Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 5. aug 2016, 12:01

Vi har haft besøg af sundhedplejerske i dag - den "rigtige", og hun er skøn!

Jeg skal lige love for, at han har taget revance på vægten. Han har taget næsten 500 gram på siden sidste fredag, så nu vejer han 4080. :D
Vi er svært tilfredse med den lille grovæder.
5
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 5. aug 2016, 14:31

Hvor er det dejligt at høre DP :banan: - både med vægten og SP.

Vi har igen haft M ude i barnevognen i dag, men hun har ikke sovet ret lang tid ad gangen, før vi har måttet ud at trille med vognen. Håber ikke, at det er en blivende tendens :genert:.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 6. aug 2016, 16:21

Knud er 3 uger gammel i dag og tager sin første lur i barnevognen lige nu.
Han står på terrassen lige foran en åben dør med babyalarmen tændt, og alligevel skal hans mor minimum tjekke hvert 10. minut, om han har en tilpas temperatur og trækker vejret. :D

Når nu bleer overlapper i deres vægtangivelser, hvordan ved man så, hvornår man skal skifte? :genert:
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 6. aug 2016, 16:58

Danseprinsesse skrev:Knud er 3 uger gammel i dag og tager sin første lur i barnevognen lige nu.
Han står på terrassen lige foran en åben dør med babyalarmen tændt, og alligevel skal hans mor minimum tjekke hvert 10. minut, om han har en tilpas temperatur og trækker vejret. :D

Når nu bleer overlapper i deres vægtangivelser, hvordan ved man så, hvornår man skal skifte? :genert:


Når de laver mærker, ikke sidder ordentligt eller der er mange uheld. Vi har aldrig brugt vægtangivelserne, de passede alligevel ikke.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 6. aug 2016, 18:22

Her bøvler vi med lidt aften uro. Han har så svært ved at falde hen. Han aser og maser og kæmper i mod søvnen. Men det kunne være meget værre for det står på ca halvanden time og så er der ro. Og så er han vågen to gange i løbet af natten og en gang ud på morgenen for at spise og alle tre gange falder han hen igen. Jeg føler mig meget priviligeret på det punkt.
Jeg er egentlig forundret over hvor jeg får min energi fra. Jeg har altid haft nemt ved at blive træt og udkørt. Og havde egentlig frygtet det her nul søvn noget. Og jo, selvfølgelig er jeg da træt, ingen tvivl om det, men jeg har lagt mere overskud end jeg havde regnet med på det her punkt.
I nat fandt jeg ud af at jeg ikke har mere mælk til ham. Det sidste døgn har han slet ikke ville sutte andet en 30sek til 2 min af gangen, og så er han blevet helt hysterisk. Og i nat sad jeg så og kom til at tænke på at der de sidste dage ikke har løbet mælk spontant fra brysterne. Så i nat tog jeg beslutningen om at droppe amningen. Det skal ikke være en kamp når der bare ikke er mere mælk. Og selv om det er venodigt da jeg sys det var hyggeligt at amme, så er det helt okay. For han fik ved mig i tre uger. Hvilket var mere end jeg havde regnet med og håbet på.

Nu til et spørgsmål, hvor meget kontakt og øjenkontakt har i med baby når de er vågen? Jeg kan ikke finde ud af om jeg gør det forkert. Når nu BabyM er vågen to timer skal vi så have konstant øjenkontakt i det tidsrum, eller er det okay at lave noget andet bare ind i mellem? Som i lige kigge på tv'et i to min eller ligge ham på bordet og vaske sutteflasker af og så snakke med ham fra afstand og kigge i øjne ind i mellem? Altså jeg ved godt at han ikke skal ligge selv om kigge i for lang tid, men det er også begrænset hvor meget mine kæber kan holde til at smile og mine øjne til at plirre ;) Åh jeg føler mig dum med alle de her spørgsmål, men jeg vil så nødig ødelægge ham:blush:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 6. aug 2016, 20:11

Det er bestemt ikke meningen, at du skal kigge på ham konstant i 2 timer. Det har han nemlig heller ikke godt af.

