Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. nov 2016, 09:24

Sorens: Det er samme mønster her. Han vågner for at spise oftere, end han plejer om natten, han sover uroligt, og så er han kampumulig at putte om aftenen.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 19. nov 2016, 09:36

Thea vil fortsat kun sove oven på mig. Hmjeg er ved at blive lidt skør. Det er over en måned nu, hvor hun bare kun vil ligge her. Om natten sover hun fint i sin bedsidecrib, 2-4 timer i træk. Men om dagen vågner hun efter 10-20 min hvis jeg ligger hende. Det er sgu lidt op ad bakke :O
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. nov 2016, 09:38

Hvordan gør I i forhold til lur, når I skal ud af huset i løbet af dagen?

Knud vågner som regel omkring kl. 9 om morgenen. Der går 1 time, maks. 1,5 så har han brug for at sove igen. Vi kan lige nå at pusle, spise og måske lege en smule. Formiddagsluren varer gerne 2-3 timer, så han er sulten igen, når han vågner.
Jeg forsøger så vidt muligt at undgå at skulle ud af døren mellem 10 og 14.30, men nogle gange skal man jo bare være til et eller andet i det tidsrum.

Hvis jeg flytter ham over i autostolen, mens han sover, så vågner han og kan ikke rigtig falde i søvn igen.

Må man bare leve med, at det engang imellem er nødvendigt at vække dem fra en lur?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. nov 2016, 09:47

Sangius skrev:Thea vil fortsat kun sove oven på mig. Hmjeg er ved at blive lidt skør. Det er over en måned nu, hvor hun bare kun vil ligge her. Om natten sover hun fint i sin bedsidecrib, 2-4 timer i træk. Men om dagen vågner hun efter 10-20 min hvis jeg ligger hende. Det er sgu lidt op ad bakke :O


Sådan var det også her det første laaange stykke tid. Man bliver småtosset af det.
Hos os er det stille og roligt blevet bedre. Nu tager han en lang lur i sin barnevogn om formiddagen, nogle gange også om eftermiddagen. Sidst på dagen sover han sjældent mere end 10-20 minutter, hvis han ikke ligger hos mig.

Hvis du går en tur med hende i barnevognen, kan hun så sove videre, når den står stille igen?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 19. nov 2016, 09:53

Danseprinsesse skrev:
Sangius skrev:Thea vil fortsat kun sove oven på mig. Hmjeg er ved at blive lidt skør. Det er over en måned nu, hvor hun bare kun vil ligge her. Om natten sover hun fint i sin bedsidecrib, 2-4 timer i træk. Men om dagen vågner hun efter 10-20 min hvis jeg ligger hende. Det er sgu lidt op ad bakke :O


Sådan var det også her det første laaange stykke tid. Man bliver småtosset af det.
Hos os er det stille og roligt blevet bedre. Nu tager han en lang lur i sin barnevogn om formiddagen, nogle gange også om eftermiddagen. Sidst på dagen sover han sjældent mere end 10-20 minutter, hvis han ikke ligger hos mig.

Hvis du går en tur med hende i barnevognen, kan hun så sove videre, når den står stille igen?


Nope. Hun vågner maks 2 min efter vognen står stille. Det er kun om natten hun vil ligge for sig selv uden bevægelse... :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 19. nov 2016, 10:25

Danseprinsesse skrev:Hvordan gør I i forhold til lur, når I skal ud af huset i løbet af dagen?

Knud vågner som regel omkring kl. 9 om morgenen. Der går 1 time, maks. 1,5 så har han brug for at sove igen. Vi kan lige nå at pusle, spise og måske lege en smule. Formiddagsluren varer gerne 2-3 timer, så han er sulten igen, når han vågner.
Jeg forsøger så vidt muligt at undgå at skulle ud af døren mellem 10 og 14.30, men nogle gange skal man jo bare være til et eller andet i det tidsrum.

Hvis jeg flytter ham over i autostolen, mens han sover, så vågner han og kan ikke rigtig falde i søvn igen.

Må man bare leve med, at det engang imellem er nødvendigt at vække dem fra en lur?


Nu bor vi i hovedstadsområdet, så jeg kan som regel gå eller tage s-toget. Så kan hun sove videre. Men ja, nogle gange skal man jo afsted, og sådan er det bare. Så længe det ikke er hver eller hver anden dag du forstyrrer hans rytme, så går det nok også.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 19. nov 2016, 11:35

DP - jeg har også haft et par gange her i ugen hvor jeg har været nødt til at flytte ham fra barnevogn til autostol pga kiropraktorbesøg. Det er heller ikke noget jeg synes om at gøre alt for meget.

