Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Marigold » 8. jun 2017, 13:43

Hejsa. Så er jeg også klar til at flytte her ind til jer :)
Jeg fødte lørdag d. 3./6.
Vandet gik kl 5.30 mens jeg lå i sengen. Ved 6 tiden begyndte veerne som hurtigt tog fat. Kl 6.20 ringede jeg jeg til mine forældre og sagde de skulle stå op og komme senest kl 8. Da de kom og var ved vores datter, suste vi afsted mod OUH hvor vi skulle være kl 9. Undervejs i bilen fik jeg dog pressetrang så vi ringede til OUH og bad dem stå klar. De ville sende en ambulance mod os men vi takkede nej. Var på OUH ca 8.30 og kl 8.58 fødte jeg en flot fyr på 4185g og 54 cm i uge 38+4.
4
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 8. jun 2017, 15:25

Tillykke Marigold ♡

Det er godt nok hårde løjer med arbejde og baby. Og det endda med far på barsel stadigvæk. I dag stod Thea op kl 4, hvor hun så fik babs. Så vågnede hun igen kl 5, og var ked af det. Tog hende op og ville lægge hende til, så knækkede hun sig ud over det hele. Så måtte stå op og gå i bad, mens manden skiftede sengetøj.
Cykler på arbejde, 14 km hver vej, og kan godt mærke jeg ikke lige får den søvn jeg plejer.
Sådan en dag foran mikroskopet med en tricky case. Puha. Jeg dør :lol:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 12. jun 2017, 15:17

Vild fødsel marigold! Så var det da hurtigt overstået :lol: Ved I hvad han skal hedde?

Her har Luna fået rytme! Ja jeg ved godt den er væk i morgen nu hvor jeg har skrevet det :lol: Hun vågner kl 06, (fuck det er fedt ikke længere at have et barn der vågner kl 04!) leger, sover en kort formiddagslur på 10-40 minutter, leger igen et par timer og ved 11-tiden tager hun en lang lur på mindst 2 timer hvorefter hun igen leger og powernapper hele eftermiddagen og ved 19 tiden falder hun så i søvn til natten :)

I dag tog hun hele 4 timers middagslur! Derudover har hun sovet et stræk på 5 timer i nat! Jeg fik sovet fra 01-06! Igår sov hun et stræk fra 00-04, med så lange søvnperioder ender jeg jo med at være en overskudsmor! Det sagt så sov jeg stadig 3 timer med hende til middag selvom jeg sov meget i nat, så her er stadig små kaos med et bjerg vasketøj der skal lægges sammen... Men nu sove rhun igen, op af mig, så bliver jeg jo nødt til at tjekke facebook i stedet for at rydde op, ik? :genert:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 12. jun 2017, 18:14

Sikke en flot vægt Marigold :gogo:

Sangius, puha det må være hårdt at starte på arbejde...

Dejligt med rytme, Godtnavn.

Her har vi en snert af rytme. Vi går i seng samtidig omkring 22-23 og så sover hun til mellem 3 og 4.30. Og så igen til ca 3 timer senere. Så tager jeg hende over i sengen og vi hygger og småsover indtil vil står op mellem 8.30 og 10. Så tager hun en god formiddagslur og powernapper kun derefter. Om aftenen vil hun gerne sidde hos en af os og putte/sove.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 12. jun 2017, 18:51

Har lidt problemer med min mand... :(

Han fik nyt arbejde i januar (hvilket jeg gjorde klart at jeg syntes var dumt midt i flytning og baby) som kræver en del dage i Jylland osv. incl diverse sociale arrangementer. Han har siden været ude ca 1-3 gange om ugen pånær lige to uger efter vi fik A. Jeg er sq lidt træt af det. Senest igår hvor han tog afsted kl 11 og er kommet hjem idag kl 15. A er vågen, men han skal lige pakke ud og på toilet og skifte tøj, og herefter sover A igen. Jeg står alene med tre børn, heraf to der skal op og i skole og en lille baby.
Så da han kommer hjem vil jeg gerne tage bilen og lige klare nogle ærinder (og være lidt uden baby) og det er ok, men så er han altså nødt til at arbejde i aften. Han bliver sur og skælder ud på både mig og den ældste mens vi spiser. Jeg er så pissed over at han (tilsyneladende) bruger al sin energi udenfor hjemmet mens jeg groft sagt bare sidder herhjemme og venter på at skulle amme igen.