Det er helt i orden fx at ordne lidt flasker eller andet, mens baby ligger selv. Om kort tid begynder de jo også at få glæde af en uro eller aktivitetstæppe.

Min SP sagde sidste gang, at baby nok skal sige til, hvis den ligger og keder sig. Det er kun, hvis man ignorerer det, at det bliver et problem.

Her har vi helt automatisk ikke øjenkontakt hele tiden, heller ikke under spisning, for der er en storebror, som også taler, selvom hun er vågen. Jeg har også set lidt tv, mens jeg har givet flaske. Det har dog ikke været så meget. Jeg har flere gange ordnet flasker, mens hun har ligget og kigget på det.

Min SP sagde i tirsdags, at M har god øjenkontakt, så jeg regner med, at det vi gør er fint.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 6. aug 2016, 20:15

DP, når man synes, bleerne virker små, eller de begynder at tisse igennem.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 6. aug 2016, 20:20

Nuser, her oplever vi også lidt aftenuro, hvor hun virker til at have lidt svært ved at finde ud af, hvad hun vil.

Nætterne klager jeg bestemt heller ikke over. Jeg er oppe 2-3 gange. Desværre larmer hun især fra måltidet omkring kl. 3-4 tiden, og det virker lidt til, at det er hendes mave, der arbejder løs. Så jeg tror, vi prøver med noget andet MME.

Hvor lyder det godt, at du føler, at du har energi og overskud :gogo:. Det er da fedt!

Du lyder afklaret med amningen, selvom jeg godt forstår, hvis det er lidt vemodigt.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 6. aug 2016, 21:38

Godt at hører at jeg ikke er helt forkert på den når vi ikke har øjenkontakt hvert vågne minut. Kunne jo selvfølgelig aldrig drømme om at ignorer ham.

Apropos overskud, så har far "fået fri" i nat. Han er simpelthen så træt han kan næsten ikke hænge sammen. Tror det er hårdt at være næsten 40 og nybagt far, for første gang på fuld tid. Så BabyM og jeg har installeret os på sofaen. Det er faktisk lidt hyggeligt, jeg kan godt lide at sove på sofaen ind i mellem, det er lidt som regn eller snevejrsdage hvor man tuller rundt i nattøj og laver ingenting følelse. BabyM sover og jeg ser Gilmore Girls indtil han vågner og skal have mad igen. Og så har far fået strenge ordre på at vi ikke vil se ham før kl 6.
Shit hvor jeg rabler i dag. :LOL:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 6. aug 2016, 22:24

Vi gør på samme måde som jer med øjenkontakt og giver ham pauser til bare at være sig selv. Jeg synes dog sjældent, han har flere sammenhængende vågne timer ad gangen - og hvis han har, er det som regel pga. uro, hvor han er helt tæt på os, men for træt til kontakt og stimulering.

Jeg synes til gengæld det med at ligge på maven kan være svært at "presse ind".
Hvis jeg pusler inden maden er han for sulten og utålmodig til det og efter maden, får det mælken til at komme op igen. Og resten af tiden sover han jo nærmest. :D
Men et par gangen om dagen er vel også ok lige nu.


Nuser: ærgerligt at du løb tør for mælk, men hvor er det dejligt for jer, at du fik lov at amme lidt, når du ikke havde forventet det.
Jeg ser også Gilmore Girls, når jeg malker ud. :lol:

Soren: håber det hjælper med anden mme. Det er hårdt, hvis man bliver holdt vågen, selv når baby sover.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 6. aug 2016, 22:32

DP vores SP sagde at det her til en start var ok at mave tid var et par minutter af gangen på maven af os. Til en start siddende op og efter hånden som han skal udfordres lidt så lægge sig mere ned. Giver det mening? Så kan det nemlig også gøres når han har brug for en pause i kontakten. Hun sagde også at det også var fint at noget af mave tiden var op og hænge på skulderen, dog helst et sted hvor der var noget at kigge på bagved. Vores sofa vender med ryggen ud mod et stort vindue og vores have så det kunne bruges.
1
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mittemis » 7. aug 2016, 07:12

