Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 721
Likede indlæg: 4417

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 18. okt 2017, 21:40

Ficus skrev:Jer med fuldammebørn, har i prøvet at de er gået fra 1-3 lortebleer om dagen, til der pludselig er gået næsten 5 dage?

Jeg kan læse mig til at der må gå op til 14 dage :shock: men synes han begynder at virke lidt ked af situationen. Han er 3 måneder. Vi har ellers lige haft nogle rigtig gode uger, hvor han har været glad og får sovet ordentligt, men derudover synes jeg ikke der er nogen forskel i hvor længe og ofte han spiser.

På trods af lidt supplering gik min store pige op til 16 dage mellem lortebleerne :genert: hun pjevsede de sidste par dage op til der kom noget. Men eller var alt fint. Men der kom virkelig meget l... når der så kom noget :tie:

Den lille havde en er periode hvor der var lortebleer hver fredag :lol:
0
S :lun:
V :lun:
Frk._Strawberry
Kort karma: 68
Likede indlæg: 588

Indlægaf Frk._Strawberry » 19. okt 2017, 15:33

Nå, jeg må nok hellere komme over i denne tråd, nu her godt 14 dage efter min babys fødsel - overskuddet har mildest talt været minimalt med en størrelse hængende i brysterne eller på armen mere eller mindre konstant :) Men jo bedre vi lærer ham og hans signaler at kende, jo større er overskuddet også ved at blive :)

Brugernavn: Frk._Strawberry
Alder: 29
Barns fødselsdag, køn og evt. navn: 3. oktober 2017, dreng
Andre børn: Nej
3
Ficus
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1729

Indlægaf Ficus » 20. okt 2017, 08:04

Bøtte skrev:
På trods af lidt supplering gik min store pige op til 16 dage mellem lortebleerne :genert: hun pjevsede de sidste par dage op til der kom noget. Men eller var alt fint. Men der kom virkelig meget l... når der så kom noget :tie:

[/quote]

Krydser fingre for at fredag bare er dagen hvor det sker :-D Nu er der gået en uge.

Snakkede med hans læge i går i anden anledning og hun sagde at ift termin, så er han næsten 3,5 måned. Så hun synes jeg skulle prøve at give et par teskeer mos/sveskemos, for at se om det sætter gang i noget. Næste SP besøg er i start december (hun var her for ca 2 uger siden og snakkede selvfølgelig slet ikke om andet end mælk) og hun sagde at der kunne vi jo så snakke lidt om grød/mos.

Er sgu i tvivl. Der er som sagt gået 1 uge ud af de "tilladte" 14 dage uden lorteble, han får kun modermælk og D-dråber indenbords. Han er begyndt med et par enkelte prutter, ren luft, i forbindelse med at han spiser og de stinker virkelig ækelt :tie: Men det får mig til at tænke at der i hvert fald er noget i tarmene som ikke kommer videre... sveskemos virker bare lidt drastisk :genert:

Havde i givet sveskemosen?
Senest rettet af Ficus 20. okt 2017, 08:18, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 721
Likede indlæg: 4417

Indlægaf Bøtte » 20. okt 2017, 08:10

Ficus skrev:
Bøtte skrev:

Krydser fingre for at fredag bare er dagen hvor det sker :-D Nu er der gået en uge.

Snakkede med hans læge i går i anden anledning og hun sagde at ift termin, så er han næsten 3,5 måned. Så hun synes jeg skulle prøve at give et par teskeer mos/sveskemos, for at se om det sætter gang i noget. Næste SP besøg er i start december og hun sagde sidst at der kunne vi jo så snakke lidt videre om grød/mos.

Er sgu i tvivl. Der er som sagt gået 1 uge ud af de "tilladte" 14 dage uden lorteble, han får kun modermælk og D-dråber indenbords. Han er begyndt med et par enkelte prutter, ren luft, i forbindelse med at han spiser og de stinker virkelig ækelt :tie: Men det får mig til at tænke at der i hvert fald er noget i tarmene som ikke kommer videre... sveskemos virker bare lidt drastisk :genert:

Havde i givet sveskemosen?

