Må dit barn hoppe i sofaen?

Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Må dit barn hoppe i sofaen?

Indlægaf Vixen » 22. nov 2020, 19:25

Ja, det må hun gerne
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Må dit barn hoppe i sofaen?

Indlægaf TomKah » 22. nov 2020, 19:49

Jeg kan egentlig godt forstå at man ikke må hvis man har sådan en tremmesofa eller anden lige ret og ned sofa. Altså et møbel som bliver kaldt en sofa men i mine øjne bærer nul sofafunktion. Men sådan en alm sofa tager da ikke skade af det. Jeg kommenterer bare på at nogen taler om at sofaen kunne blive slidt af det, hvilket undrer mig. Vores sofa er i hvert fald 16 år og tre børn gammel og har ikke taget skade af daglig rumlen og hulebygning.
Man måtte i øvrigt også gerne komme i sofaen hos mine forældre og den holder også endnu. Nogle af hylderne er lidt trætte, men tænker mere det skyldes at den er 50 år gammel end at nogen har hoppet i den (og stadig gør).
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Må dit barn hoppe i sofaen?

Indlægaf Bøtte » 22. nov 2020, 20:08

TomKah skrev:Jeg kan egentlig godt forstå at man ikke må hvis man har sådan en tremmesofa eller anden lige ret og ned sofa. Altså et møbel som bliver kaldt en sofa men i mine øjne bærer nul sofafunktion. Men sådan en alm sofa tager da ikke skade af det. Jeg kommenterer bare på at nogen taler om at sofaen kunne blive slidt af det, hvilket undrer mig. Vores sofa er i hvert fald 16 år og tre børn gammel og har ikke taget skade af daglig rumlen og hulebygning.
Man måtte i øvrigt også gerne komme i sofaen hos mine forældre og den holder også endnu. Nogle af hylderne er lidt trætte, men tænker mere det skyldes at den er 50 år gammel end at nogen har hoppet i den (og stadig gør).


Måske var vores sofa for billig i kvaliteten, men den døde altså af at blive hoppet i (den knækkede nedenunder) og ryghynderne blev flade og meget brede af at blive siddet på. Man sad virkelig ringe i den til sidst, fordi ryglænet var så bredt og lavt.
Så selv om vi har det du kalder en alm. sofa, så vil vi gerne betakke os for det, efter at have puttet penge i en ny.
2
Kirstenkp
Indlæg: 588
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 968

Re: Må dit barn hoppe i sofaen?

Indlægaf Kirstenkp » 22. nov 2020, 20:17

Meget gerne. Jeg opfordrer gerne til fysisk aktivitet - også mens jeg laver mad eller andre ting og derfor ikke kan være på legeplads el.
Vi har boet i hus og stuelejlighed, så ingen er blevet generet af det...….
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Må dit barn hoppe i sofaen?

Indlægaf billiebean » 22. nov 2020, 20:20

Alt med måde.
Hun er 2,5 år gammel, så det er ikke fordi, at sofaen bliver slidt af den smule hun tumler eller hopper i den. Det er mere frygten for, at hun ved et uheld vælter ned i sofabordet, der gør, at vi er lidt restriktive med det og har forsøgt at lære hende ikke at gøre det.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Må dit barn hoppe i sofaen?

Indlægaf Anlewi » 22. nov 2020, 20:42

SurSødSovs skrev:
Anlewi skrev:
Lemonella skrev:
SurSødSovs skrev:Det kunne være rart at høre om folk bor i hus eller lejlighed - tænker det også kunne spille ind på valgene, ligesom min sygdom har gjort.

Hvis stgdom havde været ude af ligningen her, og vi stadig boede i hus, så tror jeg, mit svar kunne have været anderledes. Det havde det helt sikkert ikke været, hvis vi boede i lejlighed

Ikke lige i forhold til leg/tumlen i sofaen, for som barn ødelagde jeg engang mederne i en seng. Det sidder ret dybt i mig, det faktisk passer, møblerne kan gå i stykker. Men i forhold til hopperi indendørs, sådan generelt.


Da mine unger var små, boede vi i lejlighed. Om det havde gjort nogen forskel om vi havde boet i hus, tror jeg ikke. Jeg har altid værnet om mine møbler. De måtte gerne holde længe :D
Jeg har altid selv brugt meget tid udendørs og var glad for at lege vilde lege med knægtene. Der blev klatret i træer, bygget huler, spillet fodbold og alt muligt andet :)


For mig er der ingen forskel på om boligen har været hus eller lejlighed. Det handler om at passe på vores møbler og bruge dem som tiltænkt. Vilde lege er udendørs eller på madrassen


Men madrassen kan jo også være virkelig belastende for en underbo - så informationsniveauet er i hvert fald hævet for mit vedkommende


Du har helt ret i belastningsgraden, men jeg har altid boet i stuelejlighed, så børnene har ikke kunne genere andre.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med informationsniveau i forhold til mit indlæg - det må du nok uddybe
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Må dit barn hoppe i sofaen?

Indlægaf TomKah » 22. nov 2020, 21:39

SurSødSovs skrev:
TomKah skrev:Jeg kan egentlig godt forstå at man ikke må hvis man har sådan en tremmesofa eller anden lige ret og ned sofa. Altså et møbel som bliver kaldt en sofa men i mine øjne bærer nul sofafunktion. Men sådan en alm sofa tager da ikke skade af det. Jeg kommenterer bare på at nogen taler om at sofaen kunne blive slidt af det, hvilket undrer mig. Vores sofa er i hvert fald 16 år og tre børn gammel og har ikke taget skade af daglig rumlen og hulebygning.
Man måtte i øvrigt også gerne komme i sofaen hos mine forældre og den holder også endnu. Nogle af hylderne er lidt trætte, men tænker mere det skyldes at den er 50 år gammel end at nogen har hoppet i den (og stadig gør).