Har prøvet at sige det til ham, og så siger han at han er ked af det, men intet ændrer sig. Det er mig der har A 95%. Til gengæld følger han de store i skole og ordner alt vasketøj og opvask. Så det er ikke fordi han ikke gør noget. Jeg ville bare ønske at han ville droppe alle de arrangementer og bare være herhjemme. Desværre er det påkrævet ift hans job og så tror jeg også at han nyder det. Og det pisser mig endnu mere af at han er ude og more sig mens jeg "røvkeder" mig herhjemme med lortebleer og amningen.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 13. jun 2017, 19:34

Har I erfaring med at køre bil med baby? Vi er inviteret i sommerhus i Sverige i uge 28. Der er Thea 10 måneder gammel, og køreturne er 6 timer og 12 minutter.

Jeg er sgu i tvivl om vi tør?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 13. jun 2017, 19:49

Sangius skrev:Har I erfaring med at køre bil med baby? Vi er inviteret i sommerhus i Sverige i uge 28. Der er Thea 10 måneder gammel, og køreturne er 6 timer og 12 minutter.

Jeg er sgu i tvivl om vi tør?


Vi er kørt til Sønderjylland to gange. Første gang sov han hele vejen derover, men hjemturen var rædsom. Han var overstimuleret og vi kørte på et dumt tidspunkt ifht normal lur. Han græder ellers aldrig, men han skreg simpelthen så jeg troede han ville besvime af det.

Anden gang var det supervarmt, så selvom det egentlig gik fint, så brokkede han sig lidt hvert 45. minut, hvor vi så måtte holde ind på en rasteplads til amning og luft på ryggen... sådan en autostol hvor man sidder spændt fast bliver temmelig lun. Det tog 6 timer at køre en tur, der normalt tager 3, suk! Men altså, det gik fint, det tog bare lang tid fordi vi holdt 4 pauser undervejs for at det skulle være en god oplevelse.

Men han har også kun været 3-4 mdr og forstår jo intet. En 10-mdrs kan man jo lidt nemmere distrahere med legetøj og en snack.
Og vi har en lillebitte bil, så der kan ikke sidde en voksen ved siden af ham på bagsædet (min kærestes ben er så lange at førersædet skal være helt tilbage). Hvis der sidder en voksen på bagsædet kan man jo trøste.

Hvis hun sover godt om natten kunne I jo eventuelt satse på at køre mens hun sover? Alternativt være forberedt på en del pitstop og så bare tage det med ro, holde ind og spise en is og slappe lidt af når der er behov for det.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 13. jun 2017, 19:52

Æble skrev:Har lidt problemer med min mand... :(

Han fik nyt arbejde i januar (hvilket jeg gjorde klart at jeg syntes var dumt midt i flytning og baby) som kræver en del dage i Jylland osv. incl diverse sociale arrangementer. Han har siden været ude ca 1-3 gange om ugen pånær lige to uger efter vi fik A. Jeg er sq lidt træt af det. Senest igår hvor han tog afsted kl 11 og er kommet hjem idag kl 15. A er vågen, men han skal lige pakke ud og på toilet og skifte tøj, og herefter sover A igen. Jeg står alene med tre børn, heraf to der skal op og i skole og en lille baby.
Så da han kommer hjem vil jeg gerne tage bilen og lige klare nogle ærinder (og være lidt uden baby) og det er ok, men så er han altså nødt til at arbejde i aften. Han bliver sur og skælder ud på både mig og den ældste mens vi spiser. Jeg er så pissed over at han (tilsyneladende) bruger al sin energi udenfor hjemmet mens jeg groft sagt bare sidder herhjemme og venter på at skulle amme igen.

Har prøvet at sige det til ham, og så siger han at han er ked af det, men intet ændrer sig. Det er mig der har A 95%. Til gengæld følger han de store i skole og ordner alt vasketøj og opvask. Så det er ikke fordi han ikke gør noget. Jeg ville bare ønske at han ville droppe alle de arrangementer og bare være herhjemme. Desværre er det påkrævet ift hans job og så tror jeg også at han nyder det. Og det pisser mig endnu mere af at han er ude og more sig mens jeg "røvkeder" mig herhjemme med lortebleer og amningen.


