Vaccination

Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3050
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5483

Re: Vaccination

Indlægaf Pølsemix » 19. apr 2016, 14:53

dykkersild skrev:
Pølsemix skrev:
dykkersild skrev:Jeg har en kollega som er veganer og ham og hans familie tror ikke rigtig på den etableret videnskab. Deres børn er ikke fået vaccinationer - adspurgt om han ville have taget samme valg hvis alle andre også valgte som ham; var svaret; jamen det vil aldrig ske. Dvs. hans familie læner sig op ad, at alle andre får vaccinationer således at de få ikke behøver det, da risici for sygdom således er ret små. Og så er vi derhenne hvor jeg kalder en spade for en spade og en egoist for en egoist.


Hvorfor er det relevant at han er veganer?


Det er det, der startede ham på hele hans nuværende livsstil incl. antivac. Han droppede først kød, så animalske produkter og lever nu næsten "raw". Børn kom til senere og i den forbindelse kom antivac.

Hvis du ikke har brug for den oplysning - så kan du blot se bort fra det.


Rolig nu, hvis du ikke kan lide opklarende spørgsmål er du velkommen til at springe mit indlæg over en anden gang. Alle veganere er jo ikke nødvendigvis imod vaccinationer.
0
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Vaccination

Indlægaf Olaf » 19. apr 2016, 15:22

Bimmerdyret skrev:
Mani skrev:
Marott skrev:Jeg tænker straks på det her klip, når jeg læser den slags artikler; https://www.youtube.com/watch?v=HMGIbOGu8q0

Man må jo vælge til og fra, det er op til forældrene. Udfordringen er heller ikke så meget, at de lader være, men at mennesker i dag rejser meget mere og jeg ville være træt af, at jeg ville blive begrænset pga. mine forældres fravalg af vacciner.

Det er jo ikke kun når 'vi' rejser ud. Det er jo også at der kommer flere til landet. Både rejsende og flygtninge.


Hvilket også er årsagen til den sidste "akutte" ændring i børnevaccinationsprogrammet pga den øgede risiko for leverbetændelse.
Dertil kommer også at mange af dem, der rejser ud, uden at være vaccineret kan bringe muterede stammer af fx mæslingevirus med hjem, som ikke kan behandles mv. i forhold til lokale stammer.


Ændringen i vaccinationsprogrammet skyldes nu at SSI ikke kan levere den normale vaccine og man derfor bruger en anden som også indeholder hepatitisvaccine.
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Vaccination

Indlægaf Sangius » 19. apr 2016, 15:28

Jeg er egentlig lidt skræmt af den der aluminiums allergi, som er begyndt at komme i nyhederne. Har en veninde, og begge hendes børn fik aluminiumsallergi af vaccinen, og det er bestemt ikke nemt for hende eller dem.

Jeg lader mig høre, at man 'sagtens' kan lave vaccinerne med mindre aluminium i - hvorfor i alverden gør man så ikke det? Som jeg forstår det, så bruges denne i Sverige og Norge.

Men ellers er jeg enig. Vacciner har selvfølgelig bivirkninger, det har alt medicin. Men i forhold til de 'birvirkninger' der er ved eventuelle sygdomme, så er det peanuts. Mine unger får MFR vaccinen, og også den der dik-te-pol eller hvad den nu hedder. Men der kunne jeg dog godt finde på, at få dem vaccineret i f.eks. Sverige, hvis det er rigtigt, at de anvender mindre aluminium. Jeg er meget allergisk anlagt, og vil helst ikke risikere en livslang allergi hos mine unger. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Vaccination

Indlægaf Sangius » 19. apr 2016, 16:44

Angelina skrev:
Sangius skrev:Jeg er egentlig lidt skræmt af den der aluminiums allergi, som er begyndt at komme i nyhederne. Har en veninde, og begge hendes børn fik aluminiumsallergi af vaccinen, og det er bestemt ikke nemt for hende eller dem.

Jeg lader mig høre, at man 'sagtens' kan lave vaccinerne med mindre aluminium i - hvorfor i alverden gør man så ikke det? Som jeg forstår det, så bruges denne i Sverige og Norge.