Nej, det havde jeg ikke allerede.

Hvis prutterne lugter, tænker jeg det er 'på vej'. Sådan var det også med begge mine op til det kom.
Vil han tage en flaske? Så ville jeg hellere give kogt afkølet vand, hvis der skal gøre noget. Eller evt lidt på en ske eller kop.

Ellers fik jeg det trick at vaske godt bagi med en våd klud, det gør køerne ved kalvene og det skulle hjælpe babyer også :lol:
0
S :lun:
V :lun:
Lulu
Kort karma: 71
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 863

Indlægaf Lulu » 20. okt 2017, 08:12

^ nej.

Jeg havde masseret og trykket på maven (alle de der kneb der hjælper lidt).

Vi har flyttet F ind til E i denne uge. F vågner omring kl 22 hver aften og vrider sig og skriger. Han får efterhånden kun mme når han bliver puttet og om natten. Det er kun fra ca 22 og frem han vrider sig som om han har ondt. Vi bruger mam sutteflasker med suttehoved 1. Tror I der kunne være noget der at det er det der gør det? Jeg overvejer i aften at prøve at give ham hans mme i tudekop eller alm kop. For at se om det ændrer noget. Gad bare godt han snart sov ordentligt. Så jeg kan sove ordentligt nå!
0
Ficus

Indlægaf Ficus » 20. okt 2017, 08:22

Tænkte det nok, tror ikke jeg gør det.

Han bliver masseret, får trykket på ryg og hæle udfra Tryk & Glad bøger og videoer, har fået varme bade, benene cykler og cykler, men det eneste der sker er at han synes det er sindssygt sjovt og så senere de klamme prutter.

Må prøve ko-tricket :gogo:
0
JoyNips
Kort karma: 414
Likede indlæg: 6490

Indlægaf JoyNips » 20. okt 2017, 08:34

10 point til min kæreste for at tage 3 dage til England mens barnet får sin første tand... :rulle:

Ej, det er ikke slemt, men humøret er ikke lige så højt som det plejer og jeg skal hele tiden være “på” ham, hvor han normalt kan tulre rundt selv på gulvet i lang tid.
1
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 359
Likede indlæg: 1832

Indlægaf MyGirl » 20. okt 2017, 11:25

Guuud, der er da aktivitet herinde!! Havde åbenbart fået slået min overvågning af tråden af, så troede, den var helt død :genert:,
0
Shmartiesh
Kort karma: 57
Likede indlæg: 535

Indlægaf Shmartiesh » 22. okt 2017, 17:46

Min mand havde to sygedage i denne uge. Det er ret hyggeligt at have ham hjemme nu når man har baby :lun:

Vi var på første overnatning med baby i weekenden. Det gik rigtig godt, bortset fra at da vi ankom i går sov hun nærmest fra ankomst til sengetid. Det er i og for sig godt, men hun sov mere end normalt og tænker at vores venner 1,5 årige dreng var med til at der var lidt mere støj omkring hende og at hun derfor sover for at cope.

I dag på hjemvejen kørte vi omkring min mands forældre. De er meget stille og rolige, men farmor vil så gerne holde og trøste og underholde, og til sidst græd J ret meget og kunne ikke finde ro i sig selv til at sove. Jeg sagde til min mand vi måske skulle køre hjem for at hun kunne sove i bilen, det var han heldigvis med på. Hun faldt da også i søvn efter en lille skrigetur på 5 min. Jeg er egentlig blevet bedre til at kapere når hun græder, i den forstand at jeg ikke græder også :genert: Men når det er så tydeligt hun ikke rigtig kan finde ro så bliver jeg trist. Farmor spurgte hele tiden til om at var maven der drillede, som om det er eneste mulighed for at en baby græder. Fandtes der ikke overstimulerede babyer for 30 år siden?????
0
godtnavn
Kort karma: 328
Likede indlæg: 2203

