Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 15. nov 2016, 19:15

Lilleluftballon skrev:Ved ikke lige hvad vi gør med mad. Min søn var blw barn og det var sådan set et hit. Men jøsses det var besværligt. Der skulle laves mad 10000 gange om dagen og det svinede ustyrligt. Ved ikke lige om Købe grød ikke passer os lidt bedre denne gang:)


Jeg har ikke besluttet mig helt endnu. Idéen tiltaler mig, men kan også forestille mig at det er lettere når man kun har det ene barn at servicere end når der er flere der har brug for ens tid.

Nu ser vi
Vi kan jo altid give det en chance. Vil du evt dele ud af dine erfaringer, med et par gode råd og fifs?
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 15. nov 2016, 19:34

Lilleluftballon skrev:Ved ikke lige hvad vi gør med mad. Min søn var blw barn og det var sådan set et hit. Men jøsses det var besværligt. Der skulle laves mad 10000 gange om dagen og det svinede ustyrligt. Ved ikke lige om Købe grød ikke passer os lidt bedre denne gang:)


Jeg hører ikke til herinde endnu, men sniger mig lige ind med et spørgsmål, håber det er okay :)

Er en af idéerne med blw ikke at barnet fra start spiser samme mad som resten af familien?
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 16. nov 2016, 08:28

godtnavn skrev:
Lilleluftballon skrev:Ved ikke lige hvad vi gør med mad. Min søn var blw barn og det var sådan set et hit. Men jøsses det var besværligt. Der skulle laves mad 10000 gange om dagen og det svinede ustyrligt. Ved ikke lige om Købe grød ikke passer os lidt bedre denne gang:)


Jeg hører ikke til herinde endnu, men sniger mig lige ind med et spørgsmål, håber det er okay :)

Er en af idéerne med blw ikke at barnet fra start spiser samme mad som resten af familien?


Jo, det er det vel. Men vi spiser fx mange rå grøntsager, og man kan jo altså ikke stikke en baby på 8 mdr der har fået tænder en gulerodsstav eller rå blomkål. Så de skal koges. Og rugbrødet skal være uden kerner. Og til morgenmad kan baby heller ikke spise havregryn med mælk som resten af familien, så der lavede vi bagte havregrødsstænger. Og når vi skulle på tur havde vi mad-muffins med fx broccoli og æg med - de skulle jo også lige laves.
Det var nu også mest svineriet der slog mig ud. Og med en to-årig i huset er her allerede ret svinet;)
Men kunne forestille mig at vi prøvede at lave en kombi med et par mos/grød måltider og så tilbyde alm mad når det lige passer med menuen. Vi spiser jo også lidt mere børnevenligt denne gang, så der er en del flere pastaskruer i vores liv alligevel.

Han lærte i hvert fald hurtigt at smage på mange forskellige ting og har aldrig haft problemer med at få tingene galt i halsen. Nu som 2,5 årig smager han på alt (og får så selv lov at styre om han kan lide det) og spiser rigtigt godt.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 16. nov 2016, 11:49

Lilleluftballon skrev:
godtnavn skrev:
Lilleluftballon skrev:Ved ikke lige hvad vi gør med mad. Min søn var blw barn og det var sådan set et hit. Men jøsses det var besværligt. Der skulle laves mad 10000 gange om dagen og det svinede ustyrligt. Ved ikke lige om Købe grød ikke passer os lidt bedre denne gang:)


Jeg hører ikke til herinde endnu, men sniger mig lige ind med et spørgsmål, håber det er okay :)

Er en af idéerne med blw ikke at barnet fra start spiser samme mad som resten af familien?


Jo, det er det vel. Men vi spiser fx mange rå grøntsager, og man kan jo altså ikke stikke en baby på 8 mdr der har fået tænder en gulerodsstav eller rå blomkål. Så de skal koges. Og rugbrødet skal være uden kerner. Og til morgenmad kan baby heller ikke spise havregryn med mælk som resten af familien, så der lavede vi bagte havregrødsstænger. Og når vi skulle på tur havde vi mad-muffins med fx broccoli og æg med - de skulle jo også lige laves.
Det var nu også mest svineriet der slog mig ud. Og med en to-årig i huset er her allerede ret svinet;)
Men kunne forestille mig at vi prøvede at lave en kombi med et par mos/grød måltider og så tilbyde alm mad når det lige passer med menuen. Vi spiser jo også lidt mere børnevenligt denne gang, så der er en del flere pastaskruer i vores liv alligevel.

