Debattens mødregruppe

Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Majer » 6. nov 2017, 20:07

xxx---xxx skrev:
Majer skrev:Så hører jeg vist til her hos jer. Håber jeg må være med :)
Har skrevet min fødselsberetning i terminstråden, så den vil jeg ikke kede jer med igen.

Lillesøster er 4 dage gammel i dag og vi har haft sundhedsplejerske. Hun har tabt sig 140 gr hvilket er fint. Mælken er løbet til og nu er hun i gang med at indhente det tabte. Synes jeg ammer konstant.

Storebror har desværre reageret med kraftigt på hendes ankomst. Han er totalt hyper og agressiv. Det hårdt ud iver energien, så min kæreste og jeg er ret meget uvenner og skændes en del. Det er ikke lutter lykke at blive forældre igen :(

Men for pokker hvor lillesøster dog skøn :love:

Brugernavn: Majer
Alder: 36
Barns fødselsdag, køn og evt. navn: 30/10-17, pige, vi overvejer stadig navn, men tror vi ender på Liv.
Andre børn: Viktor fra 31/12-14



Velkommen og tillykke ;)

Her reagerede storebror også. Dog ikke så
Voldsomt. Men han ville kun mig.
Det pressede os alle sammen herhjemme, og kæresten og jeg skændtes og diskuterede som vi ellers aldrig gør. Heldigvis gik det ret meget over da alle ligesom fandt deres pladser. Men shit jeg synes tiden var hård.
Håber i hurtigt kommer ud på den anden side.


Åhh hvor jeg også håber at det går over her. Er hed at blive vanvittig af den dårlige stemning.
Det er meget tæt på at jeg glæder mig til han skal på arbejde igen i næste uge, så er der da i det mindste lidt fred :(
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6656
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 867
Likede indlæg: 18849

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 7. nov 2017, 08:51

A har sovet fra 19.30-05 og så igen til 7 :8: Hun har været så strid om natten her de seneste par måneder med op til 4x amning. I går forsøgte jeg at give hende en flaske mme inden sengetid, hun drak kun en kvart flaske, men måske har det hjulpet alligevel. Det skal klart afprøves igen.

Hun bliver 7 mdr i denne uge. Hun vejer 8 kg. Store pige altså :lun: Altid nem og glad (påkær om natten, men det vender nu!!)

Det går fint med mad ellers, hun guffer havregrød og øllebrød (dog kun af hjemmebagt eller bagerrugbrød, man er vel kvalitetsbevidst), familiens aftensmad og rugbrødshapsere. Ammer efter hvert måltid, men hun har forstået at mad og sult hænger sammen, så selvom der ikke kommer de store portioner ind, så synes jeg det går rigtig godt fordi hun viser glæde og interesse ved mad.

Jeg har lige fået min første mens efter fødslen. Det er lidt underligt at for første gang i 2,5 år er det ikke en nedslående ting at få mens...
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 7. nov 2017, 10:34

Hvor dejligt at høre, det går godt Æble :) Krydser fingre for, at I har knækket koden med nætterne nu også!

Der er virkelig også sket meget hos os på det seneste på den gode måde. Vi kører nu på over en uge, hvor han bare har være glad og balanceret og veltilpas! :lun: ingen hidsighed eller dumme grædedage. Rimelig god søvn og han har været så nem at putte osv. Helt fantastisk!

Føler virkelig, jeg tanker op på overskudskontoen, selv hvis der skulle komme en øv-periode.

Ønsker mig kun lidt mere søvn - men gør man ikke altid det? :D dog måtte han gerne begynde at sove mellem 4 og 6. Så bliver mor glad! Han er heldigvis i godt humør. Bare vågen..
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 7. nov 2017, 12:43

Men nuj, hvor er det en daglig kamp for mig ikke at æde alt i huset :genert:

Moderskabet har godt nok tricket min søde tand.
1
godtnavn
Indlæg: 11147
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12920

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 7. nov 2017, 15:22

MyGirl skrev:Men nuj, hvor er det en daglig kamp for mig ikke at æde alt i huset :genert:

Moderskabet har godt nok tricket min søde tand.


