Tråden for enlige forældre

Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf Panton » 1. jul 2016, 22:00

Allmost_Famous skrev:
Panton skrev:
Allmost_Famous skrev:Sønnike kommer hjem fra lejr i morgen. Årh, hvor jeg savner ham. Jeg har virkelig været godt booket mens han har været væk, for jeg kan ikke helt finde ud af ikke at have ham her, hvis jeg ikke har noget at lave. Men i dag har jeg ikke haft så mange planer, så jeg har gået og glædet mig meget til at få ham hjem igen.



Kender godt det med at savne de efterhånden store unger :kram: hvor mange dage har han været væk?

Min er pt på noget computer gaming festival med små 1200 andre unger :nerve: Han er ikke så god til at sove ude, så jeg håber han klarer den :genert: han har haft en dårlig oplevelse og når han bliver overtræt, så kommer det :mellow:

Jeg afleverede ham tirsdag formiddag, så det ender på fire overnatninger. Det er vist det længste, han har været væk ad gangen :genert:

Hvornår kommer din knægt hjem igen?



Søndag :genert:

4 overnatninger er også længe, var det med fritten el er han startet i klub?
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf MilleMercy » 2. jul 2016, 09:07

Min ældste skal også afsted i sommerferiens sidste uge, fra mandag til fredag, og inden da har han ferie med sin far, så det bliver virkelig lang tid, jeg skal undvære ham.
Han var også afsted sidste i år sammen med en masse drenge fra klassen og tilsvarende fra andre skoler i kommunen. Kæmpe hit :D
0
Brugeravatar
Wolf
Indlæg: 290
Tilmeldt: 21. aug 2015, 16:59
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1153

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf Wolf » 3. jul 2016, 07:13

Jeg vil også gerne være med... jeg har en søn på 8, som jeg altid har været alene med.

Nu har jeg dog - for første gang i 8 år - fået en kæreste. Det er ret nyt, en måned har vi kærestet, men det føltes rigtigt. Han har en datter på 10.

Må man være med som ene forælder, men ikke single?
2
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf canoodle » 3. jul 2016, 11:35

Ja da! Der er ingen regler om at man skal være single :)

Jeg har bare lidt en lortedag. Har haft mini på knap to hjemme syg fra onsdag af og han KEDER sig. Så vi har bare så mange konflikter, og jeg kan simpelthen ikke trænge igennem. Han slår, river i håret, vælter glas ned med vilje, kravler hvor han ikke må, går i skabene og piller tingene ud... Vi har sovet dårligt, fordi han har været syg (og det er altså også vildt synd for ham) Men jeg kan mærke, at jeg oven på den her LANGE periode med stress, flytning fra udlandet, at gå hjemme sammen i 1,5 måned og så vuggestuestart, er ved at være så tyndslidt, at jeg frygter flere angstanfald. Jeg fik også et i søndags...

Det er SÅ trættende, at jeg aldrig føler at det at blive forældre er andet benhårdt arbejde 85 % af tiden, og jeg er så bange for at jeg ikke kan "finde ud af det", selvom jeg synes jeg er er konsekvent og har læst mig til hvordan jeg netop skal håndtere det her. Mine forældre kan ikke tage mere over, da min far har været sygemeldt med depression og stress siden vi flyttede hertil (Hvilket jo bare er super, for det var derfor vi flyttede tilbage til DK og fik mere tid og ansvar for mini i processen, da farmand jo kun kan komme hver anden weekend i halvanden dag...) Jeg hænger seriøst i med neglene, forsøger at være nærværende og tænke positivt og søger hjælp til opdragelsesmetoderne i bøger og hos veninder med børn. Der er bare ikke noget der virker. Vi har måske en god dag uden de store konflikter en til to dage om ugen, og jeg får det simpelthen så psykisk dårligt af at skulle bruge så mange kræfter på at opdrage, underholde og være så meget på- helt alene.

I sidste uge skrev jeg til kommunens familierådgivning, men de har ikke svaret, selvom der står på hjemmesiden at de skal svare førstkommende onsdag. De har nok ferie.

Dagen i dag skal nok blive bedre, med de første tre timer var en lang stribe af konflikter og grænsesøgende adfærd. På trods af at jeg forsøgte at skabe nærvær og underholde. Men det var bare ikke nok. Nu har vi en legeaftale med overboen, og så tæller jeg ned til at han skal i vuggestue i morgen, så jeg kan få søgt job og lukket de huller der er, når man er på hele tiden og for træt til at tænke efter putning.