Øv, æble, det lyder træls! Og synd for ham at han ikke lærer A at kende som lille...
men tror du at han gør det for at "snyde" sig udenom den trælse babytjans eller fordi han prøver at gøre det bedst mulige for jeres familie? Måske er det lidt nemmere at "tilgive" hans fravær hvis du prøver at tænke på det som at han arbejder for jeres skyld?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 13. jun 2017, 21:19

Luna har assymetriske deller på benene, det betyder jo højst sandsynligt intet, men det kan være tegn på hofteskred :whine: Har lige læst om det og hvis det er det betyder det 3 måneder med skinne på! Og fordi det først bliver opdaget nu kun 95% chance for hun ikke får men (ja det er en høj sats, men stadig langt fra 100). Ej jeg har total tudetur lige nu :( Har først tid hos lægen på tirsdag, det bliver en lang uge...
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf xxx---xxx » 13. jun 2017, 21:34

godtnavn skrev:Luna har assymetriske deller på benene, det betyder jo højst sandsynligt intet, men det kan være tegn på hofteskred :whine: Har lige læst om det og hvis det er det betyder det 3 måneder med skinne på! Og fordi det først bliver opdaget nu kun 95% chance for hun ikke får men (ja det er en høj sats, men stadig langt fra 100). Ej jeg har total tudetur lige nu :( Har først tid hos lægen på tirsdag, det bliver en lang uge...


Nu spørg jeg totalt uvidende ik. Men asymetriske deller?
Skal de være symmetriske. Det anede jeg ikke.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf xxx---xxx » 13. jun 2017, 21:36

Marigold skrev:Hejsa. Så er jeg også klar til at flytte her ind til jer :)
Jeg fødte lørdag d. 3./6.
Vandet gik kl 5.30 mens jeg lå i sengen. Ved 6 tiden begyndte veerne som hurtigt tog fat. Kl 6.20 ringede jeg jeg til mine forældre og sagde de skulle stå op og komme senest kl 8. Da de kom og var ved vores datter, suste vi afsted mod OUH hvor vi skulle være kl 9. Undervejs i bilen fik jeg dog pressetrang så vi ringede til OUH og bad dem stå klar. De ville sende en ambulance mod os men vi takkede nej. Var på OUH ca 8.30 og kl 8.58 fødte jeg en flot fyr på 4185g og 54 cm i uge 38+4.


Velkommen :wave:

Sikke en lynføder du er, sejt gået!!!
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf xxx---xxx » 13. jun 2017, 21:40

Æble skrev:Har lidt problemer med min mand... :(

Han fik nyt arbejde i januar (hvilket jeg gjorde klart at jeg syntes var dumt midt i flytning og baby) som kræver en del dage i Jylland osv. incl diverse sociale arrangementer. Han har siden været ude ca 1-3 gange om ugen pånær lige to uger efter vi fik A. Jeg er sq lidt træt af det. Senest igår hvor han tog afsted kl 11 og er kommet hjem idag kl 15. A er vågen, men han skal lige pakke ud og på toilet og skifte tøj, og herefter sover A igen. Jeg står alene med tre børn, heraf to der skal op og i skole og en lille baby.
Så da han kommer hjem vil jeg gerne tage bilen og lige klare nogle ærinder (og være lidt uden baby) og det er ok, men så er han altså nødt til at arbejde i aften. Han bliver sur og skælder ud på både mig og den ældste mens vi spiser. Jeg er så pissed over at han (tilsyneladende) bruger al sin energi udenfor hjemmet mens jeg groft sagt bare sidder herhjemme og venter på at skulle amme igen.

Har prøvet at sige det til ham, og så siger han at han er ked af det, men intet ændrer sig. Det er mig der har A 95%. Til gengæld følger han de store i skole og ordner alt vasketøj og opvask. Så det er ikke fordi han ikke gør noget. Jeg ville bare ønske at han ville droppe alle de arrangementer og bare være herhjemme. Desværre er det påkrævet ift hans job og så tror jeg også at han nyder det. Og det pisser mig endnu mere af at han er ude og more sig mens jeg "røvkeder" mig herhjemme med lortebleer og amningen.