Han lærte i hvert fald hurtigt at smage på mange forskellige ting og har aldrig haft problemer med at få tingene galt i halsen. Nu som 2,5 årig smager han på alt (og får så selv lov at styre om han kan lide det) og spiser rigtigt godt.


Tak for uddybningen :)

Det er selvfølgelig rigtigt, jeg har ikke tænkt så meget over mad endnu, barnet skal lige fødes først, men havde egentlig synes BLW lød nemmere end grød :P Jeg tror dog stadig vi vælger det her med den første, hvis ikke lige min kæreste læser det her og bliver bange for rodet :lol:
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 16. nov 2016, 12:37

godtnavn skrev:
Lilleluftballon skrev:
godtnavn skrev:
Lilleluftballon skrev:Ved ikke lige hvad vi gør med mad. Min søn var blw barn og det var sådan set et hit. Men jøsses det var besværligt. Der skulle laves mad 10000 gange om dagen og det svinede ustyrligt. Ved ikke lige om Købe grød ikke passer os lidt bedre denne gang:)


Jeg hører ikke til herinde endnu, men sniger mig lige ind med et spørgsmål, håber det er okay :)

Er en af idéerne med blw ikke at barnet fra start spiser samme mad som resten af familien?


Jo, det er det vel. Men vi spiser fx mange rå grøntsager, og man kan jo altså ikke stikke en baby på 8 mdr der har fået tænder en gulerodsstav eller rå blomkål. Så de skal koges. Og rugbrødet skal være uden kerner. Og til morgenmad kan baby heller ikke spise havregryn med mælk som resten af familien, så der lavede vi bagte havregrødsstænger. Og når vi skulle på tur havde vi mad-muffins med fx broccoli og æg med - de skulle jo også lige laves.
Det var nu også mest svineriet der slog mig ud. Og med en to-årig i huset er her allerede ret svinet;)
Men kunne forestille mig at vi prøvede at lave en kombi med et par mos/grød måltider og så tilbyde alm mad når det lige passer med menuen. Vi spiser jo også lidt mere børnevenligt denne gang, så der er en del flere pastaskruer i vores liv alligevel.

Han lærte i hvert fald hurtigt at smage på mange forskellige ting og har aldrig haft problemer med at få tingene galt i halsen. Nu som 2,5 årig smager han på alt (og får så selv lov at styre om han kan lide det) og spiser rigtigt godt.


Tak for uddybningen :)

Det er selvfølgelig rigtigt, jeg har ikke tænkt så meget over mad endnu, barnet skal lige fødes først, men havde egentlig synes BLW lød nemmere end grød :P Jeg tror dog stadig vi vælger det her med den første, hvis ikke lige min kæreste læser det her og bliver bange for rodet :lol:


Altså, de skal jo lære at spise selv på et tidspunkt, så man kommer jo nok alligevel ikke uden om at vaske gulv en mia gange. Og min dreng lærte så ret hurtigt at spise med bestik, fx var han i lang tid den eneste i dagplejen der selv kunne spise suppe med ske (de andre er jævnaldrende). Så måske det ikke er så slemt. Haha, nu får jeg talt mig selv hen til endnu et blw barn. Synes princippet er helt perfekt, og mine børn bliver nok alligevel aldrig de der rene fine børn jeg ser andre have :nerve:

Der er heldigvis et par måneder endnu, hun er ikke engang 3 måneder, og medmindre noget taler for andet, skal hun fuldammes til 5-5.5 mdr. Men nu må vi jo se hvor sulten hun er...
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 16. nov 2016, 12:47

Rene børn er overvurdet :lol:

Jeg tænker at købe en voksdug og lægge under barnets spiseplads, spørgsmålet er bare hvor stor den skal være, altså hvor langt barnet kaster maden :lol:

Tænker også at madmuffins og den slags kan amn jo lave en stor portion af og have i fryseren, så det ikke er så tit man skal bøvle med det :)
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 16. nov 2016, 15:16

Så er vi tilbage fra SP. Hun nævnte godt nok grød, men synes det var super fedt at høre vi gerne vil fuldamme til 6 mdr hvis muligt. Og hun sagde at selvom hun ikke må anbefale BLW, så synes hun der er mange rigtig gode facetter ved det. Så hun er og bliver skøn den kvinde :)

Freya er sund og harmonisk. Hun kan og gør alt det en baby på 2 mdr skal :) Hun kunne slet ikke få øjnene fra SP og smilede og pludrede konstant, hehe. Suk hjerte, brist ikke <3
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 16. nov 2016, 15:26

Min nevø kunne først rigtig spise blw da han var 8 måneder. Før det brugte han simpelthen for meget energi på at spise maden og fordøje den, så han fik for lidt. Så der måtte grød til. :)

Man må jo prøve sig frem og se hvad der sker, børn er jo så forskellige.

