Det må man ikke sige... - Forældre edition

Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17420
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3600
Likede indlæg: 42519

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf LaMariposa » 7. nov 2023, 05:01

englishchannel skrev:Jeg har svært ved at genkende billedet af institutioner som et rædselsfuldt sted, hvor børnene helst skal være så kort tid som overhovedet muligt.

Min søn elsker sin vuggestue og han er nærmest umulig at hente før kl. 15.45, fordi der sker for mange ting som han ikke vil gå glip af. Herhjemme taler han meget om både sine venner og pædagogerne, og om de mange aktiviteter, de laver. Det lader til, at han reelt synes, at det er spændende og sjovt at gå der, og vi henter et storsmilende barn hver dag.


Helt enig.

Vores datter står som regel og hopper ude ved døren mandag morgen for at komme ned i vuggestuen, og hun vil ofte heller ikke med hjem. Pædagogerne er omsorgsfulde og normeringen er god, og de planlægger alt muligt spændende for ungerne.
6
:lun: Be brave
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7112
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13334

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Rapfisk » 7. nov 2023, 06:10

Kirsebærtræ skrev:
pinkmoon skrev:
Kirsebærtræ skrev:
pinkmoon skrev:Min dreng er fra august sidste år og de første fra min terminsgruppe har allerede født nr 2. Det synes jeg faktisk er ret synd for begge børnene.


Hvordan synd?


At skulle deles om opmærksomheden og omsorgen så tidligt.

Det skal rigtige tvillinger selvfølgelig også, men de har i det mindste de samme behov.


Jeg tænkte nemlig også først, at ja, det er da lidt synd, men kom så i tanke om tvillinger og babyer med større søskende. Der skal de jo dele alt med nogen, der er meget ældre. Der er 1 år måske mere overskueligt. :D Jeg får mest ondt af morens underliv og mavemuskler. Av!

Det er også min første tanke. I min august 2023 er der allerede et par stykker, der er gravide igen. De fleste vist planlagt, så det må de jo have tænkt på.
0
Livslinjen: 70 201 201
MrMister
Indlæg: 2408
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6978

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf MrMister » 7. nov 2023, 07:43

englishchannel skrev:Jeg har svært ved at genkende billedet af institutioner som et rædselsfuldt sted, hvor børnene helst skal være så kort tid som overhovedet muligt.

Min søn elsker sin vuggestue og han er nærmest umulig at hente før kl. 15.45, fordi der sker for mange ting som han ikke vil gå glip af. Herhjemme taler han meget om både sine venner og pædagogerne, og om de mange aktiviteter, de laver. Det lader til, at han reelt synes, at det er spændende og sjovt at gå der, og vi henter et storsmilende barn hver dag.


Det er meget forskelligt - også når de bliver ældre. I perioder vil den yngste først hentes efter X aktivitet er slut. Men normalt foretrækkes at blive hentet 15:30 (hvilket kun er muligt fordi jeg har en del udenlandsrejser som jeg kompenserer for ved at hente tidligt ellers). Hvis jeg tillige giver “thumbs up” for at invitere en ven med hjem, så er lykken total.

Det er første barn hvor vi ikke afleverer 7:30 og henter 16:30. Og jeg kan virkelig se en forskel, for uanset hvor hyggeligt og spændende aktiviteterne er i insitutionerne, så erstatter det ikke, at det er mere spændende at spille Uno, lave perler eller læse Anders And sammen med ens forældre. I hvert fald ikke hos os.

Men glæd dig over at han har det sådan. For vi har prøvet at have en skod institution. Dét var hårdt, for alternativet var ikke-eksisterende dengang. Så har man en god instititution skal man huske det, glædes over det - og så huske at rose lederen også. For jeg ved fra bekendte, at de nok skal få massere af ris, men at de for sjældent får ros. (Hvis man én gang har hørt en pædagog fortælle, hvordan forældre grædende har taget afsked med en institution, de og deres børn har elsket, så ved man, hvor længe det er benzin for dem til at gøre mere end det, de får løn for).

I dag kan jeg faktisk ærge mig over, at vi ikke roste særligt en pædagog mere. Hun gjorde al forskellen og hendes stue var den eneste der fungerede i en hel institution. Hun fortjente virkelig ros og kærlighed
4
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3429
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 926
Likede indlæg: 10780

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Little_Woman » 7. nov 2023, 11:57

englishchannel skrev:Jeg har svært ved at genkende billedet af institutioner som et rædselsfuldt sted, hvor børnene helst skal være så kort tid som overhovedet muligt.

Min søn elsker sin vuggestue og han er nærmest umulig at hente før kl. 15.45, fordi der sker for mange ting som han ikke vil gå glip af. Herhjemme taler han meget om både sine venner og pædagogerne, og om de mange aktiviteter, de laver. Det lader til, at han reelt synes, at det er spændende og sjovt at gå der, og vi henter et storsmilende barn hver dag.


Sådan oplever og håber jeg også det er for langt, langt de fleste børn, både dem jeg kender i min institution og i min søns.

Og så er der de børn der ikke trives i det. Særligt i ydertimerne er der bare ikke ret meget personale - og det er ikke alle børn der kan navigere, trives og hygge sig i det.

“Børnehavevægring” er frygteligt - jeg har grædt mine tårer efter at have afleveret en ulykkelig dreng og hentet en dreng der var helt fra forstanden. Det er kun dejligt når det ikke er sådan. Nu fortæller han om aktiviteter, personale, børn og hændelser, og lærer en masse - men han er stadig brugt og klar til noget hjemlig hygge når jeg henter.
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf 1234 » 7. nov 2023, 19:53

englishchannel skrev:Jeg har svært ved at genkende billedet af institutioner som et rædselsfuldt sted, hvor børnene helst skal være så kort tid som overhovedet muligt.