Men ellers er jeg enig. Vacciner har selvfølgelig bivirkninger, det har alt medicin. Men i forhold til de 'birvirkninger' der er ved eventuelle sygdomme, så er det peanuts. Mine unger får MFR vaccinen, og også den der dik-te-pol eller hvad den nu hedder. Men der kunne jeg dog godt finde på, at få dem vaccineret i f.eks. Sverige, hvis det er rigtigt, at de anvender mindre aluminium. Jeg er meget allergisk anlagt, og vil helst ikke risikere en livslang allergi hos mine unger. :)


Det er jo så ikke sagtens, det forklares også i artiklen her senere, at man forsker på højtryk på at gøre det mindre.

Det er så FÅ der bliver ramt af allergien (og hvem siger de ikke bliver ramt alligevel, det er næppe det eneste sted de bliver udsat for aluminium trods alt) - i forhold til hvor mange der kan dø af de sygdomme man vaccinerer i mod.

Difteri: 32% dødelighed
Stivkrampe: 90% dødelighed.
Kighoste: Fandt ikke tallene, men hjerneskade og død hos spædbørn

Så synes jeg nu nok en (sjælden forekommende) aluminiums allergi, som de fleste vokser fra, er vand ved siden af.


Jamen er enig. Men jeg kan læse mig frem til at der er tre gange mindre aluminium i vaccinerne i Sverige - har dog svært ved at vurdere kilden.
Jeg er personligt selv allergisk overfor en del astma-allergimærkede produkter, heriblandt f.eks. forskellige produkter fra Neutral. Jeg reagerer hurtigt og til tider voldsomt på alle mulige ting. Jeg har dog aldrig reageret på aluminium. Men det gør da, at jeg tænker mig om to gange, når jeg læser artikler omkring folk der har udviklet aluminiumsallergi efter vacciner, og har en veninde hvor begge børn er ramt.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Vaccination

Indlægaf LaScrooge » 19. apr 2016, 17:41

Rakel skrev:
Bimmerdyret skrev:Sådan grundlæggende, så vil jeg koldt og kynisk sige:

Forældre der mener de vil bestemme selv, skal have lov til det, under betingelse af, at deres børn "synligt" mærkes så enhver kan se at de ikke er vaccinerede samt at de betaler til en fond, der skal bruges til ofrene for deres valg.


Jeg mener ikke, at der skal betales økonomisk for at tage et valg, men vi har haft mulighed for at vælge Daycare med holdning til at vaccinere og dét sætter jeg pris på.
Alle børn i Lillesøsters Daycare er vaccineret efter det nationale børnevaccinationsprogram med mindre, at der er lægefaglig dokumentation for ikke at vaccinere barnet. Dét valg har vi kunnet tage og det, synes jeg, er en god ting.


Bor du i et andet land end Danmark?
0
And we both know: I will be delicious
fisken80
Indlæg: 22022
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51946

Re: Vaccination

Indlægaf fisken80 » 19. apr 2016, 18:19

dykkersild skrev:Jeg har en kollega som er veganer og ham og hans familie tror ikke rigtig på den etableret videnskab. Deres børn er ikke fået vaccinationer - adspurgt om han ville have taget samme valg hvis alle andre også valgte som ham; var svaret; jamen det vil aldrig ske. Dvs. hans familie læner sig op ad, at alle andre får vaccinationer således at de få ikke behøver det, da risici for sygdom således er ret små. Og så er vi derhenne hvor jeg kalder en spade for en spade og en egoist for en egoist.


Problemet er bare, at der bliver flere og flere som ham. Og så forsvinder paraplyeffekten lige så stille og så er hans barn overhovedet ikke sikret.

Jeg er sikker på, at jeg forleden læste en overskrift om, at WHO er utilfredse med Danmark og vores "indsats" i forhold til mæslingevaccinen, fordi tilslutningen falder, men jeg kan ikke opstøve artiklen igen.

Jeg har sådan lyst til at råbe når jeg læser de der anti-vacceres argumenter. Det er også tit noget med, at børnene har godt af at stå et mæslingeudbrud igennem og at grunden til, at børn døde eller fik varige mén inden vaccinen var fordi de ikke fik nok pleje, men bare blev sendt i institution med det samme...
Og det er fanme så snot-åndsvagt altså. Mæslinger er farligt, og man kan dø af det uanset hvor god pleje man får. Og jeg er bange for, at det er dét der skal til, hvis de skal indse, hvor farlige de her sygdomme rent faktisk er.
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Vaccination

Indlægaf LaScrooge » 19. apr 2016, 19:05

Rakel skrev:
LaScrooge skrev:
Rakel skrev:
Bimmerdyret skrev:Sådan grundlæggende, så vil jeg koldt og kynisk sige:

Forældre der mener de vil bestemme selv, skal have lov til det, under betingelse af, at deres børn "synligt" mærkes så enhver kan se at de ikke er vaccinerede samt at de betaler til en fond, der skal bruges til ofrene for deres valg.


