Vaccination

Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Vaccination

Indlægaf dykkersild » 20. apr 2016, 08:27

Annione skrev:Jeg synes denne artikel er virkelig god http://www.iflscience.com/health-and-me ... being-lied

I USA er det stadig autisme folk er bange for. I Dk er det så blevet allergier. Hvad mon bliver det næste?


God artikel - det fik hun formuleret meget bedre end mig - det er præcis hvad jeg mener:

They say that if other people’s children are vaccinated, there’s no need for their children to get vaccinated.

This is one of the most despicable arguments I’ve ever heard. First of all, vaccines aren’t always 100% effective, so it is possible for a vaccinated child to still become infected if exposed to a disease. Worse, there are some people who can’t receive vaccinations, because they are immune deficient, or because they are allergic to some component. Those people depend upon herd immunity to protect them. People who choose not to vaccinate their children against infectious diseases are putting not only their own children at risk, but also other people’s children.
3
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Vaccination

Indlægaf Bimmerdyret » 20. apr 2016, 21:29

FruDulle skrev: Åbenbart kan man det i Sverige og Norge. Jeg forstår godt at folk bliver frustrerede.


Jeg forstår så ikke at man "kan" det i Sverige, da det er de samme vacciner der benyttes?
fx. Samme MFR, samme De-ti-ke-pol og Di-te-ke-pol booster?

Jeg tror et eller andet sted, det drejer sig om at de i Sverige ikke er blevet så hysse, som de er i Danmark over det der anses som normale reaktioner på en vaccination.

En anden ting i den forbindelse er at jeg synes jeg i de senere år har mødt enormt mange mennesker, der spørger folk på nettet om basic info om medicin etc. der står i produktresume og indlægsseddel.
1
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Vaccination

Indlægaf mulledit » 27. apr 2016, 08:10

mulledit skrev:
dykkersild skrev:Jeg har en kollega som er veganer og ham og hans familie tror ikke rigtig på den etableret videnskab. Deres børn er ikke fået vaccinationer - adspurgt om han ville have taget samme valg hvis alle andre også valgte som ham; var svaret; jamen det vil aldrig ske. Dvs. hans familie læner sig op ad, at alle andre får vaccinationer således at de få ikke behøver det, da risici for sygdom således er ret små. Og så er vi derhenne hvor jeg kalder en spade for en spade og en egoist for en egoist.


Gad vide hvad han tænker nu? Altså vi er jo på vej mod at flere og flere fravælger vacciner. Den der useriøse HPV debat har nok rykket endnu flere *SUK*


Nogen der så Dr1 i går aftes?

Et forsøg på at få HPV debatten til at være mere saglig. Dog var jeg ikke imponeret af udsendelsen.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Vaccination

Indlægaf dykkersild » 27. apr 2016, 14:38

mulledit skrev:
mulledit skrev:
dykkersild skrev:Jeg har en kollega som er veganer og ham og hans familie tror ikke rigtig på den etableret videnskab. Deres børn er ikke fået vaccinationer - adspurgt om han ville have taget samme valg hvis alle andre også valgte som ham; var svaret; jamen det vil aldrig ske. Dvs. hans familie læner sig op ad, at alle andre får vaccinationer således at de få ikke behøver det, da risici for sygdom således er ret små. Og så er vi derhenne hvor jeg kalder en spade for en spade og en egoist for en egoist.


Gad vide hvad han tænker nu? Altså vi er jo på vej mod at flere og flere fravælger vacciner. Den der useriøse HPV debat har nok rykket endnu flere *SUK*


Nogen der så Dr1 i går aftes?

Et forsøg på at få HPV debatten til at være mere saglig. Dog var jeg ikke imponeret af udsendelsen.


Hvad hed programmet - måske jeg kan finde det on-line?
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Vaccination

Indlægaf mulledit » 27. apr 2016, 16:50

Oh. Det kan jeg ikke huske. Det kom 21.50 :p
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Vaccination

Indlægaf mulledit » 4. maj 2016, 09:14

0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Vaccination

Indlægaf mulledit » 13. maj 2016, 06:25

0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion

Tilbage til "Forældre"