Jeg tog ikke rigtig på under graviditeten, en uge efter fødslen vejede jeg 5 kg mindre end da jeg blev gravid. Men amning! Min bare med at man taber sig af det! Min sult er så påvirket af amningen og jeg har taget det hele på igen... Nu er vægten dog så småt begyndt at gå den anden vej og jeg vejer 1½ kg mindre end da jeg blev gravid, så nu hedder det kun +3,5 kg i ammeperioden indtil videre. Ej men jeg er sulten konstant, modsat da jeg var gravid og ikke rigtig havde lyst til mad.
Men her er det så ikke så meget søde sager (undtagen juice) men bare al mad generelt :genert: Slik kan man jo lade vær med at købe, men man skal jo have mad.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 7. nov 2017, 16:08

MyGirl skrev:Men nuj, hvor er det en daglig kamp for mig ikke at æde alt i huset :genert:

Moderskabet har godt nok tricket min søde tand.


Jeg havde det samme. Jeg begyndte på chrom tilskud og det tog suklertrangen. Men ved ikke om man må tage det når man ammer? :gruble:
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Majer » 9. nov 2017, 17:28

Min kæreste starter arbejde på mandag efter 14 dages barsel. De skal i næste uge være på et projekt 2 timers kørsel fra vores bopæl og transport er ikke inkluderet i arbejdstiden. Dvs at han køre hjemmefra kl4.30 og er hjemme ved 17 tiden. Hans kollegaer sover deroppe og kører lange dage, men så kun 4 dages uge. Så de holder fri fredag. Det harmin kæreste sagt nej til, da han skal hjem til mig og vores børn. Liv er 14 dage på mandag og storebror er snart 3.

Jeg overvejer meget om jeg bare skal sige ok til at han sover deroppe og holder fri fredag. Det er alligevel mig der skal aflevere og hente Viktor og stå for aftensmaden når han er så sent hjemme. Og han vil være skide sur og træt med sådan en arbejdsuge ovenpå 14 dages barsel.
Men jeg er meget i tvivl om jeg nu kan klare det. Det vil ikke kunne ændres hvis jeg fortryder midt på ugen.

Ville i turde kaste jer ud i det med en 2 uger gammel baby?
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 9. nov 2017, 17:44

Majer skrev:Min kæreste starter arbejde på mandag efter 14 dages barsel. De skal i næste uge være på et projekt 2 timers kørsel fra vores bopæl og transport er ikke inkluderet i arbejdstiden. Dvs at han køre hjemmefra kl4.30 og er hjemme ved 17 tiden. Hans kollegaer sover deroppe og kører lange dage, men så kun 4 dages uge. Så de holder fri fredag. Det harmin kæreste sagt nej til, da han skal hjem til mig og vores børn. Liv er 14 dage på mandag og storebror er snart 3.

Jeg overvejer meget om jeg bare skal sige ok til at han sover deroppe og holder fri fredag. Det er alligevel mig der skal aflevere og hente Viktor og stå for aftensmaden når han er så sent hjemme. Og han vil være skide sur og træt med sådan en arbejdsuge ovenpå 14 dages barsel.
Men jeg er meget i tvivl om jeg nu kan klare det. Det vil ikke kunne ændres hvis jeg fortryder midt på ugen.

Ville i turde kaste jer ud i det med en 2 uger gammel baby?

