Debattens mødregruppe

Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 30. aug 2016, 13:33

Vi har været til en ny zoneterapeut i dag. En som i vores lille lokal samfund nærmest bliver betegnet som en babyhvisker. Vi sys jo vi har prøvet alt så det kunne jo ikke skade. Det var sgu en speciel oplevelse, god men speciel. Huset hun bor i ligger langt ude på landet og er en gammel rodebutik. Og kvinden er vel lige så gammel, hører dårligt hun virker lidt kort for hovedet. BabyM kommer på briksen og ligge, i et lille rum med tunge møbler og hun begynder at trykke på hans fødder. Og her begynder den gode oplevelse så, for hun kan fortælle mig at fødslen var hård, at han har svært ved at bøvse, st han bliver sur og vender hovedet flere gange når han spiser, at han har haft gulsot, at han ikke kan komme af med luften og flere andre ting. Det var SÅ syret, hun sagde ikke direkte at der havde været de her ting, men hun spurgte så specifikt ar jeg ikke var i tvivl om at hun havde mærket det før hun spurgte. Hun er åbenbart også kranio sakral terapeut så hun havde også fat i hans hovede og nakke. Vi skal afsted ca 4-6 gange og så skulle kolikken være væk. Det er jeg spændt på om passer. Og så koster en behandling kun 100kr. Og nu har jeg så en totalt bevidstløs dreng som kunne flyttes fra autostol og ind i sofaen uden at vågne overhovedet. Godt nok sover han stadig på min arm, men det er mere af frygt for ar han skal vågne hvis jeg lægger ham, for han trænger til at sove.
4
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 30. aug 2016, 13:57

Sorenspige skrev:Jeg er blevet møghamrende snottet, og det er virkeligt ikke sjovt med en lille baby :tie:. Især ikke en baby, som skreg og ikke ville spise i morgentimerne.

Håber ikke, at hun bliver for hårdt ramt.

Primle, hvordan går det med dig?


Det går ok. Jeg har ikke haft meget ondt eller blødt meget. Så jeg tvivler på at kroppen har klaret det selv for at være ærlig. Jeg forventer i hvert fald at jeg skal opereres i morgen. Så kan jeg kun blive positivt overrasket.

Bertil er noget urolig om aftenen. Typisk et par timer i hvert fald, hvor han er svær at trøste og få til at finde ro. I dag har han også været urolig i løbet af dagen. Så han har boet ovenpå mig det meste af tiden.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 30. aug 2016, 14:01

primle skrev:
Sorenspige skrev:Jeg er blevet møghamrende snottet, og det er virkeligt ikke sjovt med en lille baby :tie:. Især ikke en baby, som skreg og ikke ville spise i morgentimerne.

Håber ikke, at hun bliver for hårdt ramt.

Primle, hvordan går det med dig?


Det går ok. Jeg har ikke haft meget ondt eller blødt meget. Så jeg tvivler på at kroppen har klaret det selv for at være ærlig. Jeg forventer i hvert fald at jeg skal opereres i morgen. Så kan jeg kun blive positivt overrasket.

Bertil er noget urolig om aftenen. Typisk et par timer i hvert fald, hvor han er svær at trøste og få til at finde ro. I dag har han også været urolig i løbet af dagen. Så han har boet ovenpå mig det meste af tiden.


Krydser fingre for at du slipper for op.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 30. aug 2016, 21:56

Sorens: Rigtig god bedring, håber ikke baby bliver smittet. :ae:

Primle: Krydser fingre for dig!

Nuser: Det lyder både billigt og helt fantastisk, hvis det kan hjælpe den lille (og jer).
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 30. aug 2016, 22:03

Jeg tror Knud har opdaget sine hænder, han er begyndt at holde sutten og gribe efter ting. :love:

I det hele taget kunne han godt være midt i et udviklingstrin, shit han trækker tænder ud de her dage, især om aftenen.
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mittemis » 31. aug 2016, 06:54

DP det var tidligt at han kan gribe efter ting. Sejt. Der sker bare så meget hele tide, det er fantastisk at se deres udvikling nærmest fra dsg til dag.

Sorenspige: god bedring. Håber snart det blir bedre.

Her er det Arthur der er snottet. Fuldstændig stoppet. Det er så synd for ham. Han har svært ved at amme og sove. Han kan jo ikke holde sutten i munden, for så kan han ikke trække vejret. Jeg har prøvet at bruge en næsesuger. Men han skriger som en vanvittig når jeg gør det, så det lyder som om det gør ondt på ham. Og der kommer ikke rigtig noget ud. Tror det laver en form for undertryk som gør ondt i hovedet eller noget.
Håber snart det går over.

Nuser : håber hende babyhviskeren kan hjælpe. Det lyder godt nok billigt. Og hun lyder ret vild.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 31. aug 2016, 07:45

Jeg slap desværre ikke for operation.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 31. aug 2016, 10:08

Øv Primle :ae:. Skal du/I være indlagt bagefter?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 31. aug 2016, 10:43

Det er jeg ked af Primle. Så håber jeg, du kommer hurtigt ovenpå bagefter. :ae:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 31. aug 2016, 10:44

Hvornår plejer mødregrupper at starte op?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 31. aug 2016, 11:35

Øv primle. Det er jeg ked af. Rigtig god bedring.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 31. aug 2016, 11:35

DP jeg venter også med længsel på at få altvidende hvornår min starter.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregr

Indlægaf Nuttede-Nuser » 31. aug 2016, 11:53

Hvordan har i andre det med jeres forældre og svigerforældre nu her efter i har født?

Jeg tror jeg har det lige omvendt af alle andre, for je knuselsker min svigermor, som er helt vil med BabyM men forstår at give plads og omsorg. Men jeg er ved at brække mig over min egen mor, som fylder ALT for meget og står på pinde for at tage ham ud af hænderne på mig.
Da han var to uger gammel lagde hun både billet ind på at ville passe ham første gang han skulle det, samt blev ved med at sige at hun altså godt kunne sove mere ham på sofaen en nat eller to, altså bare sådan hvis vi trængte til ro. Og bevares det var da et fint tilbud, hvis ikke det var fordi hun sagde det fem gange eller sådan noget, til jeg til sidst måtte sige til hende at vi ikke ville have ham passet en hel nat når han kun var to uger gammel. Og så får jeg ja ja det var jo også kun et tilbud fornærmet kommentar. Når han er sulten og græder og er ked kommer hun med det samme om hun ikke skal tage ham mens jeg laver flaske, og nej det skal hun ikke, han skal da blive ved hans mor når han er ked, men hun vil ikke lave en flaske for mig for det kan hun ikke finde ud af. På trods af at min nevø og niece som hun ser flere gange hver uge begge er flaskebørn. Og jeg kunne blive ved, jeg ville bare sådan ønske at hun slappede lidt af omkring ham. Så ville hun klart også få lov til flere ting. Som det er nu gider jeg faktisk ikke rigtig være sammen med hende.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 31. aug 2016, 12:56

Danseprinsesse skrev:Hvornår plejer mødregrupper at starte op?


Min startede, da M var 5 uger. Den ældste i gruppen var knap 8 uger og den yngste 2,5 uge, så jeg tror, det er forskelligt.

Men umiddelbart burde I snart høre noget.
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 31. aug 2016, 12:58

Danseprinsesse skrev:Hvornår plejer mødregrupper at starte op?


Når der er børn nok.
I min mg var aldersforskellen 1 måned.
Min veninde der fødte en uge efter mig, men boede i et andet distrikt havde spredning på alderen på næsten 8 mdr.
1

Tilbage til "Forældre"