Nøj, jeg er SÅ træt af mig selv, den her offerolle, som jeg forsøger at hive mig ud af, og at jeg føler mig så magtesløs over for de konflikter der. Især fordi det er så fysisk overskridende.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf canoodle » 3. jul 2016, 11:41

Nu får jeg helt dårlig samvittighed af at øffe. Skulle have skrevet herinde i går. Der havde vi en dejlig dag, og havde sovet godt. Så der er også skønt og let nogle dage. Det bunder nok bare i at jeg har kørt på pumperne så længe, at korthuset er ved at vælte.
0
All Adventurous women do
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf Sorenspige » 3. jul 2016, 11:58

Har du overvejet at søge reservebedsteforældre eller evt. 1-2 barnepiger (studerende), som fx kan komme og lege med mini et par timer, hvor du så kan lade op?
1
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf canoodle » 3. jul 2016, 12:12

Sorenspige skrev:Har du overvejet at søge reservebedsteforældre eller evt. 1-2 barnepiger (studerende), som fx kan komme og lege med mini et par timer, hvor du så kan lade op?


Ja, meget. Men min økonomi er stram, og reservebedster koster 100 kr. I timen.
0
All Adventurous women do
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf Sorenspige » 3. jul 2016, 12:14

canoodle skrev:
Sorenspige skrev:Har du overvejet at søge reservebedsteforældre eller evt. 1-2 barnepiger (studerende), som fx kan komme og lege med mini et par timer, hvor du så kan lade op?


Ja, meget. Men min økonomi er stram, og reservebedster koster 100 kr. I timen.


Måske en studerende vil for fx 75kr i timen? Selvom jeg godt ved, at det også hurtigt løber op.
1
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf Pyjamas » 3. jul 2016, 16:52

canoodle skrev:Nu får jeg helt dårlig samvittighed af at øffe. Skulle have skrevet herinde i går. Der havde vi en dejlig dag, og havde sovet godt. Så der er også skønt og let nogle dage. Det bunder nok bare i at jeg har kørt på pumperne så længe, at korthuset er ved at vælte.


Der er altså intet galt i at fortælle om, at det står dårligt til. Sommetider er det rart bare at få det ud :kys:

Jeg føler virkelig med dig, det er virkelig hårdt, når det kører sådan med sit barn, når man selv er i energiunderskud. Da min dreng var knap to, var jeg ved at gå i spåner over hverdagene, fordi det var så pisse hårdt. Og jeg havde jo også faderen, hvor M var hver anden weekend, samtidig med at jeg arbejdede deltid.
Jeg håber, du kan finde en måde at hænge i på, og det er en fantastisk god idé, at du har kontaktet Familiecentret (jeg kan ikke helt huske, hvad du skrev, det hed). Jeg erkender gerne, at jeg i den periode ofte sendte M g vuggestue på mine fridage, han fik lov til at gøre ting, som jeg normalt ikke ville lade ham gøre, simpelthen for at jeg kunne få lidt fred. Vi spiste også havregrød til aftensmad virkelig tit :genert:
Jeg tror på, det nok skal blive bedre. Forhåbentlig er det en periode, hvor I lige skal falde til :kys:
1
Undtagelsen
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4556

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf Undtagelsen » 3. jul 2016, 17:06

Canoodle, faldt over det her på facebook og tænkte på dig.
Har ikke sat mig nærmere ind i hvordan man får sådan en familieven og måske eksisterer det ikke ved dig, men det lyder til at kunne være ret fantastisk i din situation.

http://homestart.dk/viewpage.php?page_i ... =17&sub=63
1
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf canoodle » 3. jul 2016, 17:38

Allmost_Famous skrev:
canoodle skrev:
Sorenspige skrev:Har du overvejet at søge reservebedsteforældre eller evt. 1-2 barnepiger (studerende), som fx kan komme og lege med mini et par timer, hvor du så kan lade op?


Ja, meget. Men min økonomi er stram, og reservebedster koster 100 kr. I timen.

Hvad med skiftevis at passe hinandens børn? Selvfølgelig har man dobbelt-op nogle dage, men andre dage har man så sammenhængende timer til at få noget fra hånden.


