Debattens mødregruppe

Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 22. aug 2016, 19:26

Her til aften skreg/græd M igen, men i dag virkede det til at være overtræthed og ikke mavekneb, som udløste det. Hun har max sovet 1 time sammenhængende og kun fordi, jeg gik med barnevognen.

Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal få hende til at sove længere, for hun er tydeligvis træt.

Lige nu ligger hun stramt svøbet og sover hos mig. Det bliver bare også meget varmt for hende.

Min mand bliver også meget frustreret over det.

Det er også lidt svært at vide, om man så skal gøre noget i forhold til d-dråber/MME/andet.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25612

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. aug 2016, 19:29

Sorenspige skrev:Her til aften skreg/græd M igen, men i dag virkede det til at være overtræthed og ikke mavekneb, som udløste det. Hun har max sovet 1 time sammenhængende og kun fordi, jeg gik med barnevognen.

Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal få hende til at sove længere, for hun er tydeligvis træt.

Lige nu ligger hun stramt svøbet og sover hos mig. Det bliver bare også meget varmt for hende.

Min mand bliver også meget frustreret over det.

Det er også lidt svært at vide, om man så skal gøre noget i forhold til d-dråber/MME/andet.



Har du en vikle eller slynge??
Det havde jeg stor succes med i perioder hvor vores de mindste sov rigtig dårligt.
Pakkede dem sammen i foster/frø stilling, og så ned i "kængurulommen" - der er så markante paralleler til livet som foster, at det bare er trygt og rart, og derfor også tit lig med dyb og god søvn.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 22. aug 2016, 20:09

DD_81 skrev:
Sorenspige skrev:Her til aften skreg/græd M igen, men i dag virkede det til at være overtræthed og ikke mavekneb, som udløste det. Hun har max sovet 1 time sammenhængende og kun fordi, jeg gik med barnevognen.

Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal få hende til at sove længere, for hun er tydeligvis træt.

Lige nu ligger hun stramt svøbet og sover hos mig. Det bliver bare også meget varmt for hende.

Min mand bliver også meget frustreret over det.

Det er også lidt svært at vide, om man så skal gøre noget i forhold til d-dråber/MME/andet.



Har du en vikle eller slynge??
Det havde jeg stor succes med i perioder hvor vores de mindste sov rigtig dårligt.
Pakkede dem sammen i foster/frø stilling, og så ned i "kængurulommen" - der er så markante paralleler til livet som foster, at det bare er trygt og rart, og derfor også tit lig med dyb og god søvn.


Jeg har lånt en strækvikle, men endnu inke turde give mig i kast med den :genert:. Mest fordi jeg ikke tror, at hun gider sidde i den. Hun vil faktisk oftest helst ligge for sig selv, og hun stritter virkelig i mod, hvis hun fx bliver lagt på vores mave. Det gad hun kun kort tid efter fødslen :( (det går bare alt for stærkt med at være "selvstændig" baby).

Men jeg kan selvfølgelig prøve det (hvis jeg kan finde ud af at binde den).
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 22. aug 2016, 22:45

Sorenspige skrev:
DD_81 skrev:
Sorenspige skrev:Her til aften skreg/græd M igen, men i dag virkede det til at være overtræthed og ikke mavekneb, som udløste det. Hun har max sovet 1 time sammenhængende og kun fordi, jeg gik med barnevognen.

Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal få hende til at sove længere, for hun er tydeligvis træt.

Lige nu ligger hun stramt svøbet og sover hos mig. Det bliver bare også meget varmt for hende.

Min mand bliver også meget frustreret over det.

Det er også lidt svært at vide, om man så skal gøre noget i forhold til d-dråber/MME/andet.



Har du en vikle eller slynge??
Det havde jeg stor succes med i perioder hvor vores de mindste sov rigtig dårligt.
Pakkede dem sammen i foster/frø stilling, og så ned i "kængurulommen" - der er så markante paralleler til livet som foster, at det bare er trygt og rart, og derfor også tit lig med dyb og god søvn.


Jeg har lånt en strækvikle, men endnu inke turde give mig i kast med den :genert:. Mest fordi jeg ikke tror, at hun gider sidde i den. Hun vil faktisk oftest helst ligge for sig selv, og hun stritter virkelig i mod, hvis hun fx bliver lagt på vores mave. Det gad hun kun kort tid efter fødslen :( (det går bare alt for stærkt med at være "selvstændig" baby).

Men jeg kan selvfølgelig prøve det (hvis jeg kan finde ud af at binde den).


Prøv at kigge den video slyngevejlederen har lavet, den er virkelig udførlig. Min strækvikle er på vej og jeg glæder mig meget til at få den prøvet af. Jeg har så ondt i mine arme af at slæbe rundt og vugge ham.
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mittemis » 23. aug 2016, 04:44

Jeg har også købt en strækvikle denne gang. Og det er bare så meget nemmere end man lige tror. Så kan kun anbefale at kaste sig ud i det.
Arthur falder til ro deri med det samme, og kan sove mange timer i streg deri. Eneste ulempe er, at den er meget varm at havd på sammen med en varm baby også. Så jeg sørger for kun at have en tynd bluse på under.
Vi har en vikle fra ergobaby, og den er rigtig god. Har aldrig prøvet andre, så kan ikke sammenligne dog.