Jeg mener ikke, at der skal betales økonomisk for at tage et valg, men vi har haft mulighed for at vælge Daycare med holdning til at vaccinere og dét sætter jeg pris på.
Alle børn i Lillesøsters Daycare er vaccineret efter det nationale børnevaccinationsprogram med mindre, at der er lægefaglig dokumentation for ikke at vaccinere barnet. Dét valg har vi kunnet tage og det, synes jeg, er en god ting.


Bor du i et andet land end Danmark?


Ja. En stor del af tiden, så vores ældste børn såvel som vores Lillesøster er lidt anderledes vaccineret end det danske program.

Vi er aldrig blevet spurgt til det i Danmark andet end stivkrampevaccination ved start på efterskole for den ældste. Mit indtryk er ikke, at det er noget, som danske institutioner har lov at have en mening om, men finansieringen er også forskellig.


Jeg undskylder lige til Bimmerdyret, det er svært at slette fra telefonen.

Jeg synes det lyder som en rigtigt god idé og den kan jo vise sig nødvendig herhjemme også, hvis det med ikke at vaccinere spreder sig for meget.
0
And we both know: I will be delicious
Undtagelsen
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4556

Re: Vaccination

Indlægaf Undtagelsen » 19. apr 2016, 19:10

Rakel skrev:
LaScrooge skrev:
Rakel skrev:
Bimmerdyret skrev:Sådan grundlæggende, så vil jeg koldt og kynisk sige:

Forældre der mener de vil bestemme selv, skal have lov til det, under betingelse af, at deres børn "synligt" mærkes så enhver kan se at de ikke er vaccinerede samt at de betaler til en fond, der skal bruges til ofrene for deres valg.


Jeg mener ikke, at der skal betales økonomisk for at tage et valg, men vi har haft mulighed for at vælge Daycare med holdning til at vaccinere og dét sætter jeg pris på.
Alle børn i Lillesøsters Daycare er vaccineret efter det nationale børnevaccinationsprogram med mindre, at der er lægefaglig dokumentation for ikke at vaccinere barnet. Dét valg har vi kunnet tage og det, synes jeg, er en god ting.


Bor du i et andet land end Danmark?


Ja. En stor del af tiden, så vores ældste børn såvel som vores Lillesøster er lidt anderledes vaccineret end det danske program.

Vi er aldrig blevet spurgt til det i Danmark andet end stivkrampevaccination ved start på efterskole for den ældste. Mit indtryk er ikke, at det er noget, som danske institutioner har lov at have en mening om, men finansieringen er også forskellig.


Vi blev spurgt om det iblandt alle de andre informationer, som vi udfyldte (kontaktpersoner, allergier osv) ved vuggestuestart for 4 mdr siden.
Tror nu ikke at der vil blive sanktioneret, såfremt nogen ikke følger programmet.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Vaccination

Indlægaf Annione » 19. apr 2016, 20:12

Jeg synes denne artikel er virkelig god http://www.iflscience.com/health-and-me ... being-lied

I USA er det stadig autisme folk er bange for. I Dk er det så blevet allergier. Hvad mon bliver det næste?
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Vaccination

Indlægaf Delfin » 19. apr 2016, 20:16

Rakel skrev:
Undtagelsen skrev:
Rakel skrev:[

Ja. En stor del af tiden, så vores ældste børn såvel som vores Lillesøster er lidt anderledes vaccineret end det danske program.

Vi er aldrig blevet spurgt til det i Danmark andet end stivkrampevaccination ved start på efterskole for den ældste. Mit indtryk er ikke, at det er noget, som danske institutioner har lov at have en mening om, men finansieringen er også forskellig.


Vi blev spurgt om det iblandt alle de andre informationer, som vi udfyldte (kontaktpersoner, allergier osv) ved vuggestuestart for 4 mdr siden.
Tror nu ikke at der vil blive sanktioneret, såfremt nogen ikke følger programmet.


