Vaccination

Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Vaccination

Indlægaf Annione » 14. apr 2016, 20:26

Jeg tænker lidt... hvis forældrene skulle vælge mellem et barn med livslang aluminiums allergi og et barn, der dør af mæslinger... Ville så være så svært et valg?

Bare sådan for at sætte det på spidsen...
4
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Vaccination

Indlægaf vibbsen » 14. apr 2016, 21:39

Bimmerdyret skrev:
Sorenspige skrev:Lige nu er det meget fremme, at en af vaccinerne kan give aluminiumsallergi (jeg mener dog ikke, at det er MFR-vaccine).

Jeg læste lidt op det, og det lyder jo bestemt ikke rart. Men altså jeg tror og håber stadig, at fordelen vinder over eventuelle risici.


Den allergi forsvinder - der kan gå et par år og generne er ikke særlig slemme.
Hellere det end st blive smittet med den sygdom man vaccineres for



Det er så måske en sandhed med modifikationer. Og handler nok om hvem man spørger

http://m.b.dk/nationalt/boernene-har-kl ... -til-blods

Hende her er ihvertfald nok ikke enig med dig....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Vaccination

Indlægaf vibbsen » 15. apr 2016, 06:07

Annione skrev:Jeg tænker lidt... hvis forældrene skulle vælge mellem et barn med livslang aluminiums allergi og et barn, der dør af mæslinger... Ville så være så svært et valg?

Bare sådan for at sætte det på spidsen...


Jamen så vil de fleste forældre da vælge aluminiums allergi....

Jeg må dog indrømme at jeg synes at det er vildt problematisk at det man får den her debat til at handle om vaccination vs allergi....For så vidt jeg har forstået, så gøres der ikke forfærdentlig meget for at forske i hvordan man kan give disse vaccinationer UDEN at risikere at skabe aluminiums allergi.....Men den del af debatten hører man ikke så meget til. Der er nogen enkelte der pipper....Men de bliver jo så brutalt slået ned med et "Hvad ville du vælge ? Allergi eller et barn der dør af mæslinger, hva-hva-hva?????" Det er ikke et værdigt plan for en konstruktiv debat for fordele og ulemper.

Tosserne som mener at vaccination kan være årsag i alt fra autisme til klumpfod og skelen, jamen dem får man aldrig overvundet uanset. Men de kommer et helt andet sted fra end dem som har en reel bekymring for f.eks. alu allergi...
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Vaccination

Indlægaf mulledit » 15. apr 2016, 06:38

Angelina skrev:
mulledit skrev:
Angelina skrev:Jeg tænker ikke det handler om egoisme - men om ren og skær dumhed, altså at man vitterligt er faldet for enhver form for konspirationsteori og har droppet videnskaben til fordel for pseudovidenskab, fordi man ikke er klogere.


Se, sådan har jeg også haft det. Indtil en gammel klasse kammerat pludselig sprang ud som anti vaxer... Jeg var i chock. Hun er en intelligent pige, med ben i næsen og alt det der. Det fik mig til at genoverveje, for hun er dælme ikke dum. Men hun ville aldrig kunne klare at leve med at hendes barn fik skader, pga en beslutning HUN havde truffet. Så er det jo nemmere at lade være og se på at der jo er så få med mæslinger osv. og så lukke øjnene for at det tal vil stige, når andre gør som hun.


Men hun må jo stadig have fået fat i et eller andet forkert, der gør hun mener at hun skal undgå vaccinen, altså det er vel næppe fordi hun mener det er for besværligt at gå til lægen? Eftersom vaccinen er (stort set) ufarlig og uden bivirkninger - og gratis, så findes der jo ikke nogen grund andet end "jeg synes det er besværligt at gå til lægen" som grund til man ikke gør det.

Ja ja, der er få der får mæslinger, men de få er sjovt nok dem som ikke er vaccineret... og det skader jo langt mere end en vaccine nogensinde gør.


Jeg aner ikke hvad hendes grund er, hun vil ikke snakke med mig om det :D
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Vaccination

Indlægaf mulledit » 15. apr 2016, 06:40

Sorenspige skrev:Lige nu er det meget fremme, at en af vaccinerne kan give aluminiumsallergi (jeg mener dog ikke, at det er MFR-vaccine).

Jeg læste lidt op det, og det lyder jo bestemt ikke rart. Men altså jeg tror og håber stadig, at fordelen vinder over eventuelle risici.


Min den ældste fik det og det var rigtig træls, men altså hellere det end sygdommene. Det varede til han blev 5.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Vaccination

Indlægaf mulledit » 15. apr 2016, 06:47

vibbsen skrev:
Annione skrev:Jeg tænker lidt... hvis forældrene skulle vælge mellem et barn med livslang aluminiums allergi og et barn, der dør af mæslinger... Ville så være så svært et valg?

Bare sådan for at sætte det på spidsen...


Jamen så vil de fleste forældre da vælge aluminiums allergi....