Her går det ellers virkelig godt. Arthur er gået fra søvn stræk på 1,5-2 timer af gangen til pludselig at sove 8 timer uden amning eller andet om natten. Kæmpe chok. Det er nu 2.nat i streg at det sker. Aner ikke hvad der går af den lille mand. Mine bryster føles som kanonkugler her til morgen.

Det er et total luksus problem, men siden jeg fuldammer ved jeg ikke om jeg skal vække ham midt på natten for at mælkeproduktionen ikke falder? Han brokker sig lidt i løbet af natten, så får han sutten oh sover så videre. Men måske skille jeg istedet tage ham op der?
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mittemis » 23. aug 2016, 04:48

Og tillykke primle forresten :lol:
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25612

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. aug 2016, 07:04

Sorenspige skrev:
Jeg har lånt en strækvikle, men endnu inke turde give mig i kast med den :genert:. Mest fordi jeg ikke tror, at hun gider sidde i den. Hun vil faktisk oftest helst ligge for sig selv, og hun stritter virkelig i mod, hvis hun fx bliver lagt på vores mave. Det gad hun kun kort tid efter fødslen :( (det går bare alt for stærkt med at være "selvstændig" baby).

Men jeg kan selvfølgelig prøve det (hvis jeg kan finde ud af at binde den).



Der findes nogle rigtig gode videoer med instruktioner :)
Men når hun ikke generelt er til at putte i arm, og ligge på maven af jer, så er det jo heller ikke sikkert slynge eller vikle er hende :)
Mine de små var vilde med det. Og som nævnt, det kan godt blive en varm affære, så tynd bluse til mor, kun body til baby, med mindre i skal ud.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 23. aug 2016, 07:49

Jeg har også en strækvikle. Har den fra mamas life (hedder det ikke det? :stoned:). Sidst kom jeg ikke rigtig i gang med at bruge den og det vil jeg gerne lave om på denne gang.
I går var første gang hvor jeg lavede mad med en baby på armen og der tænkte jeg at viklen kunne være rar ;)

Ellers er Bertil en natteskider :genert: Det gør lige nattesceancen noget længere - og så skal jeg altså lige vænne mig til den der tissemand :lol: Der er altså udfordringer ifht at have en pige. I nat ramte han sig selv i hovedet :-D
2
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mittemis » 23. aug 2016, 11:07

Jeg har lige været til kiropraktor med Arthur. Nåede lidt hurtigt ud af døren fordi jeg skulle køre min kæreste på job først. Så glemte det obligatoriske sæt skiftetøj, glemte sutten og fik ikke stofble med. Fik sagt til kæresten at det skulle da nok lige passe at han ville skide igennem for første gang når nu jeg ikke havde det med.

Det endte selvfølgelig med at han sked igennem, gylpede ud over mig og tissede på min trøje og bukser. Så det var bare en succes :lol:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 23. aug 2016, 13:58

I dag tog den lille dame så fusen på mig... Hun har sovet næsten 2 timer på min mave, og er efter en omgang mad faldet i søvn i mine arme :lun:. Desværre bliver jeg nødt til at lægge hende i autostolen om lidt, da vi skal til fotograf.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 23. aug 2016, 17:08

Hmm første forsøg med strækviklen gik ikke så godt. Den var nem nok at binde, men jeg synes ikke jeg kunne få ham til at sidde rigtigt i den. Det må have et forsøg igen i morgen.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 23. aug 2016, 17:44

Kender I det, når man har forsøgt at få en baby til at sove i et par timer. Så gør man et eller andet simpelt, som pludselig virker, og endelig sover barnet.
Så tænker man, hvorfor gjorde jeg ikke bare det for to timer siden..?

Suk. :D
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 23. aug 2016, 17:49

Sorenspige skrev:DP, tillykke med god scanning :banan:.

Hvor lyder det bare sødt med sangen :lun:. Vildt, at han kan grine allerede. Det gør M ikke - eller også er vi bare for kedelige :genert:. R var også ret gammel, før han rigtig grinede.


Tak. :kys:

Ja, I må oppe jer lidt!

Altså han griner ikke med lyd, men det er helt klart mere end bare et smil.
Han smilede også til os med øjenkontakt rigtig tidligt.
Han er sikkert bare lalleglad som sin mor. ;)
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 23. aug 2016, 19:13

DP, jo det kender jeg godt! Jeg kender så også til, at når man så gør den samme ting næsten gang, så virker det pludselig ikke mere - før det så alligevel pludselig virker igen. Babyer er ikke lette at finde ud af :).

Mittemis, vildt med 8 timers søvn :banan:, men det er selvfølgelig længe uden mad, når han ikke er ældre.
Sikke en tur til kiropraktor, men du lyder til at have klaret det med godt humør.

Nusser, øv med viklen. Håber, det virker bedre i morgen.

Vi har været til fotograf i dag, men det gad den lille dame godt nok ikke. Det lykkedes dog at få et par billeder, men hun var ikke begejstret for det.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 23. aug 2016, 21:50

Sorens: Ærgerligt med fotografen, får man så en ommer? Blev de gode, dem det lykkedes at få?

Ja, det ville jo være en hel del nemmere, hvis de ligesom var lidt mere til at regne med. :P
0

Tilbage til "Forældre"