Jeg ville godt turde kaste mig ud i det, men A har også været et nemt barn siden fødslen, så jeg ville formentlig godt kunne styre det.
Måske du skal have noget familie eller venner som backup, hvis det hele brænder på?
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9662
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29261

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 9. nov 2017, 18:08

Så blev de første skridt gået herhjemme i går. Hun gik tværs gennem stuen, meget koncentreret og vakkelvognet ♡
10
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 9. nov 2017, 18:12

Majer skrev:Min kæreste starter arbejde på mandag efter 14 dages barsel. De skal i næste uge være på et projekt 2 timers kørsel fra vores bopæl og transport er ikke inkluderet i arbejdstiden. Dvs at han køre hjemmefra kl4.30 og er hjemme ved 17 tiden. Hans kollegaer sover deroppe og kører lange dage, men så kun 4 dages uge. Så de holder fri fredag. Det harmin kæreste sagt nej til, da han skal hjem til mig og vores børn. Liv er 14 dage på mandag og storebror er snart 3.

Jeg overvejer meget om jeg bare skal sige ok til at han sover deroppe og holder fri fredag. Det er alligevel mig der skal aflevere og hente Viktor og stå for aftensmaden når han er så sent hjemme. Og han vil være skide sur og træt med sådan en arbejdsuge ovenpå 14 dages barsel.
Men jeg er meget i tvivl om jeg nu kan klare det. Det vil ikke kunne ændres hvis jeg fortryder midt på ugen.

Ville i turde kaste jer ud i det med en 2 uger gammel baby?


Nej, ikke med vores nr 2. Men hun ammede også non-stop om aftenen, så putning af den store var altså ret svært. Det ville have gået, det er klart, men var meget glad for at være to der.
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Majer » 9. nov 2017, 19:11

AgentPixie skrev:
Majer skrev:Min kæreste starter arbejde på mandag efter 14 dages barsel. De skal i næste uge være på et projekt 2 timers kørsel fra vores bopæl og transport er ikke inkluderet i arbejdstiden. Dvs at han køre hjemmefra kl4.30 og er hjemme ved 17 tiden. Hans kollegaer sover deroppe og kører lange dage, men så kun 4 dages uge. Så de holder fri fredag. Det harmin kæreste sagt nej til, da han skal hjem til mig og vores børn. Liv er 14 dage på mandag og storebror er snart 3.

Jeg overvejer meget om jeg bare skal sige ok til at han sover deroppe og holder fri fredag. Det er alligevel mig der skal aflevere og hente Viktor og stå for aftensmaden når han er så sent hjemme. Og han vil være skide sur og træt med sådan en arbejdsuge ovenpå 14 dages barsel.
Men jeg er meget i tvivl om jeg nu kan klare det. Det vil ikke kunne ændres hvis jeg fortryder midt på ugen.

Ville i turde kaste jer ud i det med en 2 uger gammel baby?

Jeg ville godt turde kaste mig ud i det, men A har også været et nemt barn siden fødslen, så jeg ville formentlig godt kunne styre det.
Måske du skal have noget familie eller venner som backup, hvis det hele brænder på?


Min søde svigermor har sagt ja til at være backup. Så jeg har sagt ok. Må være blevet vanvittig :nej:
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Majer » 9. nov 2017, 19:13

Lilleluftballon skrev:
Majer skrev:Min kæreste starter arbejde på mandag efter 14 dages barsel. De skal i næste uge være på et projekt 2 timers kørsel fra vores bopæl og transport er ikke inkluderet i arbejdstiden. Dvs at han køre hjemmefra kl4.30 og er hjemme ved 17 tiden. Hans kollegaer sover deroppe og kører lange dage, men så kun 4 dages uge. Så de holder fri fredag. Det harmin kæreste sagt nej til, da han skal hjem til mig og vores børn. Liv er 14 dage på mandag og storebror er snart 3.

Jeg overvejer meget om jeg bare skal sige ok til at han sover deroppe og holder fri fredag. Det er alligevel mig der skal aflevere og hente Viktor og stå for aftensmaden når han er så sent hjemme. Og han vil være skide sur og træt med sådan en arbejdsuge ovenpå 14 dages barsel.
Men jeg er meget i tvivl om jeg nu kan klare det. Det vil ikke kunne ændres hvis jeg fortryder midt på ugen.