Jeg må dog indrømme at jeg synes at det er vildt problematisk at det man får den her debat til at handle om vaccination vs allergi....For så vidt jeg har forstået, så gøres der ikke forfærdentlig meget for at forske i hvordan man kan give disse vaccinationer UDEN at risikere at skabe aluminiums allergi.....Men den del af debatten hører man ikke så meget til. Der er nogen enkelte der pipper....Men de bliver jo så brutalt slået ned med et "Hvad ville du vælge ? Allergi eller et barn der dør af mæslinger, hva-hva-hva?????" Det er ikke et værdigt plan for en konstruktiv debat for fordele og ulemper.

Tosserne som mener at vaccination kan være årsag i alt fra autisme til klumpfod og skelen, jamen dem får man aldrig overvundet uanset. Men de kommer et helt andet sted fra end dem som har en reel bekymring for f.eks. alu allergi...


Du har helt ret vibbesen. Man kan ikke diskutere følelser, for det er hvad det er for de her mennesker.

Faktsk synes jeg at medierne interesserer alt for lidt om videnskaben. Det er ren klik-bate og ingen form for ordentlig journalistik.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Vaccination

Indlægaf Bimmerdyret » 15. apr 2016, 17:33

vibbsen skrev:
Bimmerdyret skrev:
Sorenspige skrev:Lige nu er det meget fremme, at en af vaccinerne kan give aluminiumsallergi (jeg mener dog ikke, at det er MFR-vaccine).

Jeg læste lidt op det, og det lyder jo bestemt ikke rart. Men altså jeg tror og håber stadig, at fordelen vinder over eventuelle risici.


Den allergi forsvinder - der kan gå et par år og generne er ikke særlig slemme.
Hellere det end st blive smittet med den sygdom man vaccineres for



Det er så måske en sandhed med modifikationer. Og handler nok om hvem man spørger

http://m.b.dk/nationalt/boernene-har-kl ... -til-blods

Hende her er ihvertfald nok ikke enig med dig....


Nej sikkert ikke, men aluminiumsallergi er ikke livsvarig og man dør ikke af det ;)
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Vaccination

Indlægaf Bimmerdyret » 15. apr 2016, 17:41

vibbsen skrev:
Annione skrev:Jeg tænker lidt... hvis forældrene skulle vælge mellem et barn med livslang aluminiums allergi og et barn, der dør af mæslinger... Ville så være så svært et valg?

Bare sådan for at sætte det på spidsen...


Jamen så vil de fleste forældre da vælge aluminiums allergi....

Jeg må dog indrømme at jeg synes at det er vildt problematisk at det man får den her debat til at handle om vaccination vs allergi....For så vidt jeg har forstået, så gøres der ikke forfærdentlig meget for at forske i hvordan man kan give disse vaccinationer UDEN at risikere at skabe aluminiums allergi.....Men den del af debatten hører man ikke så meget til. Der er nogen enkelte der pipper....Men de bliver jo så brutalt slået ned med et "Hvad ville du vælge ? Allergi eller et barn der dør af mæslinger, hva-hva-hva?????" Det er ikke et værdigt plan for en konstruktiv debat for fordele og ulemper.

Tosserne som mener at vaccination kan være årsag i alt fra autisme til klumpfod og skelen, jamen dem får man aldrig overvundet uanset. Men de kommer et helt andet sted fra end dem som har en reel bekymring for f.eks. alu allergi...


Selve løsningen er jo let nok - man finder et andet stof med samme bæreregenskaber for vaccinen som aluminiumhydroxid.
Dem er der sikkert mange af, men som er langt mere farlige og dermed udgør en større risiko for den store gruppe af mennesker der bliver vaccineret.

Det ER jo en debat, der i sidste ende har med vaccination vs allergi at gøre.
Enhver kan udvikle allergi mod noget på et hvilket som helst tidspunkt.

Faktisk kan man skære det helt ned til benet.
Aluminiumhydroxid muliggør eksempelvis liv for mange mennesker (livsnødvendig medicin)
Nogle kan ikke tåle det og udvikler en allergi man vokser fra (et par år til 6-7 stykker)
For dem, hvis liv afhænger af medicinen, der er allergi nok en ret irrelevant ting.

Ligesom jeg tror at dem der er multiallergikere nok har større grund til at "pive" end vaccinationsbetinget midlertidig aluminiums-allergi.
2
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Vaccination

Indlægaf Bimmerdyret » 15. apr 2016, 17:46

Mani skrev:
Marott skrev:Jeg tænker straks på det her klip, når jeg læser den slags artikler; https://www.youtube.com/watch?v=HMGIbOGu8q0

Man må jo vælge til og fra, det er op til forældrene. Udfordringen er heller ikke så meget, at de lader være, men at mennesker i dag rejser meget mere og jeg ville være træt af, at jeg ville blive begrænset pga. mine forældres fravalg af vacciner.

Det er jo ikke kun når 'vi' rejser ud. Det er jo også at der kommer flere til landet. Både rejsende og flygtninge.


