Debattens mødregruppe

Majer
Kort karma: 119
Likede indlæg: 557

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Majer » 10. nov 2017, 06:45

Lilleluftballon skrev:
Majer skrev:
Lilleluftballon skrev:
Majer skrev:Min kæreste starter arbejde på mandag efter 14 dages barsel. De skal i næste uge være på et projekt 2 timers kørsel fra vores bopæl og transport er ikke inkluderet i arbejdstiden. Dvs at han køre hjemmefra kl4.30 og er hjemme ved 17 tiden. Hans kollegaer sover deroppe og kører lange dage, men så kun 4 dages uge. Så de holder fri fredag. Det harmin kæreste sagt nej til, da han skal hjem til mig og vores børn. Liv er 14 dage på mandag og storebror er snart 3.

Jeg overvejer meget om jeg bare skal sige ok til at han sover deroppe og holder fri fredag. Det er alligevel mig der skal aflevere og hente Viktor og stå for aftensmaden når han er så sent hjemme. Og han vil være skide sur og træt med sådan en arbejdsuge ovenpå 14 dages barsel.
Men jeg er meget i tvivl om jeg nu kan klare det. Det vil ikke kunne ændres hvis jeg fortryder midt på ugen.

Ville i turde kaste jer ud i det med en 2 uger gammel baby?

Nej, ikke med vores nr 2. Men hun ammede også non-stop om aftenen, så putning af den store var altså ret svært. Det ville have gået, det er klart, men var meget glad for at være to der.

Min spiser ca 15 gange i døgnet, men til gengæld kun 5 min af gangen. Har faktisk lige talt med sundhedsplejersken om aktivt at prøve at få hende til at spise længere tid af gangen, så hun også tager lidt længere lure. Men lige i næste vil det så være en fordel at hun spiser i så kort tid af gangen, så måske jeg venter lidt med at sætte ind på det :)

Ja, det lyder da vildt luksus med så hurtig en spiser. Begge mine har spist i timevis i den alder - 8-10 timer i døgnet i hvert fald.

Det skal nok gå fint. Og så får i far hjem til lang weekend!

Det er det på sin vis også, men også lidt frustrerende, da hun jo så spiser en gang i timen. Og med bøvs og bleskift samt at forsøge at få hende til at spise i længere tid, så bruger jeg nok næsten den samme tid som hvis hun spiste længere træk. Og derudover får hun heller ikke rigtig de lange lure hun har behov for.
0
JoyNips
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8251

Indlægaf JoyNips » 10. nov 2017, 10:05

Sådan én med mange amninger i døgnet havde jeg også. Han meldte sig ikke rigtig med sult - det gør han stadig ikke - så jeg har bare måtte tilbyde hele tiden og igen. Jeg forsøgte på et tidspunkt med en app at tracke amningen, for at holde styr på, hvilket bryst jeg sidst ammede fra. Da jeg ramte amning nr. 25 på ét døgn stoppede jeg med at tracke! :stoned: Oveni havde han så brug for maraton-amning for at finde ro om aftenen.
Og mine hesteveninder kunne ikke helt forstå, at jeg ikke lige kunne være væk fra ham et par timer. Skulle jeg da aldrig igang med at ride igen?!? Og jo, det skulle jeg. Men når barnet spiste 3 gange i hver vågne periode og er både flaske- og suttenægter var min frihed bare begrænset.

Nu hvor han er knap 10 mdr ammer jeg 6-10 gange i døgnet, afhængig af hans dagsform.
0
PinkPowerPrincess
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Indlægaf PinkPowerPrincess » 11. nov 2017, 11:17

Hvornår begyndte jeres at have en rytme? Sixten på 5 mdr har det slet ikke endnu. Han falder i søvn mellem 19-01 (1.30 i går faktisk, vågen igen 6.30, og en million gange i nat, gab) og står op mellem 4-7. Hvis han falder i søvn 19-20 er det aldrig til at vide om det er for at sove til næste (tidlig) morgen, eller for at vågne et par timer senere og være vågen til over midnat. Nogle gange falder han i søvn kl 22 når vi går i seng, det er lykken, selvom der så ikke er noget voksentid, men sker desværre ikke særlig tit. I løbet af dagen sover han altid 30 mins lure, men der er meget forskel på hvor mange og hvornår på dagen de ligger.
Søger ikke råd til at rette ham ind, er bare nysgerrig efter at vide hvornår jeres begyndte at lave en rytme. :)