Jeg håber også at fuldamme til 6 måneder. Lige for tiden pakker hun 250-300 gram på om ugen, så hun vejer nu 4600 gram. 10 uger gammel og har fordoblet sin fødselsvægt ♡
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Knirkemis » 17. nov 2016, 07:20

Snowdrop skrev:Gad vide hvorfor de Sp har så travlt med det grød der... WHO anbefaler da ellers fuldamning til 6 mdr. Håber dælme ikke Freyas SP begynder på noget af det der for tidigt, for så bliver vi ikke ved med at være fine venner :LOL:

Her i huset er gemalen blevet ramt af forkølelse. ØV! Håber ikke mig og lillepigen bliver smittet. Synes det ville være så synd hvis hun skulle rammes af forkølelses midt i 9ugers vækstspringet :/

Jeg tror det kommer meget an på barnet. Idun gider ikke rigtig flasken med mælk mere, og sjatspiser hele dagen. Når de begynder på det, er de klar til grød eller vælling. Men måske er det anderledes med børn som fuldammes?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 17. nov 2016, 09:01

BabyM skal også være blw barn, og jeg er ret spændt på hvordan det kommer til at gå, min sp er ikke heeelt med på den ide, men det er jo heldigvis mig der bestemmer. Jeg regner med at købe sådan en plastik måtte som man bruger til kontorstole til at lægge under hans stol.
Sundhedsplejersken kommer i dag, så jeg er spændt på hvor stor han er blevet. Lige nu er han i tigerspring og sover a h til og lige så gør mor. Han var ellers lige begyndt at sove ude i barnevogn mere end 20 min af gangen. Nu er vi bare tilbage til start. Håber det vender tilbage til normal når det her spring er ovre.

Velkommen til Lulu :blomst:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 17. nov 2016, 11:11

Knirkemis skrev:
Snowdrop skrev:Gad vide hvorfor de Sp har så travlt med det grød der... WHO anbefaler da ellers fuldamning til 6 mdr. Håber dælme ikke Freyas SP begynder på noget af det der for tidigt, for så bliver vi ikke ved med at være fine venner :LOL:

Her i huset er gemalen blevet ramt af forkølelse. ØV! Håber ikke mig og lillepigen bliver smittet. Synes det ville være så synd hvis hun skulle rammes af forkølelses midt i 9ugers vækstspringet :/

Jeg tror det kommer meget an på barnet. Idun gider ikke rigtig flasken med mælk mere, og sjatspiser hele dagen. Når de begynder på det, er de klar til grød eller vælling. Men måske er det anderledes med børn som fuldammes?


Jeg tror du har ret i at det kommer an på barnet. Det er også derfor at jeg håber det kan lykkes med fuldamning til 6 mdr. Kan det ikke det, jamen så lægger vi jo bare planerne om; fed is best.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 17. nov 2016, 20:46

Sangenius, tillykke med jeres stor pige :lun:.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 17. nov 2016, 20:49

Jeg giver grød og mos først, fordi det giver mest mening for mig/os. Det udelukker ikke, at M får lov at smage og spise forskellige ting.

Min dreng gad fx ikke grøntsagsmos, men ville godt spise små stykker kogt kartoffel.

Selvom han startede med grød, har han ikke haft problemer med at smage på forskellige ting eller at kløjs i maden.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 17. nov 2016, 20:52

M er en kegle at putte om aftenen for tiden :tie:, og det forstyrrer desværre også min store drengs søvn, da hun nu skal puttes i tremmesengen i værelset ved siden af hans (tidligere har vi puttet i stuen, hvor vi kan lukke flere døre).
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 17. nov 2016, 20:54

I dag var jeg på cafe med M og min MG. Det har jeg aldrig prøvet før, og jeg overvejede det også, men jeg tog afsted, og det gik så godt :banan:.

M var vågen hele tiden, men sad bare hos mig og kiggede rundt og fik også lidt at spise.

Det er stort for mig, fordi jeg ikke kunne det med R. Han blev simpelthen for ked af det.
4

Tilbage til "Forældre"