Jeg skal flytte tilbage til DK

Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf canoodle » 28. feb 2016, 13:30

Hej allesammen!

Det er lidt tid siden jeg har kigget ind på debatten, men nu er jeg så småt ved at være på banen igen. I den tid jeg været væk, har jeg været ret hårdt spændt for, og hjemveen er vokset til et punkt, hvor jeg ikke kan ignorere det mere. Jeg magter ikke den her opgave alene, slet ikke når jeg er så isoleret, som jeg er nu. Defor har jeg talt med mini's far, og vi er blevet enige om, at det bedste for mini og jeg er at vi rejser til Danmark, tæt på mine familie og gamle venner, som har børn og gerne vil støtte os på den ene eller den anden måde.

Jeg har været hos en advokat, der har startet processen med at ordne papirarbejdet, der gør det muligt. Men der er tusind ting der skal ordnes udover flytningen og det bureaukratiske, så jeg tænker, at denne tråd kan hjælpe mig med at holde styr på de ting jeg skal ordne, samt få gode råd til alt det der med børnepengeansøgning, rettigheder som enlig forsørger i DK osv.

Jeg håber i vil heppe og læse med! :)

//canoodle
26
All Adventurous women do
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Frk._Strawberry » 28. feb 2016, 13:38

Jeg har ikke så meget andet at sige end;

Velkommen hjem, skønne K! :kys:
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Viskelæder » 28. feb 2016, 13:39

Hvor bor du henne, siden du skal tilbage til DK? :)
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Hunkat » 28. feb 2016, 13:54

:gogo: Det skal du nok klare søde Canoodle. Det skal nok gå, og rigtig fint at du får mini med selvom det bliver lidt langt til farmand så. Men det klare I selvfølgelig.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Panton » 28. feb 2016, 14:07

jeg har tænkt på dig og dejligt at høre fra dig igen. Det bliver godt for Jer at få ro, familie og omgangskreds igen. Fedt faderen er med på det, det gør det meget nemmere.

Kommer du til hovedstaden igen? Du kan ordne alt fra borger.dk med at søge tilskud, vs osv. Du skal bare lige have dig et nem ID.

velkommen hjem igen
2
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. feb 2016, 11:44

utvivlsomt en stor beslutning, der har været svær at træffe. Men jeg er sikker på at det er rigtig positivt for både du og mini. Dejligt at far ønsker at bakke op om den model, - det gør det jo kun endnu nemmere.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf canoodle » 29. feb 2016, 13:23

Viskelæder skrev:Hvor bor du henne, siden du skal tilbage til DK? :)


I Tyskland
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf canoodle » 29. feb 2016, 13:24

Rakel skrev:Velkommen hjem. Mødrehjælpen. Kan vejlede med alt dét, vi måske ikke kan med.

Hvor skal I bo? :)


Det ved jeg ikke endnu. Mine forældre har foreslået Farum Midtpunkt, fordi det er tæt på min familie og let at få, og børnevenligt. Jeg er lidt betænkelig ved det, men ved ikke helt hvorfor.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf canoodle » 29. feb 2016, 13:25

Panton skrev:jeg har tænkt på dig og dejligt at høre fra dig igen. Det bliver godt for Jer at få ro, familie og omgangskreds igen. Fedt faderen er med på det, det gør det meget nemmere.

Kommer du til hovedstaden igen? Du kan ordne alt fra borger.dk med at søge tilskud, vs osv. Du skal bare lige have dig et nem ID.

velkommen hjem igen


Tak :kys:

Nok ikke København, men helt sikkert i hovedstadsområdet :)
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. feb 2016, 15:13

canoodle skrev:
Rakel skrev:Velkommen hjem. Mødrehjælpen. Kan vejlede med alt dét, vi måske ikke kan med.

Hvor skal I bo? :)


Det ved jeg ikke endnu. Mine forældre har foreslået Farum Midtpunkt, fordi det er tæt på min familie og let at få, og børnevenligt. Jeg er lidt betænkelig ved det, men ved ikke helt hvorfor.



kender flere der har boet der, og som har været vildt glade for det.
Og lejlighederne synes ganske fine, og jeg synes det med terasserne er ret fedt, de er lækre store og giver nogle flere muligheder end bare en lejlighed, eller 4 kvm altan. :)

Om du vælger det, så er du jo ikke stavnsbundet der i flere år.
Skal du også tænke et gæsteværelse ind til mini-far eller skal samvær udelukkende foregå i tyskland?
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Fru Sunshine » 1. mar 2016, 16:11

Hvor er det godt at høre fra dig igen.
Og hvor er det endnu bedre, at du og Mini kan komme hjem, så du kan få lidt ro på.
:kram:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Vixen » 1. mar 2016, 17:46

Jeg har også tænkt på, hvordan du mon havde det. Velkommen tilbage til Danmark, jeg glæder mig til at følge med i din tråd. :blomst:
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Karkluden » 1. mar 2016, 17:59

Jeg kender flere både med og uden børn, der er glade for at bo i Farum Midtpunkt. Og det er altså "helt almindelige" mennesker med helt almindelige uddannelser og jobs.

Velkommen hjem :kys:
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Olaf » 1. mar 2016, 18:21

Min mand har lavet service i lejlighederne i Farum Midtpunkt i rigtig mange år (og gør det fortsat) og han ville ikke selv have lyst til at bo der med børn da der kan være noget ballade. Hvis det skal være så anbefaler han 400- og 100- lejlighederne og fraråder 200-lejlighederne (da der i det område er en købmand og pizzaria og derfor er et områder hvor der hænger mange ud på gaden).
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf kidkomb » 1. mar 2016, 18:25

Jeg ved hvad du mener Noodle. Rustenborg har bare aldrig været tiltrækkende på nogen måde.
Hvis det hjælper lidt, så er det hele aflåst nu og folk kan ikke bare vade ind og ud og sove på gangene og sådan noget, som da vi var unge.

Det er et stygt område. Men lejlighederne er rigtig gode. Og jeg aner ikke noget om, hvor meget ballade der er derude efterhånden.
Det kan jo være, at det er stilnet af.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Forældre"