Hvilket også er årsagen til den sidste "akutte" ændring i børnevaccinationsprogrammet pga den øgede risiko for leverbetændelse.
Dertil kommer også at mange af dem, der rejser ud, uden at være vaccineret kan bringe muterede stammer af fx mæslingevirus med hjem, som ikke kan behandles mv. i forhold til lokale stammer.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Vaccination

Indlægaf Bimmerdyret » 15. apr 2016, 17:47

Sådan grundlæggende, så vil jeg koldt og kynisk sige:

Forældre der mener de vil bestemme selv, skal have lov til det, under betingelse af, at deres børn "synligt" mærkes så enhver kan se at de ikke er vaccinerede samt at de betaler til en fond, der skal bruges til ofrene for deres valg.
2
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Vaccination

Indlægaf dykkersild » 19. apr 2016, 11:23

Jeg har en kollega som er veganer og ham og hans familie tror ikke rigtig på den etableret videnskab. Deres børn er ikke fået vaccinationer - adspurgt om han ville have taget samme valg hvis alle andre også valgte som ham; var svaret; jamen det vil aldrig ske. Dvs. hans familie læner sig op ad, at alle andre får vaccinationer således at de få ikke behøver det, da risici for sygdom således er ret små. Og så er vi derhenne hvor jeg kalder en spade for en spade og en egoist for en egoist.
11
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3050
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5483

Re: Vaccination

Indlægaf Pølsemix » 19. apr 2016, 12:40

dykkersild skrev:Jeg har en kollega som er veganer og ham og hans familie tror ikke rigtig på den etableret videnskab. Deres børn er ikke fået vaccinationer - adspurgt om han ville have taget samme valg hvis alle andre også valgte som ham; var svaret; jamen det vil aldrig ske. Dvs. hans familie læner sig op ad, at alle andre får vaccinationer således at de få ikke behøver det, da risici for sygdom således er ret små. Og så er vi derhenne hvor jeg kalder en spade for en spade og en egoist for en egoist.


Hvorfor er det relevant at han er veganer?
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Vaccination

Indlægaf dykkersild » 19. apr 2016, 12:47

Pølsemix skrev:
dykkersild skrev:Jeg har en kollega som er veganer og ham og hans familie tror ikke rigtig på den etableret videnskab. Deres børn er ikke fået vaccinationer - adspurgt om han ville have taget samme valg hvis alle andre også valgte som ham; var svaret; jamen det vil aldrig ske. Dvs. hans familie læner sig op ad, at alle andre får vaccinationer således at de få ikke behøver det, da risici for sygdom således er ret små. Og så er vi derhenne hvor jeg kalder en spade for en spade og en egoist for en egoist.


Hvorfor er det relevant at han er veganer?


Det er det, der startede ham på hele hans nuværende livsstil incl. antivac. Han droppede først kød, så animalske produkter og lever nu næsten "raw". Børn kom til senere og i den forbindelse kom antivac.

Hvis du ikke har brug for den oplysning - så kan du blot se bort fra det.
2
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Vaccination

Indlægaf mulledit » 19. apr 2016, 13:18

dykkersild skrev:Jeg har en kollega som er veganer og ham og hans familie tror ikke rigtig på den etableret videnskab. Deres børn er ikke fået vaccinationer - adspurgt om han ville have taget samme valg hvis alle andre også valgte som ham; var svaret; jamen det vil aldrig ske. Dvs. hans familie læner sig op ad, at alle andre får vaccinationer således at de få ikke behøver det, da risici for sygdom således er ret små. Og så er vi derhenne hvor jeg kalder en spade for en spade og en egoist for en egoist.


Gad vide hvad han tænker nu? Altså vi er jo på vej mod at flere og flere fravælger vacciner. Den der useriøse HPV debat har nok rykket endnu flere *SUK*
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Vaccination

Indlægaf dykkersild » 19. apr 2016, 13:26

mulledit skrev:
dykkersild skrev:Jeg har en kollega som er veganer og ham og hans familie tror ikke rigtig på den etableret videnskab. Deres børn er ikke fået vaccinationer - adspurgt om han ville have taget samme valg hvis alle andre også valgte som ham; var svaret; jamen det vil aldrig ske. Dvs. hans familie læner sig op ad, at alle andre får vaccinationer således at de få ikke behøver det, da risici for sygdom således er ret små. Og så er vi derhenne hvor jeg kalder en spade for en spade og en egoist for en egoist.


Gad vide hvad han tænker nu? Altså vi er jo på vej mod at flere og flere fravælger vacciner. Den der useriøse HPV debat har nok rykket endnu flere *SUK*


Han har kæmpet med noget sygdom i over 1 år - og smurt med alt muligt "alternativt" - det virker bare ikke. Jeg kan sagtens forstå mad-valget - men det andet går over min forstand. Hvorfor dog gå og havde det dårligt så længe, når alternativet bare ikke virker.

Jeg tænker, at det er lidt sådan - det sker kun i Afrika og hos de andre - så der skal desværre nok en øjenåbner til, i form af et større sygdomsudbrud til, før alvoren går op for dem.
1

Tilbage til "Forældre"