Har forresten fået ny sp, det er virkelig dejligt! Hun er meget mere støttende i at jeg skal gøre det jeg føler for i stedet for at prøve at trumfe hendes holdninger igennem. Og så er vi også bare meget mere enige om mange ting, feks at fuldamme til 6 mdr, langtidsamning, at hans behov generelt skal komme før mine, den anerkendende tilgang. Og så kommenterede hun min vikle med uld og sagde at den var bare lækker :D
Kan virkelig anbefale at skifte sp, hvis man er utilfreds. Ville ønske jeg havde gjort det for lang tid siden, det har lettet meget fra mine skuldre.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 411
Likede indlæg: 8847

Indlægaf Sangius » 11. nov 2017, 11:24

Thea havde en døgnrytme da hun var en måned eller to gammel.
Men hun har aldrig sovet natten igennem. Men når hun vågner om natten falder hun i søvn igen så snart hun bliver lagt til brystet (eller nærmere selv ruller hen til det).
0
JoyNips
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8251

Indlægaf JoyNips » 11. nov 2017, 12:02

PinkPowerPrincess skrev:Hvornår begyndte jeres at have en rytme? Sixten på 5 mdr har det slet ikke endnu. Han falder i søvn mellem 19-01 (1.30 i går faktisk, vågen igen 6.30, og en million gange i nat, gab) og står op mellem 4-7. Hvis han falder i søvn 19-20 er det aldrig til at vide om det er for at sove til næste (tidlig) morgen, eller for at vågne et par timer senere og være vågen til over midnat. Nogle gange falder han i søvn kl 22 når vi går i seng, det er lykken, selvom der så ikke er noget voksentid, men sker desværre ikke særlig tit. I løbet af dagen sover han altid 30 mins lure, men der er meget forskel på hvor mange og hvornår på dagen de ligger.
Søger ikke råd til at rette ham ind, er bare nysgerrig efter at vide hvornår jeres begyndte at lave en rytme. :)

Omkring 8 uger begyndte han at gøre forskel på nat og dag. Men rytmen har ændret sig flere gange siden.

For os var milepælen nok især da vi fandt ud af hvor længe han havde brug for at være vågen mellem lure i dagtimerne (1,5 timer til at starte med). Så kunne vi være forudseende og gå en tur med ham eller putte ham i altanbarnevognen og så fangede han nemt den næste lur, istedet for at vi ventede på træthedstegn. Da regelmæssigheden med lure kom, blev hans sengetid om aftenen også fast.
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 363
Likede indlæg: 1874

Indlægaf MyGirl » 11. nov 2017, 12:35

Synes faktisk allerede, vi har fået lidt rytme herhjemme de seneste uger (hvor længe mon det skal have holdt, før man kan tale om en rytme?)

Men nætterne har været rimelig ens, siden han var 3-4 uger. Han sover mellem 19 og 21 alt efter, hvordan dagen har været, får mad ca. hver tredje time derefter. Vågner omkring 5-tiden og er vågen en times tid, hvorefter han sover igen en times tid inden vi står op. Kun timerne fra 4 og frem svinger lidt i struktur, dog oftest som beskrevet.

Dagen er mere ad hoc, men den sidste uges tid har han taget lang lur (2-3 timer) fra middagstid og frem, så det er også efterhånden en tendens.

Han er 8 uger nu.
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 335
Likede indlæg: 3806

Indlægaf Æble » 11. nov 2017, 12:48

Vi havde rytme fra ca tre uger og til 5,5 md. Den sidste halvanden måned har der ikke været aå meget rytme :gab: Jeg er ellers all in for at babys rytme justeres til familien, det er dog ikke lykkes med hende her endnu...
0
PinkPowerPrincess
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Indlægaf PinkPowerPrincess » 11. nov 2017, 12:55

Wow jeres børn er hurtige! Dejligt for jer :) Han falder kun i søvn ved amning og vi friammer. Så det er aldrig til at sige ved hvilken amning han falder i søvn eller er er vågen efter. Synes at have læst at ved 6 mdr begynder de ofte at lave en rytme, så lad os håbe han har læst det :D
0
Lulu
Kort karma: 79
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1203

Indlægaf Lulu » 11. nov 2017, 12:57

F havde en fast rytme fra han blev født. Han var en virkelig mærkelig nyfødt :stoned:

E fik først en rigtig rytme da han var 7 mdr. Faktisk begyndte det dagen efter han blev opereret, narkosen gjorde noget de fik hans søvn til at være 100% regelmæssig.
1
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 363
Likede indlæg: 1874

Indlægaf MyGirl » 11. nov 2017, 13:02

PinkPowerPrincess skrev:Wow jeres børn er hurtige! Dejligt for jer :) Han falder kun i søvn ved amning og vi friammer. Så det er aldrig til at sige ved hvilken amning han falder i søvn eller er er vågen efter. Synes at have læst at ved 6 mdr begynder de ofte at lave en rytme, så lad os håbe han har læst det :D