Når vi er i mødregruppe foregår det på gåben eller i bus og der kan han sove videre.
Jeg kender dog en del andengangsmødre hvor de er nødt til at flytte i autostol om eftermiddagen for at hente den store og der er det jo bare sådan det er. Jeg kan heldigvis hente på gåben.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 19. nov 2016, 11:37

Sangius - her er det også først den sidste måned - halvanden at han har villet sove i barnevognen. Det er han til gengæld også blevet god til nu.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. nov 2016, 12:00

Sangius skrev:Nope. Hun vågner maks 2 min efter vognen står stille. Det er kun om natten hun vil ligge for sig selv uden bevægelse... :)


Sådan var det også her. Og så længe det var sådan, gad jeg ikke kæmpe for, at han skulle sove i vognen (medmindre vi gik en tur selvfølgelig).
Med tiden begyndte han at sove lidt videre, når vognen stod stille. Der begyndte jeg at prøve at putte ham i den. Det er stille og roligt blevet nemmere at putte, og lurene er blevet længere.
Nu kan han ofte falde i søvn i vognen selv, andre gange skal han have lidt hjælp.

Og så er der dage som i dag, hvor han ikke kunne sove mere end en time, selvom han bestemt ikke var udhvilet. Så lige nu sover han også på min arm. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. nov 2016, 12:07

primle skrev:DP - jeg har også haft et par gange her i ugen hvor jeg har været nødt til at flytte ham fra barnevogn til autostol pga kiropraktorbesøg. Det er heller ikke noget jeg synes om at gøre alt for meget.

Når vi er i mødregruppe foregår det på gåben eller i bus og der kan han sove videre.
Jeg kender dog en del andengangsmødre hvor de er nødt til at flytte i autostol om eftermiddagen for at hente den store og der er det jo bare sådan det er. Jeg kan heldigvis hente på gåben.


Jeg kan ikke rigtig komme nogen steder uden bil.

Med mødregruppen passer det heldigvis som regel godt ind i rytmen her. Så det er heldigvis sjældent, vi ikke kan planlægge os ud af det på en eller anden måde. :)
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 19. nov 2016, 15:33

Sangius hvad med en vikle, så kan du da have hænderne fri mens hun sover? :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 19. nov 2016, 15:39

Snowdrop skrev:Sangius hvad med en vikle, så kan du da have hænderne fri mens hun sover? :)


Ja, det gør jeg også af og til. Synes bare den er dårlig at sidde ned med, så hvis jeg vikler hende skal jeg nærmest stå og gå hele tiden, eller løsne den igen. Men den aflaster da helt klart! :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 19. nov 2016, 15:43

Sorenspige skrev:Jeg tænker ikke så meget på sygdomme :genert:, men tanken har da strejfet mig. Jeg tænker generelt ikke på alvorlige ting i forbindelse med mine børn (fx vuggedød).

Jeg bekymrer mig ellers om ALT andet, men min hjerne lukker lige som ned, når de emner kommer på banen.


Jeg er nok bare en overpylret førstegangsmor.
Prøver at gøre alting rigtigt men det falder vist til jorden... Jeg har heldigvis ikke fået direkte bemærkninger endnu, men ser alligevel spøgelser når jeg vover at åbne munden om mine bekymringer for sygdom og død. Det hjælper ikke engang at jeg minder mig selv om at mine bekymringer for det første er reelle nok i forhold til min historie og at jeg for det andet har haft decideret angst tidligere i livet. Skammer mig stadig over at glæden nogen gange drukner i bekymringer og om folkmon ruller øjne bag min ryg over det og mine "sjove idéer".

Edit to add: Altså ikke at jeg tolker din besked sådan, Lol, den fik mig bare til at tænke højt generelt...
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 19. nov 2016, 15:48

Sangius skrev:
Snowdrop skrev:Sangius hvad med en vikle, så kan du da have hænderne fri mens hun sover? :)


Ja, det gør jeg også af og til. Synes bare den er dårlig at sidde ned med, så hvis jeg vikler hende skal jeg nærmest stå og gå hele tiden, eller løsne den igen. Men den aflaster da helt klart! :)



Ja de er elendige at sidde ned med. Freya brokker sig hvis jeg sætter mig :lol2:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 19. nov 2016, 20:00

Snowdrop, jeg er glad for, at du ikke tolker mit indlæg sådan, for det var bestemt ikke meningen.

Jeg kender alt til at være nervøs og bekymret for at gøre det godt nok som mor. Det er jeg stadig på mange områder.

Nu kender jeg ikke din historie, men din bekymring lyder jo til at stamme fra nogle triste oplevelser, og lige meget hvad er de jo helt reelle.

Af en eller anden grund så har min indre stemme på lige præcis det område talt positivt siden NF med min dreng. Samtidig har jeg nok en lidt naiv tilgang til det. Jeg nægter nok lidt at anerkende, at mine børn kan være i fare. Med min fornuft ved jeg godt, at det ikke passer, men min hjerne beskytter mig åbenbart ved ikkr at ville tro på det.
0

Tilbage til "Forældre"