Indlægaf godtnavn » 22. okt 2017, 19:24

Jeg sov 7 timer i nat! Luna har aldrig sovet så længe før, var total groggy da vi vågnede :lol: Men kæresten tog hende og så fik jeg lige en time mere! Det var åbenbart alligevel ikke nok for tog 2 timers middagslur med hende i sengen :lol:

Men hey, for første gang i en uge sover jeg uden mareridt! Jeg vil hoppe i seng igen lige om lidt, håber Luna gentager succesen fra i nat :D
0
AgentPixie
Kort karma: 75
Likede indlæg: 952

Indlægaf AgentPixie » 22. okt 2017, 21:06

Vi har en grumpy baby disse dage, og det er vi slet ikke vant til. Kan ikke rigtig greje hvad der er i vejen :gruble:
Han er vildt pjevset og vil hele tiden være hos sin far eller jeg, men vi skal helst gå rundt samtidig, ellers skyder han ryg, ormer rundt og brokker sig. Min ryg er totalt smadret!

Han er vist i gang med det første lange spring, måske det bare er det..
0
godtnavn
Kort karma: 328
Likede indlæg: 2203

Indlægaf godtnavn » 23. okt 2017, 09:55

AgentPixie skrev:Vi har en grumpy baby disse dage, og det er vi slet ikke vant til. Kan ikke rigtig greje hvad der er i vejen :gruble:
Han er vildt pjevset og vil hele tiden være hos sin far eller jeg, men vi skal helst gå rundt samtidig, ellers skyder han ryg, ormer rundt og brokker sig. Min ryg er totalt smadret!

Vikler du? Ellers vil jeg anbefale det, jeg var aldrig kommet igennem de perioder uden. Husker stadig hvor ondt jeg fik i ryggen den ene dag jeg måtte bære i stedet for at vikle...
1
Ficus

Indlægaf Ficus » 23. okt 2017, 11:29

Min lille fyr bliver 3 mdr i dag, så han er blevet vejet og målt i den anledning.

Burde nok ikke kalde ham lille, når vægten er 7940 g og han er 71 cm. Herhjemme følger vi da bare vores helt egen kurve :-D

Man har i øvrigt sjældent set to så begejstrede voksne, som i nat, hvor der endelig var andet end tis i bleen. Ligemeget at det var kl 01. Efter 9 dage uden og med pissesur baby, så var der sejrsdans over hele linjen. I dag har jeg endelig en glad baby, der gerne vil sove :banan:
1
AgentPixie

Indlægaf AgentPixie » 23. okt 2017, 11:41

godtnavn skrev:
AgentPixie skrev:Vi har en grumpy baby disse dage, og det er vi slet ikke vant til. Kan ikke rigtig greje hvad der er i vejen :gruble:

Vikler du? Ellers vil jeg anbefale det, jeg var aldrig kommet igennem de perioder uden. Husker stadig hvor ondt jeg fik i ryggen den ene dag jeg måtte bære i stedet for at vikle...

Jeg har en strækvikle, men har lidt svært ved at finde instrukser til en måde, hvor hans hoved bliver støttet, mensmens han sidder oprejst :gruble:
0
AgentPixie

Indlægaf AgentPixie » 23. okt 2017, 11:42

Ficus skrev:Min lille fyr bliver 3 mdr i dag, så han er blevet vejet og målt i den anledning.

Burde nok ikke kalde ham lille, når vægten er 7940 g og han er 71 cm. Herhjemme følger vi da bare vores helt egen kurve :-D

Man har i øvrigt sjældent set to så begejstrede voksne, som i nat, hvor der endelig var andet end tis i bleen. Ligemeget at det var kl 01. Efter 9 dage uden og med pissesur baby, så var der sejrsdans over hele linjen. I dag har jeg endelig en glad baby, der gerne vil sove :banan:

Tillykke! Min unge bliver 4 måneder i dag :-D
Det er noget af en basse du har dig :love: hvor stor var han ved fødslen?
0

Tilbage til "Forældre"