Forældre holder ferie uden børn - eller gør de?

Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Forældre holder ferie uden børn - eller gør de?

Indlægaf Tux » 20. aug 2015, 19:29

Tre uger til sommer, en i efteråret og en til vinterferien - så er der godt nok ikke mange feriedage tilbage at holde...

Godt nok en forfejlet konklution, at man skulle holde ferie uden børn, hvis man ens børn "kun" får tre ugers sommerferie fra institutionen..
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Forældre holder ferie uden børn - eller gør de?

Indlægaf hotlips » 21. aug 2015, 12:22

Jeg kan slet ikke genkende det billede man gerne vil tegne,i vores Børnehave bliver hele det ene hus lukket ned når ferien starter fordi der ikke er ret mange børn og det meste af tiden er der så kun 2 stuer ud af 5 normalt åbne,iår var der mindst en uge hvor der kun blev holdt een stue åben for der var ikke børn til flere.

Jeg synes det er fint,det er en hyggelig tid og de kommer på flere ture og laver mere med de børn der er der,og det er med til vi holder ferie sent,iår gik vi på ferie 1 august.
Min dreng får 2 uger hvert år,jeg er syg og kan ikke holde til at være aktiv længere,men han får mindst 12 uger hvert år så det har jeg ingen dårlig samvittighed over,og det er så lagt så han får ca 2 uger i alle ferier og så holder vi noget ekstra hvor det nu passer.

Jeg eelsker vores ferier,vi går meget på museum og tager på ture, og vi holder så det der er helt udenfor de faste i sommerhuset eller så det passer med vi tar til temadag eller særlige udstillinger og så får nogle dovnedage bagefter,det fungerer fint synes jeg.

Der er ingen af hans venner i børnehaven der får 3 uger,de kommer allesammen fra middelklassehjem med 2 arbejdende forældre og de fordeler også ferien udover året fks er det fast den ene familie tar 2 uger sydpå i april-maj og jeg har ikke indtryk af pædagoger eller andre er det mindste i tvivl om det er sunde børn der trives.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Forældre holder ferie uden børn - eller gør de?

Indlægaf Panton » 21. aug 2015, 14:14

Jeg kender seriøst ingen der holder ferie mens børnene er afsted, ingen. Måske er det mindre udtalt i skoletiden fremfør vs og bh tid??
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Forældre"