Ville i turde kaste jer ud i det med en 2 uger gammel baby?


Nej, ikke med vores nr 2. Men hun ammede også non-stop om aftenen, så putning af den store var altså ret svært. Det ville have gået, det er klart, men var meget glad for at være to der.


Min spiser ca 15 gange i døgnet, men til gengæld kun 5 min af gangen. Har faktisk lige talt med sundhedsplejersken om aktivt at prøve at få hende til at spise længere tid af gangen, så hun også tager lidt længere lure. Men lige i næste vil det så være en fordel at hun spiser i så kort tid af gangen, så måske jeg venter lidt med at sætte ind på det :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3724
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11270

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 9. nov 2017, 19:22

Vi har et sygt barn igen - så ulykkelig tror jeg aldrig, han har været før, som de sidste par dage.
Han er absolut ikke i tvivl om, at de stikker folk hos lægen. Ret tydelig reaktion på både stedet og hende, selvom han jo slap for stik i dag. :tie:


Nå, jeg skal lige høre jer om noget.
Vi - min kæreste og jeg - er nødt til at tage til et møde i Frankrig snart, og det er lidt svært at få til at gå op i forhold til ikke at være væk fra barnet for længe.
Det er enten fly med mellemlanding, fly + bil, fly + tog eller bil hele vejen (der er 9 timer i ren rejsetid)... efter at have tænkt alle scenarier igennem, er vi endt på at ville køre selv, fordi vi så styrer tidspunkterne selv - med fly er tiderne nemlig ikke ret optimale.
Vi vil køre om aftenen, når han er lagt i seng, holde mødet om morgenen og køre hjem igen bagefter, så vi nok er hjemme omkring midnat.

Planen er at være hos min far efter vuggestue, spise sammen og lægge ham i seng der.
Næste dag vil de så skulle tage ham i vuggestue, hente igen, spise og lægge ham til at sove (så vil vi køre hjem til dem igen og sove sammen med ham der).
Det er den eneste måde, hvor vi kan undgå at være væk fra ham til to putninger. Men jeg er virkelig meget i tvivl, om det der med at vi er der, når han falder i søvn den første aften, men er væk, når han vågner.
Hvad tænker I?
0
Sorenspige
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 968
Likede indlæg: 9448

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 9. nov 2017, 19:35

DP, jeg vil virkelig fraråde, at I putter og så er væk, når han vågner. Jeg tror, det er bedre, at I fx kører efter aftensmad, så han ser, at I går.

Min SP sagde, at næsten lige meget hvilke alder de har, så skal de se, at man går, så de ikke får følelsen af, at de ikke kan være sikre på, at man er der, når de vågner.

Når det er sagt, har jeg prøvet at putte til lur hos svigerforældrene, køre nogle ærinder og så ikke nå hjem (fordi hun fx kun sov 1/2 time). Men jeg havde det rigtig øv over det.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3724
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11270

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 9. nov 2017, 19:52

Sorenspige skrev:DP, jeg vil virkelig fraråde, at I putter og så er væk, når han vågner. Jeg tror, det er bedre, at I fx kører efter aftensmad, så han ser, at I går.

Min SP sagde, at næsten lige meget hvilke alder de har, så skal de se, at man går, så de ikke får følelsen af, at de ikke kan være sikre på, at man er der, når de vågner.

Når det er sagt, har jeg prøvet at putte til lur hos svigerforældrene, køre nogle ærinder og så ikke nå hjem (fordi hun fx kun sov 1/2 time). Men jeg havde det rigtig øv over det.


Det er også det, jeg selv tænker om det. Men det andet betyder, at han skal puttes af andre end os to gange - det synes jeg også er for meget.
Åh, jeg synes, det er svært.
Han har ikke prøvet at sove uden os endnu.
0

Tilbage til "Forældre"