Når teenageren skal holde fest

Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Når teenageren skal holde fest

Indlægaf Anlewi » 20. jan 2022, 06:18

Hjælp

Jeg har givet min yngste søn lov til at fejre sin 16 års fødselsdag med en fest for vennerne (10-15 stykker). :wacko:
Min ældste søn har aldrig holdt fest hjemme, så jeg har ikke andre tidligere erfaringer (andet end min egen vilde ungdom - og sådan en fest skal det ikke være) :fløjt:

Vi har sat noget krav for at det kan gennemføres
- min mand vil være til stede i lejligheden hele aften/natten
- vi køber lidt drikkevare og chips,men resten må de selv medbringe
- Rygning (hvis der er en ryger) foregår udendørs, det samme gælder snus
- Stoffer er uacceptabelt
- alle skal møde med en negativ covidtest

Så jer med teenagere der holder fester del endelig jeres bedste råd.
Hvad gør i for at undgå at der kommer drikkevare i sofaen?
Serverer i natmad for at give de unge mennesker lidt mad i maven
Osv
Senest rettet af Anlewi 20. jan 2022, 11:52, rettet i alt 1 gang.
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Når teenageren skal holde fest

Indlægaf TomKah » 20. jan 2022, 06:38

Vi holdt en fest I sommers. Da var han 15 og lidt.

Jeg må indrømme at jeg slet ikke havde overvejet hverken rygning eller snus (hvorfor skal snus foregå udenfor?), men begge dele havde været totalt forbudt her.
De havde drikkevarer med selv. De spillede beer pong og legede flaskehalsen peger på med udfordringer.

Det var en ret god fest.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Når teenageren skal holde fest

Indlægaf Anlewi » 20. jan 2022, 06:48

TomKah skrev:Vi holdt en fest I sommers. Da var han 15 og lidt.

Jeg må indrømme at jeg slet ikke havde overvejet hverken rygning eller snus (hvorfor skal snus foregå udenfor?), men begge dele havde været totalt forbudt her.
De havde drikkevarer med selv. De spillede beer pong og legede flaskehalsen peger på med udfordringer.

Det var en ret god fest.


Det lyder hyggeligt - sådan som en fest burde være :-)
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Fruity
Indlæg: 4015
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Når teenageren skal holde fest

Indlægaf Fruity » 20. jan 2022, 08:10

Hvad betyder 10-15?
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Når teenageren skal holde fest

Indlægaf girl_beat » 20. jan 2022, 08:16

Nu ved jeg ikke, hvad tid festen skal starte, men overvej at servere lidt pizza, hotdogs eller lign. til at starte med, så de har noget mad i maven, inden der bliver hældt alkohol ned :)

Og mind din søn om, hvor der står en gulvspand og klude (det ved han sikkert allerede), og at der skal tørres op, hvis nogen kommer til at spilde.

Ellers skal de vel bare have lov at hygge sig? Hvis jeres søn og vennerne generelt er fornuftige, går det sikkert helt uden problemer :)
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Når teenageren skal holde fest

Indlægaf JoyNips » 20. jan 2022, 08:37

Fruity skrev:Hvad betyder 10-15?


10-15 personer, er mit bud.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Når teenageren skal holde fest

Indlægaf Sangius » 20. jan 2022, 08:42

Jeg havde blandet drinks til dem, i store kander. Så kan man lidt bedre kontrollere, at de ikke drikker en 50/50 vodka-appelsinjuice.

De ender nok med at drikke noget andet anyway, men en fancy drink i en stor kande vil de sikkert synes var meget sjov.

Jeg lavede en til min niece og nevøs fest for nogle uger siden:

6 dl koncentreret hyldeblomstsaft
24 cl hvid rom
2 liter danskvand

Bland i en stor kande, og smid en pose frosne jordbær i og isterninger.
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Når teenageren skal holde fest

Indlægaf Mani » 20. jan 2022, 09:52

Vi har holdt adskillige fester (eller i al fald lagt hus til en del - og de har også holdt) og i alle tilfælde sørget for der var mad på bordet først. Derudover at der var sodavand og vand i køleskabet samt nem mad til ud på aftenen (pølsehorn/hotdogs/pizza slice/something).

