Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7459
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf Animi » 14. jun 2016, 12:26

Jeg synes det er SÅ latterligt med særregler for mænd i institutioner. Og selvom nogen institutioner siger at det kun er for at beskytte mændene, så har det jo vist sig at mændene i stedet føler sig mistænkeliggjort, hvilket påvirker dem på deres arbejde.
Derudover, er det jo med til at fortælle børn at uha da, mænd er farlige, måske overgriber de sig på dig. Men det er simpelthen ikke noget vi skal lære børn!

Og desuden - er der evt en mand der er pædofil, så skal han da nok finde en måde at forgribe sig på børn, selvom der er lavet særregler omkring bleskift/toiletter.

Hvor er jeg dog glad for, at i de børnehaver jeg har arbejdet, der var der INGEN regler for mænd! De måtte gøre præcis det samme som kvinderne.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf Torn » 14. jun 2016, 13:16

Ej, det er så forkert. Hvad er det for noget at lære børn?! Jeg bliver helt vred. Sikke et forskruet syn på mænd.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf vibbsen » 11. aug 2016, 09:03

En af mine veninders datter går i en institution hvor 2 ud af 3 af pædagogerne på stuen går med tørklæde og tydeligvis er rettroende muslimer. Dette afspejler sig bl.a også i at de ikke taler med hendes mand når han kommer og henter barnet. De møder ikke hans blik og undgår ham.

Mon ikke de er forældre til nogle af de børn som ikke må håndteres af mandlige ansatte.

Jeg forstår hverken den første eller den anden kategori. Men hvor jeg mener at hvis man ikke vil have at ens børn håndteres af det personale som er tilgængeligt, så må man sgu passe sine unger selv, så var jeg gået totalt agurk hvis jeg så meget som en eneste gang havde oplevet at personalet opførte sig som det min veninde beskrev. Jeg var gået direkte til forvaltningen og havde lavet sådan en ballade at det gav genlyd i hele kommunen....Det er fuldstændig utilstedeligt. Jeg troede simpelthen at det var løgn. Men nej, hendes mand bekræftede det sågar. De tager det iøvrigt rimelig roligt. For det er jo alligevel mest hende som henter og bringer :8: :8: :8: :8: :8:
8
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40529

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf Akehurst2 » 11. aug 2016, 09:07

En ting er noget med ikke at give hånd til personer af det modsatte køn (hvad jeg så heller ikke kan respektere, men det kan dog håndteres i hverdagen), men hvis en person ikke ville tale til mig eller se mig i øjnene grundet mit køn, og den person var personer i en offentlig funktion, som jeg var tvunget til at have kontakt med, så havde jeg også lavet en vibbsen.

Bliver helt hysterisk af at læse det her!
3
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf vibbsen » 11. aug 2016, 09:43

Akehurst2 skrev:En ting er noget med ikke at give hånd til personer af det modsatte køn (hvad jeg så heller ikke kan respektere, men det kan dog håndteres i hverdagen), men hvis en person ikke ville tale til mig eller se mig i øjnene grundet mit køn, og den person var personer i en offentlig funktion, som jeg var tvunget til at have kontakt med, så havde jeg også lavet en vibbsen.

Bliver helt hysterisk af at læse det her!


Præcis. Der er forskel på ikke at ville give hånd. Og så på at undgå nogen form for kontakt. Jeg ville blive SÅ rasende. De er ansat i en funktion med "publikumskontakt" om man så kan sige. Der er det fuldstændig uacceptabelt at opføre sig på den måde. Jeg troede simpelthen at det var løgn. Men den er åbenbart god nok.

Jeg tror faktisk ikke engang at jeg ville give ledelsen i sådan en institution chancen for at rette op. Jeg ville gå direkte til forvaltningen og kræve at få en plads i en anden institution til mit barn. Og så sætte ledelsen på CC.
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Peter Post
Indlæg: 64
Tilmeldt: 9. aug 2016, 12:57
Kort karma: 5
Likede indlæg: 87

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf Peter Post » 11. aug 2016, 09:57

Min kone er leder i en børnehave, og har kun en gang været ude for en ”bekymret” mor som ikke var tryg ved at der var en mandlig pædagog ansat. Men da min kone havde den holdning at hun har fuld tillid at alt hendes personale og at det måtte hun leve med hvis hun ville have hendes barn passet i hendes børnehave, endte det med at den ”bekymret” mor klagede til kommunen og desuden anmeldte min kone for racisme. :gruble:

Kommunen afviste blankt hendes klager.
2
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40529

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf Akehurst2 » 1. maj 2017, 15:39

Akehurst2 skrev:Så er der faktisk en forælder, der har villet stå frem med holdninger til mandlige pædagoger - dog kun i forhold til om de mandlige pædagoger må hjælpe børnene med bleskift og toiletbesøg: http://www.bt.dk/danmark/diana-naegter- ... kke-med-pa

Jeg kan slet ikke have det syn på mænd, at de nok er pædofile i en grad så man laver den slags regler. Og jeg gad godt vide, hvad Ligebehandlingsnævnet ville sige til sådan en sag.


Ligebehandlingsnævnet sagde heldigvis, at det er usaglig diskrimination og skal ophøre: http://www.bt.dk/danmark/boernehave-for ... t-sendt-et
4
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Hvilken type forældrer ønsker mandlige pædagoger ud af børnehaven?

Indlægaf milisa » 1. maj 2017, 17:37

Der er da heldigvis håb for verden lidt endnu...
1
Tally-ho

Tilbage til "Forældre"