Jeg har sendt 3 børn i vs i Danmark uden nogen har spurgt til det, så praksis er nok bare forskellig.


Vi spurgte til det, da jeg arbejdede indenfor 0-6 årige, ligesom vi spurgte om, hvilke børnesygdomme børnene havde haft, før MFR kom til.
Vaccinen spurgte vi til for at vide, om barnet var stivkrampevaccineret, men vi havde ingen muligheder for at udelukke dem fra inst.
Børnesygdommene førte vi lister over, så vi under epidemierne kunne få et fingerpeg om, hvorvidt et barn, som viste begyndende sygdomstegn, kunne være ramt, med det formål at sende dem hurtigt hjem, hvor vi måske ellers lige ville se lidt småfeber an, før vi kastede os over telefonen.
0
14 11 14
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Vaccination

Indlægaf Bimmerdyret » 19. apr 2016, 20:38

Sangius skrev:
Jamen er enig. Men jeg kan læse mig frem til at der er tre gange mindre aluminium i vaccinerne i Sverige - har dog svært ved at vurdere kilden.
Jeg er personligt selv allergisk overfor en del astma-allergimærkede produkter, heriblandt f.eks. forskellige produkter fra Neutral. Jeg reagerer hurtigt og til tider voldsomt på alle mulige ting. Jeg har dog aldrig reageret på aluminium. Men det gør da, at jeg tænker mig om to gange, når jeg læser artikler omkring folk der har udviklet aluminiumsallergi efter vacciner, og har en veninde hvor begge børn er ramt.


Hvis man læser produktresumeérne for de vacciner, der også bruges med aluminium i Sverige er aluminiumsindholdet det samme :gruble:
Hverken MFR vaccinen i Sverige eller i Danmark indeholder aluminium.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Vaccination

Indlægaf Bimmerdyret » 19. apr 2016, 20:40

LaScrooge skrev:Jeg undskylder lige til Bimmerdyret, det er svært at slette fra telefonen.



For hvad :lol: :lol:
Ingen grund til at undskylde :blomst:
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Vaccination

Indlægaf LaScrooge » 19. apr 2016, 21:20

Bimmerdyret skrev:
LaScrooge skrev:Jeg undskylder lige til Bimmerdyret, det er svært at slette fra telefonen.



For hvad :lol: :lol:
Ingen grund til at undskylde :blomst:


Hehe, for at citere dine indlæg med når jeg svarer på Rakels, så du også for besked om at der er svaret selvom det ikke var til dig :-D :kys:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Vaccination

Indlægaf Bimmerdyret » 19. apr 2016, 21:40

LaScrooge skrev:
Bimmerdyret skrev:
LaScrooge skrev:Jeg undskylder lige til Bimmerdyret, det er svært at slette fra telefonen.



For hvad :lol: :lol:
Ingen grund til at undskylde :blomst:


Hehe, for at citere dine indlæg med når jeg svarer på Rakels, så du også for besked om at der er svaret selvom det ikke var til dig :-D :kys:


Åhhhh....ser man det...skam dig :lol: :whip: :whip:
Nej, nogle gange er det da helt i orden, for at holde kontekst.

Men lad det ikke ske igen :devil2:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Vaccination

Indlægaf Sangius » 20. apr 2016, 06:48

Bimmerdyret skrev:
Sangius skrev:
Jamen er enig. Men jeg kan læse mig frem til at der er tre gange mindre aluminium i vaccinerne i Sverige - har dog svært ved at vurdere kilden.
Jeg er personligt selv allergisk overfor en del astma-allergimærkede produkter, heriblandt f.eks. forskellige produkter fra Neutral. Jeg reagerer hurtigt og til tider voldsomt på alle mulige ting. Jeg har dog aldrig reageret på aluminium. Men det gør da, at jeg tænker mig om to gange, når jeg læser artikler omkring folk der har udviklet aluminiumsallergi efter vacciner, og har en veninde hvor begge børn er ramt.


Hvis man læser produktresumeérne for de vacciner, der også bruges med aluminium i Sverige er aluminiumsindholdet det samme :gruble:
Hverken MFR vaccinen i Sverige eller i Danmark indeholder aluminium.


Hm, ja, så er det jo det samme. Vaccineres det skal de i hvert fald. MFR vaccinen er til no discussion :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"