De sørger selv for drikkevarer og jeg ville ikke begynde at stille en masse frem på det punkt. Mener muligvis de gange de har holdt at de har haft en velkomstdrink og så lidt øl og resten har gæsterne selv haft med.

Rygning/snus er slet ikke aktuelt i deres omgangskreds. Og så er de faktisk super søde til at rydde op efter sig selv og hinanden - hjælpe hvis nogen bliver fulde og prøve at undgå de bliver for fulde.
Mine tre knejter og deres venner er en del bedre på det punkt end vi var i min omgangskreds den gang.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Når teenageren skal holde fest

Indlægaf Mani » 20. jan 2022, 09:52

Nå ja, de er helt med på en negativ test før de mødes i disse tider.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Når teenageren skal holde fest

Indlægaf Anlewi » 20. jan 2022, 11:53

Fruity skrev:Hvad betyder 10-15?

Hvor mange han må invitere.
Vi bor småt :-)
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Når teenageren skal holde fes

Indlægaf Anlewi » 20. jan 2022, 11:58

Jeg kender ikke min søns nye omgangskreds, da han siden august er startet på gymnasiet og det er overvejende venner derfra, samt et par enkle gamle venner som jeg selvfølgelig kender.

Jeg havde tænker at de kunne starte kl 20:00 men jeg kan selvfølglig godt sætte nogle spiseligt frem, så der kommer lidt i maven. :-) - bare det ikke kommer retur senere på aften :-)

Måske overtænker jeg det, men har kun mine egne erfaringer at bygge på og de er desværre ikke helt gode….
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Når teenageren skal holde fest

Indlægaf LaMariposa » 20. jan 2022, 12:13

Måske du også lige skulle sætte en lille høflig seddel op i opgangen, så naboerne ved, at der formentlig kommer lidt ekstra decibel i luften den aften :)
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Når teenageren skal holde fest

Indlægaf Anlewi » 20. jan 2022, 12:58

LaMariposa skrev:Måske du også lige skulle sætte en lille høflig seddel op i opgangen, så naboerne ved, at der formentlig kommer lidt ekstra decibel i luften den aften :)


Det kan du være helt sikker på at jeg gør og i så god tid, at der kan laves andre planer
2
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Når teenageren skal holde fes

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. jan 2022, 13:05

Anlewi skrev:Jeg kender ikke min søns nye omgangskreds, da han siden august er startet på gymnasiet og det er overvejende venner derfra, samt et par enkle gamle venner som jeg selvfølgelig kender.

Jeg havde tænker at de kunne starte kl 20:00 men jeg kan selvfølglig godt sætte nogle spiseligt frem, så der kommer lidt i maven. :-) - bare det ikke kommer retur senere på aften :-)

Måske overtænker jeg det, men har kun mine egne erfaringer at bygge på og de er desværre ikke helt gode….


Når jeres søn er gået med på, at I er inde over planlægningen, og at din mand vil være til stede under festen, tror jeg ikke, at du har det store at frygte.
Jeg husker det i hvert fald sådan, at det var de, i forhold til forældre, mere lyssky fester, der havde det med at blive vilde eller decideret gå galt.
4
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Når teenageren skal holde fes

Indlægaf Anlewi » 20. jan 2022, 20:02

DetSorteCirkus skrev:
Anlewi skrev:Jeg kender ikke min søns nye omgangskreds, da han siden august er startet på gymnasiet og det er overvejende venner derfra, samt et par enkle gamle venner som jeg selvfølgelig kender.

Jeg havde tænker at de kunne starte kl 20:00 men jeg kan selvfølglig godt sætte nogle spiseligt frem, så der kommer lidt i maven. :-) - bare det ikke kommer retur senere på aften :-)

Måske overtænker jeg det, men har kun mine egne erfaringer at bygge på og de er desværre ikke helt gode….


Når jeres søn er gået med på, at I er inde over planlægningen, og at din mand vil være til stede under festen, tror jeg ikke, at du har det store at frygte.
Jeg husker det i hvert fald sådan, at det var de, i forhold til forældre, mere lyssky fester, der havde det med at blive vilde eller decideret gå galt.


Vi skal kunne stole på hinanden. Min søn er overvejende fornuftig og ved godt at det er bedre at spørge, end bare at gøre…

Jeg vil hellere at de fester her under ordnet forhold, end at han skal rasle rundt i KBH.
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:

Tilbage til "Forældre"