresele. Vi prøvede alting. Det var tilmed et ret træls og indiskret sted at prøve at amme, fordi der var spejle på alle væggene. :rulle:

Efter ca. 20 minutter, hvor hun bare brølede og græd, gik vi igen for ikke også at ødelægge besøget for alle de andre gæster. Det blev lige 400 kr. for det stykke knækbrød, et par bananchips og et glas juice, som min mand og den store nåede at kyle i hovedet. Helt spild af penge og tid.

Det er SÅ nedtur! Tror jeg tog min første baby med på cafe 3-4 gange. Så besluttede jeg, at jeg ikke magtede den skuffelse og stress det gav. Men det er lidt unfair, at nogen babyer bare ligger sødt og sover i liften i to timer sådan nogle steder! Ikke mine! De ville også kun ammes i stille rum, helst liggende… suk. :rulle:
2

Tilbage til "Forældre"