Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

HerErJeg
Indlæg: 4184
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5012

Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf HerErJeg » 2. jun 2016, 13:30

http://www.bt.dk/politik/politikere-ras ... boern-selv

Er det en "ægte" skræk for pædofile, der får et så stort antal forældre på banen, at ledelsen må skrive ud til samtlige forældre og informere og politik og rimelighed i at også mænd er ansat? Er der en bestemt type forældregruppe som er mere tilbøjelig til at gå så vidt, som at skrive til ledelsen og sandsynligvis forlange mændene fjernet fra børnehaven?
Jeg forestiller mig måske selv, at det er forældre med god økonomi og stort overskud som forfølger en vanvittig ideologi, det er underordnet hvilke konsekvenser måtte kaste af sig, det bekymrer man sig ikke om. Det er sikkert nogen som ikke rigtig har nogen dårlig oplevelse at hænge kravet op på, men alligevel ser sig gal på at mænd er ansat.

Det er så meget fint at ledelsen står fast på deres gode ret. Jeg er så spændt på, om sagen ender med sådan en information til forældregruppen.

Nu er vores dreng i SFO nu, men allerede i børnehaven fik drengene da langt mere modspil i form af drengeagtige tiltag fra de mandlige pædagoger. Det samme sker i SFO'en, mændene gør bare nogle ting med børnene som ellers ikke rigtig ville forekomme som aktivitet.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf HappyPaww » 2. jun 2016, 13:36

Det kommer til at lyde racisitisk, men min tanke er, at det desværre ikke er etnisk danske forældre, der mener det...

Synes også det ligger lidt implicit i formuleringen: "Konkret i forhold til ansættelse af mandlige pædagoger er det i Danmark sådan, at vi har en ligestillingslov, hvilket betyder at både mænd og kvinder har lige indflydelse og lige muligheder i alle samfundets funktioner"...

Det er fuldstændig galimatias :boo:
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf icelady » 2. jun 2016, 13:37

Jeg så meget gerne at en af de forældre trådte frem og begrundede, hvorfor de ikke vil have mandlige pædagoger.

Og jeg er fuldstændig på linje med div politikere; hvis de ikke vil have mandlige pædagoger, så kan de dælme passe deres unger selv!
7
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf Skralde » 2. jun 2016, 13:55

Det er fuldstændig grotesk.
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19499

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf Animi » 2. jun 2016, 14:29

Latterligt!
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
HerErJeg
Indlæg: 4184
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5012

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf HerErJeg » 2. jun 2016, 14:30

Kan man forestille sig en eller anden millionær fra whiskybæltet som på den ene side skal symbolisere det heeelt almindelige liv med offentlige institutioner, men som i det skjulte fremsætter afsindige krav, for dernæst at kunne fortælle vidt og bredt om hvordan man vil gøre alt for lille bebse?

Hvis det var andre end danske, så ville det vel nærmere være kvinderne som skulle fjernes?
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 2. jun 2016, 15:07

HerErJeg skrev:Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?


Den type forældre, der skulle have lov at passe deres afkom selv.
6
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12925
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55523
Kontakt:

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf Ado » 2. jun 2016, 15:09

Den type, der tydeligvis lever under en sten og ikke har fattet noget.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. jun 2016, 15:30

HerErJeg skrev:Kan man forestille sig en eller anden millionær fra whiskybæltet som på den ene side skal symbolisere det heeelt almindelige liv med offentlige institutioner, men som i det skjulte fremsætter afsindige krav, for dernæst at kunne fortælle vidt og bredt om hvordan man vil gøre alt for lille bebse?

Hvis det var andre end danske, så ville det vel nærmere være kvinderne som skulle fjernes?


Nej.
Hvorfor skulle et barn fra whiskeybæltet gå i institution i de pågældende områder? Og hvordan skulle det kunne lade sig gøre at «fortælle vidt og bredt» om noget, man fremsætter krav om «i det skjulte»?
Der er næppe tale om en enkeltperson, da institutionen så sandsynligvis ikke ville have prioriteret at sige offentligt fra overfor det

Området taget i betragtning gætter jeg også på noget islamistisk vanvid, hvor man fx. ikke vil have, at fremmede mænd omgås ens lille datter, hvis det da simpelthen ikke «bare» handler om personfnidder, hvor de pågældende forældre ikke har ville sætte navn på, og det derfor har udviklet sig til generel bagvaskelse af en gruppe mandlige pædagoger.
Senest rettet af DetSorteCirkus 2. jun 2016, 15:47, rettet i alt 1 gang.
3
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40532

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf Akehurst2 » 2. jun 2016, 16:13

Angelina skrev:
Min tanke er snarere det er spelt-kusse-femininsterne der hele tiden frygter at mænd er ude på at begå overgreb i mod alle og enhver - og de "voldtager med øjnene" og andre sindssyge vrangforestillinger.


Ville feminister ikke tværtimod gå helt vildt ind for mandlige pædagoger?
5
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40532

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf Akehurst2 » 2. jun 2016, 16:14

HerErJeg skrev:
Hvis det var andre end danske, så ville det vel nærmere være kvinderne som skulle fjernes?


Næ, det er jo kvindens plads at passe børn.
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf Torn » 2. jun 2016, 16:39

Det er helt forrykt.
2
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf Neenah » 2. jun 2016, 16:45

Akehurst2 skrev:
Angelina skrev:
Min tanke er snarere det er spelt-kusse-femininsterne der hele tiden frygter at mænd er ude på at begå overgreb i mod alle og enhver - og de "voldtager med øjnene" og andre sindssyge vrangforestillinger.


Ville feminister ikke tværtimod gå helt vildt ind for mandlige pædagoger?


Jo. Pointen er jo netop ligestilling - det vil sige at mænd er ligeså kompetente og naturlige børnepassere som kvinder. Hvis det andet var tilfældet ville feminister næppe kæmpe så voldsomt for barsel til mænd, som de gør.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf kidkomb » 2. jun 2016, 17:25

De trælse typer...
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf Lulu » 2. jun 2016, 17:34

Jeg forstår simpelthen ikke sådan noget.

Vi har haft 4 mandlige pædagoger (10 pædagoger i alt i institutionen). Jeg synes det er vildt fedt og det var tydeligt at se at ungerne også nød at der ved de mandlige pædagoger ofte var et andet fokus end hos de kvindelige. Desværre mister vi de tre i løbet af året grundet forskellige ting men håber de bliver erstattet af mandlige igen.
Heldigvis er lederen i vores institution sådan en der vægter farligheden højest så det er altid de mest kompetente der bliver ansat. Så jeg håber bare at der er mindst en mandlig kompetent ansøger når vi når dertil.
0

Tilbage til "Forældre"