Åh jeg synes det går op og ned herhjemme. Vi havde nogle grumme opstarts dage og nætter. Så gik det ok et par dage. Men nu har vi i 4 dage været fuldkommen på herrens mark. Den lille vil KUN sove på os om natten. Og helst også om dagen. Om dagen kan jeg have held til at liste ham i liften og få ham til at sove ca 30-40 min der. Men om natten er der ingen kære mor. Han sover på vores bryst udelukkende. Heldigvis faktisk bedst på far.. Så vi skiftes til at have ham liggende efter amning. Spm der også er rigeligtaf om natten. Ofte ca hver 1,5.time. Jeg føler ikke jeg har sovet i 100 år.
På den lyse side synes jeg at amningen kører godt. Forstået på den måde at han ikke længere tager så lang tid om det, og jeg stoler på at jeg har nok mælk til ham. Meeen den der flaske trækker stadig ind imellem. For tænker nogle gange at han måske ville sove liiidt bedre eller længere stræk på flaske. Desuden kunne far så hjælpe ind imellem. Men for nu bider jeg tænderne sammen. Har sagt at jeg vil give det de første måneder med fuld amning så vidt muligt.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 7. aug 2016, 12:05

Nuttede-Nuser skrev:DP vores SP sagde at det her til en start var ok at mave tid var et par minutter af gangen på maven af os. Til en start siddende op og efter hånden som han skal udfordres lidt så lægge sig mere ned. Giver det mening? Så kan det nemlig også gøres når han har brug for en pause i kontakten. Hun sagde også at det også var fint at noget af mave tiden var op og hænge på skulderen, dog helst et sted hvor der var noget at kigge på bagved. Vores sofa vender med ryggen ud mod et stort vindue og vores have så det kunne bruges.


Det giver fint mening og lyder godt, han ligger nemlig tit på maven på mit bryst efter maden. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 7. aug 2016, 12:07

Mittemis skrev:Åh jeg synes det går op og ned herhjemme. Vi havde nogle grumme opstarts dage og nætter. Så gik det ok et par dage. Men nu har vi i 4 dage været fuldkommen på herrens mark. Den lille vil KUN sove på os om natten. Og helst også om dagen. Om dagen kan jeg have held til at liste ham i liften og få ham til at sove ca 30-40 min der. Men om natten er der ingen kære mor. Han sover på vores bryst udelukkende. Heldigvis faktisk bedst på far.. Så vi skiftes til at have ham liggende efter amning. Spm der også er rigeligtaf om natten. Ofte ca hver 1,5.time. Jeg føler ikke jeg har sovet i 100 år.
På den lyse side synes jeg at amningen kører godt. Forstået på den måde at han ikke længere tager så lang tid om det, og jeg stoler på at jeg har nok mælk til ham. Meeen den der flaske trækker stadig ind imellem. For tænker nogle gange at han måske ville sove liiidt bedre eller længere stræk på flaske. Desuden kunne far så hjælpe ind imellem. Men for nu bider jeg tænderne sammen. Har sagt at jeg vil give det de første måneder med fuld amning så vidt muligt.


Det lyder rigtig hårdt Mittemis. Hvor gammel er han nu?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 7. aug 2016, 14:21

Jeg tror en af fordelene ved at supplere mme med modermælk er, at det holder gang i maven.
Han fik en flaske med min mælk inden sengetid i går. Den første del af natten møffede og øffede han helt vildt rundt i søvne, jeg fik ikke lukket et øje. Da jeg skiftede ham midt på natten kom afføringen ud af ham med sådan en kraft, at han sked på gulvet 1/2 meter fra puslebordet. :lol:
0

Tilbage til "Forældre"