Den løsning arbejder vi også målrettet på med min overbos' søn, som han går i vuggestue med. De hørte vores dårlige morgen, og tilbød at give mad og lege sammen i eftermiddag. Så vi havde en dejlig eftermiddag :) Jeg har tilbudt at lave mad til dem og deres unger på torsdag, og at vi kan bytte lidt børn i weekenderne, som jo er det hvor det strammer til. Det vil de heldigvis gerne. Hurraa! :lun:

På tirsdag skal vi mødes med en anden enlig mor og hendes søn til aftensmad, så må vi se om det også er et hit. Det glæder jeg mig til at finde ud af :)

Tusind tak for jeres gode bud og de søde, grønne kort :kys:

Det er fedt at læse om de større børn i har, og hvor meget det kan nå at ændre sig. Jeg skal blive bedre til at huske at det er en fase, og til at spørge om hjælp. Det er dejligt at læsse af herinde.
3
All Adventurous women do
FrkRød
Indlæg: 90
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 155

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf FrkRød » 4. jul 2016, 15:51

Jeg er i øjeblikket træt med træt på! Trænger virkelig til ferie, og den er heldigvis indenfor rækkevidde :D

Mit liv er ellers rigtig godt i øjeblikket. Jeg har fået en kæreste efter 5 år som single - og selvom det er dejligt, er der jo et lille men ;)

For jeg har jo fået vaner.....som fx at sove sammen med min datter lidt for jævnligt. Og absolut ikke lært hende, at det er okay at blive fulgt ind i seng igen, når hun kommer listende midt nat. For det er jo syyyyyynd for hende at far har disset hende ( og ja, det er sgu synd, men jeg behøver jo ikke ligefrem at gøre hende til en baby igen)

Nå, men heldigvis er ny kæreste meget forstående, og overbærende. Jeg har dog alligevel besluttet mig for at bruge ferien på at lære "babyen" på knap 9 år at sove i egen seng. Jeg får ferie på søndag, og skal først på arbejde igen i uge 34. Så satser på 6 uger er nok til det projekt - nu får vi se om jeg er for optimistisk.

Jeg er nemlig generelt ret blød, og for lidt konsekvent. Men det må jeg jo så øve mig på :)
1
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf canoodle » 7. jul 2016, 09:50

I går og forgårs var faktisk gode dage :)

Måske fordi vi fik en pause fra hinanden, mens han var i vuggestuen? Han har sovet godt om natten, og været træt, men ret glad og tilfreds (bortset fra lidt unoder) inden sengetid. Han har været træt når han skulle puttes, og har spist godt. Så det har nok været kedsomhed og den der mellemørebetændelse der har drillet ham. Den er heldigvis overstået, og han har været SÅ sej til at tage penicillinen "dygtiiig" sagde han, når han så sprøjten :D Han skulle presses lidt til sidst, men gjorde det uden at kny de første fire dage, bare han fik en Sunlolly :)

Han er begyndt på det mest nuttede. Han snakker mere og mere og er nu som to-sproget 23 mdr. gammel allerede op på 2-3 ord, selvom han stadig taler meget i lyde/pege/enkelte ord. Men nu, når jeg putter ham, siger jeg jo godnat, og så siger han nu "Sove godt." Måske sagde han endda i går "Mig sove godt" Årh :dåne:

Lortedagen gjorde, at jeg tænkte at jeg måtte mande mig op, og virkelig gøre alt jeg kan for at sove mere, fokusere på det gode, og prøve at undgå kedsomheden, som er den der giver mig ensomhedsfølelse og gør ham til en super-på-tværs purk.

I aften skal jeg lave mad til vores overboer, som har en søn mini går på vuggetue med. Det bliver rart. Ikke et ord om at jeg glæder mig HELT VILDT til at sove og have nul ansvar i weekenden :genert:
4
All Adventurous women do
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf Pyjamas » 10. jul 2016, 21:04

Vi er i dag kommet hjem fra hotelophold i en af landets storbyer. 2 nætter, bare den 3-årige og mig :lun: Det har simpelthen været SÅ hyggeligt, og han spørger meget til, hvornår vi skal på hotel igen :love:
Jeg har brugt alt for mange penge, men jeg vælger at sige, det er ok. Vi holder ikke mere ferie sammen pga arbejde, og så er det sgu okay, vi har skejet ud :)
Hvad skal I i ferien?
1
Brugeravatar
Minjamus
Indlæg: 35
Tilmeldt: 29. sep 2015, 07:06
Kort karma: 3
Likede indlæg: 50

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf Minjamus » 12. jul 2016, 05:43

Min søn og jeg er lige nu på familiehøjskole i Jylland men desværre ikke særligt heldige med vejret. Men så er det da godt, at mange af aktiviteterne er indendørs :) . For første gang fandt min søn allerede en god ven første aften, og endnu én dagen efter (det kan være svært at bryde ind i alle de søskendeflokke), så han er mest sammen med dem, og det er kun godt. Så ved jeg, at han også synes, det har været en god ferie, for venner betyder utrolig meget for ham og nok i virkeligheden langt mere end alle de sjove ting, de skal :D . Og han er endda på et hold om formiddagen, der hedder "det må vi ikke for mor" :lol: .
2
“But I don't give up; I forget why not.”

Tilbage til "Forældre"