Wow æble jeg synes du er sej. Jeg havde ikke kunne holde til det der. Selvom han ordner vasketøj og opvask, så gør det slet ikke op for hvor hårdt der er at have en baby og et større barn.
Det er altså skide hårdt fysisk og psykisk. Man får sjældent en pause og der er hele tiden nogen der kræver noget af en.
Mit frirum pt er netop at vaske tøj. Der får jeg sku da 5 min ro.

Jeg havde ikke kunne holde til det. Men jeg synes også det er mega hårdt at være alene med begge børn. Også fordi jeg har kronisk dårlig samvittighed overfor storebror der hele tiden må vente.
Og så snart lillebror sover så er jeg 100% på storebror.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 14. jun 2017, 05:52

xxx---xxx skrev:
godtnavn skrev:Luna har assymetriske deller på benene, det betyder jo højst sandsynligt intet, men det kan være tegn på hofteskred :whine: Har lige læst om det og hvis det er det betyder det 3 måneder med skinne på! Og fordi det først bliver opdaget nu kun 95% chance for hun ikke får men (ja det er en høj sats, men stadig langt fra 100). Ej jeg har total tudetur lige nu :( Har først tid hos lægen på tirsdag, det bliver en lang uge...


Nu spørg jeg totalt uvidende ik. Men asymetriske deller?
Skal de være symmetriske. Det anede jeg ikke.


Det anede jeg heller ikke, før der var en der skrev noget om det i en terminsgruppe, jeg havde ellers bare synes det var nuttet at Luna havde 2 deller på det ene lår og 3 på det andet :genert: Så føler mig også som skodmor fordi jeg har vidst det i en måned og først reagerer nu, men altså, jeg anede det jo ikke. Lægen mente jo også at det skulle tjekkes, hun sagde at sundhedsplejerske også tjekker det når de er på besøg, det kan åbenbart også være galt hvis der er lige mange deller men de ikke sidder ens på benene. Lægen sagde det højst sandsynligt intet var men at det helt sikkert skulle tjekkes, for hofteskred skal helst opdages så tidligt som muligt.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 14. jun 2017, 07:55

Sangius skrev:Har I erfaring med at køre bil med baby? Vi er inviteret i sommerhus i Sverige i uge 28. Der er Thea 10 måneder gammel, og køreturne er 6 timer og 12 minutter.

Jeg er sgu i tvivl om vi tør?


Jeg tror ikke det er et problem. Forbered jer på nogle ekstra stop undevejs, pak en madpakke med lækre og lette at spise snacks, samt en drikkedunk.
Hvis du forventer det bliver meget varmt, så overvej evt at købe sådan et stykke stof man kan sætte på autostolen (google evt sommerbetræk) således at det ikke bliver alt for ulidligt varmt at sidde i stolen.
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 14. jun 2017, 08:02

godtnavn skrev:
xxx---xxx skrev:
godtnavn skrev:Luna har assymetriske deller på benene, det betyder jo højst sandsynligt intet, men det kan være tegn på hofteskred :whine: Har lige læst om det og hvis det er det betyder det 3 måneder med skinne på! Og fordi det først bliver opdaget nu kun 95% chance for hun ikke får men (ja det er en høj sats, men stadig langt fra 100). Ej jeg har total tudetur lige nu :( Har først tid hos lægen på tirsdag, det bliver en lang uge...


Nu spørg jeg totalt uvidende ik. Men asymetriske deller?
Skal de være symmetriske. Det anede jeg ikke.


Det anede jeg heller ikke, før der var en der skrev noget om det i en terminsgruppe, jeg havde ellers bare synes det var nuttet at Luna havde 2 deller på det ene lår og 3 på det andet :genert: Så føler mig også som skodmor fordi jeg har vidst det i en måned og først reagerer nu, men altså, jeg anede det jo ikke. Lægen mente jo også at det skulle tjekkes, hun sagde at sundhedsplejerske også tjekker det når de er på besøg, det kan åbenbart også være galt hvis der er lige mange deller men de ikke sidder ens på benene. Lægen sagde det højst sandsynligt intet var men at det helt sikkert skulle tjekkes, for hofteskred skal helst opdages så tidligt som muligt.


Min store datter havde asymmetriske deller. Jeg var totalt hys og fik hende tjekket, og plagede lægen med mine spørgsmål tusinde gange. Hun er nemlig også arveligt disponeret. Men der var altså intet i vejen med damens hofter :) :ae:
1

Tilbage til "Forældre"