En 50 år gammel sofa, der kun er lidt træt :genert: Selv hvis det kun var min gamle farmor, der sidder pænt og aldrig spilder, så kan jeg slet ikke se det for nig. Hvor filen køber i sofaer? Og hvordan adskiller de sig fra almindelige sofaer? Nu kan jeg ikke sove i nat :lol:


Altså sofaen er jo ældre end mig, så jeg var ikke ned ude og købe den.
Men jeg har et billede hvor jeg står op i den!
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Må dit barn hoppe i sofaen?

Indlægaf hotlips » 22. nov 2020, 23:28

Nej.

Han går i sofaerne og det driver mig til vanvid men det er ikke noget voldsomt, mere sådan noget konstant og langsomt, det er lidt kroppen der bevæger sig som automatireaktion lige som når han har hovedet nedad, hænger med måsen i vejret over armlænet, det kommer lige så meget bag på ham selv som på mig at han ikke længere sidder på sin mås som han jo startede med, så jeg skælder ikke rigtig ud over det, men jeg bønner, især når han har fået lagt sig helt ude på kanten og holder sig oppe ved at have et ben på bordet og holde fast i ryglænet

Vi har en ret stor plads midt i stuen og jeg synes generelt han er meget god til at gå der over når det er for svært at sidde stille.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Må dit barn hoppe i sofaen?

Indlægaf TomKah » 23. nov 2020, 05:43

SurSødSovs skrev:
TomKah skrev:
SurSødSovs skrev:
TomKah skrev:Jeg kan egentlig godt forstå at man ikke må hvis man har sådan en tremmesofa eller anden lige ret og ned sofa. Altså et møbel som bliver kaldt en sofa men i mine øjne bærer nul sofafunktion. Men sådan en alm sofa tager da ikke skade af det. Jeg kommenterer bare på at nogen taler om at sofaen kunne blive slidt af det, hvilket undrer mig. Vores sofa er i hvert fald 16 år og tre børn gammel og har ikke taget skade af daglig rumlen og hulebygning.
Man måtte i øvrigt også gerne komme i sofaen hos mine forældre og den holder også endnu. Nogle af hylderne er lidt trætte, men tænker mere det skyldes at den er 50 år gammel end at nogen har hoppet i den (og stadig gør).


En 50 år gammel sofa, der kun er lidt træt :genert: Selv hvis det kun var min gamle farmor, der sidder pænt og aldrig spilder, så kan jeg slet ikke se det for nig. Hvor filen køber i sofaer? Og hvordan adskiller de sig fra almindelige sofaer? Nu kan jeg ikke sove i nat :lol:


Altså sofaen er jo ældre end mig, så jeg var ikke ned ude og købe den.
Men jeg har et billede hvor jeg står op i den!


:lol: Jeg er misundelig!

Da vi havde haft vores i ti år, var den slidt i stoffet. Men jeg lå jo også på den hele dagen i 3-4 år, så den kunne godt have haft lidt flere år i sig ved normalt brug. Men 50, alligevel!

Nu har jeg sådan en chaiselong en i alm stof. Den holder i hvert fald ikke min tid ud


De ombetrak den i starten af 80erne faktisk. Så stoffet holdt ikke. Tror også de har skiftet stoffet på nogle siddehynder i 00'erne. Men de er jo fra en anden generation.

Har også set hos bekendte at uldlignende sofaer bliver uforholdsmæssigt hurtigt slidt ift polyester. Vores sofa er som sagt 16 år gammel og jeg vasker hyndestoffet i maskinen hvert år. Stoffet er ikke synligt slidt. Den er fra Bolia.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14928

Re: Må dit barn hoppe i sofaen?

Indlægaf Ata » 23. nov 2020, 05:47

Herhjemme er der ingen regler for sofaen. Husker nu ikke at der er blevet hoppet så meget i den. Men den bliver ofte splittet ad så puderne bliver brugt til forskellige lege.
0
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Må dit barn hoppe i sofaen?

Indlægaf Mila_H » 23. nov 2020, 09:19

Min ældste søn er 3 år, vejer 16 kilo og må gerne hoppe i min sofa.. Han har meget energi, og vi laver ofte bane igennem huset med puder, madrasser, osv. Der bliver sofaen også inddraget. Jeg er alene med ham og lillebror på 4 mdr, så alt krudtet kan ikke altid blive brændt af ude eller på legeplads.
Min sofa er så heller ikke ny. Når jeg ikke har helt små børn mere og får købt en ny sofa, så må de ikke mere.. Me n til den tid vejer de også så meget, at de nok hurtigt vil ødelægge sofaen, så.
0
Brugeravatar
NoLady
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 13. jan 2020, 13:48
Kort karma: 83
Likede indlæg: 2665

Re: Må dit barn hoppe i sofaen?

Indlægaf NoLady » 23. nov 2020, 09:55

Vi har ikke små børn mere. Men nej, man hopper ikke i mine møbler.
0
Det er umuligt, sagde tvivlen
Det er farligt, sagde frygten
Det er unødigt, sagde fornuften
Gør det alligevel, sagde hjertet
MissB
Indlæg: 2380
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 257
Likede indlæg: 2208

Re: Må dit barn hoppe i sofaen?

Indlægaf MissB » 23. nov 2020, 19:22

Nej, men det er kun fordi vi har en sofa der er “utilregnelig”, så jeg er bange for at han kommer til skade. Til gengæld må han tumle alt det han vil i sofaen, og så må han hjertens gerne hoppe i sengen :D
0

Tilbage til "Forældre"