Krydser fingre for, at det snart kommer! Det er lidt sjovt at se hvor stor forskel, der er på de små størrelser..
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 793
Likede indlæg: 5221

Indlægaf Bøtte » 11. nov 2017, 15:38

V, som runder et år lige om lidt, har haft fast sengetid siden hun var 3 måneder. Dagslurene derimod :tie: De har været, og er til dels stadig, som vinden blæser. Det er virkelig anstrengende.
0
Sorenspige
Kort karma: 340
Likede indlæg: 1860

Indlægaf Sorenspige » 11. nov 2017, 20:07

Lulu skrev:F havde en fast rytme fra han blev født. Han var en virkelig mærkelig nyfødt :stoned:

E fik først en rigtig rytme da han var 7 mdr. Faktisk begyndte det dagen efter han blev opereret, narkosen gjorde noget de fik hans søvn til at være 100% regelmæssig.

Hvad blev han opereret for?
0
xxx---xxx
Kort karma: 72
Likede indlæg: 282

Indlægaf xxx---xxx » 12. nov 2017, 01:25

PinkPowerPrincess skrev:Hvornår begyndte jeres at have en rytme? Sixten på 5 mdr har det slet ikke endnu. Han falder i søvn mellem 19-01 (1.30 i går faktisk, vågen igen 6.30, og en million gange i nat, gab) og står op mellem 4-7. Hvis han falder i søvn 19-20 er det aldrig til at vide om det er for at sove til næste (tidlig) morgen, eller for at vågne et par timer senere og være vågen til over midnat. Nogle gange falder han i søvn kl 22 når vi går i seng, det er lykken, selvom der så ikke er noget voksentid, men sker desværre ikke særlig tit. I løbet af dagen sover han altid 30 mins lure, men der er meget forskel på hvor mange og hvornår på dagen de ligger.

Har forresten fået ny sp, det er virkelig dejligt! Hun er meget mere støttende i at jeg skal gøre det jeg føler for i stedet for at prøve at trumfe hendes holdninger igennem. Og så er vi også bare meget mere enige om mange ting, feks at fuldamme til 6 mdr, langtidsamning, at hans behov generelt skal komme før mine, den anerkendende tilgang. Og så kommenterede hun min vikle med uld og sagde at den var bare lækker :D
Kan virkelig anbefale at skifte sp, hvis man er utilfreds. Ville ønske jeg havde gjort det for lang tid siden, det har lettet meget fra mine skuldre.

Her begyndte storebror at have en rytme med at komme i seng omkring kl 19 da han var omkring 3-4 mdr.

Lillebror til gengæld var en helt anden sag. Indtil han var 7/8 mdr der kom han først i seng mellem 21-00. Det var totalt opslidende. Hvis han sov før så poseenappede han blot i 30 min :tie:
Det er blevet bedre de sidste 2 mdr og han er 10 mdr om lidt.
Han sov så ofte også længe, og det var jo dejligt men det gav ingen voksentid da kæresten jo var kørt på arbejde.
Så her bød vi vintertiden velkommen og nu kommer han i seng mellem 19-20.
0
Lulu
Kort karma: 79
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1203

Indlægaf Lulu » 12. nov 2017, 07:36

Sorenspige skrev:
Lulu skrev:F havde en fast rytme fra han blev født. Han var en virkelig mærkelig nyfødt :stoned:

Hvad blev han opereret for?

Han havde kun en sten der var røget ned i pungen. Det opererer de gerne for efter 6 mdr for at der er mindst mulig gener også i det senere liv, men de vil ikke før 6 mdr med mindre det er livstruende, der er narkosen vidst for farlig.
0
Shmartiesh
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Shmartiesh » 12. nov 2017, 09:51

Rytme, hvad er det? :stoned:

Jeg tror jeg friammer. Der er i hvert fald kun hver 3. Time når hun sover. Når hun så er vågen så ammer jeg 2-3 gange i den vågne tid. Ofte har vi ret urolige aftener og hun er vågen fra 17 til 23-24 måske med powernaps. Nogen gange sover hun til kl. 8 om morgenen, andre gange til kl. 10 eller 11. - selvf. Med amninger derimellem. Ellers var hun sgu en supersover :D

I går aftes var hun overtræt og lidt overstimuleret, der ammede jeg on off i 3 timer. Hun fik ret store måltider ved hvert bryst. Faldt så til ro i slyngevuggen og blev til sidst ammet i sengen, faldt i søvn omkring kl. 24 og vågnede så først 6.30. Hun var godt nok også tanket op!

Hvordan får man startet en rytme med at putte til nat kl. 19 ca? Eller 20? Jeg mangler virkelig aftener alene med min mand eller bare hvor jeg kan få lavet ting til dåben..
Senest rettet af Shmartiesh 12. nov 2017, 10:37, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Forældre"