Min søn elsker sin vuggestue og han er nærmest umulig at hente før kl. 15.45, fordi der sker for mange ting som han ikke vil gå glip af. Herhjemme taler han meget om både sine venner og pædagogerne, og om de mange aktiviteter, de laver. Det lader til, at han reelt synes, at det er spændende og sjovt at gå der, og vi henter et storsmilende barn hver dag.

Jeg synes så til gengæld, det er noget man gerne må sige, :D Mest fordi jeg er træt af mediernes ensidig fokus på det der ikke fungerer.

Min datter elskede sin vuggestue og er blevet virkelig glad for sin børnehave. Vi forsøger dog stadig at have hende meget hjemme, men det er, fordi vi gerne vil have mere familietid.
0
Cbas
Indlæg: 539
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 223

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Cbas » 7. nov 2023, 20:11

Mine børn var meget glade for både vuggestue og børnehave, og vi var også meget glade for begge steder.
Men fik de lov til at få en fridag, så foretrak de det. Og de ville altid gerne hjem, når de blev hentet.

De var typisk afsted 9-15, hvilket vi havde mulighed for, da deres far ikke har et 8-16 job.
0
Sorenspige
Indlæg: 7149
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9539

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Sorenspige » 10. nov 2023, 23:36

Jeg er lige kommet hjem efter 5 dage på kursus i udlandet. Selvom jeg har været forkølet det meste af tiden, har det været helt vildt fantastisk bare at være mig i så mange dage. Jeg har nydt så meget ikke at skulle ordne eller holde styr på andre end mig selv.
18
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17420
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3600
Likede indlæg: 42519

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf LaMariposa » 22. nov 2023, 13:35

Vuggestuen har indkaldt til julefrokost (sammenskudsgilde) i december. Lad os alle mødes i petriskålen og få spredt lidt sygdom og se, om vi kan få lagt hele familien ned samtidigt. Vi skal vist desværre noget andet den dag :genert:
1
:lun: Be brave
godtnavn
Indlæg: 11200
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13054

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf godtnavn » 1. dec 2023, 09:55

LaMariposa skrev:Vuggestuen har indkaldt til julefrokost (sammenskudsgilde) i december. Lad os alle mødes i petriskålen og få spredt lidt sygdom og se, om vi kan få lagt hele familien ned samtidigt. Vi skal vist desværre noget andet den dag :genert:


Jeg er ret glad for at til fester i vores børnehave laver madmoren mad til alle og de foregår udendørs, så man skal ikke være bekymret for smitte.
0
pinkmoon
Indlæg: 1726
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6882

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf pinkmoon » 16. dec 2023, 08:13

Forældre der tager på biblioteket med syge børn er egoistiske røvhuller.

Vi var på Ballerup bibliotek (der i øvrigt har den vildeste børneafdeling som er en tur værd) hvor flere talte om at deres børn både havde feber og kastede op.
8
MrMister
Indlæg: 2408
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6978

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf MrMister » 16. dec 2023, 09:33

pinkmoon skrev:Forældre der tager på biblioteket med syge børn er egoistiske røvhuller.

Vi var på Ballerup bibliotek (der i øvrigt har den vildeste børneafdeling som er en tur værd) hvor flere talte om at deres børn både havde feber og kastede op.


Lige dér savner man Dolph og køllen. Nogle gange undrer jeg mig over, hvordan de kan finde ud af at få børn, når de så tydeligt er intellektuelt udfordrede.
3
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
MrMister
Indlæg: 2408
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6978

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf MrMister » 16. dec 2023, 09:39

At nogle børn bare er idioter, men at dét er trælst at skulle forklare ens børn.

Omvendt, når de oplever idioti, så orker jeg bare ikke længere forklare, at lille Lone sikkert har en dårlig dag igen-igen-igen-igen. Så vil jeg hellere forklare, at jo gladere man er og jo mere frimodig man lader sit lys skinne, så vil nogle forsøge at puste det ud. Særligt dem, hvis liv er rigtig mørkt.
3
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3429
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 926
Likede indlæg: 10780

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Little_Woman » 16. dec 2023, 13:14

Jeg håber min søn hænger sin børneguirlande op et andet sted end på det smukke juletræ vi lige har pyntet :genert:

Mit æstetiske øje bliver lidt ked af det, hvis det ikke sker. Jeg er ikke så sart eller højtidelig normalt, men jeg ELSKER simpelthen et smukt pyntet træ. Jeg er ikke helt sikkert på at hans blå og gule guirlande bidrager til netop dét.
5
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11200
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13054

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf godtnavn » 16. dec 2023, 15:12

Little_Woman skrev:Jeg håber min søn hænger sin børneguirlande op et andet sted end på det smukke juletræ vi lige har pyntet :genert:

Mit æstetiske øje bliver lidt ked af det, hvis det ikke sker. Jeg er ikke så sart eller højtidelig normalt, men jeg ELSKER simpelthen et smukt pyntet træ. Jeg er ikke helt sikkert på at hans blå og gule guirlande bidrager til netop dét.


Skynd dig at sig noget ala at du er så ked af at alt dit julepynt er kommet på juletræet, for nu er der slet ikke noget flot julepynt at kigge på ude i køkkenet, for så ville mine børn skynde sig at hænge den op i køkkenet for at overraske mig :genert:
3
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3429
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 926
Likede indlæg: 10780

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Little_Woman » 16. dec 2023, 15:39

Jeg nailede den :cool:

Jeg hængte den på juletræet uden at spørge - og så skulle den NATURLIGVIS! ikke hænge dér; vi er i en Rasmus-modsat-fase for tiden. Så nu hænger den og pynter på hans værelse :lol:
29
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Forældre"